Telenet neemt o.a. Vier over.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Blijkbaar heeft Telenet De Vijver Media overgenomen waar onder andere Vier en Woestijnvis onder vallen.

https://www.hln.be/geld/economie/telene ... s~af174fd3

Als ik me niet vergis waren ze al aandeelhouder. Zou dit de deur openzetten naar een verhuis exclusief naar Telenet van de zender? (lijkt me dom voor een commerciële zender maar toch, en er lijken me nu niet meteen programma's op waar iemand voor zou overstappen).


edit: titel gewijzigd naar onder andere, daar het over meer zenders gaat.
Laatst gewijzigd door MClaeys 08 maa 2018, 13:10, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat laatste was ook mijn eerste gedachte toen ik het nieuws zag. 2e gedacht was ook: zou een domme zet zijn. Maar met Telenet weet je maar nooit :wink:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/07 ... edig-over/
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

moet toch toegeven sedert Telenet het voor het zeggen heeft in vier en vijf dat er heel wat meer en betere programmas bijgekomen zijn, en soms echt wel concurrentie voor VTM waar enkele jaren geleden toch geen sprake van was....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

De programma's die VIER en VIJF recht houden zijn De Slimste Mens Ter Wereld, De Mol en Temptation Island. Allemaal producties die al bestonden van in het verleden. De nieuwe producties zoals een Gent West en dergelijke zijn in tegenstelling tot wat SBS zou willen alles behalve kijkcijferkanonnen.
Zonder een aparte betaalzender te worden zie ik het nooit gebeuren dat ze deze zender exclusief op Telenet gaan brengen. SBS heeft het nu al niet al te makkelijk om het hoofd boven water te houden. De voornaamste reden dat Telenet volledige eigenaar wou zijn, is kennis en productiemogelijkheden. Het gaat hen niet om de zenders specifiek. Maar vooral wat daar achter zit.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

topdokters de rechtbank en die andere serie van politie(kan nu op naam nie komen) doen het wel goed.
Wie zou er denken dat mensen naar proximus zou overstappen voor studio 100 en toch zijn er.
Tijd brengt raad.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Het zijn allen commerciële zenders. Indien die alleen zouden beschikbaar zijn via telenet zouden er vele Proximus kijkers buiten het doelpubliek van de adverteerders vallen en dan zullen die ook niet blij zijn...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Gent west is wel leuk om zien, maar pure fictie en een duidelijke remake van Orange is the new black.
Chaussee d'amour vond ik persoonlijk wel heel goed.
De rechtbank is ook iets dat ik volg en waarschijnlijk goedkoop te maken, net zoals 'de sollicitatie'.

De SBS zenders zullen waarschijnlijk nooit exclusief naar telenet gaan, misschien dat ze het online opvragen gaan beperken voor mensen met een telenet login?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Behalve De Mol is er echt niks op die zenders dat ik volg, en De Mol volg ik ook online ipv op de zender :).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik kijk ook alles online of uitgesteld, de portie reclame staat niet in verhouding tot de programma's.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gent West, Chaussee d'amour zijn nu reeds timed exclusive bij Telenet Prime/Play More(is reeds meer dan een half jaar beschikbaar voor Play More, nu pas op vier).
En het zijn vooral die klanten die ze willen omwille van de extra inkomsten.
De open zenders a la vier zorgen gewoon voor een extraatje in reclamekosten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hier ook voor ''de slimste...'', online, en dan nog alleen het weekoverzicht :oops:
TN gaat voortaan wel beter kunnen fine-tunen inzake netwerk, content, reclamegelden. Ben benieuwd of zij hierdoor een voorsprong kunnen verwerven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef: [...] net zoals 'de sollicitatie'.
Bah. Als ik ooit op een sollicitatie arriveer met camera's erbij zal dat rap afgelopen zijn.
"De rechten om dat uit te zenden? Die krijgt u in ruil voor mijn contract en een loonsverhoging." :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

maar ze kunnen zeker en vast niet die zenders exclusief op telenet uitzenden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

ITnetadmin schreef:
cadsite schreef: [...] net zoals 'de sollicitatie'.
Bah. Als ik ooit op een sollicitatie arriveer met camera's erbij zal dat rap afgelopen zijn.
Dat is voor mij niet enkel bij een sollicitatie. 8)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nemen ze nu 'de vijver' over of 'de vijver media' want dat zijn blijkbaar 2 verschillende vennootschappen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/02 ... -in-kaart/

VRT noemt wel steeds De Vijver Media, alsook:

John Porter ziet Telenet in de toekomst als een ‘integrator’, waar verschillende televisiediensten - klassiek en online - samen worden aangeboden in één omgeving. En hij reikt ook de hand naar VRT NU en Stievie, streamingdiensten van respectievelijk VRT en Medialaan: “Het zijn goede diensten, maar de kijker wil niet naar veel verschillende platformen surfen op zoek naar een tv-ervaring”.

en zij hadden jaren geleden al een oplossing hiervoor: Bhaalu!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

wied schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/02 ... -in-kaart/

VRT noemt wel steeds De Vijver Media, alsook:

John Porter ziet Telenet in de toekomst als een ‘integrator’, waar verschillende televisiediensten - klassiek en online - samen worden aangeboden in één omgeving. En hij reikt ook de hand naar VRT NU en Stievie, streamingdiensten van respectievelijk VRT en Medialaan: “Het zijn goede diensten, maar de kijker wil niet naar veel verschillende platformen surfen op zoek naar een tv-ervaring”.

en zij hadden jaren geleden al een oplossing hiervoor: Bhaalu!
Toch gevaarlijk statement van Porter. Naar netneutraliteit en concurrentie lijkt me dit geen goede zaak!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...concurrentie! Hoezo? 2 monopolie-reuzen (kabel versus iptv) en 1 dwerg (VTM)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

"De vijver media" wordt blijkbaar al een tijdje bestuurd door Telenet (zie kruispuntbank) terwijl "de vijver" nog onder hoede van Vandenhoute en co zit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik wist niet dat een kabelmaatschappij zomaar zenders mag opkopen en zelf als zender wil uitzenden? Dat was de taak niet van een kabel tv maatschappij... daar is 15 jaar geleden al een discussie over geweest. Anyway... Telenet wil meer Vlaamse zenders en Vlaamse content om Netflix, Amazon, (pop corn-time...) tegen te houden. Ook zouden veel buitenlandse zenders gaan verdwijnen. Dit lijkt veel op censuur! En wat met de andere aanbieders? Zal Vier, vijf en zes (is eigenlijk net hetzelfde als Net5, SBS6 en Veronica) zullen deze zenders enkel nog via Telenet beschikbaar zijn?

Satellite tv sedert 1994
Tv Vlaanderen & Canal Digitaal NL
Orange Flybox @ home Internet
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

"Taak van een kabeltvmaatschappij".. Het is ondertussen wel duidelijk dat Telenet de laatste jaren probeert meer te zijn dan enkel een aanbieder van een nutsvoorziening. Ze hebben daar alle recht toe, en het zal nodig zijn ook want de toekomst voor lineaire kabeltelevisie ziet er niet al te rooskleurig uit.
Als bedrijf doe en combineer je toch wat je wilt? Het is een private onderneming hé, geen overheidsinstelling..
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Ook zouden veel buitenlandse zenders gaan verdwijnen.
Enige bron of gewoon ter plaatse verzonnen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

De Vlaamse regering (N-VA) en Telenet willen het Vlaams Content versterken en zo buitenlandse concurrentie tegenhouden. Ik moet daar geen tekening bij maken dat daardoor buitenlandse zenders worden geweerd. Ik betaal 120 euro per JAAR voor Tv Vlaanderen...dat betalen ze op de kabel PER MAAND:)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satellitetv schreef:Ik betaal 120 euro per JAAR voor Tv Vlaanderen...dat betalen ze op de kabel PER MAAND:)
Precies niet echt lang naar school geweest... TN Digitale TV kost 16.90 euro per maand, TV Vlaanderen (Basic light) kost 14.90 (en een Basic kost zelfs 17.90) per maand. Of kijk je via antenne... dan is het inderdaad maar 9.95 euro per maand (maar krijg je ook een aanbod dat totaal niet te vergelijken is).

Gelieve dus dergelijk nonsens niet meer te posten... je maakt enkel jezelf belachelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:De Vlaamse regering (N-VA) en Telenet willen het Vlaams Content versterken en zo buitenlandse concurrentie tegenhouden. Ik moet daar geen tekening bij maken dat daardoor buitenlandse zenders worden geweerd.
En wat voor producten snuif jij juist?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:John Porter ziet Telenet in de toekomst als een ‘integrator’, waar verschillende televisiediensten - klassiek en online - samen worden aangeboden in één omgeving. En hij reikt ook de hand naar VRT NU en Stievie, streamingdiensten van respectievelijk VRT en Medialaan: “Het zijn goede diensten, maar de kijker wil niet naar veel verschillende platformen surfen op zoek naar een tv-ervaring”.

en zij hadden jaren geleden al een oplossing hiervoor: Bhaalu!
Er is al jaren een standaard-oplossing hiervoor: https://www.hbbtv.org/
Het is dus compleet overbodig dat Telenet dichtgetimmerde-kutbakjes-integrator gaat spelen. Het is meer als voldoende dat Telenet internet en broadcast DVB-C levert. Al de rest kunnen de omroepen zelf integreren via HbbTV op elk tv-toestel dat in Europa verkocht wordt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik zou het wel willen lezen, maar het zit achter een betaalmuur.
raf1 schreef:Er is al jaren een standaard-oplossing hiervoor: https://www.hbbtv.org/
Het is dus compleet overbodig dat Telenet dichtgetimmerde-kutbakjes-integrator gaat spelen. Het is meer als voldoende dat Telenet internet en broadcast DVB-C levert. Al de rest kunnen de omroepen zelf integreren via HbbTV op elk tv-toestel dat in Europa verkocht wordt.
Maar doen ze het ook?
Zijn er al Vlaamse of Franstalige zenders die dit aanbieden?
Telenet is niet de enige aanbieder, dus als het schoentje daar wringt, zou ik verwachten dat die zenders dat dan wel op Orange, Proximus of TV-Vlaanderen aanbieden?
Laatst gewijzigd door boulder 11 maa 2018, 19:01, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@raf

VRTNU omroep werkt schijnbaar feilloos in het buitenland ook nu! De helft van ons gehate duopolie lijkt dus al minder halsstarrig dan TN...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder, registreer U bij DS en meestal lees je het gratis. Ik heb ook geen abbo.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:boulder, registreer U bij DS en meestal lees je het gratis. Ik heb ook geen abbo.
Ik ben geregistreerd, maar ik zit al boven mijn gratis limiet van 5 artikels per maand... (zie screenshot)
standaard.png
Edit : Nu heb ik het wel kunnen lezen (nieuwe maand, opnieuw 5 artikels dus...).
Ik snap wat ze in dit artikel zeggen, en sommigen vinden dat allemaal niet nodig, en zouden met veel plezier alle Vlaamse producties zien verloren gaan.
Maar willen we dat echt?
Ik ben veel bezig met Spaans en Portugees, en dan zie ik iets opvallends.
Portugal is op dat vlak een beetje vergelijkbaar met Vlaanderen.
De bevolking spreekt er makkelijker vreemde talen en er wordt niet gedubd (helemaal anders dan in Spanje dus).
Qua inwoners zitten ze rond de 6 miljoen, ook heel gelijkaardig met Vlaanderen dus.
Maar onze filmsector bloeit veel meer dan de hunne.
Wij gaan wel vaak klagen dat onze films niet goed zijn, de Amerikaanse veel beter, etc.
Maar als je dan ziet in Portugal, daar zijn het veel meer de Amerikaanse films die bekeken worden, en de eigen producties hebben het heel moeilijk.
De meeste films zijn minder van kwaliteit dan de Vlaamse films.
Dan zie je dat er toch echt met het verdwijnen daarvan een culturele rijkdom verloren gaat.
Willen we dan echt een Europa waar iedereen naar dezelfde series kijkt, de ene met ondertitels en de andere gedubd, maar allemaal naar hetzelfde kijkende?
37 versies van "Games of Thrones"?
Is dat dan de toekomst?
Let op, ik heb er niets op tegen dat er zo'n serie bestaat, maar ik vind het toch ook niet slecht dat er nog iets bestaat dat van bij ons is, anders is het gewoon een soort culturele kolonisatie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”