Lijdensweg bij Orange

kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 Jun 2017

Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 31 Jul 2017, 10:44

Hey iedereen,

Niet direct de bedoeling om een klachtenpost te maken (al is het wel zo), maar ik wil vooral een goed beeld geven waar het voor mij fout liep bij Orange. En da's heel snel :)

Begin van dit jaar wou ik klant worden bij Orange, vooral omdat hun pakket goed aansloot op mijn eisen: snel genoeg, via de kabel en mobiel 10GB en onbeperkt, wat ik ook echt nodig had. Zo gezegd, zo gedaan en hun formulier ingevuld.
3 maanden later nog geen reactie, ook niet na het formulier meerdere keren in te vullen. Uiteindelijk via Facebook dan alles in orde gekregen.

Internet werd een dikke maand later geinstalleerd, omdat er een probleem met Telenet bleek te zijn. Long story short, ze hebben het uiteindelijk in orde gekregen maar qua feedback/op de hoogte houden was het een ramp - totaal geen informatie.

Kort na de installatie (geen klachten van de technieker) traden de eerste problemen op, een probleem dat ik hier ook al vaker heb zien optreden, namelijk dat de snelheid wegzakt. Bij mij liep het heel vaak terug naar 1-5 Mbps en een modem reset loste het probleem wel op, maar dat is iets wat niet echt handig is als je thuiswerkt en je bereikbaar (online) moet zijn heel de tijd... Hiervoor heb ik contact opgenomen met Orange, zijn er uiteindelijk in totaal 4 techniekers langsgeweest (3 van Orange, 1 van Telenet).
Telenet gaf door dat het signaal volledig stabiel was en alles goed werkte en dat de oorzaak waarschijnlijk bij de modem lag. Zo doorgegeven, kwamen er techniekers langs (ze hadden een nieuwe modem mee), maar ze hebben andere zaken aan de installatie aangepast en de modem niet vervangen. Leek goed te gaan, tot een paar dagen later mijn internet weer naar 2.36 Mbps viel (upload bleef wel stabiel), wat meerdere keren voorkwam in de dagen erna.
Uiteindelijk was dat voor mij de druppel aangezien we op dat moment al 3 maanden verder waren en mijn internet nog niet degelijk was.
Dat gecombineerd met nog meer problemen (die echter niets te maken hebben met het internet) zorgt ervoor dat ik gewoon niet langer bij Orange wil blijven.

Als het goed werkt is het een heel goed product (ik vond de decoder heel goed), maar qua internet was het gewoon rampzalig.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Service is bedroevend slecht... maar echt slecht. Positief is wel dat de modem volledig configureerbaar is, maar deze verliest alle configuratie na een reset waardoor ik deze maar op factory settings liet staan.

Tl;dr: wacht nog een paar jaar voor je klant wordt. Service is er nog niet.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 31 Jul 2017, 13:10

en waar ben je nu? Telenet?

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6735
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 512 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor ITnetadmin » 31 Jul 2017, 13:31

Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.

kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 Jun 2017

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 31 Jul 2017, 14:56

boonpwnz schreef:en waar ben je nu? Telenet?

Ik ben ondertussen terug bij Telenet, Business Fibernet 200 genomen.
Voor Orange was ik ook bij Telenet en bij hun nooit issues gehad.

ITnetadmin schreef:Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.

Nja, Orange zelf wou ook al niet luisteren naar Telenet, en als je dan belt met hun technische dienst krijg je dit antwoord: "Telenet zegt dat we de modem moeten vervangen, dus zullen we dat maar doen, ook al ben ik zeker dat dat het niet zal zijn".
Niet echt hetgene wat je als klant wilt horen.. en als puntje bij paaltje komt dan vervangen ze hem nog niet en bestaat het probleem na hun interventie nog steeds.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6735
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 512 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor ITnetadmin » 31 Jul 2017, 15:02

De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".

fendtje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 Jan 2007
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor fendtje » 31 Jul 2017, 23:59

ITnetadmin schreef:De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".


En zo heeft telenet zijn klant terug.

Flying
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 22 Apr 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor Flying » 01 Aug 2017, 00:06

Herkenbaar, vooral het klant willen worden. Wij hebben dat hier tweemaal geprobeerd, maar dat is onbegonnen werk. Telefonisch gaven ze zelf al aan om het via een Oranges verkooppunt in orde te brengen. Nee, bedankt. Als ik al een hoop geloop moet doen en tijdsverlies moet lijden enkel om klant te worden dan wil ik niet weten wat je moet doen om als klant geholpen te worden bij problemen.

Proximus mag blijven. Ooit misschien Telenet als de prijzen concurrentieel worden (when pigs fly).

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4150
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1379 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor raf1 » 01 Aug 2017, 08:35

kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?

In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6735
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 512 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor ITnetadmin » 01 Aug 2017, 15:00

Zo moet dat ook.
Als je klant bent bij Orange, moet Orange alles oplossen zonder dat de klant bij telenet moet aankloppen.
De klant mag daar zelfs niks van merken, zelfs als Orange bij Telenet moet gaan zagen omdat er infrastructureel een probleem is.

kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 Jun 2017

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 08 Aug 2017, 12:37

raf1 schreef:
kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.

Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?

In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.


Telenet kwam er pas aan bij om aan het aftakpunt te controleren, ze hebben mijn installatie niet gecontroleerd.
Waar het fout liep is volgens mij bij de modem, mogelijk problemen in de firmware van de router. Deze verloor op willekeurige momenten de snelheid, pair bonding viel toen ook weg en de router kon zich hier niet van herstellen.
Aan mijn persoonlijke setup was er niets te wijten, deze heeft geen problemen hiermee.. na de modem loopt ook alles in orde technisch gezien en de lijn is superstabiel.

Het gaat om de zwarte Orange modem (ik heb hem net weggedaan dus helaas kan ik niet meer zeggen welk type), dezelfde als Telenet gebruikt maar met andere software erop (daar knelt denk ik ook het schoentje, de software).
De software op de router is meerdere keren gereset en zelfs opnieuw eropgezet maar dat hielp ook niets.

Op zich heb ik trouwens niet zelf bij Telenet aangeklopt, Orange heeft een Telenet-technieker naar mij opgestuurd...

Maar soit, ik ben blij dat ik er vanaf ben! Het opzeggen ging trouwens ook niet van een leien dakje: je krijgt een telefoon, dan krijg je de melding dat je een bevestiging gaat krijgen - deze heb ik al nooit gekregen.
Daarna krijg je de melding "Je mag je decoder gaan binnenbrengen in een Orange center", dit is ook absoluut niet juist - je moet dit bij bpost binnen brengen, al ging ik een mail met meer informatie krijgen.. (Kreeg ik ook, 2 weken na mijn opzeg. Wanneer ik dus volgens hun dus al een boete had).
Instructies krijg je niet, informatie over terugbetalingen ook niet (enkel de melding dat je eventueel nog moet bijbetalen). Alles behalve dus :)

macamba
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 Jul 2008
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor macamba » 12 Aug 2017, 15:52

Ik kan dit bevestigen.
Ook veel geklaagd totdat ze de modem zijn komen vervangen en alles na kijken.

Precies zoals beschreven: snelheid zakt ineens weg, je moet de modem steeds resetten en dat gaat het weer. Echt irritant.

Probleem is met een nieuwe modem trouwens niet opgelost.
Volledig eens met de analyse zoals hierboven. Kan niet anders.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 13 Aug 2017, 01:11

Nu ben ik eerlijk gezegd bang :-(

Heb net orange besteld :(

Wat raden jullie aan?

flt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 747
Lid geworden op: 08 Dec 2005
Bedankt: 3 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor flt » 14 Aug 2017, 11:16

Om je initieel niet té veel zorgen te maken :wink:.
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.

Indien je het dagelijks of wekelijks hebt is het inderdaad wel een last en met de zwakke Orange support stap je inderdaad beter terug over.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 14 Aug 2017, 13:15

flt schreef:Om je initieel niet té veel zorgen te maken :wink:.
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.


Ah ok ik zie wel als het mij erg zou beginnen storen :)

kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 Jun 2017

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 14 Aug 2017, 16:00

Ik zou mij ook niet direct zorgen maken, het is niet dat iedereen dit probleem heeft.
Het grote probleem is dat als je er last van hebt je enige realistische optie overstappen is.

Voor hetzelfde geld werkt het perfect bij jou en de contracten zijn direct maandelijks opzegbaar..

Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 Dec 2009
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor ArcsS » 20 Aug 2017, 23:47

Ik ben reeds enkele maanden klant bij Orange, vanaf de 'inschrijving' tot nu is alles eigenlijk vlot verlopen.
Bij Telenet had ik basic internet, play more digitale tv en 2 king abonnementen. Bij Orange is het een stuk goedkoper per maand, in het begin heb ik enkele keren problemen gehad met de snelheid die wegviel maar dat neem ik er graag bij.

Het enige wat me stoort bij Orange is hun tv-gids, ik vind hem niet praktisch werken, de installateur zei dat het binnenkort ging veranderen, maar dit is ondertussen dus enkele maanden geleden ... :s

ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1932
Lid geworden op: 15 Mar 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contact:

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor ljd » 21 Aug 2017, 10:28

De meeste problemen zijn er nog altijd sinds de test en de zaken die zouden toegevoegd worden zijn er meestal ook nog niet.

* Traag zappen
* Onhandige TV gids
* Geen opnames kunnen delen tussen 2 boxen
* 9 euro voor een tweede box. jahallo :nono:
* App voor tv te kijken
* Traag internet door de modem
* Geen modem/box kunnen omruilen/afhalen in Orange shop
* Altijd installatie door technieker, ik kan zelf wel 3 kabels inpluggen en wachten op activatie.

Falende opnames hoor je niet meer dus dat hebben ze opgelost :thumbs:

Een technieker had tegen mij gezegd dat ze misschien de digicorder als wifi access point kunnen gebruiken, dit zou pas een handige optie zijn.

kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 Jun 2017

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor kevjoe » 21 Aug 2017, 10:50

Nja, uit ervaring weet ik dat de installateurs geen idee hebben van wat er allemaal gaat gebeuren of veranderen.
Is ook logisch, want deze staan helemaal onderaan de keten en staan helemaal niet in contact met de ontwikkelaars... ze horen het meestal pas de dag dat het er inzit. Ik heb zelf bij een telecomoperator gewerkt, ik weet waarover ik spreek - we wisten vaak pas de dag zelf iets, soms zelfs na de klanten pas.

OrangeTV (en hun internet) lijkt me vooral een product dat het allemaal net niet is, maar het kan wel nog beter worden. Grote vraag is dan of dat ook nog gaat gebeuren of niet..

Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1314
Lid geworden op: 08 Dec 2008
Bedankt: 289 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor Muziekbos » 21 Aug 2017, 11:10

kevjoe schreef:OrangeTV (en hun internet) lijkt me vooral een product dat het allemaal net niet is, maar het kan wel nog beter worden. Grote vraag is dan of dat ook nog gaat gebeuren of niet..


Kip en het ei verhaal. Maken weinig winst (met dank aan het BIPT) en moeten een digitaal tv product op de markt zetten waarvan het reeds heel sterk is doorontwikkeld bij de concurrentie. Telenet als directe concurrent via de Kabel. Hou er ook rekening mee dat Mobistar/Orange reeds in het verleden een negatieve ervaring heeft gehad als reseller van digitale producten.

manouck
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 Dec 2017

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor manouck » 15 Dec 2017, 17:08

Een lijdensweg bij Orange..... ook ik ben overgeschakeld naar Orange..... en het internet werkte niet.... er was een technisch probleem.... en dat raakte maar niet opgelost. Klantenservice... 0,0. Het probleem zal vanavond wel opgelost zijn... neen morgen... neen... maximum 2 dagen... allez... hopelijk nog voor het weekend. En, dat is allemaal heel uitzonderlijk! Orange kampt nooit met dergelijke problemen. Uitleg? Geen
En nochtans... er werd me bij mijn bestelling een probleemloze overgang beloofd. Meer nog, via easyswitch. Tweemaal vroeg ik of zij inderdaad voor de overstap konden zorgen.... het contract bij Telenet opzeggen.... en tweemaal kreeg ik bevestigend antwoord. Ik gaf dus mijn code.
En... wat gebeurde... niets! 0,0 Ik bleef tegelijk klant bij Telenet met de facturen erbovenop.
Wellicht is Orange daarom goedkoper.... ze doen niet wat ze zeggen... geven geen uitleg... draaien rond de pot en dat allemaal op kosten van de argeloze klant die de facturen wel zal blijven betalen. Tegen dergelijke mastodonten kan je toch niet op. Ze lachen je vierkant uit.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18236
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 886 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1752 keer
Contact:

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor krisken » 15 Dec 2017, 17:23

Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 Jun 2017
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor Beepee » 15 Dec 2017, 21:38

Idem hier,
Geen problemen

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 15 Dec 2017, 21:59

Ik heb ook problemen en daarom geen easy switch genomen omdat ik wist dat er problemen gingen zijn.
Want de vorige keer lag de dropkabel er niet volgens telenet.

ORANGE technieker is 8 december langsgeweest en installatie uitgevoerd en hij had opgemerkt dat kabel nog nie aangesloten werd dus hij heeft toch de installatie uitgevoerd en ik wacht nu sinds 8 december tot orange afspraak maakt tot kabelaansluiting.

Vandaag nog gebeld en de administratieve aanvraag is in orde en orange zal zo snel mogelijk bellen naar telenet om een afspraak te maken maar ik verwacht niet dat dit nog voor het einde van het jaar zal zijn.

Ondertussen blijf ik proximus klant en zal die wel tijdje blojven.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 71 keer
Recent bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor jphermans » 16 Dec 2017, 11:46

krisken schreef:Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...

Dan ben jij inderdaad een van de weinige tevreden klanten. Gisteravond had ik zelf een halfuur geen internet en dit is niet de eerste keer. Ook de snelheid valt tegen. Zelf met boost pack haal ik in beste geval 65mbps. Meestal minder en wanneer ik bel naar Orange dan zeggen ze dat alles ok is.
Heb het gehad met Orange. Ga over op EDPNet en voor Tv ga ik de app gebruiken van Pieter op een Apple tv 4.
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4103
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor Ken » 16 Dec 2017, 14:31

jphermans schreef:
krisken schreef:Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...

Dan ben jij inderdaad een van de weinige tevreden klanten. Gisteravond had ik zelf een halfuur geen internet en dit is niet de eerste keer. Ook de snelheid valt tegen. Zelf met boost pack haal ik in beste geval 65mbps. Meestal minder en wanneer ik bel naar Orange dan zeggen ze dat alles ok is.
Heb het gehad met Orange. Ga over op EDPNet en voor Tv ga ik de app gebruiken van Pieter op een Apple tv 4.


@jphermans, test eens rechstreeks met een kabel van je computer naar je modem, en doe een speedtest op http://ovh.net.
Post dan eens je snelheid...

Sommige mensen vergeten dat ze een oude rotte coaxkabel hebben in hun woning van de (soms) jaren stillekes, en dat die best eens vervangen wordt met een nieuwe, wat ook voor veel betere performance kan zorgen, ook de vroegere coax connectoren die gebruikt werden door Telenet installateurs konden af en toe voor problemen zorgen (kwamen makkelijker los), worden heden vervangen met nieuwe zoals deze :
Afbeelding

Steek het dus niet altijd op Orange hé ;)

Internet = Telenet Business Fibernet 200 200/25Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Netflix
Netwerk = 100% MikroTik powered

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 71 keer
Recent bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor jphermans » 16 Dec 2017, 19:51

De coax kabel is vernieuwd 2 jaar terug toen ik bij Telenet ben gegaan en toen was het sneller dan nu. Coax kabel die binnenkomt is maar 1 meter lang. Woon op de eerste verdieping en daar komt deze dus binnen via de voorgevel waar dus ook de modem hangt van Orange. Test gedaan op vernoemde site en hier is het resultaat.

89EAA9C3-8D07-4B37-97D3-1C63C484CFCE.png


Voor Orange met boost pack dus niet goed hè. Ethernet kabel direct aan de Orange modem.
En nog een test maar dan over WiFi via de Orange modem.

17DED88C-0F68-4D38-A284-00E2E7C7D73D.png
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 16 Dec 2017, 20:07

Sowieso ligt het niet aan je kabel want je haalt je vollesige upstream.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 71 keer
Recent bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor jphermans » 16 Dec 2017, 20:15

boonpwnz schreef:Sowieso ligt het niet aan je kabel want je haalt je vollesige upstream.

Schreef toch dat de kabel vernieuwd is twee jaar terug. Hiervoor was ik bij Proximus en had ik altijd een constante snelheid. Nu gaat die op en neer. Gisteravond zelfs een half uur niets en dit gebeurt meerdere keren per week. Wanneer ik dus met Orange bel dan zeggen ze dat alles in orde is. Daarom ga ik terug naar vdsl maar dan via EDPNet.
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 Apr 2017
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor DirkTas67 » 17 Dec 2017, 15:03

Ik had tot een 4 tal weken geleden ook regelmatig storingen, de download snelheid verlaagde dan tot 3Mbit (upload bleef dezelfde), een paar keer gemeld aan Orange en ik kreeg telkens een nummer dat ik kon bellen dat een week geldig was, probleem was dat de snelheidsproblemen niet frequent voorkwamen. Tot ik echter op een morgen een telenet technieker bij m'n buurman zag staan die nog Telenet klant was en ik m'n buurman vroeg wat er scheelde, bleek dat hij net dezelfde problemen had als ik en onze overbuur. Na eerst zijn modem vervangen te hebben, zijn kabels uitgemeten te hebben is de technieker overgegaan toch het herstellen van zijn aansluitpunt (de paddestoel, die was in 'belabberde' toestand, een paar aanvaringen met een grasmachine denk ik :-) ), en hopla problemen zijn tot nog toe weggebleven.

Dus als je problemen hebt met de snelheid zou ik eens adviseren van rond te vragen bij de buren, vooral die met telenet aansluiting of ook zij geen problemen hebben. Veel kans van wel.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5767
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor proximusboyke » 30 Jan 2018, 15:05

Bij mij loopt het ook niet vlekkeloos

op 10/01 vraag ik alles aan via internet
5 gsmnrs naar arend en 2iew
op 12/01 ontvang ik mijn simkaarten en onmiddellijk actievatie verliep vlot in 3 uur tijd.
op 26/9 de instalatie internet tv

- internet everywhere 5gb aangevraag 2x 2gb gekregen, al aan proberen te veranderen sinds 15/1 nog steeds niet in orde ondertussen is er al een simkaart bijna opgebruikt en zouden we moeten bij betalen, heb nu al laten weten dat ik dat niet doe, ze moeten het maar oplossen.
-snelheid internet 200/20 gevraagd 100/10 gekregen als sinds vrijdag aan het proberen nog niet in orde
- je krijgt dubbele mobiele data als je tv internet bijneemt, krijgen niks, ze hadden tv internet op een ander klantennr gezet zo hoeven ze geen dubbele data te geven proberen dit nu ook al sinds de 20ste in orde te krijgen. Alles staat al op 1 faktuur maar dubbele data njiet
- 1 afstandsbediening al stuk kan niet meer luider of stiller.
- ik krijg al een fakuur, maar als ik ze wil openen kan ik ze niet openenen, enkel betalen

kortom alles werkt maar allemaal maar half.

positief eindigen is wel dat hun mobiel netwerk zeer goed is.
Laat ons bidden dat de rest ook in orde komt.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3788
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 201 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor wied » 30 Jan 2018, 15:15

bidden lijkt mij wat veel gevraagd, maar duimen zullen we zeker doen :-D
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Hb+Astra1&2

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 30 Jan 2018, 16:28

Bij mij werkt nochtans alles goed :)

Bakje weet ik nog niet.

Factuur ontvang ik al sinds augustus(panther limited edition sinds toen) en geen problemen ik werk wel met domiciliëring.

Die dubbele mobiele data is inderdaad niet duidelijk en aangezien ik erg ongeduldig ben had ik dat al nagevraagd gisterennamiddag terwijl het zaterdag pas geinstalleerd werd. Sinds vanochtend kreeg ik de sms dat die geactiveerd werd.

Maar met 5 abbo's enzo kan wel wat mislopen denk ik ;)

decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1115
Lid geworden op: 31 Jan 2007
Locatie: Brabant
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor decat » 30 Jan 2018, 18:25

proximusboyke schreef:- je krijgt dubbele mobiele data als je tv internet bijneemt, krijgen niks, ze hadden tv internet op een ander klantennr gezet zo hoeven ze geen dubbele data te geven proberen dit nu ook al sinds de 20ste in orde te krijgen. Alles staat al op 1 faktuur maar dubbele data njiet


Hier is de dubbele data pas een paar dagen na de installatie van de tv actief geworden. Een beetje geduld mag toch wel. :lol:

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5767
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor proximusboyke » 30 Jan 2018, 18:38

tjah decat mag zeker probleem is dat hier niks 100% goed is, dus begin je aan alles te twijfelen.
Ook het feit ik zit nu al in de branche van 1990. Bij mobistar sinds 1996 is altijd 2 3 dagen vertraging. Toen ze begonnen met prepaid sms kon je dat koppen en kreeg je 1 a 2 dagen later uw smsjes anno 2018 zit er nog steeds op vanalles en nog wat 48 uur vertraging. zijn potverdorie 22 jaar later.
Met al hun computers en al zou dat onmiddellijk moeten gebeuren.
zelfde iew heb ik een 25 aangevraagd een 15 gekregen sinds 15/01 hebben ze toch al tijd genoeg om dat aan te passen, is potverdorie hun eigen fout.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18236
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 886 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1752 keer
Contact:

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor krisken » 30 Jan 2018, 19:11

Als jij iets van bewijzen hebt (bvb de bevestigingsmail van je aankopen) dan zou ik deze toch naar hun eigen ombudsdienst sturen ofwel naar de telecomombudsdienst...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5767
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor proximusboyke » 30 Jan 2018, 19:21

krisken dat heb ik al lang gedaan. Probleem is opgelost en afgesloten. Aleen in de klantenzone zie je niks wijzigen en de snelheid zie jie hier ook nie omhoog gaan. Als ge dan terugbelt van oe zit da ier, meneer ben je wel heel zeker dat uwen computer of wifi die snelheden aankunnen :oops: :oops:
Dan zeg je vriendelijk meneer jullie zijn gekomen vrijdag 26/01 om 11,30u om 10,30u kon hij telenetsnelheden aan van 500/40 dan is jamaar sta zeker actief want ge betaald ervoor.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Lijdensweg bij Orange

Berichtdoor boonpwnz » 30 Jan 2018, 19:45

Het is toch met elke provider iets.

Heb ook problemen gehad met het in orde te brengen maar eenmaal alles in ordei s zal het wel hopelijk in orde blijven. Bij mij loopt nu alles vlekkeloos ;)


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten