Nieuwe tarieven Mobile Vikings 'herlaadkaarten' onderweg...(?)

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Vandaag een vragenlijst van Mobile Vikings ingevuld waar er eerst mijn mening werd gevraagd over de huidige tariefplannen en daarna mijn mening over een (ik veronderstel voorlopig) nieuw systeem voor de toekomstige tariefplannen. Over een mogelijke lanceerdatum heb ik niks gelezen.

Afbeelding

Tijdens de vragenlijst kreeg ik een voorbeeld te zien van de (eventuele) toekomstige tariefplannen :

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet of deze prijzen al vastliggen maar ik kijk er persoonlijk wel positief tegen aan. Grote voordeel is dat je zelf je krediet kan kiezen en dit aan een vaste prijs ongeacht hoeveel je data je erbij neemt. De prijzen liggen sowieso en pak lager als het huidig aanbod (SMS en data zijn 10x goedkoper), enkel voor 50€ met focus bellen betaal je momenteel minder (0,05€/min.)
Mensen die totaal niet bellen zouden dan dus niet meer moeten betalen voor belminuten, of je kan de ene maand wel krediet (bij)kopen en de andere maand weer niet.
Alsook mensen die enkel bellen en geen data gebruiken komen in de meeste gevallen goedkoper uit denk ik. Het krediet is nu ook 12 maanden geldig ipv 6 maanden.
Het vikingvoordeel is onbeperkt...??

Graag jullie mening maar nogmaals : ik weet niet of dit systeem/tarieven al vastliggen!!!
Laatst gewijzigd door TiTanium 30 nov 2017, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood is voorbehouden voor de crew.
fer4444
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2014, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dus het geld dat naar de data gaat ben je elke maand kwijt? Nu is dit nog gewoon belwaarde, net zoals bij de meeste prepaids.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Mja, zo had ik het nog niet bekeken...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

maar je kan dus ook geen data kiezen en eigenlijk een gratis nummer hebben en betalen wat je verbruikt...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

MJ schreef: Ik weet niet of deze prijzen al vastliggen maar ik kijk er persoonlijk wel positief tegen aan. Grote voordeel is dat je zelf je krediet kan kiezen en dit aan een vaste prijs ongeacht hoeveel je data je erbij neemt. De prijzen liggen sowieso en pak lager als het huidig aanbod
...
Graag jullie mening
wut? het lijkt me belachelijk oninteressant...
momenteel: herladen = 15 euro en je krijgt 2gb/100min/2000sms/viking voordelen

toekomst: 9 euro voor 2gb, blijft 6 euro over aan 10cent/minuut = 60 minuten bellen
je verliest dus maar liefst 40 minuten en 2000sms'en, en je noemt dat positief? :)
en idd, zoals aangehaald: momenteel betaal je 1 klets van 15 euro, maar die 15 euro is wel geheel belwaarde die 12 maanden bruikbaar is (of tevens voor data/sms kan dienen)

nee dankje, MV is al een tijdje niet boeiend meer, maar als ze met dit aanbod naar buiten zouden komen, mogen ze de de handdoek gerust in de ring gooien bij medialaan.

(in slighty-related news: hoe f*cking irritant is lycamobile wel niet om te activeren :p )
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Hier het gelijkaardige nieuwe systeem, maar met andere hoeveelheden data en prijzen.
other.jpg
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Nou, mocht het effectief mogelijk zijn om te bellen, te sms'sen en te internetten aan 0,01 euro per min/stuk/mb, zou ik dat wel interessant vinden. Bij Dommel zijn de tarieven nu 0,05 / 0,02 / 0,02, dus dat zou voor mij om méér dan een halvering van mijn maandelijkse kosten gaan. Rekeningen (in dit geval dan herladingen) van meer dan 10 euro zouden dan echt een zeldzaamheid worden. Maar bon, als iets te mooi lijkt om waar te zijn...
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Het is 10c/min, 1c/SMS, 1c/MB.
Dus niet 1c/min, zoals je mogelijks fout hebt gezien.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Oh. Ik heb dezelfde vragenlijst doorlopen en meende gelezen te hebben dat data tien cent per Mebibyte kost (zoals nu). Niet dus, het is één cent. Top!
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

-schrap-
Ik vraag me af wat er ook weer op de laatste pagina van die enquette stond...
-/schrap

Edit:
Oeps, bleek om een nieuwe vragenlijst te gaan. Sorry @jnsvr.
Laatst gewijzigd door DidierS 30 nov 2017, 14:55, in totaal 2 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Wat meen je te herinneren dan?
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Splitter schreef: momenteel: herladen = 15 euro en je krijgt 2gb/100min/2000sms/viking voordelen

toekomst: 9 euro voor 2gb, blijft 6 euro over aan 10cent/minuut = 60 minuten bellen
je verliest dus maar liefst 40 minuten en 2000sms'en
Dan zou je voor die 2GB niet meer dan 5€ mogen betalen eigenlijk.

Zelfde situatie voor de focus : 'meer data'

- 15€ voor 4GB en 50 min. => 18€ met het nieuwe systeem.
- 25€ voor 6GB en 100 min. => 27€ met het nieuwe systeem.

10€ voor 4GB en 15€ voor 6GB zouden dus meer correct zijn kwa prijs...

Maar het systeem op zich vind ik wel beter.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Splitter schreef:
MJ schreef: Ik weet niet of deze prijzen al vastliggen maar ik kijk er persoonlijk wel positief tegen aan. Grote voordeel is dat je zelf je krediet kan kiezen en dit aan een vaste prijs ongeacht hoeveel je data je erbij neemt. De prijzen liggen sowieso en pak lager als het huidig aanbod
...
Graag jullie mening
wut? het lijkt me belachelijk oninteressant...
momenteel: herladen = 15 euro en je krijgt 2gb/100min/2000sms/viking voordelen

toekomst: 9 euro voor 2gb, blijft 6 euro over aan 10cent/minuut = 60 minuten bellen
je verliest dus maar liefst 40 minuten en 2000sms'en, en je noemt dat positief? :)
en idd, zoals aangehaald: momenteel betaal je 1 klets van 15 euro, maar die 15 euro is wel geheel belwaarde die 12 maanden bruikbaar is (of tevens voor data/sms kan dienen)

nee dankje, MV is al een tijdje niet boeiend meer, maar als ze met dit aanbod naar buiten zouden komen, mogen ze de de handdoek gerust in de ring gooien bij medialaan.

(in slighty-related news: hoe f*cking irritant is lycamobile wel niet om te activeren :p )
Ik gebruik prepaid €10 met focus op data en ik blijf elke maand met 90% van mijn krediet zitten. Vroeger ging dat op aan betaallijnen, maar nu blijf ik ermee zitten en doe ik het af en toe op door mijn herlading uit te stellen.

De nieuwe prepaidformules zullen mij wel doen varen: 1GB voor €10 krediet, terwijl ik vaak toekom (door mijzelf te beperken) met 250 tot 500MB per maand. Tekstberichtjes sturen doe ik wel nog veel, maar voornamelijk naar andere vikings, dus zou het waarschijnlijk goedkoper zijn om af en toe toch een databundel erbij te nemen. Spijtig genoeg hebben ze geen databundel van 1GB voor pakweg €5; dát zou mij pas goed uitkomen.

Los daarvan heb ik het volgende hier nog niet zien passeren, maar wat wel werd aangehaald in die vragenlijst: wat ik zou denken van een formule waarbij voor €39 een bundel van 10GB die een jaar lang geldig blijft wordt gegeven. Indien daarmee ook een jaar lang 'gratis' berichtjes naar andere vikings kan gestuurd worden, mij prima.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

jnsvr schreef:Het is 10c/min, 1c/SMS, 1c/MB.
Dus niet 1c/min, zoals je mogelijks fout hebt gezien.
Oeps. Tja, mijn ogen zijn ook niet meer van de beste. Nou, laat maar zitten, dan.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”