Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Welke cameras gebruik je? Ben ook van plan er te plaatsen icm met mijn synology. Welke voor binnen/buiten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Intel NUC7i7BNH met een Samsung SSD 960 Evo Nvme M.2 250 MB, Crucial 16GB Kit DDR4 2133 MT/s en een CSL USB 3.0 Wireless AC1200 Dual-Band WiFi Network Adapter die ik ga gebruiken voor mijn Roon Core (Roon Optimized Core Kit - ROCK).
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

darkzero schreef:Welke cameras gebruik je? Ben ook van plan er te plaatsen icm met mijn synology. Welke voor binnen/buiten?
Ik heb alleen binnencamera's: D-Link DSC2530L - deze doet maximaal 1080p aan 15fps, ik gebruik hem meestal aan 720p op 25fps. De lens is denk ik ergens dichtbij 180°. Hebben ook IR beeld dat verlicht wordt door 2 kleine rode ledjes naast de lens.
seagull schreef:Intel NUC7i7BNH [...]
Mooi :-) Binnenkort steekt deze m'n ogen uit denk ik: https://newsroom.intel.com/news/intel-l ... -ever/amp/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

darkzero schreef:Welke cameras gebruik je? Ben ook van plan er te plaatsen icm met mijn synology. Welke voor binnen/buiten?
Voor buiten kan ik zeker de camera's van HIKVISION aanraden. Deze zijn op Amazon.co.uk vrij voordelig te verkrijgen. Met Synology Surveillance heb ik niet zo'n goede ervaringen daar deze snel overladen geraakt qua CPU bij verwerking van hoge resolutie. Een deftige PC met Blue Iris doet hier goed z'n werk met toch een camera of 6 in 4MP kwaliteit
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

BertG3 schreef:Een deftige PC met Blue Iris
Ik heb zelf iSpy gebruikt, werkte goed maar gebruikte tot 4GB RAM als de cameras uit stonden (geen idee hoeveel het gebruikte toen ze aan stonden) die virtuele PC had 8GB toegewezen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

CM-LED-30-60ARGB-R-1.jpg
Cablemod addressable led strip 60cm RGB

Nummer 2 is onderweg. Effecten zijn zalig :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

darkzero schreef:Welke cameras gebruik je? Ben ook van plan er te plaatsen icm met mijn synology. Welke voor binnen/buiten?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hier 2 jaar geleden 3 camera's besteld in China voor een prikje van €34 (collega's trouwens ook 3 stuks gekocht) en deze doen het nog steeds perfect met mijn Synology nas en de software surveilance station van Synology.
Hangen alle drie buiten en één ervan recht in de regen. Werken zowel bedraad als via wifi.
Al heel veel plezier van gehad. Die de voordeur in de gaten houdt stuur telkens een e-mail wanneer er iemand aan de deur staat.
https://nl.aliexpress.com/item/HY-HD-Fu ... 66138.html
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Is die bekabeling aan de camera zelf los te koppelen eigenlijk? Of moet je een vrij groot gat maken in de muur waar alles door kan?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ditCh schreef: Is die bekabeling aan de camera zelf los te koppelen eigenlijk? Of moet je een vrij groot gat maken in de muur waar alles door kan?
Enige nadeel... Je zit met vrij grote gaten als je die kabel binnen wil wegwerken.
Is tot nu toe met quasi alle cameras al zo geweest die ik uit china heb.
Het kan met deze van karine anders zijn maar ik betwijfel het.

Ik heb er zelf maar 1tje die een standaard ronde poe aansluiting gebruikt waarmee je dus een kleiner gat nodig hebt.

Ik ga er dit jaar wss wel nog eens bestellen uit de herospeed reeks, lijken me interessant.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Splitter schreef:
ditCh schreef: Ik heb er zelf maar 1tje die een standaard ronde poe aansluiting gebruikt waarmee je dus een kleiner gat nodig hebt.
Welke is dat? Is idd spijtig dat ik grote gaten zou moeten maken in mijn buitenmuur.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

- Orange femtocell (die overigens perfect werkt via een VPN naar Nederland, Frankrijk en zelfs US, dus als je goedkoop wilt bellen op reis en je hebt UTP... :))
- HP OfficeJet Pro 8710
- Synology DS1812+ met 8x 3TB
- Kattenkrabpaalconstructie van een goeie 2.5m hoog zodat Spook en Hond zich kunnen amuseren
- Mikrotik CRS (CRS125-24G-1S-IN) omdat we in de living meer dan 4 switchpoortjes hebben. Nu overal in het huis CRS staan...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Hond
Originele naam voor een kat, al lijkt het me niet zo praktisch :D.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vriendin ziet graag katten, ik heb het meer voor honden. Vandaar het compromis : een kat die "hond" noemt :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

ditCh schreef:
Splitter schreef:
ditCh schreef: Ik heb er zelf maar 1tje die een standaard ronde poe aansluiting gebruikt waarmee je dus een kleiner gat nodig hebt.
Welke is dat? Is idd spijtig dat ik grote gaten zou moeten maken in mijn buitenmuur.
IK heb geen gaten gemaakt, ik heb de kabel via de afloop naar beneden gebracht en zo onder een klinker door het verluchtingsgat in de kelder laten komen.
Wil je door de muur gaan heb je een klein gaatje nodig om de netwerkkabel en de stroomtoevoer door te steken.
De stekkers aan beide kabels kan je dan aan de buitenmuur zelf terug bevestigen, zo heeft die collega van mij het gedaan.
Voor de stroomtoevoer kan je stekkertjes kopen die in de power port passen en waar je aan de andere kant een kabel kan aanzetten.
camera
camera
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sommigen hebben precies meer kapitaal aan camera's staan dan ikzelf aan inboedel :-D
Er geldt hier maar 1 regel: aanraken is meenemen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

krisken schreef:Vriendin ziet graag katten, ik heb het meer voor honden. Vandaar het compromis : een kat die "hond" noemt :)
Serieus?! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tomby schreef:
krisken schreef:Hond
Originele naam voor een kat, al lijkt het me niet zo praktisch :D.
Katten luisteren toch niet, dus namen maken geen bal uit. :twisted:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Katten luisteren toch niet, dus namen maken geen bal uit. :twisted:
Ik dacht eerder aan het feit dat je buiten bent, en de buren zien je 'Hond !' roepen naar een kat. Of je komt bij Tom & Co en vraagt naar eten voor Hond :).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

BertG3 schreef:
darkzero schreef:Welke cameras gebruik je? Ben ook van plan er te plaatsen icm met mijn synology. Welke voor binnen/buiten?
Voor buiten kan ik zeker de camera's van HIKVISION aanraden. Deze zijn op Amazon.co.uk vrij voordelig te verkrijgen. Met Synology Surveillance heb ik niet zo'n goede ervaringen daar deze snel overladen geraakt qua CPU bij verwerking van hoge resolutie. Een deftige PC met Blue Iris doet hier goed z'n werk met toch een camera of 6 in 4MP kwaliteit
Dit.

Zelf ook 6 POE hikvision camera's hangen icm BlueIris. Voor de prijs van dat SW pakket kan je niet "bescheten" zijn. Een CPU met Intel QuickSync is wel aanbevolen, maar niet noodzakelijk voor een paar camera's.

Koop geen dome camera's maar een bullet of turret (https://www.cctvaware.com/blog/dome-vs-turret-vs-bullet).
Zelf laatst enkele Ultra Low LIght cams gehangen (DS-2CD2335FWD-I). Deze ziet zelfs nog licht wanneer ik nagenoeg niets meer zie.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Klopt. Ik heb ook mijn dome camera's beginnen vervangen door turrets. Gelukkig gezien tijdens de retourperiode. Hier waait er heel veel zand van zee waardoor de domes rapper 'vuil' worden. Ook insecten zijn fan om op de domes te zitten waardoor het nachtbeeld niet veel meer waard is. Met een turret is dit anders aangezien dit geen invloed heeft op je lens aangezien de infrarood naast je lens zit en niet schijnt op de dome.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Als ik geen nas had zou ik geen camera's geplaatst hebben.
Als je daarvoor speciaal een pc dag en nacht moet laten aanstaan vind ik er ook over.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

karine schreef: Wil je door de muur gaan heb je een klein gaatje nodig om de netwerkkabel en de stroomtoevoer door te steken.
Of alleen de netwerkkabel indien de camera PoE ondersteunt.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ditCh schreef: Welke is dat? Is idd spijtig dat ik grote gaten zou moeten maken in mijn buitenmuur.
ik zou je graag doorlinken, maar ze hebben blijkbaar ondertussen al van naam/shop gewisseld, dus... geen idee meer.
was van een aliexpress verkoper "eastfoi security"
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Coin mining facility?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

karine schreef: Wil je door de muur gaan heb je een klein gaatje nodig om de netwerkkabel en de stroomtoevoer door te steken.
De stekkers aan beide kabels kan je dan aan de buitenmuur zelf terug bevestigen, zo heeft die collega van mij het gedaan.
Dan hangt er waarschijnlijk nog een waterdicht doosje naast die cam waar dat de connecties in zitten? Dat wil ik net vermijden :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee, de meeste CAM's die ik ken hebben zelf een waterdichte afsluiting... je ethernet kabel gaat er dus gewoon rechtstreeks in.

Met PoE is dat trouwens ook de enige kabel.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Voor die cams die ik gepost had (DS-2CD2335FWD-I), moet je geen dik gat maken. Het moet net groot genoeg zijn voor een ethernet kabel. De waterproof connector kan met een beetje prullen prima in de base van de camera weggewerkt worden.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Goztow schreef:Coin mining facility?
inderdaad, véél heat
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

ditCh schreef:
karine schreef: Wil je door de muur gaan heb je een klein gaatje nodig om de netwerkkabel en de stroomtoevoer door te steken.
De stekkers aan beide kabels kan je dan aan de buitenmuur zelf terug bevestigen, zo heeft die collega van mij het gedaan.
Dan hangt er waarschijnlijk nog een waterdicht doosje naast die cam waar dat de connecties in zitten? Dat wil ik net vermijden :-)
Hier zit er een klein waterdicht doosje achter de afloop van de goot verstopt, nog nooit ergernis aan gehad.
Het is zelfs zo dat veel mensen de cam's zelfs niet zien hangen.
Maar je zal toch ergens de connectie met de cam moeten maken, misschien dat er modellen zijn waar je dit kan in wegwerken zoals hier eerder gezegd op het forum.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

karine schreef: Hier zit er een klein waterdicht doosje achter de afloop van de goot verstopt, nog nooit ergernis aan gehad.
Het is zelfs zo dat veel mensen de cam's zelfs niet zien hangen.
Maar je zal toch ergens de connectie met de cam moeten maken, misschien dat er modellen zijn waar je dit kan in wegwerken zoals hier eerder gezegd op het forum.
Ik heb wel utp naar buiten op plekken waar ik er wil, maar bij Chinese dingen is het mijn niet altijd duidelijk of echt POE kunnen (en of die connector waterdicht is. Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

@Tim.Bracquez

Zijn dat Antminer's ? Lijkt er in ieder geval wel op.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wegens een wandelreis in mei + nog wat benodigdheden even een heel resem items besteld. Het is geen IT maar ach ik gooi het er toch op.

De laatste bij coolblue uitgekocht :angel:
Afbeelding

Dan toch iets voor it. Een rugzak voor men laptop en de items die ik moet meenemen naar werk

Afbeelding

Dan wandelschoenen voor mijn reis(als reserve).

Afbeelding

En nog wandelkousen. maar de afbeelding is wat te groot.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Block schreef:@Tim.Bracquez

Zijn dat Antminer's ? Lijkt er in ieder geval wel op.
Inderdaad S9's, elk 1.4kW (voor alle duidelijkheid niet de mijn, een heel kapitaal; maar ik mag er mee spelen .. jippie)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Yeah, DAN A4-SFX v2 is geleverd, isn't she a thing of beauty :-)

Nu rustig beginnen met de zoektocht naar onderdelen...

Dit is m'n v1 met de sidepanels van de v2:
Bijlagen
IMG_0345.jpg
IMG_0344.jpg
IMG_0339.jpg
IMG_0336.jpg
IMG_0335.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Kewl.. zag dat de postbode langsgeweest was met de mijne, maar ik moet de case dus morgen in't postkantoor ophalen. Bedankt voor de foto's, geeft me al iets om naar uit te kijken!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vandaag toegekomen : mn Leatherman Raptor. Altijd handig op t werk :-)

Afbeelding

[youtube]vzMP2CZ21gE[/youtube]

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Krijg je geen deftig gerief van je werkgever? Misschien kosten inbrengen ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alles wat je nodig hebt zit in de ziekenwagen. FOD volksgezondheid heeft een lijst met alle materialen die moeten voorzien worden. Daarbij kan je echt van alles vinden (zelfs een schop en een houweel moeten we verplicht bij hebben, alsook flessen drinkwater).

Alleen heb je deze tools nooit bij je, mag je altijd heen en weer lopen naar de ambulance dus. Absoluut niet handig. En dan is er slechts één schaar voor 2 ambulanciers. Je kan de ambulancewereld absoluut niet vergelijken met andere terreinen : het is letterlijk : wat we wettelijk gezien moeten hebben ligt in de ambulance, wil je meer, dan koop je dat zelf maar. Dus neen, kosten worden niet terugbetaald...

Gewoon hoog tijd dat we de prijzen voor het bellen van een ambulance minimaal x5 doen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Nieuw scherm gekocht. Voor z'n prijs is het wel een héél knap scherm! Gekocht bij coolblue als 2dekans voor €193.
Had eerst een tweedehands 27" gezocht, maar de prijzen liggen veel te hoog. En dan was meestal de resolutie nog een stuk lager ook.

https://tweakers.net/pricewatch/1106209 ... ificaties/
2001719819.jpeg
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”