Verhuis, overstap naar Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
eralardz
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 sep 2013, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo,

Ik verhuis binnenkort en zou voor Proximus (internet maxi) kiezen. Ik zit nog met enkele vragen waar ik niet direct het antwoord op kan vinden:
  • De telefoonkabel komt binnen in de kelder. Ze is een 40 a 50cm lang en ziet er zo uit aan het uiteinde: Afbeelding.
    Ik kan profiteren van een gratis installatie, moet er nog iets gebeuren? Of kan de technieker daar zo mee aan de slag?
  • Ik zou de bbox3 in bridged mode zetten, met daarachter een Ubiquiti Edgerouter X en een UniFi AP-AC LITE. Iemand ervaring met deze combinatie? Ik meen begrepen te hebben dat hier niet gewerkt wordt met een whitelist omdat de bbox er nog "tussen zit"? De vectoring-profielen zouden dus haalbaar moeten zijn?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

eralardz schreef:Of kan de technieker daar zo mee aan de slag?
Ja, de installateur sluit de telefoonkabel aan op een NTP2007-wandcontactdoos en plaatst daarna de Bbox3.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

De bbox3 moet je gebruiken als modem in combinatie met PPPoE passtrough met je Ubiquiti Edgerouter X apparatuur.
eralardz
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 sep 2013, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

redman schreef:De bbox3 moet je gebruiken als modem in combinatie met PPPoE passtrough met je Ubiquiti Edgerouter X apparatuur.
Ideaal. Nog even ter bevestiging: mijn snelheid zal toch niet gecapt worden omdat die edgerouter niet gewhitelist is voor het Proximus-netwerk?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Zolang de b-box als modem aangesloten staat, maakt het niet wat er achter de b-box aangesloten is.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”