Flightradar 24: vliegtuigje heen en terug tussen Deinze en Roeselare
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Eens iets helemaal anders
Af en toe kijk ik eens op Flightradar 24 welk vliegtuig hier weer boven ons hoofd vliegt.
Vooral 's avonds vliegt hier bijna om de 3-5 minuten een grote Boeing (747, 777) of Airbus (A330, A340) over, die 20 minuten geleden in London (LHR) vertrokken is en richting midden Oosten (Oman, UAE, India) of Verre Oosten (Sri Lanka, Maleisië, Singapore) vliegt.
Soms 2 vliegtuigen naar dezelfde bestemming in 5 minuten.
Niet allen uit London Heathrow, maar ook vliegtuigen uit de VS (JFK) vliegen hier geregeld over
Dat intrigeert me wel ....
Op de duur herken je zelfs aan het geluid welk type het is, of aan het uur welke vlucht
Maar gisteren viel me oog op iets heel anders
Een klein vliegtuigje (Tecnam P2006T) was uit Oostende opgestegen, heeft een 20-tal keer weg en weer gevlogen tussen Deinze en Roeselare, iedere keer 1 kilometer opgeschoven zuidwaarts.
Gezien het heldere weer, en de lage hoogte (ca 2.000m) kon je het toestel iedere keer zien als het voorbij kwam.
Na 3.30 keerde het vliegtuigje (4 seater) terug naar Oostende.
Iemand een idee wat zo'n vliegtuig hier 's nachts rondspookt ? Toch niet veel te zien het donker (buiten wat stadsverlichting)?
Isolatie scan van de daken?
Af en toe kijk ik eens op Flightradar 24 welk vliegtuig hier weer boven ons hoofd vliegt.
Vooral 's avonds vliegt hier bijna om de 3-5 minuten een grote Boeing (747, 777) of Airbus (A330, A340) over, die 20 minuten geleden in London (LHR) vertrokken is en richting midden Oosten (Oman, UAE, India) of Verre Oosten (Sri Lanka, Maleisië, Singapore) vliegt.
Soms 2 vliegtuigen naar dezelfde bestemming in 5 minuten.
Niet allen uit London Heathrow, maar ook vliegtuigen uit de VS (JFK) vliegen hier geregeld over
Dat intrigeert me wel ....
Op de duur herken je zelfs aan het geluid welk type het is, of aan het uur welke vlucht
Maar gisteren viel me oog op iets heel anders
Een klein vliegtuigje (Tecnam P2006T) was uit Oostende opgestegen, heeft een 20-tal keer weg en weer gevlogen tussen Deinze en Roeselare, iedere keer 1 kilometer opgeschoven zuidwaarts.
Gezien het heldere weer, en de lage hoogte (ca 2.000m) kon je het toestel iedere keer zien als het voorbij kwam.
Na 3.30 keerde het vliegtuigje (4 seater) terug naar Oostende.
Iemand een idee wat zo'n vliegtuig hier 's nachts rondspookt ? Toch niet veel te zien het donker (buiten wat stadsverlichting)?
Isolatie scan van de daken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Kans is idd groot dat het om thermische opnames gaat, weersomstandigheden waren er goed voor...
Dat toestel doet dat trouwens vaker, gisteren ook boven limburg bv: https://planefinder.net/flight/OOVST/ti ... 8T11:15:00 paar dagen geleden turnhout: https://planefinder.net/flight/OOVST/ti ... 5T11:10:00
Dat toestel doet dat trouwens vaker, gisteren ook boven limburg bv: https://planefinder.net/flight/OOVST/ti ... 8T11:15:00 paar dagen geleden turnhout: https://planefinder.net/flight/OOVST/ti ... 5T11:10:00
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zou inderdaad wel eens kunnen.
Trouwens : met een (kleine) antenne en een raspberry pi kan je zelf je eigen FlightRadat 24 maken : zoek eens naar PI Aware Skyview. Nodig : een raspberry pi en een DVB dongle
Trouwens : met een (kleine) antenne en een raspberry pi kan je zelf je eigen FlightRadat 24 maken : zoek eens naar PI Aware Skyview. Nodig : een raspberry pi en een DVB dongle
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 5342
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Een paar dagen terug hier ook (23:00u). Uitleg op vrtnws.
Hier was het F-HCOM (dezelfde van de foto).
Hier was het F-HCOM (dezelfde van de foto).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb dit hier draaien! ( tevens vliegtuigspotter )krisken schreef:Zou inderdaad wel eens kunnen.
Trouwens : met een (kleine) antenne en een raspberry pi kan je zelf je eigen FlightRadat 24 maken : zoek eens naar PI Aware Skyview. Nodig : een raspberry pi en een DVB dongle
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 5342
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik vond het vreemd dat het vliegtuigje te volgen was in onze omgeving. 1600ft en bijna constante coverage op FR24... Waarschijnlijk is er ergens een ontvanger bijgekomen de laatste tijd want "wij" zijn nooit te zien bij vluchten vanuit Wevelgem. Enkel in de buurt van Antwerpen zijn we over een kleine afstand te zien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
Hier vloog er een paar weken geleden ook eentje rond en was toen voor thermografie.
Bij ons was dat om het warmteverlies aan daken in kaart te brengen.
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... MP/4596913
Bij ons was dat om het warmteverlies aan daken in kaart te brengen.
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... MP/4596913
-
- Elite Poster
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
- Bedankt: 97 keer
Heeft alles te maken met het feit of je ADS-B aan boord hebt of niet. Met ADS-B aan boord, ben je in vlucht over de lage landen bijna altijd zichtbaar. Zelfs vanaf de grond in EBKT zoals deze Met enkel Mode-S XPDR aan boord moet je voldoende hoog vliegen én in een gebied dat voldoende gecovered wordt door MLAT multilateratie.on4bam schreef:Ik vond het vreemd dat het vliegtuigje te volgen was in onze omgeving. 1600ft en bijna constante coverage op FR24... Waarschijnlijk is er ergens een ontvanger bijgekomen de laatste tijd want "wij" zijn nooit te zien bij vluchten vanuit Wevelgem. Enkel in de buurt van Antwerpen zijn we over een kleine afstand te zien.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Mensen die hierin geinteresseerd zijn moedig ik zeker aan om eens een kijkje te nemen naar FlightAware, specifiek de PiAware. Met een simpele Raspberry Pi kan je je eigen flight tracker opzetten (uiteraard enkel secundaire tracking), het extra materiaal dat je nodig hebt is kant en klaar en niet duur (wordt verkocht aan maakprijs). Als je je gegevens doorstuurt naar FlightAware belonen ze je met een enterprise account.
Ik zou het zeker aanraden, niet in het minst omdat je eigen PiAware je ook de gegevens zal tonen die FlightAware je niet mag laten zien (militaire vluchten bijvoorbeeld).
Ik zou het zeker aanraden, niet in het minst omdat je eigen PiAware je ook de gegevens zal tonen die FlightAware je niet mag laten zien (militaire vluchten bijvoorbeeld).
Dat is verkeer op airway UL607, een belangrijke en een van de drukste west-oost aders in Europa. Iets ten noorden van je locatie (min of meer parallel met de ligging van de E40 autobaan tussen Brussel en Brugge) is er eveneens een drukke airway, maar dan in de omgekeerde richting.philippe_d schreef: Vooral 's avonds vliegt hier bijna om de 3-5 minuten een grote Boeing (747, 777) of Airbus (A330, A340) over, die 20 minuten geleden in London (LHR) vertrokken is en richting midden Oosten (Oman, UAE, India) of Verre Oosten (Sri Lanka, Maleisië, Singapore) vliegt.
Waar ik woon is de dagelijkse avondvlucht van Brussel naar Cincinatti (Kalitta in opdracht van DHL Express) niet te missen Wie af en toe 's avonds in Diegem werkt zal die ook wel kennen.philippe_d schreef: Op de duur herken je zelfs aan het geluid welk type het is, of aan het uur welke vlucht
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
En als je die RPI zet op een hoge locatie met een deftige antenne, dan heb je plots coverage over half europa. Ik zie zowat alles van Parijs tot Amsterdam en van Londen tot Frankfurt
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 221 keer
We wonen hier op kruising van 2 airways.
+/- 8000ft approach op BRU (Brussel) - 11min flighttime
+/- 3000ft approach op LGG (Luik) - 6min flighttime
36000ft traffic naar UK (vooral LHR)
30000ft traffic vanuit UK
Er ligt hier ook wat verder een holding zone voor BRU, waardoor je er heel wat ziet rondcircelen.
Vooral de antonovs an-124 gevolgd door de MD11’s en 747 cargo’s vliegend op LGG maken een hels kabaal en dan nog liefst na 23u...
De vluchten op BRU beginnen hier juist aan hun final approach.
Na een tijdje weet je idd zo welke vluchten het zijn (en of het ‘normaal’ geluid is of niet)
En dan vergeet ik nog de talrijke militaire vluchten (vooral van en naar Diest (oefeningen?) en Beauvechain) en heli’s op St Truiden heliport.
Drukke airspace hier
+/- 8000ft approach op BRU (Brussel) - 11min flighttime
+/- 3000ft approach op LGG (Luik) - 6min flighttime
36000ft traffic naar UK (vooral LHR)
30000ft traffic vanuit UK
Er ligt hier ook wat verder een holding zone voor BRU, waardoor je er heel wat ziet rondcircelen.
Vooral de antonovs an-124 gevolgd door de MD11’s en 747 cargo’s vliegend op LGG maken een hels kabaal en dan nog liefst na 23u...
De vluchten op BRU beginnen hier juist aan hun final approach.
Na een tijdje weet je idd zo welke vluchten het zijn (en of het ‘normaal’ geluid is of niet)
En dan vergeet ik nog de talrijke militaire vluchten (vooral van en naar Diest (oefeningen?) en Beauvechain) en heli’s op St Truiden heliport.
Drukke airspace hier
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ze kunnen alle hoogtes hebben. De enige regel is richting oost/noord: oneven level (310, 330, ...), richting zuid/west: even level (300, 320), maar daar kan van afgeweken worden (en dat gebeurt regelmatig).axs schreef: Op 36000ft nog heel wat traffic naar London en op 30000ft traffic vanuit Londen.
Normaal zou dat niet regelmatig mogen gebeuren, airborne holdings zijn min of meer zaken uit het verleden (in Europa toch). Als het te druk is op hun bestemming (volgens de verwachting), krijgen ze een vertrekslot en worden ze in hun vertrekluchthaven aan de grond gehouden. Airborne holding ga je wel nog zien bij irreguliere omstandigheden (luchthaven plots gesloten, heel slecht weer/dikke mist, emergency, ...).axs schreef: Er ligt hier ook wat verder een holding zone voor BRU, waardoor je er heel wat ziet rondcircelen.
Antonovs kan je niet missen.axs schreef: Vooral de antonovs an-124 gevolgd door de MD11’s en 747 cargo’s vliegend op LGG maken een hels kabaal en dan nog liefst na 23u...
Luik wordt inderdaad alsmaar een drukkere cargoluchthaven, ook FedEx breidt flink uit daar.
-
- Moderator
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 221 keer
Vreemd, hier vliegen er toch regelmatig in een holding pattern (meerdere keren per maand).. zo uitzonderlijk is het precies niet? En dan spreek ik nog maar enkel over degenen die ik opmerk als ik thuis ben.
Disclaimer: ben verre van een luchtvaart expert, is beperkt tot kijken wat er hier over mijn hoofd vliegt met dat ik zelf frequent vlieg.
Interesse is er dus wel, maar ken amper iets van routes / flighttlevels buiten wat ik op flightradar zie.
Disclaimer: ben verre van een luchtvaart expert, is beperkt tot kijken wat er hier over mijn hoofd vliegt met dat ik zelf frequent vlieg.
Interesse is er dus wel, maar ken amper iets van routes / flighttlevels buiten wat ik op flightradar zie.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 5342
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat is een van de weinigen waar we "last" van hebben maar je kan er bijna je klok op gelijk zetten.CCatalyst schreef: Waar ik woon is de dagelijkse avondvlucht van Brussel naar Cincinatti (Kalitta in opdracht van DHL Express) niet te missen
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Mijn zoon studeert aan het VLOC in Oostende en kent een aantal piloten van het BAFA. Eén daarvan kent blijkbaar het toestel. Het wordt gebruikt voor landmetingen uit te voeren en af en toe ook voor luchtfotografie.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 5342
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 10 keer
BAFA= meestal Deurne, OAC= Ostend Air College net naast VLOCpetrol242 schreef:Mijn zoon studeert aan het VLOC in Oostende en kent een aantal piloten van het BAFA.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
- Twitter: SandersBert
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Het zullen holdingszone zijn die gebruikt worden wanneer er veel vliegtuigen op één zelfde tijdstip aankomen in Brussel. Komt vaak voor wanneer het bijvoorbeeld mistig is en dus meer ruimte moet tussen gelaten worden tussen vliegtuigen. Ook wanneer er teveel wind is of crosswind is zal er meer ruimte tussen de vliegtuigen gelaten worden bij het landen.axs schreef:Vreemd, hier vliegen er toch regelmatig in een holding pattern (meerdere keren per maand).. zo uitzonderlijk is het precies niet? En dan spreek ik nog maar enkel over degenen die ik opmerk als ik thuis ben.
Disclaimer: ben verre van een luchtvaart expert, is beperkt tot kijken wat er hier over mijn hoofd vliegt met dat ik zelf frequent vlieg.
Interesse is er dus wel, maar ken amper iets van routes / flighttlevels buiten wat ik op flightradar zie.
Hier kan je een map terug vinden waar de holdingszones zich bevinden voor Brussels Airport: https://www.belgocontrol.be/html/belgoc ... 01_v16.pdf
Ik zelf gebruik enkel maar de RTL2823U dongle, vind je voor geen geld op eBay, die aangesloten is op mijn laptop om af en toe eens data te sturen naar Flightradar24. Zo kan je genieten van gratis Flightradar24 Business Plan subscription.
Naast dit kan je nog veel meer met die USB dongle doen en experimenteren.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 5342
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Say what? OAC geeft opleidingen tot lijnpiloot (tenzij ze er onlangs mee gestopt zijn). Papieren genoeg hier in huispetrol242 schreef:OAC is enkel voor recreatief vliegen. Het VLOC werkt samen met BAFA voor de opleiding aspirant lijnpiloot.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
De rivaliteit tussen BAFA en OAC is gekend
Voor alle duidelijkheid, ik had het niet over lijnpiloot hé. Zowel het BAFA als het OAC bieden geen opleiding aan tot lijnpiloot! Maar de combinatie BAFA/VLOC geeft je wel een bachelor aspirant lijnpiloot.
Zowel BAFA als OAC bieden de PPL (Personal Pilot License) aan. Maar het VLOC werkt enkel met BAFA samen voor het behalen van een bachelor Aspirant lijnpiloot. Je bent dan nog geen lijnpiloot, want die opleiding start pas bij een luchtvaartmaatschappij voor het behalen van de ATPL (Airline Transport Pilot License).
Via het OAC gaat dat ook, maar daar mis je dan wel een pak theorie die je achteraf bij de luchtvaartmaatschappij moet inhalen en daar zijn die niet zo scheutig op.
Als je de opleiding tot aspirant lijnpiloot niet wil afmaken aan het VLOC, is het nog altijd mogelijk om dan terug te schakelen naar luchtvaarttechnologie. Een troef die je bij het OAC niet hebt. Vandaar dat de meesten kiezen voor de combinatie VLOC/BAFA. Een bijkomend voordeel voor mijn zoon is dat hij de theorie volgt in het VLOC in Oostende en zijn BAFA afwerkt in Deurne.
Voor alle duidelijkheid dus, zowel het BAFA als het OAC bieden geen opleiding voor de ATPL. Enkel de voorbereiding tot het behalen van een lijnpiloot licentie.
Voor alle duidelijkheid, ik had het niet over lijnpiloot hé. Zowel het BAFA als het OAC bieden geen opleiding aan tot lijnpiloot! Maar de combinatie BAFA/VLOC geeft je wel een bachelor aspirant lijnpiloot.
Zowel BAFA als OAC bieden de PPL (Personal Pilot License) aan. Maar het VLOC werkt enkel met BAFA samen voor het behalen van een bachelor Aspirant lijnpiloot. Je bent dan nog geen lijnpiloot, want die opleiding start pas bij een luchtvaartmaatschappij voor het behalen van de ATPL (Airline Transport Pilot License).
Via het OAC gaat dat ook, maar daar mis je dan wel een pak theorie die je achteraf bij de luchtvaartmaatschappij moet inhalen en daar zijn die niet zo scheutig op.
Als je de opleiding tot aspirant lijnpiloot niet wil afmaken aan het VLOC, is het nog altijd mogelijk om dan terug te schakelen naar luchtvaarttechnologie. Een troef die je bij het OAC niet hebt. Vandaar dat de meesten kiezen voor de combinatie VLOC/BAFA. Een bijkomend voordeel voor mijn zoon is dat hij de theorie volgt in het VLOC in Oostende en zijn BAFA afwerkt in Deurne.
Voor alle duidelijkheid dus, zowel het BAFA als het OAC bieden geen opleiding voor de ATPL. Enkel de voorbereiding tot het behalen van een lijnpiloot licentie.
Laatst gewijzigd door petrol242 13 feb 2018, 09:02, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Dat is een radionavigatiebaken, als je naar die coordinaten gaat kan je die zien (vreemde constructie die wat lijkt op een UFO) en horen met een toestel die de frequentie kan ontvangen. Die fungeert voor Brussel tegelijk ook als een Initial Approach Fix (punt waar de approach begint), wanneer je op FLO aankomt kan je die kaart die hierboven gelinkt is opbergen en ga je een andere kaart erbij nemen die de ganse approach van FLO tot de runway in Brussel beschrijft.axs schreef:Woon in de buurt van ‘IAF FLORA’ - wat dat ook wezen mag
Alles dat van oost/zuidoost naar Brussel komt gaat meestal via FLO, alles dat uit de andere richtingen komt gaat via een van de andere IAF's.
De antenne van FLO staat in Grazen - Geetbets.axs schreef:Woon in de buurt van ‘IAF FLORA’ - wat dat ook wezen mag
http://ourairports.com/navaids/FLO/Flor ... =Satellite
FLORA is een VOR -> "VHF omnidirectional range station"
https://nl.wikipedia.org/wiki/VHF_omnid ... ge_station
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat een triestig toeval.DIBO schreef:Heeft alles te maken met het feit of je ADS-B aan boord hebt of niet. Met ADS-B aan boord, ben je in vlucht over de lage landen bijna altijd zichtbaar. Zelfs vanaf de grond in EBKT zoals deze
Met enkel Mode-S XPDR aan boord moet je voldoende hoog vliegen én in een gebied dat voldoende gecovered wordt door MLAT multilateratie.
Het vliegtuigje waar DIBO het over had in de post van 2 dagen geleden (BE33), is vandaag neergestort (vetrokken uit Wevelgem)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De BE33 is niet de registratie maar wel het type vliegtuig - een Beechcraft 33 Bonanza - en daar zijn er een heel aantal van geproduceerd (meer dan 10k).philippe_d schreef: Wat een triestig toeval.
Het vliegtuigje waar DIBO het over had in de post van 2 dagen geleden (BE33), is vandaag neergestort (vetrokken uit Wevelgem)
De registratie van het gecrashte toestel is de OOJKM. In de post van DIBO staat de registratie als "N/A" aangeduid, i.e. FlightAware heeft die data niet ontvangen, en we weten dus niet welke registratie die had. Het kan dus hetzelfde toestel zijn, of ook niet. Het enige dat je weet is dus dat het over hetzelfde type gaat, niet noodzakelijk ook exact hetzelfde vliegtuig.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dat is juist.
Maar hoeveel toestellen van het type Beechcraft 33 Bonanza zouden er in Wevelgem staan?
De kans is dus toch groot dat het over dit toestel gaat?
Maar hoeveel toestellen van het type Beechcraft 33 Bonanza zouden er in Wevelgem staan?
De kans is dus toch groot dat het over dit toestel gaat?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Didymus
- Elite Poster
- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
- Bedankt: 94 keer
Een toestel dat in Wevelgem opstijgt is daar niet noodzakelijk gebaseerd. Ik ga tijdens het weekend soms in Zwartberg vliegen en daar komen toestellen van heinde en verre op bezoek (EBZW is in tegenstelling tot EBKT een privévliegveld, Prior Permission Required) die meestal een paar uur later daar ook weer opstijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb hier eens eentje opgezet. Positie van de antenne is nog niet ideaal omdat ons dak in de weg zit richting het Westen, als ik het op mijn tuinhuis kan zetten zou het beter moeten zijn, maar ik krijg toch al heel wat data binnen van tot in Zeeland en Luxemburg. Upload nu naar flightaware en flightradar24.CCatalyst schreef:Mensen die hierin geinteresseerd zijn moedig ik zeker aan om eens een kijkje te nemen naar FlightAware, specifiek de PiAware. Met een simpele Raspberry Pi kan je je eigen flight tracker opzetten (uiteraard enkel secundaire tracking), het extra materiaal dat je nodig hebt is kant en klaar en niet duur (wordt verkocht aan maakprijs). Als je je gegevens doorstuurt naar FlightAware belonen ze je met een enterprise account.
Ik zou het zeker aanraden, niet in het minst omdat je eigen PiAware je ook de gegevens zal tonen die FlightAware je niet mag laten zien (militaire vluchten bijvoorbeeld).
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dit is wat ik kan zien met PiAware op de 30m hoge brandweertoren te Wetteren.
Van Amsterdam tot Parijs, en van Dusseldorf tot Londen
Toegegeven, wel met een speciale antenne er aan, die getuned is op 1090MHz
https://www.benl.ebay.be/itm/Antenna-ad ... SwugtZvjEP
Van Amsterdam tot Parijs, en van Dusseldorf tot Londen
Toegegeven, wel met een speciale antenne er aan, die getuned is op 1090MHz
https://www.benl.ebay.be/itm/Antenna-ad ... SwugtZvjEP
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb niet te klagen met mijn archaïsche setup op het tuinhuis met eenvoudig antenneke en antenne"mast" van bamboe uit onzen hof . Zicht naar het westen wordt geblokkeerd door een huizenrij dus dat is wat minder. Geen idee wat het gaat geven wanneer de bladeren weer aan de bomen hangen, we zien tegen dan wel.
Wat ik momenteel zie:
De setup:
Onder de raspberry hangt een Meraki AP dat ik heb geflasht naar Lede, pikt de wifi op en zet dat op de ethernetkabel want de wifi ontvangst van die RaspberryPi is te belabberd om die van binnen te ontvangen. Die AP doet verder ook dienst als wifi repeater voor wifi in de tuin, pikt het wifi signaal van binnen op op de 2.4 GHz radio en zendt uit op de 5 GHz. Omgekeerd was de ontvangst te slecht voor een bruikbare snelheid.
Ideaal zou zijn dat ik iets op het torentje op het werk kan zetten, vlakbij luchthaven Wevelgem en 360° vrij zicht.
Wat ik momenteel zie:
De setup:
Onder de raspberry hangt een Meraki AP dat ik heb geflasht naar Lede, pikt de wifi op en zet dat op de ethernetkabel want de wifi ontvangst van die RaspberryPi is te belabberd om die van binnen te ontvangen. Die AP doet verder ook dienst als wifi repeater voor wifi in de tuin, pikt het wifi signaal van binnen op op de 2.4 GHz radio en zendt uit op de 5 GHz. Omgekeerd was de ontvangst te slecht voor een bruikbare snelheid.
Ideaal zou zijn dat ik iets op het torentje op het werk kan zetten, vlakbij luchthaven Wevelgem en 360° vrij zicht.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 8276
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Sowieso altijd een pro als er een installatie komt vlakbij een luchthaven (als in: niet 5 km verder maar echt vlakbij). Helpt om te zien wat er zich zoal op de grond afspeelt daar. Je unit is dan ook vaak de eerste om een nieuwe vlucht te registreren wat helpt om volledige historische dekking te hebben vanaf pushback (of taxi).vverbeke schreef: Ideaal zou zijn dat ik iets op het torentje op het werk kan zetten, vlakbij luchthaven Wevelgem en 360° vrij zicht.
Zou kunnen dat EBKT wel al een goede dekking heeft tot aan de grond, geen idee van. Maar gezien de posts hierboven van dat toestel met onbekende registratie denk ik van niet. Een ontvanger dicht bij de luchthaven zou dit wel hebben kunnen opvangen (mits de airborne unit dat ook uitzendt natuurlijk).
Uw huidige dekking is toch ook al niet slecht!