Hallo.
We hebben momenteel volgende configuratie:
- BBox3
- Router ingesteld als switch (DHCP uitgeschakeld)
- 2 computers verbonden met de switch
We merken dat na enige tijd de internet-verbinding met de switch uitvalt. We zijn wel verbonden met de switch, maar krijgen geen internet verbinding.
Alle instellingen van de switch staan correct en ook met de bekabeling is er geen probleem (verschillende kabels gebruikt, alsook verschillende merken van routers/switches (TP-Link C2300 / Linksys ouder model).
Telkens krijgen we hetzelfde probleem: na enige tijd (zonder aanleiding) wordt de internetverbinding verbroken tussen onze computers en de switch. Op een bepaald moment kregen we zelf wifi verbinding met de switch, maar geen bekabelde verbinding. het IP van de switch staat ook buiten de DHCP range van de router.
Heeft iemand gelijkaardige problemen, of nog beter, een oplossing obv bovenstaande probleemstelling?
Wat ik al geprobeerd heb op basis van een forumtopic bij Proximus:
- Vanuit de bbox3 een vast ip toegekend (192.168.1.50) binnen de DHCP range.
- De switch een ip toegekend buiten de range (192.168.1.250).
- De 2 bovenstaande
- Firmware upgrade gegeven
Groetjes,
Simon
Problemen opstelling BBox3 - Switch - 2 comptuers
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Firewalls die IP-lease-pakketjes blokkeert?
- Welk type router/switch?
- Gebeurt het random, of na een bepaalde tijd (IP lease, firewall, ...), na een bepaalde hoeveelheid trafiek (QoS, ...)?
- Wat zegt uw windows als de verbinding wegvalt? Heb je nog een link? Kan je nog pingen naar een ander toestel in uw netwerk, bv modem, router/AP/switch?
- Wat doet een reboot met het probleem? Is het dan opgelost? Wat met een standby/hibernate?
- Wat gebeurt er als je ipconfig -release + ipconfig -renew doet?
- Waarom geef je uw switch een IP buiten de range? Mijn routers en AP's hebben een range 192.168.1.160/9 en alle andere toestellen blijven daar van weg. NAT of niet hangt niet van het IP-adres af, maar van de DHCP settings.
- Welk type router/switch?
- Gebeurt het random, of na een bepaalde tijd (IP lease, firewall, ...), na een bepaalde hoeveelheid trafiek (QoS, ...)?
- Wat zegt uw windows als de verbinding wegvalt? Heb je nog een link? Kan je nog pingen naar een ander toestel in uw netwerk, bv modem, router/AP/switch?
- Wat doet een reboot met het probleem? Is het dan opgelost? Wat met een standby/hibernate?
- Wat gebeurt er als je ipconfig -release + ipconfig -renew doet?
- Waarom geef je uw switch een IP buiten de range? Mijn routers en AP's hebben een range 192.168.1.160/9 en alle andere toestellen blijven daar van weg. NAT of niet hangt niet van het IP-adres af, maar van de DHCP settings.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Is de LAN kabel vanuit de B-box verbonden met een LAN poort van de "switch" ?simonm schreef:We hebben momenteel volgende configuratie:
- BBox3
- Router ingesteld als switch (DHCP uitgeschakeld)
- 2 computers verbonden met de switch
Best de WAN poort niet gebruiken (met jouw set-up heb je genoeg LAN poorten)?
Dat is wel een heel summiere beschrijving van je instellingen.simonm schreef:Alle instellingen van de switch staan correct
Indien alles "correct" ingesteld is, zou je geen problemen mogen hebben
Misschien toch nog wat meer info geven?
Het IP va de switch is eigenlijk niet relevant (alleen als je eraan moet om instellingen te wijzigen).
Tenzij dit zorgt voor IP conflicten ...
PS
Gebruik je de WiFi van de B-box3, of alleen de WiFi van de router?
Je kan ook eens proberen met de "switch" terug als "router" in te stellen, en dan de router een internet verbinding laten maken via PPPoE.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hey,
Ik weet dat het een summiere beschrijving is, komt omdat ik echt bijna niets ingesteld heb (en zoveel valt er niet in te stellen op die router als het over bekabelde verbinding gaat.
Ben pas dit weekend terug thuis, dan zal ik meer in detail bekijken en reactie geven.
De switch is aangesloten op de LAN poort van de BBox en op de LAN poort van de switch ook.
Zal eens proberen de switch als router in te stellen via PPoE. Maar moet er dan iets ingesteld worden op de BBox? Deze moet dan als switch fungeren of zie ik het mis?
Ik weet dat het een summiere beschrijving is, komt omdat ik echt bijna niets ingesteld heb (en zoveel valt er niet in te stellen op die router als het over bekabelde verbinding gaat.
Ben pas dit weekend terug thuis, dan zal ik meer in detail bekijken en reactie geven.
De switch is aangesloten op de LAN poort van de BBox en op de LAN poort van de switch ook.
Zal eens proberen de switch als router in te stellen via PPoE. Maar moet er dan iets ingesteld worden op de BBox? Deze moet dan als switch fungeren of zie ik het mis?
Laatst gewijzigd door TiTanium 14 feb 2018, 18:35, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
Reden: Fullquote = tegen de regels!