internet voor TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb 3 schuifkasten onder mijn TV waarachter ofwel coax zit ofwel stopcontacten ofwel rj45 plugs. De schuifkasten kunnen eruit. Orange komt bij mij langs op 8 december dus ik zal eerst zeggen wat men situatie is

1 kast waarachter 2 RJ45 plugs zitten --------- 1 kast waarachter verschillende stopcontacten zitten ---- 1 kast waarachter de coax zit.

Ik had begrepen om interactieve TV te hebben dat ik zowel bij Telenet als bij Orange ook internet nodig heb.

Dus kan er internet geactiveerd worden bij die plugs voor de TV?.(de technieker zal wel moeten bukken)
Die plugs zijn normaal bedoeld voor dsl maar zal ook wel lukken?

Ben alleen bang dat die technieker het niet ziet zitten om zo te bukken?

Waarom het niet naast elkaar zit ipv een kast tussen snap ik ook niet(architect van appartement)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

In principe heb je de 2 RJ45 plugs achter je kast niet nodig.

De coax achter je kast zal aangesloten worden op een versterker die de technieker zal plaatsen. Van de versterker zal een coax lopen naar je modem. Van je modem vertrekt een netwerkkabel naar je digibox of -corder.

Zeker wanneer het om een nieuwe aansluiting gaat, zijn techniekers nogal bereidwillig.

PS: je hebt dan wel geen klassieke internetverbinding waarmee je vrij kunt surfen. De netwerkkabel van je modem naar digibox of -corder dient alleen om dit toestel 'interactief' te maken voor gebruik van de TV- gids, TV-theek, enz.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

De Orange modem zal komen te staan waar de COAX in uw huis komt, ik neem aan dat dit niet aan uw TV is maar eerder in een technische ruimte ergens? Waar lopen die RJ45 aansluitingen achter uw TV naartoe? In de meeste gevallen zal dat ook wel naar de technische ruimte gaan van uw woning. (elektriciteitskast, garage, ...)

De COAX en RJ45 aansluiting achter de TV kast zal je gebruiken om de decoder aan te sluiten. Bij Telenet kan je een comfort installatie nemen, dan zal de technieker naast de nodige aansluitingen in de technische ruimte ook alles aansluiten aan de TV maar ik weet niet hoe dat precies zit bij Orange. (al is dit echt zeer eenvoudig zelf te doen)

Bekijk dit schema maar eens:
https://www.trappers.tk/site/wp-content ... etwork.png
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Zijn bij 'orange' modem en versterker dan één en hetzelfde toestel ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zit op een appartement en die coax aansluiting is gewoon bij mijn tv. Ik vind het ook een rare locatie.

De binnentap voor kabel zit op mijn verdieping en die verbind zich met het tv fm contactdoosje bij mijn TV.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

boonpwnz schreef:Ik zit op een appartement en die coax aansluiting is gewoon bij mijn tv. Ik vind het ook een rare locatie.
Dat lijkt me geen onlogische plaats toch ... ??? Van daaruit kan de technieker in principe vertrekken voor de verdere installatie van je modem (en desgevallend NIU of versterker.

Ik zie het probleem niet direct.

Desnoods eens een foto posten van de situatie ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok dan is het goed.

Nee het zibn alleen lange schuifkasten en heb wat schrik dat technieker niet echt zou plaatq hebben. Dat is het enige. Ze kunnen er perfect uit en eigenlijk maak ik me dweer zorgen in niets denk ik.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Als de technieker bij de coax kan is er geen probleem.

Hij kan de binnenkomde coax met een koppelstuk eventueel ook verlengen tot hij voldoende manoevreerruimte heeft. Enkel zien dat er voldoende afstand is tussen kast en muur zodat hij de versterker eventueel achter de kast kan plaatsen wegens niet te veel esthetische hinder.

Zou me inderdaad niet te veel zorgen maken.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

koenraaddeconinck schreef:
boonpwnz schreef:Ik zit op een appartement en die coax aansluiting is gewoon bij mijn tv. Ik vind het ook een rare locatie.
Dat lijkt me geen onlogische plaats toch ... ??? Van daaruit kan de technieker in principe vertrekken voor de verdere installatie van je modem (en desgevallend NIU of versterker.

Ik zie het probleem niet direct.

Desnoods eens een foto posten van de situatie ?

Hangt van het gebied af waar de TS nu woont.
In het oude integan gebied zal er nog een oude (witte) Wall Outlet NIU hangen waarbij ge 2 TV aansluitingen hebt en 1 aansluiting voor een modem.
het kan goed zijn dat deze zich achter de TV bevindt.
Indien dat het geval is zal de installatie net hetzelfde eruitzien als bij Telenet.
Er zal vanaf die NIU een coax naar de Digicorder gaan en eentje naar de modem toe.
Modem zal (indien de NIU bij de tv staat) dan ook bij de TV geplaatst worden en dan hoef je enkel een UTP kabel van de modem tot aan de digicorder te leggen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is een gerenoveerd appartementsblok en ik woon er sinds augustus 2016 wanneer het klaar was.

Er zit in de middenste kast achteraan een gat die misschien de technieker kan gebruiken om toch niet in die kasten te hangen?

Als ik het dus goed begrijp.

ik heb een blok met stopcontacten aangesloten op 1 stopcontact er zijn er genoeg dus de technieker kan er gebruik van maken dit is de kast in het midden.
links heb je de rj45 plugs, deze zijn dus volgens jullie info niet nodig?

In de middenste kast zit een gat waardoor kabels kunnen getrokken worden. Als technieker nu modem in die kast legt dan kan hij eigenlijk een stukje kabel verlengen vanaf het TV fm doosje van de 3rde kast naar de 2de kast en dan heeft hij genoeg ruimte denk ik?

Dat de versterker niet achter de kast kan maar achter mijn TV is voor mij geen probleem. Ik wil toch iets dat ik de achterkant van mijn tv minder zie dus dan is het minder storend( kleine tv meubel)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het komt denk ik in orde.

Heb vandaag bevestiging gekregen dat ze vrijdag langskomen.

Normaal zal er geen probleem zijn als ik zie dat hij er met de kasten eruit eigenlijk perfect aan kan ;)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Technieker heeft alles kunnen installeren omdat de kabel voldoende lang is. En het was niet ideaal maar toch gelukt na verlenging van de coax :)

Enigstei s dat ik nog zeker een week ga moeten wachten.
Want ben nog niet op het net aangesloten maar de apparatuur is allemaal afgesteld en in orde.

Nu moet enkel telenet komen voor een minuutje werk. Datr vind ik ook wel onnozel :bang:
Dat is gewoon de draad aansluiten op de tap :-(
Dat mag Orange gewoon niet doen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En the story continues

Ik zeg tegen orange aan de telefoon 5 januari en blijkbaar hebben ze 4 januari begrepen...

Verdomme zeg ik ben nie kwaad op orange maar op telenet die niet flexibel is en het zit me echt tot hier...

Ik heb zin om het op te geven zo...

Want normaal ging het deze week zijn ma ben nauwelijks thuus...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En daar gaan we nog altijd :bang:

Heb zin om het op te geven terug...
Blijkbaar antwoord Telenet niet op hun vragen en dus blijf ik met de miserie zitten. Ze gaan nog proberen voor 5 januari maar zal waarschijnlijk weer week uitgesteld worden :cry: tot volgende week dan denk ik...


hebben jullie ook zo een problemen gehad daarmee?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Een van de redenen dat ik niet naar Orange/VDSL reseller ga. Providers kunnen vervelend gaan doen (Proximus/Telenet) en dan heb je een tijdje problemen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eigenlijk ben ik blij dat ik nog proximus heb persoonlijk want anders ging het niet echt lukken...

Ik zal nog zien wat ik ga doen heb de vrijheid dat ik financieel het niet echt voel momenteel :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik hoop dat het opgelost geraakt.

ik heb ondertussen contact gehad met Orange en ze vroegen mij om een hele reeks datums dat ik thuis was. Telenet vroeg dat blijkbaar.

Nu zien wanneer telenet eindelijk eens komt :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

datakiller schreef:Een van de redenen dat ik niet naar Orange/VDSL reseller ga. Providers kunnen vervelend gaan doen (Proximus/Telenet) en dan heb je een tijdje problemen.
Is dat niet erg? En dan moeten we maar buigen :bang:
Hiermee hou je het duopolisme in stand! En geloof me, er zijn olo's die beter doen dan die twee.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

petrol242 schreef:
datakiller schreef:Een van de redenen dat ik niet naar Orange/VDSL reseller ga. Providers kunnen vervelend gaan doen (Proximus/Telenet) en dan heb je een tijdje problemen.
Is dat niet erg? En dan moeten we maar buigen :bang:
Hiermee hou je het duopolisme in stand! En geloof me, er zijn olo's die beter doen dan die twee.
Ik was edpnet aan het overwegen maar wou geen risico nemen omdat ik geen idee heb wat mijn koperpaar aankan.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb wel meer vertrouwen in de OLO's van DSL dan van Orange imo.

Bij edpnet kun je ook problemen hebben maar ik denk dat Proximus olo's meer vrijheid geeft dan Telenet aan Orange.

Het is enkel voor binnen een kabel aan te sluiten op de tap en daarvoor duurt dat zo lang...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

boonpwnz schreef:Ik heb wel meer vertrouwen in de OLO's van DSL dan van Orange imo.

Bij edpnet kun je ook problemen hebben maar ik denk dat Proximus olo's meer vrijheid geeft dan Telenet aan Orange.

Het is enkel voor binnen een kabel aan te sluiten op de tap en daarvoor duurt dat zo lang...
Proximus heeft ook meer bedrijven die hun infrastructuur gebruiken, bij telenet is dat er 1.

Ik zou ook edpnet boven orange verkiezen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

datakiller schrijft: ...omdat ik geen idee heb wat mijn koperpaar aankan...

daarvoor bestaat toch de PX ''speedtest'' :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

wied schreef:datakiller schrijft: ...omdat ik geen idee heb wat mijn koperpaar aankan...

daarvoor bestaat toch de PX ''speedtest'' :-)

Weet die ook als mijn kabel kapot is enz?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het heeft een half uur gewerkt.

Orange technieker die op 8 december kwam heeft mij op het verkeerde adres geactiveerd.

Resultaat is dat technieker van Telenet vandaag langskwam om me te connecteren en dus een half uur gewerkt tot hij een telefoon kreeg dat het op het verkeerde adres is geactiveerd en heeft volgens de procedure dit weer teniet gedaan. Daarom moet er nogmaals een Telenet technieker komen om nog eens aan te sluiten.

Kom echt gek...
:bang:
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

datakiller schreef:
wied schreef:datakiller schrijft: ...omdat ik geen idee heb wat mijn koperpaar aankan...

daarvoor bestaat toch de PX ''speedtest'' :-)

Weet die ook als mijn kabel kapot is enz?
Of uw kabel kapot is, is eigenlijk niet relevant, aangezien die (mocht er een defect aan zijn) hersteld wordt vooraleer er aangesloten wordt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Volgens mij is mijn kabel niet kapot maar heb in dit huis nog nooit iets op koper gehad, vorige eigenaar wel. en stel het gaat later kapot dan moet de straat opengebroken worden voor 1 klant?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Is dat niet een beetje doemdenken wat je nu doet?? In dat geval kan je niets meer consumeren, want alles gaat ooit kapot.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

petrol242 schreef:Is dat niet een beetje doemdenken wat je nu doet?? In dat geval kan je niets meer consumeren, want alles gaat ooit kapot.
Ja, en alles gaat kapot inderdaad maar ik denk dat een kabel op een paal (coax) makkelijker te vervangen is en meerdere klanten zouden zonder internet/tv zitten.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heeft iemand ook last dat Telenet datums zit te veranderen.

Ik kreeg bevestiging dat ze 26/01 zouden komen en nu komen ze opeens 23/01. Feit is dat ik die dag werk en ik vertik het om dan verlof te nemen!...

Ik zoek dus een oplossing dat ze binnen kunnen ma ik vind dit toch niet normaal?

EDIT 18:11

Ik heb ondertussen orange aan de lijn gehad en heb voor mijn eigen comfort gevraagd om de afspraak te verplaatsen naar 26/01. Orange komt dan alles nog eens heractiveren op juiste adres op 27/01 ja dat kost me 30 euro maar dan ben ik ervan af :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb vanwege de last 40 euro korting gekregen verspreid over 4 maanden.

Orange heeft bevestigd dat telenet 26 januari komt en orange 27 januari.

Blijkbaar was de orange technieker die op 8 december mijn gegevens verkeerd weergegeven waardoor ik op de verkeerde adrescode geconnecteerd.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”