Instellingen router weg na stroomuitval ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Wanneer de stroom hier uitvalt of ik zet mijn Netgear WNDR-4300TN even zonder spanning dan zijn verschillende instellingen terug naar standaard gezet zoals bv type netwerk, b/g/n.
Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn ?
jefke klakke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 sep 2005, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb net het omgekeerde met een Netgear WNR3500L :
die verliest een aantal instellingen (ook paswoord) indien hij te lang (meerdere weken) onder spanning blijft aan staan.
Gelukkig is dit via een restore van de opgeslagen instellingen vlug weer in orde.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Wat een brol. Mijn oldskool WRT54GL's staan soms jaren zonder stroom, zonder settings te verliezen.

> Firmware update?
> "Save" settings?
Beide gevallen zijn echt geen normaal gedrag

@settings verliezen na onder stroom: zeker dat tussentijds de elek niet ff is uitgevallen? Lijkt me super bizar om gewoon ff settings te resetten, terwijl ie onder spanning staat :)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren 3x na elkaar geprobeerd de router even uitzetten en weer aan en telkens die bepaalde setting weg.
Ik ben dit te weten gekomen toen ik gisteren plots merkte dat de router alleen uitzond op b/g.
Settings aangepast naar b/g/n en alles weer ok. Router uit en weer aan en stond deze terug op b/g.

Misschien die firmware eens terug installen ?

P.S : firmware van dd-wrt zal er niet op kunnen veronderstel ik.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ik zou voorstellen om eerst alle instellingen op te schrijven/screenshots nemen en dan toch de fabrieksinstellingen te resetten (je weet wel, zo een volledige reset, meestal is dat met een paperclipje 10 seconden in dat gaatje prikken).
Dan opnieuw alles instellen, rebooten en kijken of de setting deze keer wel onthouden wordt.

In mijn ervaring, als er een firmware update is uitgevoerd op m'n router, doe ik ook meestal een complete reset, omdat in sommige gevallen de opslag van de configuratieparameters lichtjes verschilt tussen firmwares en bepaalde waarden niet correct uitgelezen worden bij een reboot. Geen idee waarom, maar dat hielp wel met zulke symptomen.

Bij een reinstall van firmware zou ik net hetzelfde aanbevelen: reinstall, volledige reset en opnieuw instellen. (lastig werkje, I know..)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Allen bedankt voor de ondersteuning, het probleem lijkt opgelost te zijn door terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Ik had eerst wel een back-up gemaakt van de huidige instellingen en deze daarna terug gezet en nu blijft alles staan zoals het hoort. :-D
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Nice! :banana: Blij dat het zo opgelost is!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”