Full quoten ?????

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Wat is het idee om full-quotes te vermijden in topics. Ik merk op dat een moderator vraagt om dit niet te doen ? Heeft dit met leesbaarheid te maken, of schuilt er meer achter ?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

mailracer schreef:Wat is het idee om full-quotes te vermijden in topics. Ik merk op dat een moderator vraagt om dit niet te doen ? Heeft dit met leesbaarheid te maken, of schuilt er meer achter ?
Een topic die waarschijnlijk door mij komt ? x)
Volgensmij om posts minder lang te maken.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Inderdaad. Een full quote is niet nodig (wenselijk) als je op de vorige post antwoord. Je mag je pst dus editen :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Full quotes zijn nutteloos als je antwoordt op de laatste post.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je stukjes quote om op de stukjes te antwoorden dan wordt dat aanvaard. Maar als je altijd de hele voorgaande post quote is dit storend.
Soms is dat een quote van een half blad om dan daarop te antwoorden met 1 zin of zo...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tegen de regels:
TiTanium schreef:Als je stukjes quote om op de stukjes te antwoorden dan wordt dat aanvaard. Maar als je altijd de hele voorgaande post quote is dit storend.
Soms is dat een quote van een half blad om dan daarop te antwoorden met 1 zin of zo...
Vervelend hé...
Dit is een onnodige Fullquote en is niet wenselijk...

---------------------------------------------------------------------------------------
Niet tegen de regels:
TiTanium schreef:Maar als je altijd de hele voorgaande post quote is dit storend.
Ik vind dit inderdaad ook storend.
TiTanium schreef:Soms is dat een quote van een half blad om dan daarop te antwoorden met 1 zin of zo...
Dat komt de leesbaarheid niet te goede

Niet tegen de regels:
mailracer schreef:Wat is het idee om full-quotes te vermijden in topics. Ik merk op dat een moderator vraagt om dit niet te doen ? Heeft dit met leesbaarheid te maken, of schuilt er meer achter ?
Zie de post achter u.. Dat is nu net een voorbeeld dat het niet mag. Maar omdat ik op jou post wil antwoorden die ondertussen een stuk verder staat, kan ik mijn antwoord toch nog naar u toe formuleren.

Mag ik dan ook iedereen vragen om hier rekening mee te houden aub... Antwoord je op een volledige post van uw voorganger... blijf dan van het citeerknopje af!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je ziet spijtig genoeg op veel fora iemand die een fullquote doet van een post van een halve pagina of meer, om dan "ik ook" of zoiets onnozel kort daarop te antwoorden. En vandaar dus...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat de laatste post quoten storend is. Quoten doe je gewoon om duidelijk te maken waarop je eigen tekst een antwoord is. Er zomaar van uitgaan dat dat op de laatste post slaat is nogal kortzichtig om verschillende redenen. 1) Vaak zijn posts niet eens een reactie op de laatste post, maar op het topic algemeen (zoals mijn post nu, vandaar geen quote). 2) Als de laatste post vrij lang is, wil je er misschien toch iets uit lichten waarop je antwoord slaat. 3) Soms worden posts geëdit en als je zelf niet quotet kan jouw reactie raar overkomen als de originele tekst weg is.

Ik ben het er wel mee eens dat lange quotes, zeker als ze dan nog langer zijn dan het antwoord, wel storend zijn. Maar een full quote op een post die zelf ook maar 2 zinnen lang is, zelfs al is dat de laatste post, zou toch wel moeten kunnen, vind ik.

TiTanium schreef:Vervelend hé...
Dit is een onnodige Fullquote en is niet wenselijk...
Dit vond ik nu eens echt een voorbeeld dat helemaal niet vervelend is. Je moet toch al redelijk OCD hebben, om je hieraan te storen, vind ik.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Quoten zelf is niet verboden, maar een volledige quote van de laatste post overnemen is storend. wanneer er meer quote is als reactie dat doet de leesbaarheid verloren gaan.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Tomby schreef:Ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat de laatste post quoten storend is. Quoten doe je gewoon om duidelijk te maken waarop je eigen tekst een antwoord is. Er zomaar van uitgaan dat dat op de laatste post slaat is nogal kortzichtig om verschillende redenen. 1) Vaak zijn posts niet eens een reactie op de laatste post, maar op het topic algemeen (zoals mijn post nu, vandaar geen quote). 2) Als de laatste post vrij lang is, wil je er misschien toch iets uit lichten waarop je antwoord slaat. 3) Soms worden posts geëdit en als je zelf niet quotet kan jouw reactie raar overkomen als de originele tekst weg is.

Ik ben het er wel mee eens dat lange quotes, zeker als ze dan nog langer zijn dan het antwoord, wel storend zijn. Maar een full quote op een post die zelf ook maar 2 zinnen lang is, zelfs al is dat de laatste post, zou toch wel moeten kunnen, vind ik.

TiTanium schreef:Vervelend hé...
Dit is een onnodige Fullquote en is niet wenselijk...
Dit vond ik nu eens echt een voorbeeld dat helemaal niet vervelend is. Je moet toch al redelijk OCD hebben, om je hieraan te storen, vind ik.
Vind je?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

mailracer schreef:Quoten zelf is niet verboden, maar een volledige quote van de laatste post overnemen is storend. wanneer er meer quote is als reactie dat doet de leesbaarheid verloren gaan.
Het gemak om te antwoorden via een smartphone en het ongemak ol te liggen klooien op diezelfde smartphone om te editeren, zeker als je wat dikkere vingers hebt
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

bruma schreef:Het gemak om te antwoorden via een smartphone en het ongemak ol te liggen klooien op diezelfde smartphone om te editeren, zeker als je wat dikkere vingers hebt
daar volg ik je ook in, maar ik denk dat je op een smartphone net wel kunt appreciëren dat er niet zoveel ge-quot-ed word. omdat hier de leesbaarheid een voordeel kan hebben.
Tomby schreef: Ik ben het er wel mee eens dat lange quotes, zeker als ze dan nog langer zijn dan het antwoord, wel storend zijn. Maar een full quote op een post die zelf ook maar 2 zinnen lang is, zelfs al is dat de laatste post, zou toch wel moeten kunnen, vind ik.
ik denk wel dat je het begrepen hebt dan. ik ben het met je eens zolang je zelf maar rekening houd met de leesbaarheid. Mijn vraag kwam er eerder nadat datakiller een schijnbaar nieuw lid regelmatig lange quotes gebruikte van de laatste post. Zijn visie was dat hij dit nodig vond omdat er mss een ander persoon ook aan het reageren was en zijn bericht dan verkeerd begrepen kon worden. Maar ZO druk is het nu ook weer niet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb eigenlijk geen probleem met die full quotes.

In het begin dat ik hier op UB was was dat moeilijk om aan te passen...

Want dan kreeg ik zelfs vaak opmerkingen van de staff...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

meon schreef: Vind je?
Heb je mijn post wel helemaal gelezen eigenlijk ?! :?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met de fullquotes is het ideaal om te lezen op een smartphone, zinder al teveel te moeten scrollen/pagen weet je waarover het gaat.
De advertenties bij tapatalk zijn veel vervelender, 2 en je scherm staat vol en telkens moeten scollen als je een post als gelezen hebt aangeduid
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Full quoten is dan ook toegestaan als je
  1. Niet reageert op de vorige post, dan is het zowieso nutteloos.
    en
  2. Reageert op alles in die quote, anders word het ook op een smartphone net onoverzichtelijker en moet je zoeken naar waar men op reageert.

Bijvoorbeeld:
bruma schreef:Met de fullquotes is het ideaal om te lezen op een smartphone, zinder al teveel te moeten scrollen/pagen weet je waarover het gaat.
De advertenties bij tapatalk zijn veel vervelender, 2 en je scherm staat vol en telkens moeten scollen als je een post als gelezen hebt aangeduid
Ik vind full quotes op een smartphone vervelend.

Niet ok.
bruma schreef:Met de fullquotes is het ideaal om te lezen op een smartphone, zinder al teveel te moeten scrollen/pagen weet je waarover het gaat.
Ik vind full quotes op een smartphone vervelend.

Ok.
bruma schreef:Met de fullquotes is het ideaal om te lezen op een smartphone, zinder al teveel te moeten scrollen/pagen weet je waarover het gaat.
De advertenties bij tapatalk zijn veel vervelender, 2 en je scherm staat vol en telkens moeten scollen als je een post als gelezen hebt aangeduid
Ik vind full quotes op een smartphone vervelend.
Tapatalk reclame is al helemaal vervelend.

Ok.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik probeer quotes in te perken tot enkel de essentie. Als er voor of er achter nog tekst staat, laat ik dat weten door een [...] om maar aan tegev dat het maar een stuk tekst is dat ik heb overgenomen. Je moet dan wel natuurlijk oppassen om de context niet te veranderen.

Full quotes zijn storend. Ik heb geen zin om een topic hierdoor meerdere keren te moeten lezen.

Waar ik me ook mateloos aan erger zijn de plakkaten zoals ze hier al genoemd zijn met snelheidstests. Ze hebben geen enkele informatieve waarde buiten een topic over snelheden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

meon schreef:
Tomby schreef:Ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat de laatste post quoten storend is. Quoten doe je gewoon om duidelijk te maken waarop je eigen tekst een antwoord is. Er zomaar van uitgaan dat dat op de laatste post slaat is nogal kortzichtig om verschillende redenen. 1) Vaak zijn posts niet eens een reactie op de laatste post, maar op het topic algemeen (zoals mijn post nu, vandaar geen quote). 2) Als de laatste post vrij lang is, wil je er misschien toch iets uit lichten waarop je antwoord slaat. 3) Soms worden posts geëdit en als je zelf niet quotet kan jouw reactie raar overkomen als de originele tekst weg is.

Ik ben het er wel mee eens dat lange quotes, zeker als ze dan nog langer zijn dan het antwoord, wel storend zijn. Maar een full quote op een post die zelf ook maar 2 zinnen lang is, zelfs al is dat de laatste post, zou toch wel moeten kunnen, vind ik.

TiTanium schreef:Vervelend hé...
Dit is een onnodige Fullquote en is niet wenselijk...
Dit vond ik nu eens echt een voorbeeld dat helemaal niet vervelend is. Je moet toch al redelijk OCD hebben, om je hieraan te storen, vind ik.
Vind je?
ALARM ALARM ALARM ALARM ALARM ALARM ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARM
:cop:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik probeer fullquotes te beperken tot een minimum. Op pc klik ik gewoonlijk op reageren, scroll ik dan naar de reactie, selecteer wat ik wil quoten en klik op quote. Dan quote hij enkel dat deel (jammer dat dat met de gewone quote knop niet werkt, scheelt weer wat tijd).
Op gsm probeer ik ook de moeite te doen om enkel het interessante deel er uit te halen, maar dat is niet altijd even simpel op dat kleine scherm, dus afhankelijk van men tijd en humeur kan het dan wel eens voorkomen. Jammer dat daar ook niet mogelijk is om te selecteren voor het quoten.

Fullquote van een korte reactie stoort me niet echt omdat het mij niet opvalt, als het echt een muur tekst is die ik voordien al in een reactie gelezen heb ook, dan wel.
mailracer schreef:Zijn visie was dat hij dit nodig vond omdat er mss een ander persoon ook aan het reageren was en zijn bericht dan verkeerd begrepen kon worden. Maar ZO druk is het nu ook weer niet.
Als ik dat tegenkom editeer ik men post en dan kan ik alsnog een quote toevoegen (selectief op waar ik op wou reageren) en op pc krijg je een melding als anderen gereageerd hebben sinds je wou reageren, das wel handig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Fullquotes beginnen pas ambetant te worden als de originele tekst veel langer is dan het antwoord.

En als er genest wordt (zoals in het mooie vb van cadsite), dan loopt het echt uit de hand.

Niks tegen een beperking op fullquotes dus. Hoewel er uitzonderingen zijn waar je moeilijk kan knippen in de quote omdat de originele schrijver zijn punt nogal uitrekte.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dat is gewoon een kwestie van nettiquette. Spreek mensen hier over aan als het te veel wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”