Uitschrijflink werkt niet zonder javascript / maandagergernis

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Helaas mag men nog steeds naar info@ adressen spam sturen zonder opt-in.

Bij lokale bedrijven schrijf ik me dan altijd uit. Echter niet alle bedrijven hebben een uitschrijflink die werkt in een dichtgetimmerde browser.

Feit is dat javascript nog steeds een belangrijke attack vector is, dus deze wordt hier geblocked met noscript.

Echter een site met een uitschrijfpagina zoals deze trien, werkt niet zonder javascript:
uitschrijftrien.png
Niemand kan mij verplichten javascript aan te zetten. Volgens mij overtreden deze sites dus allemaal de wet. Nergens een boodschap dat je je niet kan uitschrijven omdat javascript uitstaat.

In de email staat nergens de firmanaam. Als we op de link clicked in de browser om te kijken zonder javascript, dan zien we:

© 2017 Qualioffer in samenwerking met De Asbestdokter, alle rechten voorbehouden.

Dit is allemaal erg bedenkelijk voor een Belgische firma?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik begrijp je ergernis, maar succes met het aanvechten ervan. Melding doen naar de privacycommissie?
Eventueel een afzonderlijke browser gebruiken (binnen een dichtgetimmerde VM) om die opt-outs te doen...
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Men moet een methode voorzien om je uit te shrijven... nergens staat dat het verboden is Javascript te gebruiken.

Trouwens ieder modern framework zit vol met Javascript... veel succes om het te blokkeren.

Ik zie je nog in staat HTTP GET/POST operaties te blokkeren omdat er zo gegevens verzonden worden :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

r2504 schreef:Ik zie je nog in staat HTTP GET/POST operaties te blokkeren omdat er zo gegevens verzonden worden :bang:
Ik doe dat al op mijn eigen site, waarvan ik de enige ben die hem update.

Dus POST laat ik toe vanaf mijn admin IP.
En GET vanaf de wereld.

Blocked alle attacks, want vrijwel alle cms attacks hebben een post nodig.

Verder nog een host ids en daily backups.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Deze irritante spam trien nu via mailsolo.be
Een lege website die enkel een uitschrijfpagina host?
mailsolobe.png
Volgens dns.be een bedrijf in Litouwen, lastig om aan te pakken.

Afzender is [email protected] spam them back.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Yups, ik heb ook zo 3 domeinnamen (HAM radio callsign van mezelf, mn vriendin en mn vader) waar ik ook een info@ adres heb aangemaakt. Kwamen dagelijks tal van e-mails op toe. Wat meteen opvalt bij alle 3 de info@ adressen : de mail komt steeds vaker van één van de nieuwe TLD's!

Enkele voorbeelden :
- Vervang de behoefte van een conventioneel zakelijk telefoonsysteem ([email protected])
- L’heure est au changement ([email protected])
- Luxevilla’s aan de Costa Blanca - exclusieve golflocatie! ([email protected])
- Beheer uw bedrijf op de juiste manier ([email protected])
- Wij helpen u slimmer verlichten. ([email protected])
- Start het communiceren van de slimme manier ([email protected])
- Haal uw huur gegarandeerde residentie met beveiligde ([email protected])
- Obtenez votre loyer-garanti résidence avec des rendements sécurisés ([email protected])
- Geniet van op maat gemaakte fleet management systeem voor elk type bedrijf ([email protected])
- Designvilla’s aan de fabelachtige Costa Blanca ([email protected])
- Trouvez l'acheteur parfait pour votre entreprise ([email protected])
- Ben jij water in je kelder ook beu? ([email protected])
- Definitief een einde maken aan té hoge energiefacturen? ([email protected])
- Voorkom kalkaanslag op uw huishoudtoestellen ([email protected])
- Traplift kopen? Vraag direct 3 vrijblijvende offertes aan en bespaar tot 30 procent ([email protected])
- Versnel routes en wijs opdrachten toe op basis van de dichtstbijzijnde beschikbare bestuurders ([email protected])
- Geef Uw Facturen Deze Zomer Geen Verlof! ([email protected])

Dat men als bedrijf zomaar mag sturen naar een info@ adres en dat dit dan bezien word als "geen spam" wist ik helemaal niet. Echter heb ik het hier simpel opgelost : het info@ adres was een forwarder naar een ander e-mailadres en diende maar voor één enkele site (bij alle 3 de domeinnamen). info@ verwijderd, een nieuw adres aangemaakt ([email protected]) en op de site veranderd. Klaar :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het formaat is altijd 't zelfde:

© 2017 Qualioffer in samenwerking met De Asbestdokter, alle rechten voorbehouden.
© 2017 Qualioffer i.s.m. AquaService, alle rechten voorbehouden.

Boze mail naar kwal-lie-offer. Nog één keer spam en het gaat naar de economische inspectie.
Ik heb de indruk dat wanneer je je op één lijst uitschrijft, ze je direct voor een andere lijst inschrijven, want uitschrijven wil zeggen: dit email adres werkt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Veel van die spam mails bevatten mss wel een uitschrijf-link, daarom is het er nog geen. hou je er gewoon niet mee bezig, of stuur het direct door naar de economische inspectie.

Het valt me op dat die website die eraan vast hangt wel een disclaimer bevat, maar geen contactadres. Er staat ook dat je gegevens gedeeld word met de samenwerkende partners, maar je kan geen lijst opvragen. De kans is groot dat wanneer je er gebruik van maakt, je dan een bricoleur aan de deur krijgt die maar half werk levert en extra geld vraagt om verder te doen.

ik heb er alvast melding van gemaakt. Ik begrijp zelf niet waarom je er mails naartoe zend. gewoon melden, blokkeren en klaar.

http://www.lokalepolitie.be/5355/home/4 ... ijken.html
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Mja. Hier ook dagelijks spam. Maar ferm verminderd sinds ik in Exchange Online (Office365) meteen hele domeinen blokkeer.
Geen kans meer.
ub4b schreef:Dit is allemaal erg bedenkelijk voor een Belgische firma?
Misschien geen technische middelen of geld om het correct te doen... Of het is helemaal geen Belgisch bedrijf.
Niet iedereen, en niet iedere firma is perfect ub4b ;)
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag weer spam van qualioffer, terwijl ik ze expliciet heb gemaild dat ik op elke toekomstige mailinglijst wens uitgeschreven te worden.

Nu van afzender [email protected]
met een link naar

https://node.nealima.be/redirect/?YWN0a ... FCMzlFQzM3

die redirect naar alweer een qualioffer site.

IP van spammer uit UK:

https://www.tcpiputils.com/browse/ip-ad ... 34.159.154

Dus economische inspectie dan maar?

qualioffer blijft je dus steeds toevoegen aan nieuwe lijsten, die je dan weer manueel moet uitschrijven

Er worden steeds nieuwe fake domeinen gebruikt met een landing page, zoals nealima.be
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Als ik me er niet op ingeschreven heb, zal ik me ook niet uitschrijven. Zo weten "ze" dat het een actief adres is.
Gewoon direkt in spam, zonder te openen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:Zo weten "ze" dat het een actief adres is.
Als ze geen bounce krijgen weten ze dat ook hoor :lol:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het heeft geen zin er je steeds op uit te schrijven en je er je druk in te maken. verander je info adres door iets anders en het zou moeten stoppen.

Bij zijn het nu vooral zonnepanelen, isolatie en trapliften die mijn spam domineren. En dat steeds op 1 adres dat voor commerciële zaken werd gebruikt. Het kan dus best zijn dat 1 van je klanten een beestje heeft opgelopen die zijn mailbox heeft gedeeld met een spamrobot.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ddd schreef:Zo weten "ze" dat het een actief adres is.
Als ze geen bounce krijgen weten ze dat ook hoor :lol:
Nochtans worden bounces vaak niet meer als default ingesteld, maar wel de black-hole approach.
Bounces op spam zijn/waren de tweedegrootste bron van email verkeer, na de spam zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”