Bestaat er een goede provider?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Hallo,
Ik ben overgestapt van telenet naar orange, omwille van de prijs die we betaalden bij telenet.
Nu betaal ik €40 per maand minder.
We hebben "love" dus digitale tv, internet en 2 dolfijn abonnementen.
Ik heb al véél problemen gehad met de modem en de decoder.
Ik moest deze steeds resetten en bij veel aandringen hebben ze eerst de modem vervangen en dan de decoder.
Ik ondervind steeds kleine problemen zoals 'decoder niet aanwezig in netwerk' na reset weer in orde.....
Mijn vrouw is het beu en wil weer veranderen.
Maar welke provider kiezen??
Als ik via facebook de berichten zie van klanten op de verschillende providers, dan is er niet veel positiefs te lezen!
Natuurlijk spuwen ze hun gal uit via sociale media, daarom beter daar niet baseren.
Wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt

Mich
Elke dag is een geschenk!!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

sja, wil je pure snelheid heb je niet veel keuze: telenet of orange.

accepteer je een iets lagere snelheid (in de praktijk merk je daar vaak weinig van, tenzij je fervent downloader bent misschien) kan je de vdsl opties bekijken.
maar voor je dat doet, controleer eerst eens je haalbare snelheid op www.lijntest.be

verder, persoonlijk, heb ik eigenlijk met geen enkele isp echt problemen gehad, maar ik vereis dan ook vrij weinig support en trek meestal wel "mijnen plan"
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hier Proximus in huis. Resetjes van de apparatuur zijn ook wel eens nodig. Blijf wel bij hen omwille van meerdere tv's en slechts 1 kabelaansluiting. Alles aangesloten met devolo's.
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Ik heb het abonnement bij orange met 100 mbits per seconde en daarmee heb ik wel genoeg.
Elke dag is een geschenk!!
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik zie regelmatig bij Orange dat het internet wegvalt. Meestal gebeurt dit door de nacht maar dat geeft in de morgen problemen met sommige devices die internet nodig hebben. Ben ook aan het kijken om over te stappen naar edp maar zoek nog een alternatief voor tv.
Internet via Mobile Vikings
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:03
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Wat is edp?
Elke dag is een geschenk!!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mich1966 schreef:Wat is edp?
edpnet
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Edp is Edpnet, dat is een isp die internet en telefonie aanbied via het VDSL netwerk van Proximus. Is al jaren de kwalitatieve alternatieve speler op het VDSL-netwerk. Zeer zelden outages en deze zijn bijna altijd snel opgelost (na enkele uren), ikzelf heb er in de afgelopen 10j 3 in mijn geheugen op zondag die enkele uren duurden. Er is een aanbod voor VDSL-internet + telefonie voor 35 euro/m. Daarvoor heb je ongelimiteerd (geen enkele limiet, ook geen fut) en ongekapt (= max. beschikbare snelheid krijg je ook) en telefonie-lijn. Telefonie betaal je volgens verbruik of via een Plus-pack (2000min voor 5 euro). Je hebt hiervoor een Fritzbox (7360/7490 of nieuwer model) nodig die je configureert met de codes die zij je opsturen (is eenvoudig), je kan die Fritzbox tweedehands of rechtstreeks bij hen aanschaffen. Hiermee kan je ook telefonie uitgaand verkeer via alternatieve goedkopere (VOIP-)providers laten lopen. Ikzelf en meerdere mensen in de familie zijn hier al bijna 10 jaar zeer tevreden van. Je haalt in functie van de afstand van je huis tot de straatkast tot max. 100/30 download/upload.

We combineren dit met digitale TV van Telenet (al dan niet met een zelf aangekochte Digicorder. Dit kost je tussen de 15-24 euro/maand. Op deze manier heb je een ongelimiteerde en zeer kwalitatieve oplossing, die je tussen de 50-60 euro/maand kost. Voor mij is dit werkelijk het beste van 2 werelden: TV-kwaliteit van Telenet zonder de kosten van een Whop of Whoppa én degelijk ongelimiteerd internet en telefonie aan een mooie prijs!

Voor GSM-abbo kan je dan eventueel Telenet king of Kong erbij nemen, maar hier hebben we ook andere providers.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Edp is wellicht edpnet. Hier al jaren Telenet in huis. Andere operator is hier moeilijk want koperpaar zit op verkeerde plaats en zonder gat in de muur te maken geen plaats om modem te plaatsen.

Al naar Orange gezien maar zonder telefoonlijn niet te doen. Vroeger was ook de verplichting dat je mobiel klant moest zijn een probleem maar inmiddels al paar maand mobiele klant. Ik overweeg wel de overstap. Inmiddels zou dat ook zonder tv mogen want daar hebben we inmiddels andere oplossingen voor.

Helaas kan je bij elke operator problemen hebben. Hier valt het ook wel eens uit maar gelukkig is dat meestal tijdens de nacht. En daar heb ik niet veel last van en zie ik de melding pas uren later.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

kurtcockaert schreef:Hier Proximus in huis. Resetjes van de apparatuur zijn ook wel eens nodig. Blijf wel bij hen omwille van meerdere tv's en slechts 1 kabelaansluiting. Alles aangesloten met devolo's.
Ik zit nu al meer dan een jaar bij EDPnet met een Fritzbox, nog nooit moeten resetten of rebooten.
Idem bij Proximus/Belgacom voordien, zowel hun bbox2 als hun bbox3. Je kon er niets aan instellen, maar ik heb die nooit weten vastlopen of moeten resetten.

+1 voor EDPnet.
> correcte facturen (dat gaat wel vaker mis bij Prox/Scarlet/Telenet)
> prima prijs
> geen caps op uw sync
> unlimited trafic
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ja, is EDPNet en heb het ondertussen al besteld. Ik schakel over begin volgend maand. Ben wel nog op zoek naar een tv provider. Had gedacht aangezien we toch niet zo veel naar andere zenders kijken behalve dan een en canvas om dit te doen via atv4 met de app van VRTnu.
Internet via Mobile Vikings
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

via atv4 met de app van VRTnu.

voor zover mij bekend heeft VRTNu nog geen app uitgebracht. Via chrome-browser casten naar TV scherm werkt daarentegen al maanden perfect...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”