Kookpannen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Laat het advies maar komen... welke materialen/werken hebben jullie voorkeur.

Pluspunten zijn vaatwasbestendig en het kunnen gebruiken van metalen voorwerpen (maw. kunnen snijden in de pan).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Pannen of potten?

Potten: Demeyere Apollo (prijzen)

Afbeelding


Gewpone pan: Demeyere Proline (prijzen)

Afbeelding


Antikleefpan: Demeyere Alupro (prijzen)

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

+1 voor Demeyere. Maar niet voor de Apollo: de handvaten worden enorm warm en dus een vrij nutteloze pot :(
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tsja, wat is warm.
Ze warmen idd op, maar ik giet mijn patatten (die +/- 20 minuten gekookt hebben) af zonder handschoenen ofzo.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Persoonlijk vind ik Green Pan wel goed, nog nooit een miskoop mee gedaan en gaan al ff mee. Een pan en vaatwasbestendig gaat is bij geen pluspunt, alhoewel de Greenpan dat wel is, omdat dit sowieso de pan sneller doet verslijten.

Zijn makkelijk te verkrijgen en ook nog eens wat ecologischer/gezonder qua materiaal dan traditionele pannen en potten.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Demeyere, inderdaad. Ik heb er uit de Industry- en de Multiline-reeks en ik ben van beide erg tevreden. In december zijn er altijd promoties bij Collishop, en dikwijls ook bij Art&Craft. Er zijn soms echte koopjes te doen.
Koop niets met anti-kleeflaag. Een "gewone" pan kleeft niet als je op de juiste manier kookt; en dat je er 30 jaar garantie op hebt (versus 5 jaar op die met anti-kleeflaag), spreekt boekdelen.

P.S.: ik zou geen enkele pan in de vaatwasser steken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Voor onder andere kookpannen vind je bij Bestsale, Damstraat 17 in Wetteren interessante prijzen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Sasuke schreef:Green Pan
Wij hadden er zo 2 en ik ben blij dat ze vervangen zijn door die Alupro-reeks van Demeyere
- super traag opwarmen
- héél ongelijkmatig opwarmen (midden heet, zijkant lauw)
- bodem begon scheef te trekken

Ik verzorg al mijn pannen op dezelfde manier, ik kook enkel op inductie.
Dus nee, ik kan GreenPan niet aanraden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Pannen of potten?
Een pan is wat mij betreft slechts een cm of 4 hoog :-)

Blijkbaar verschillen we wel wat met Nederland op dat gebied.
heist_175 schreef:Wij hadden er zo 2 en ik ben blij dat ze vervangen zijn door die Alupro-reeks van Demeyere
Ow, klinkt niet goed... was eigenlijk in die richting aan het denken (al mag je er geen ijzeren voorwerpen in gebruiken, en precies liever ook niet in de vaatwasser). Toch bizar dat een vaatwasser zo'n probleem is... als dit niet kan moet ik alsnog gaan afwassen :-(

Kan een Demeyere Proline pan hier trouwens tegen ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ikea en Greenpan hier in huis. Met beiden geen enkel probleem. De Greenpan begint net als de Ikea na 6 jaar wat slijtage te vertonen, altijd in de vaatwasser gezet en ook geen bescherming tussen de pannen onderling liggen aan de basis. Ik moet wel zeggen, de pannen die Greenpan nu heeft zijn precies anders dan de pannen die ze eerst aanboden... Met Ikea eveneens geen enkel probleem, alles op inductie. Ik heb enkel een rookpan van Demeyere, duur en zeer degelijk van kwaliteit. Meer valt over Demeyere niet te zeggen. :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb een greenpan en wel tevreden.

aleen vind ik dat ik nog moet mijn inductie fornuis leren gebruiken.
boter en olijfolie worden snel zwart...

Eten is nog niet aangebrand gelukig :banana:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Demeyere potten kunnen tegen alles, vaatwas ok (ik vind dat wel verspilling van ruimte in de vaatwasser), krassen dat mag (geen effect op kwaliteit), handvatten gaan nooit kapot want Inox en worden niet warm. Of het moet al heel lang opstaan.
Als vlam van gasvuur de hoog staat natuurlijk wel.
Levenslang bruikbaar - de onze al meer dan 20 jaar.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Frisler potten en pannen gehad voor de laaste +10j, geen enkel probleem ermee en ze zijn zo goed als nieuw, maar onlangs toch 4 Demeyere potten en pannen (Atlantis en industrial allemaal 7 lagen) gekocht, en wat een verschil.
Dus Demeyere +1 en die zijn niet veel duurder dan Frisler.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

heist_175 schreef:Tsja, wat is warm.
Ze warmen idd op, maar ik giet mijn patatten (die +/- 20 minuten gekookt hebben) af zonder handschoenen ofzo.
Misschien ligt het aan mij. Ik kook op gas, maar na 20min kan ik amper met handschoenen die vasthouden. Maar heb er geen last van bij de andere 2 potten van dezelfde grootte...

Trouwens: gewone pannen met anti-aanbaklaag zijn moeilijk te vinden. Maar tegewoordig ben ik zowat overgeschakeld op pannen van AH. Ik heb 2 grote en 2 kleine, en na 1.5 jaar nog steeds perfect. Al de andere waren voor de vuilbak na 2 maanden (incl. Tefal, IKEA, ...)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toen ik met gas kookte dan werden de handvaten ook veel warmer dan nu met inductie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier komt niks anders in huis als Demayere (voor de potten thuis heb ik Atlantis) en die gaan gewoon elke dag in de vaatwasser.
Ik heb er hier nog een paar van +/- 50 jaar oud (gok ik) waar nog niks aan is en die elke dag professioneel gebruikt zijn.

Voor de Anti aanbak pannen heb ik gewoon een Tefal pan, maar die wordt enkel gebruikt als het echt nodig is(eieren of pannenkoeken).
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier alles van de forgé reeks van Le Creuset.
We koken op inductie.
Ze gaan nooit in de vaatwasser en we gebruiken geen afwasmiddel.
Alleen keukenpapier en dan heet water.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

iceke schreef:Voor de Anti aanbak pannen heb ik gewoon een Tefal pan, maar die wordt enkel gebruikt als het echt nodig is(eieren of pannenkoeken).
Pannenkoeken -dat begrijp ik niet, hoe hebben onze moeders dat dan altijd gefikst? ;-)
Wat je zegt is wel herkenbaar: ik heb ook een pan met anti-aanbaklaag voor de moeilijke gevallen. (In 95% van de gevallen blijft ze in de keukenlade.)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wij steken geen van onze potten en/of pannen in de vaatwasser.
De producten die in een vaatwasser gebruikt worden, zijn behoorlijk agressief en het "glansspoelmiddel" laat na verloop van tijd strepen na.
Die Demeyere potten blinken zo mooi, daar wil ik geen krassen of vlekken op. Wij spoelen die geregeld na met citroenzuur, om een zweem van kalkaanslag meteen weg te hebben.

anti-aanbak gebruik ik voor:
- eieren
- vis op vel
- pannekoeken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Allemaal dikke zever, ttz of die dingen nu 95 jaar of 100 jaar meegaan zal me worst wezen, daarvoor ga ik ze echt niet elke dag met de hand afwassen.... Met keuken messen zie ik trouwens wel aantasting, maar ook hier weer, ze gaan gewoon mee in de vaatwasser en ik slijp ze elke week. Bot worden ze dus niet bij mij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

seagull schreef:Hier alles van de forgé reeks van Le Creuset.
We koken op inductie.
Ze gaan nooit in de vaatwasser en we gebruiken geen afwasmiddel.
Nochtans geeft men gewoon aan dat ze in de vaatwasser mogen... en ze geven ook levenslang op de anti-aanbaklaag.

En als ik zo'n foto's zie dat veronderstel ik dat je een steak mag doorsnijden in de pan ook ?
156184.jpg
iceke schreef:Hier komt niks anders in huis als Demeyere
Waarom toch al die verschillen... proline, multiline, controlinduc, industry, ceraforce, ... kan men niet één goede pan maken :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan men niet 1 goed vuur maken ? Elektrisch,gas, inductie,...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb geen advies voor wat merken betreft. Ik heb goedkope die even goed zijn als dure. Ik weet niet welke warmtebron je gebruikt maar koop zeker pannen die voor inductie geschikt zijn. En een tip: zet pannen met anti aanbak laag nooit in de vaatwasser maar was ze af met de hand. Een van de best geteste pannen met antikleef is een Fissler, een heel bekend merk. Reken op 100 euro voor een pan ongeveer. Ik snap trouwens niet waarom mensen bij 1 bepaald merk zweren. Demeyere zie ik vaak verschijnen. Vergeet niet dat Demeyere al jaren in buitenlandse handen is. Misschien dat chauvinisme bij sommigen wel een rol speelt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

iceke schreef:Kan men niet 1 goed vuur maken ? Elektrisch,gas, inductie,...
Het enige goede vuur is met gas :twisted:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Rias schreef:
iceke schreef:Kan men niet 1 goed vuur maken ? Elektrisch,gas, inductie,...
Het enige goede vuur is met gas :twisted:
Qua snelheid, vermogen en gebruiksgemak komt gas niet eens in de buurt van inductie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Gebruiksgemak en regelbaarheid zijn stukken beter met gas.
Snelheid en vermogen van inductie is inderdaad groter, maar daarom niet beter... :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Prijs kwaliteit... een gewone Tefalpan.
Ik denk dat het wat persoonlijke voorkeur is, ik vind Demeyere en green pan niet zo geweldig.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Rias schreef:Gebruiksgemak en regelbaarheid zijn stukken beter met gas.
Snelheid en vermogen van inductie is inderdaad groter, maar daarom niet beter... :-)
Probeer maar eens bearnaise of sabayon te kloppen op de kleinste gaspit en doe dan hetzelfde op inductie. Ik ken het verschil.
Om nog maar te zwijgen van de tijd die je nodig hebt om een gasfornuis schoon te maken tegenover een vlakke glasplaat op een inductievuur.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Jack Daniels schreef:Ik snap trouwens niet waarom mensen bij 1 bepaald merk zweren. Demeyere zie ik vaak verschijnen. Vergeet niet dat Demeyere al jaren in buitenlandse handen is. Misschien dat chauvinisme bij sommigen wel een rol speelt.
Bij mij is het heel simpel: ik heb pannen van 4 verschillende merken gehad. 2 ervan waren na 2 jaar voor de vuilbak. Nu heb ik nog enkel Demeyere en WMF. In realiteit gebruik ik enkel Demeyere.
Voor pannen met antiaanbaklaag gebruik ik zo goedkoop mogelijk, en net zoals al vermeld: heel tevreden met die van AH voor 16€... :)
Tefal vermijd ik als de pest: 2 pannen gehad en beide na minder dan een maand voor de vuilbak.

Maar bij Demeyere is er ook een belangrijk verschil:
r2504 schreef: Waarom toch al die verschillen... proline, multiline, controlinduc, industry, ceraforce, ... kan men niet één goede pan maken
Heb 1 pot van Resto by Demeyere, ben daar absoluut niet tevreden van. Gebruik het ook quasi nooit meer.
Heb ook pan Multiline en Proline: de Proline is diegene waar ik altijd naar grijp als ik iets moet bakken. Multiline is niet zo goed, maar nog steeds beter dan bv. de WMF pan.

Trouwens: laatste tijd gebuik ik ook regelmatig de cast iron Lodge pan. Is redelijk goedkope (40-50€) pan, maar heel goed van kwaliteit en is leuk om op te koken. Maar schoonmaken en verzorging is vrij irritant. Vaatwasser is een gigantische no-no.
Dus in realiteit haal ik deze enkel in weekends naar boven. Maar naar mijn mening mag deze ook absoluut niet ontbreken in elke keuken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

dit vind ik een erg mooi vuur.

Is gas maar met een glasplaat onderaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Waarom toch al die verschillen... proline, multiline, controlinduc, industry, ceraforce, ... kan men niet één goede pan maken :lol:
Budget (Proline en Senses is een andere prijscategorie)
Gebruik (Alupro is anti-aanbak, Proline is "gewoon")
Gewicht

@gas/inductie
Inductie gaat veel sneller dan gas, is properder (je staat niet in de afvalgassen) en is veel beter te regelen.
Gas kookt wel goedkoper. Een kWh gas kost 4cent, een kWh elektriciteit kost 20cent. Inductie is wel zuiniger in energieverbruik, maar zelfs dan nog steeds duurder in euro's.
Ik vind een gasvuur ook gewoon gevaarlijk. Een open vuur in de keuken... brr. Inductie kan je zelfs uw hand op leggen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Dit topic ga ik even volgen , ben op zoek naar een nieuwe set antikleefpannen .
Ik kook op gas en men kleefpannen zijn van Falk (koper) .

Men oudste tefalpan is aan vervanging toe maar tot op heden heb ik geen enkele antikleefpan gehad dat zo goed bakt als deze , zelfs niet de nieuwe tefalpannen noch de ceramische pannen die ik in de tussentijd gekocht heb .

Het lijkt alsof deze niet egaal bakken of ineens vlees bvb laten aanbranden terwijl nog niet goed gebakken . Dit had ik niet met die set oude tefalpannen (maar hier schiet dus nog maar 1 van over en ook aan vervanging toe)

Iemand tips ? het mag zeker wat kosten , maar dat was de ceramische set die ik nu heb ook en daar ben ik verre van tevreden van ... Merk ben ik kwijt maar was een set van 3 aan 99 € voor de set ...
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dmeyere Alupro.
Fantastische anti-aanbakpan. Voor referenties en prijzen: zie hoger (2de post).
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Kijk eens bij Action.be

heb daar 2 pannen gekocht voor 10 euro elk. mooie pannen, Zeer tevreden van. zijn zelfs PFOA vrij.
Bakken er al meer dan een jaar perfect mee, zijn ze ooit versleten dan gewoon naar action achter een ander..

Demeyere en consoorten zal wel beter zijn maar je betaalt een groot stuk de reclame en de naam
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Wij ook Demeyere potten en pannen van Risoli.

voor veel keuze : De Meester in Waasmunster (http://www.horecamaterialen-demeester.be/)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

kaarsenbril schreef:Kijk eens bij Action.be

heb daar 2 pannen gekocht voor 10 euro elk. mooie pannen, Zeer tevreden van. zijn zelfs PFOA vrij.
Bakken er al meer dan een jaar perfect mee, zijn ze ooit versleten dan gewoon naar action achter een ander..

Demeyere en consoorten zal wel beter zijn maar je betaalt een groot stuk de reclame en de naam
De goedkopere pannen zijn toch wat lastiger op inductie merk ik toch.

De laatste die we gekocht hebben waren deze:
https://www.coolblue.be/nl/product/6696 ... 28-cm.html
Meestal doen we toch enkele jaren met onze pannen, zo'n 2 jaar met Aldi-pannen in de vaatwas, de tijd zal wel uitwijzen of deze langer meegaan met handwas.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Tim H. schreef:Wij ook Demeyere potten en pannen van Risoli.

voor veel keuze : De Meester in Waasmunster (http://www.horecamaterialen-demeester.be/)
Ieder doet wat hij wil maar ik ben van mening: blijf weg bij Demeester. Schandalig duur. Je vindt elders goedkoper.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Hier al jaren de "horeca" kookpannen vanuit de Makro (was een setje met een 8-tal pannen in promotie voor +-200€). Gaan al een jaar of 7 perfect mee en gaan gewoon in de afwasmachine. Sommigen zien kookpotten hier precies als een investering :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Een investering inderdaad! Vroeger kocht ik om de twee jaar een nieuwe pan (met anti-aanbaklaag) ... het helpt natuurlijk als je 3 verschillende kookplaten hebt :-) ... en de versleten exemplaren gingen naar het containerpark. De pannen die ik nu heb (zonder anti-aanbaklaag) heb ik voor de rest van mijn leven. (Rarara hoe oud ik ben!)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tgoh... investering.
Eens je een demeyere pan/pot gekocht heb, ga je die van heel uw leven (letterlijk) niet meer hoeven te vervangen.
Toen mijn grootmoeder overleden is, hebben wij haar Demeyere Silvinox potten gekregen/geërfd. Wij hebben die gebruikt tot onze overstap naar inductie en toen hebben we alles van Apollo en Proline gekocht. De Silvinox potten waren toen 42 jaar oud en zagen er nog als nieuw uit. We hebben die dan ook gewoon doorgegeven aan iemand die graag en veel kookt en niet achteloos weggegooid.

Is het een investering? Rijk zal je er niet van worden, op koersstijgingen moet je ook niet hopen.
Maar je zal nooit nog een pot moeten kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”