TELENET sorry geen ander woord = Dieven

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

TS legt anders wel de vinger aan de pols over iets waar we tegenwoordig niet meer bij stilstaan en precies allemaal maar oh zo vanzelfsprekend vinden. Heel het coderingsverhaal staat eigenlijk ter bescherming van de providers. De gebruiker heeft er zero voordeel bij dat er versleuteld wordt. Alleen de last én de kosten. Decoders, kaartjes, etc...
Het extra aanrekenen voor meerdere kijkpunten op hetzelfde adres is er gewoon los over. Alsof daar technisch geen oplossing voor zou zijn. TVV is van hetzelfde broertje dood. Daar gaan ze nog wat verder in het sleutelverhaal. En ik hoor ze al afkomen. Dat is om piraterij tegen te gaan... mooi excuus om de gebruiker bij zijn ballen vast te houden en mooi onder controle te houden.

Nog zoiets, interactief kijken gaat alleen maar als je een telenetmodem in huis haalt. Wat is daar de logica achter? Dat kan dan toch alleen maar doordat die digikrengen bewust niet met eender welk netwerk overweg kunnen. Wat energie en middelen betreft waar ik het over had, heel die santebatiek moet dus geproduceerd worden, en draait ook niet op de liefde van de gebruiker.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Al bij al gaat het hier om een technische beperking, nl de onmogelijkheid om een CI+ kaart te controleren zoals ze dat met hun digicorders doen.

Mss een nuttige evolutie voor telenet: steek een wifi module in die CI+ om die communicatie te doen?

Hoewel ik akkoord ga dat de providers geldwolven zijn wegens quasi-monopolies, is het hier dus eerder een technische kwestie; als de klant weet dat een kaartje op zijn naam overL werkt, dan is binnen de kortste keren het hek van de dam.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

niemand, zeker weten dat korting -3€ blijvend is, en als je niet verstaat dat 2X 29,40 € betalen voor thuis voor op een sports abbonement /zelfde ip/ mac adres/serienummer geregistreerd bent (kun je live bekijken op mijn telenet) dus kunnen elk moment controleren => ???? ik heb die kaart gekocht zoals je een digibox zou kopen enkel heb ik geen internet bij TN maar betaal wel kabel!!!!!! de enige die zich belachelijk maakt ben jij......@r2504
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Al bij al gaat het hier om een technische beperking, nl de onmogelijkheid om een CI+ kaart te controleren zoals ze dat met hun digicorders doen.

Mss een nuttige evolutie voor telenet: steek een wifi module in die CI+ om die communicatie te doen?

Hoewel ik akkoord ga dat de providers geldwolven zijn wegens quasi-monopolies, is het hier dus eerder een technische kwestie; als de klant weet dat een kaartje op zijn naam overL werkt, dan is binnen de kortste keren het hek van de dam.
Serieus, kunnen ze dat niet controleren?




Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Met mijn Duitse Panasonic decoder kan ik met 1 CI+ kaartje op al mijn Panasonic TV’s kijken naar gecodeerde inhoud. Ik kan dit wel maar op 1 TV tegelijkertijd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

dus kun je op gelijk welk tv toestel en op gelijk welke omgeving die met de kabel verbonden is je kaart gebruiken die dan decodeerd ???
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ja, dat heb ik 8 uur geleden al gezegd, blijkbaar dringt het maar langzaam door... Een CI+ module heeft geen IP-adres, een CI+ module kan alleen maar ontvangen en niets terugsturen. Iemand die in Limburg woont kan zijn CI+ module (met Play Sports, Play More, etc.) ook bij familie of vrienden in West-Vlaanderen in hun tv steken en dat zal daar ook werken (op voorwaarde dat zij ook een kabelaansluiting van Telenet hebben). De signalen van de tv-zenders op de Telenet-kabel zijn overal hetzelfde (op de regionale zender na). Nogal logisch dus dat Telenet geen extra zenderpakketten gaat activeren op CI+ modules zonder dat je daarvoor bijbetaalt, anders kan jij die CI+ modules gaan uitlenen aan je vrienden en familie en op die manier één Play (Sports) (More) abonnement met hen delen.
DigiboxCI.png
Wat was hier overigens niet duidelijk aan?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

TNX, oké,en dan wat is het verschil? de kaart is betaald, het abonnement is betaald, wat maakt het uit waar je kijkt? ge kijkt toch alleen maar met DIE kaart.....
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

nickz schreef:Ja, dat heb ik 8 uur geleden al gezegd, blijkbaar dringt het maar langzaam door... Een CI+ module heeft geen IP-adres, een CI+ module kan alleen maar ontvangen en niets terugsturen. Iemand die in Limburg woont kan zijn CI+ module (met Play Sports, Play More, etc.) ook bij familie of vrienden in West-Vlaanderen in hun tv steken en dat zal daar ook werken (op voorwaarde dat zij ook een kabelaansluiting van Telenet hebben). De signalen van de tv-zenders op de Telenet-kabel zijn overal hetzelfde (op de regionale zender na). Nogal logisch dus dat Telenet geen extra zenderpakketten gaat activeren op CI+ modules zonder dat je daarvoor bijbetaalt, anders kan jij die CI+ modules gaan uitlenen aan je vrienden en familie en op die manier één Play (Sports) (More) abonnement met hen delen.
DigiboxCI.png
Wat was hier overigens niet duidelijk aan?
Had ik dat gezien, bashen op Telenet is okè mijn gedacht


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Laatst gewijzigd door kaise1 28 nov 2017, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Aja, Digiboxen versus CI+ module pfff



Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk[/quote]



Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Je neemt een abo bij Telenet, met Sports erbij, en je neemt een CI+ module.

Stel dat het extra abo van Sports automatisch ook decrypterenkan worden met je CI+ module (naast de digibox/corder).
Je betaalt maandelijks niets extra voor de CI+ module.
Je geeft dit kaartje door aan je vriend, die op een ander adres woont.

Voila: 2 gezinnen die naar een betaalzender kunnen kijken, en maar 1x inkomsten.

Als je weet dat je 4 CI+ modules zou kunnen toevoegen (heb ik toch ergens gelezen), zou je met 1x betalen dus 5 gezinnen van deze zenders kunnen voorzien.

Een digibox valt te controleren (daarom dat je netwerk moet hebben, of binnen een bepaalde periode zijn je betaalpakketten weg), met een CI+ module niet, deze bevat (simpelweg gesteld) enkel maar 2 codes om een signaal te decrypteren, en geen return naar telenet.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

kaise1 schreef:Aja, Digiboxen versus CI+ module pfff
Ze moeten dat toch kunnen controleren alè in dit tijdperk niet weten waar signalen verzonden worden hmm



Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk[/quote]



Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

blaatpraat schreef:Je neemt een abo bij Telenet, met Sports erbij, en je neemt een CI+ module.

Stel dat het extra abo van Sports automatisch ook decrypterenkan worden met je CI+ module (naast de digibox/corder).
Je betaalt maandelijks niets extra voor de CI+ module.
Je geeft dit kaartje door aan je vriend, die op een ander adres woont.

Voila: 2 gezinnen die naar een betaalzender kunnen kijken, en maar 1x inkomsten.

Als je weet dat je 4 CI+ modules zou kunnen toevoegen (heb ik toch ergens gelezen), zou je met 1x betalen dus 5 gezinnen van deze zenders kunnen voorzien.

Een digibox valt te controleren (daarom dat je netwerk moet hebben, of binnen een bepaalde periode zijn je betaalpakketten weg), met een CI+ module niet, deze bevat (simpelweg gesteld) enkel maar 2 codes om een signaal te decrypteren, en geen return naar telenet.
Okè tnx

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

kaise1 schreef:Ze moeten dat toch kunnen controleren alè in dit tijdperk niet weten waar signalen verzonden worden hmm
Nee, met een CI+ module kan dat niet. De CI(+) standaard is ontworpen om een stream die je ontvangt (via antenne, kabel of satelliet) te decoderen en niets anders. Dit is vergelijkbaar met een radiozender (FM of DAB), die weet ook niet wie er naar luistert.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

kaise1 schreef:Had ik dat gezien, bashen op Telenet is okè mijn gedacht

Okeeeee, het spelletje heeft weer lang genoeg mogen voortgaan.

1) ongefundeerd bashen is nièt ok. ge hebt uw zegje gedaann, ge hebt antwoorden pro en contra gehad, maar een topic met als enige doel "telenet bashen" gaat snel tussen de bizons op de eeuwige jachtvelden staan grazen... Dus gebruik wat common sense.
2) dubbelquotes, triplequotes, en meerdere posts direct na elkaar zijn not done, let er aub een beetje op.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dikke bullshit, Telenet kan elke CI+ module individueel uitschakelen via broadcast met een Unique Entitlement Management Message.

Telenet kan bijvoorbeeld vaststellen dat de factuur van mijnheer X niet betaald is op vervaldatum en de bijhorende CI+ module binnen het half uur uitschakelen wanneer men op een kanaal afstemt.

Die krengdozen zijn trouwens ook al lang overbodig als je interactieve diensten wil aanbieden.
De laatste 5 jaar is er een degelijke standaard voor interactieve diensten: HbbTV en dat werkt op elke tv die vandaag in Europa verkocht wordt.

Bijvoorbeeld in Oostenrijk:
- interactiviteit op een tv-toestel met HbbTV-ondersteuning met gewone internetverbinding:
[youtube]skaGIdN_1Mg[/youtube]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wij hebben jaren zitten wachten, en liggen aandringen bij Telenet, om een CI+ module aan te bieden, zodat we eindelijk konden kijken naar de digitale zenders, zonder aanschaf/huur van een decoder.

Met de vele voordelen van een CI-module zoals:
  • geen aparte stroomverbruiker (decoder).
  • geen aparte afstandbediening, alle posten direct op het TV toestel.
  • geen interactiviteit (heeft ook voordelen).
  • geen big-brother die kan zien (en opslaan) waarnaar je kijkt.
  • geen gepersonaliseerde reclame.
  • gemakkelijk verplaatsbaar (voorbeeld op vakantie (binnen Vlaanderen).
Nu is er, na jaren wachten, eindelijk de CI-module, en nu wordt deze afgebroken omdat ze niet interactief is :oops: :eek: :evil: ??
Laat net dat nu het voordeel zijn van de CI-module :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Philippe_d, van de Telenet-basher Nr. 1 van dit forum kan je toch moeilijk rationele argumenten verwachten...
Het ging erover dat één abonnement op een betaalpakket op meerdere CI+ modules (of een Digicorder en een CI+ modules) de deur zou openzetten voor misbruik omdat de CI+ module(s) kunnen worden uitgeleend aan vrienden/familie. Meneer begint hier nu over het afsluiten van een CI+ module in geval van wanbetaling, totaal naast de kwestie dus :roll:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Sorry, nog een laatste reactie, akkoord maar het moet toch mogelijk zijn om je pakketten op je CI+ module ook te bekijken icl digicorder, als dat bashen is ??? raf1 is ongetwijfeld een tech en geloof hem(heeft nog bij belgacom gewerkt dacht ik ;-)
en laat dat rood commentaar maar uit mod, nergens voor nodig, enkel kennis vragen aan members (zoals raf1 de enige is die iets meer duidelijk maakt)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ja dat is mogelijk, als je voor elke CI+ module abonnementsgeld betaalt (net zoals bij elke andere operator die CI+ modules en betaalpakketten aanbiedt). Als je één abonnement op Play Sports wilt gebruiken op meerdere tv's, dan dien je hiervoor gebruik te maken van Digicorders en/of Digiboxen die aan elkaar gekoppeld zijn (m.a.w. interactief, dat wil dus *niet* zeggen dat je internet van Telenet moet hebben). Wees blij dat Telenet deze mogelijkheid aanbiedt, want bv. bij TV Vlaanderen kan dat niet en moet je sowieso extra abonnementsgeld betalen per decoder/CI+ module.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaise1 schreef:Okè tnx
Begin je eindelijk te beseffen hoe belachelijk je jezelf aan het maken bent ? Je komt hier roepen en tieren en je begrijpt in de verste verte niet hoe dingen werken en wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes :bang:
raf1 schreef:Dikke bullshit, Telenet kan elke CI+ module individueel uitschakelen via broadcast met een Unique Entitlement Management Message.
Natuurlijk kan men dat... maar dat lost totaal het probleem niet op dat één betalende klant ervoor kan zorgen dat 4 andere klanten gratis kijken naar de betaalzenders !

Wil je het niet begrijpen of is het gewoon een manier om TN te bashen (zoals we gewoon zijn van jou).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

nickz schreef:[...]want bv. bij TV Vlaanderen kan dat niet en moet je sowieso extra abonnementsgeld betalen per decoder/CI+ module.
Dat proberen ze althans met de nieuwe modules zonder kaart om het card sharen binnen een netwerk met softcams te "bestrijden". Op de secam hadden ze al een beperking van 4 streams geïmplementeerd, maar dat was blijkbaar niet genoeg. Onder het mom van de "beveiliging is verouderd" werden er telkens nieuwe versleutelingen op de gebruiker los gelaten, die telkens weer zelf voor de kosten mag opdraaien. Ik kon in een nog niet zo lang verleden perfect met 1 kaartje op meerdere TV's kijken. Ook kan ik met mijn tuxdoos streamen over mijn netwerk. Elk toestel met een netwerkaansluiting kan dan de stream ontvangen. Waarom kunnen die digidinges dat niet? Het is gewoon pure indekkerij onder het mom van piraterij, maar uiteindelijk is de gebruiker er de dupe van, want die mag weer eens stevig in de buidel tasten.

@philippe_d : Tv met een kaartje is een pluspunt, maar het is en blijft een beveiliging voor de provider, betaald door de gebruiker. De volle pot laten betalen voor een bijkomend kaartje op eenzelfde adres is te gek voor woorden. Wat in het verleden wel kon en de dood normaalste zaak was, gaat nu niet meer tenzij een verdubbeling van de prijs. Dat is niet direct vooruitgang te noemen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
kaise1 schreef:Okè tnx
Begin je eindelijk te beseffen hoe belachelijk je jezelf aan het maken bent ? Je komt hier roepen en tieren en je begrijpt in de verste verte niet hoe dingen werken en wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes :bang:
raf1 schreef:Dikke bullshit, Telenet kan elke CI+ module individueel uitschakelen via broadcast met een Unique Entitlement Management Message.
Natuurlijk kan men dat... maar dat lost totaal het probleem niet op dat één betalende klant ervoor kan zorgen dat 4 andere klanten gratis kijken naar de betaalzenders !

Wil je het niet begrijpen of is het gewoon een manier om TN te bashen (zoals we gewoon zijn van jou).
Had zo een reply vewacht van jou, de Narcist op userbase. proficiat maar geloof toch meer mensen zoals raf1 die echte techniekers zijn, dan geleerde onzin van jou :cry:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

En tis gedaan met spelen.

Als je je niet kan gedragen tegen de andere leden, bovenop je onterecht gebash op je provider, dan heeft het geen zin dat dit klaag-topic open blijft. Dus Slot erop.
Gesloten

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”