Telenet en Proximus nog te sterk,volgens het BIPT

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wie of wat de ''trigger'' gaat zijn kan ik niet voorspellen, maar het zal dus mogelijk weer gebeuren dat de status quo doorbroken wordt. De kans dat iemand echter fortuinen investeert in een derde netwerk lijkt mij weinig waarschijnlijk gezien de surrealistische aard van ons landje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Snelheidsgaranties krijg je nooit... dus je opmerking is een beetje klagen om te klagen (maar misschien doen Belgen dat graag).
Ja, maar voor een extra pakket 15 euro betalen, waarbij dat pakket *enkel en alleen* uit een speedboost bestaat, om dan geen minimum snelheidsgarantie te krijgen, is wel heel zuur.
Stel je voor dat iemand met whoppa dit betaalt en uitkomt op 205mpbs, dan hebben ze eigenlijk (bijna) niks geleverd en je hebt 15 euro betaald.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre zulke kleine lettertjes houdbaar zijn in pakketten die enkel snelheidsextras leveren.
Dat is zoals zeggen "ik bied je tegen betaling een dienst aan maar in de kleine lettertjes staat dat ik niet verplicht ben die dienst te leveren".
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef: [...]

Langs de ene kant bewonder ik mensen zoals Raf1, MaT, jij, ... en nog enkele anderen, maar op hetzelfde moment denk ik van kom terug met je twee voeten op moeder aarde. Mooie ideeën, de ideale wereld, ... we dromen er allemaal van maar hij zal er gewoonweg nooit komen (zeker niet door te klagen).
Geloof me vrij dat ik wel wat meer doe dan klagen. Je moest eens weten 8) Ik heb het trouwens nooit over een ideale wereld gehad. Dat heb jij ervan gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat we die idealen niet kunnen nastreven.
Ga er gerust van uit dat de wereld constant in verandering is. Hij ziet er anders uit wanneer je 's morgens op staat dan wanneer je de dag voordien bent gaan slapen. PX en TN zijn niet voor eeuwig hoor.
Ik denk trouwens dat je het verschil niet goed ziet tussen tussen klagen en aanvechten. Groot verschil dus. En zelfs al zou het klagen zijn is het nog altijd beter om de gedrochten in de maatschappij aan te stippen, dan passief de schouders op te halen en dan te zeggen dat je met je twee voeten op de grond staat. Je moet niet alles slikken wat ze je door je strot rammen.

Kleur ook eens buiten de lijntjes en neem aan dat er voor alles een alternatief is. Passiviteit is de dooddoener van de creatieve gedachte.

Terug on topic : je idee van een belangengroep zint me wel. Dat heeft trouwens al eens bestaan dacht ik. Tik VZW? Zijn er ook geen banden met het prille begin van Userbase? Mods, corrigeer me als ik het fout heb.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Mooi gezegd petrol242.

Daarbij zin veel van onze 'mooie ideeën' die we hier komen verkondigen gewoon realiteit in onze buurlanden. Het zijn dus heus niet zo'n droombeelden als jij lijkt te veronderstellen r2404. Met de juiste politieke wil kunnen we hier minstens hetzelfde verwezenlijken en dat zou alle consumenten ten goede komen op (middel)lange termijn.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Terug on topic : je idee van een belangengroep zint me wel. Dat heeft trouwens al eens bestaan dacht ik. Tik VZW? Zijn er ook geen banden met het prille begin van Userbase? Mods, corrigeer me als ik het fout heb.
TIK had destijds contacten met providers al heeft UB deze misschien ook... maar eigenlijk moet je komen tot het niveau dat je groot genoeg bent om een volwaardige gesprekspartner te zijn van de politiek, het BIPT, ... dus niet alléén de providers.
MaT schreef:Daarbij zin veel van onze 'mooie ideeën' die we hier komen verkondigen gewoon realiteit in onze buurlanden.
Er zijn dingen die in onze buurlanden beter zijn... maar ook die slechter zijn... typisch zien we dat laatste bewust niet.
MaT schreef:Het zijn dus heus niet zo'n droombeelden als jij lijkt te veronderstellen r2404. Met de juiste politieke wil kunnen we hier minstens hetzelfde verwezenlijken en dat zou alle consumenten ten goede komen op (middel)lange termijn.
Ik beweer niet dat het droombeelden zijn... wel dat ze moeilijk te bereiken zijn in de huidige context (en wat zeuren en wat klanten die overstappen gaan heus niet het verschil maken). Onze politiek is trouwens veel complexer dan deze van onze buurlanden... er gaat dus wel wat meer fout dan louter telecom.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Er zijn dingen die in onze buurlanden beter zijn... maar ook die slechter zijn... typisch zien we dat laatste bewust niet.
.
kun je daar eens een voorbeeldje van geven?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

In NL:
- kost van openbaar vervoer (WANT GEPRIVATISEERD, EH LIBERALEN, EH.)
- kost van medische zorg, plus het feit dat ge bij uw toegewezen arts MOET gaan en niet zomaar kunt 'rondshoppen' om naar de beste arts te gaan

Waarmee ik r2504 geen gelijk wil geven, want er is helemaal geen andere oorzaak voor de huidige hoge prijzen in .be bij de duopolisten dan puur en onbezoedeld opportunisme en corruptie.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Kost gezondheidszorg is inderdaad enorm in Nederland,Particulier betaald zo een 120-150€ per maand,hopelijk kies je dan een verzekeraar die het toelaat om je te laten verzorgen in een Belgisch Hospitaal.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

En de (misdadige) manier blijkbaar waarop de nederlandse overheid haar burgers in Groningen al jaren in de steek laat! Een rechtstaat onwaardig...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

JamesEarlGray schreef:In NL:
- kost van openbaar vervoer (WANT GEPRIVATISEERD, EH LIBERALEN, EH.)
- kost van medische zorg, plus het feit dat ge bij uw toegewezen arts MOET gaan en niet zomaar kunt 'rondshoppen' om naar de beste arts te gaan.
we hebben het over telecommunicatie
telefoon, internet, tv, ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

op dat vlak zijn wij duidelijk de pineut :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Met de huidige structuur van verloning aan politici zal het altijd een geldklopperij zijn die de onderdanen van dit land betalen. In elke tak die de bevolking nodig heeft, geneeskunde, onderwijs, energie, datacommunicatie, enz...... zijn politici die een bestuursfunctie hebben die geld kost, elk controleorgaan hiervan heeft een zetel waar een politici in kan zetelen. En elke orgaan houd zichzelf in stand door te besturen. En dat gebeurd altijd voor eigen belang, niet voor de bevolking te dienen. Dat is nu eenmaal politiek. Politiekers die hun postje dreigen te verliezen zoeken een andere post waar ze zich kunnen verrijken, desnoods maken ze postjes bij. Gebeurd ook in staatsbedrijven en in vakbonden trouwens. Alles draait om de titel die ze hebben, niet om de functie. Van een minister van telecom verwacht ik dat hij weet wat het osi-model inhoud en alles daarond kan begrijpen.

Wij maken ons nu druk aan de hoge prijzen van isp’s, maar alleen dat kan opgelost worden als er een politieker wel degelijk geeft om de prijzen die de consumenten betalen. En dit niet doet voor kiezers te ronselen door wat in de media te komen met feel good News dat er meer spelers zijn. Het zou me niet verbazen dat er in die zogenaamde derde spelers politieke invloed zit. Ik heb trouwens een e-mail gehad met een nmbs verwijzing in de e-mail wanneer ik de klantendienst vroeg achter een alternatief voor een Wigo. Wat ik raar vond.

Als ik lees dat orange 24 euro betaald aan Telenet om de infrastructuur te gebruiken, en orange hier 10 euro vanaf wil, dan verwacht ik geen prijsvermindering voor de consument, maar eerder een verschuiving van portefeuille tussen organisaties.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

mailracer schreef:Van een minister van telecom verwacht ik dat hij weet wat het osi-model inhoud en alles daarond kan begrijpen.
Ah, maar dat is simpel.

Laag 3: bedrijven met voldoende poen
Laag 2: politiekers
Laag 1: plebs
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Proximus betaald jaarlijks ongeveer 500miljoen euro dividend, heel simpel gezegd kan dat geld terug naar de klant gaan.
In het geval van Proximus gaat de helft terug naar de staat (als meerderheidsaandeelhouder)

Maar op 2,5 miljoen klanten is dat voor elke klant 200euro per jaar korting.

Maar niet in een geliberaliseerde telecom markt uiteraard....daar gaat het geld naar de aandeelhouders en wordt de klant gezien als melk koe
Laatst gewijzigd door Gray 13 jan 2018, 17:47, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Van een minister van telecom verwacht ik dat hij weet wat het osi-model inhoud en alles daarond kan begrijpen.
Het zou hem sieren maar Bill Gates (om maar iemand te noemen) weet dit ook niet, noch mijn oversten... dat is hun job ook niet.
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

Veel te duur voor wat je krijgt!

Ik was even nagegaan wat het goedkoopst abonnement is bij Telenet en dit maandelijks:
Kabel: 25 euro + 9 euro digicorder die je niet MAG kopen van Telenet = pure winst! + internet 27 euro = Gemiddeld 61 euro per maand en dan hebben we enkel een basispakket met basis internet en basis tv zenders. Neem je daar nog een betaalpakket bij van zenders dan zit je al aan 85 euro per mand! dat is 3.428 in oude BEF! per maand!

Dan zit ik toch een pak goedkoper bij Tv Vlaanderen: 177 euro per jaar & 400 extra gratis zenders via satelliet!

En voor diegenen die geld teveel hebben is er Telenet en Proximus:)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Vergelijk jij nu echt een pakket met internet tegenover enkel TV bij een rammelprovider? Goed bezig jij :D. Laat staan volledig offtopic.

Ach, de vraag is eerder of je een post kan maken zonder SAT TV helemaal te verheerlijken tot hoogtes die bijna onze telenet troll handhaaft.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

best niet meer op reageren, zou ik zeggen. gewoon negeren die handel. Don't feed the troll :cop: :nono:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

gelukkig heb ik destijds TVVlaanderen vervangen door Netflix! Hard to beat :lol:
Die 400 gratis zenders heb ik natuurlijk behouden!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telenet komt in het najaar met een nieuwe decoder met 4K, apps en netflix enzo op.
Heb dat horen waaien hier en daar.
Afwachten maar maar het zou mij niet verbazen omdat het toch al lang geleden is dat men nog eens met een nieuwe decoder is afgekomen.
Tttsss
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

En waarschijnlijk betalend voor de bestaande klanten tenzij je digicorder kapot is en je hem al 48 maanden huurt?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”