Advies aankoop toetsenbord

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag allen.

Ik zou graag een muis en toetsenbord willen aanschaffen misschien met black friday.

Voor muis kwam ik uit op Creative labs sound blasterX siege m04

Voor toetsenbord ben ik er nog niet uit.
Mechanisch of niet?

Wat vinden jullie
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Niets zo persoonlijk als dit...

Dus, persoonlijk: bedrade Logitech muis (ik ben zelf content van de G502) en een mechanisch toetsenbord met Cherry MX Brown (merk/type keyboard, daar is keuze zat in, afhankelijk van hoe flashy ge wilt :p).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boonpwnz schreef: Voor muis kwam ik uit op Creative labs sound blasterX siege m04
muis? creative? damn, ik heb creative niet meer gehoord sinds de soundblaster x-fi, wist geeneens dat ze muizen maakten :)
maar zoals idd al aangehaald, enorm persoonlijke keuze.

ik heb ooit een muis van razer gehad, nog steeds staat die me bij als beste muis dat ik ooit gehad heb, maar ik doe tegenwoordig al jaren met een simpele muis van "den aldi", omdat die ook goed in de hand ligt.

toetsenbord net hetzelfde verhaal, persoonlijke smaak. zelf heb ik wel mechanisch en zou ook niet anders willen eerlijk gezegd,
maar ik wou er eentje "zonder al teveel fratsen": steelseries 6gv2, en ik vind die zo comfortabel dat, toen ik de 1ste per ongeluk stuk maakte (sja... spills do happen :s ), gelijk terug dezelfde besteld had.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Wat de muis betreft: ik ben heel tevreden met mijn draadloze Logitec M238 muizen. Hier thuis hebben we er nu 4 + 1 reserve. Werken heeeeeeel lang op een AA-batterij (1 jaar volgens de fabrikant) en zijn een plezier om mee te werken. Ze komen in verschillende uitvoeringen maar ik neem de goedkoopste (gewoonlijk iets boven de 20 EUR).
Ook handig als je links- en rechtshandigen in huis hebt -er wordt nu alleen nog gesakkerd over het QWERTY toetsenbord.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ik heb laatst deze gekocht en tevreden van. https://tweakers.net/pricewatch/296655/ ... ificaties/
Ben er tevreden van, maar ik ben waarschijnlijk niet veeleisend op dat gebied. Staat wel elegant op m'n bureau. Is ook wel de eerste keer dat ik een qwerty koop, en dat bevalt mij echt héél goed!

edit: link aangepast naar minder commerciële link!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel ik merk dat ik meer dan 2400 dpi nodig heb dus vallen heel goedkope muizen uit de boot.

Ik denk om toch voor bekabeld te gaan. Heb nu ook bekabeld en zo erg is dat nou ook weer niet.

Wat denken jullie van volgende combinatie?

Logitech G413 Mechanical Gaming Keyboard Zwart AZERTY
steel series rival 110
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

qua muizen kom ik steeds terug bij Logitech. Blijven voor mij persoonlijk nog altijd de beste.
Run zelf momenteel de G900 (wireless, geen inputlag merkbaar en kan 3dagen wanneer fully charged) en de Corsair K70 RGB LUX met MX Speed switches.
Persoonlijk zou ik de MX Browns aanraden. Geven lichte feedback wanneer je typt tov reds/silent/blacks/speed.
Als je echt super clicky en vervelend wilt doen kan je altijd blue's nemen.

En je kan altijd in een Media Markt bijvoorbeeld eens in de game-sectie kijken. Daar hebben ze altijd muizen en toetsenborden tentoongesteld staan die je kan uitproberen en eens vasthouden (toch wel belangrijk bij een muis)
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Hier ook de cherry brown . (in coolermaster CM storm) Ooit gekocht bij alternate en nog geen moment spijt van. Bij mediamarkt was de keuze (althans een jaar geleden) van mechanische borden zeer beperkt (veel dome).
Qua muis heb ik een miskoop gedaan met een supergoedkoop model van havic. Ga dus ook stilletjesaan eens kijken naar een logitech die prijs/kwaliteit meevalt.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Qua muis voor gamers:
-- sinds Windows 7 (misschien Vista ook) maakt dpi wel een verschil en hierdoor creëerde Microsoft de artificiële markt van de "gaming mouse". Hoe hoger de dpi, hoe kleiner de sprongetjes die de mousepointer maakt bij een minimum aan beweging. Zoals je zelf al ondervonden hebt met dat minimum aan dpi dat je vermeldde.
-- Je googelt best ook eens op hoe hoog je de muis kan opheffen vooraleer ie begint te flippen -- sommige gamers doen dat (onbewust) vrij veel dus dan maakt het wel een verschil. De ondergrond waarover je schuift, kan ook een verschil maken bij de keuze van techniek: optische- of lasermuis.
-- Windows (en/of sommige games) voegt tegenwoordig ook vrijwel altijd acceleratie toe aan de beweging van de mousepointer. Check dit met mousemovementrecorder en om het eventueel tegen te gaan, kan je MarkC's mousefix gebruiken (uitleg en links naar beiden vind je op die pagina). Je gamet beter zonder acceleratie zodat je je aim in iedere game bijtraint in plaats van je steeds aan andere acceleratie te moeten aanpassen.

Qua keyboard voor gamers:
-- meestal zit er een beperking op het aantal toetsen dat je tegelijkertijd kan indrukken, en worden ze ingedeeld in toetsengroepen waaruit je slechts een bepaald aantal tegelijk kan indrukken. Deze groepering van toetsen verschilt van keyboard tot keyboard omdat het samenhangt met de interne bedrading. Dus als je gebruikelijke toetsen-setup in games te veel toetsen van één groep bevat, kan dat zeer hinderlijk zijn als je er bijvoorbeeld 3 tegelijk moet indrukken en er slechts 2 van geregistreerd worden. Ik weet niet welke fabrikanten die groeperingen ook aangeven, maar 't is de moeite waard om er vooraf even op te googelen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Wat denken jullie van volgende combinatie?

Logitech G413 Mechanical Gaming Keyboard Zwart AZERTY
steel series rival 110
Over de muis kan ik me niet uitlaten wegens geen ervaring, maar heb zelf de (meer dan) grotere broer van de G413 (de G910) en als in die G413 dezelfde switches zitten, vind ik ze in elk geval niet zo aangenaam als de MX Brown. Maar again: ymmv.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Logitech all the way! Maar eerlijk gezegd game ik enkel maar aan m'n Windows PC, met de Logitech PRO G Mouse en de Logitech PRO G Keyboard (wel enkel in qwerty)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok laatste aanpassing. Omdat ik toch wel een voorliefde heb voor asus en corsair(jammer genoeg is het asus tobo ledjes in oranje kleur :bang: )

Dan maar een corsair.
CORSAIR STRAFE LED CHERRY MX BROWN AZERTY

Reden dat ik geen qwerty kies is omdat ze op het werk azerty hebben en thuis gebruik ik het ook altijd dus vind niet dat dat aangepast moet worden.

Dus als we toch naar corsair gaan kijken waarom dan geen corsair muis.

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mouse

Wat denken jullie hiervan? :)

Het is een persoonlijke keuze qua uiterlijk maar ik wil gewoon weten of kwaliteit koop?
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Gebruik zelf een corsair keyboard (k70 LUX RGB) en kwaliteit is prima. Muis heb ik geen idee van. Vind nog altijd dat je die moet testen in een winkel om een goede te hebben.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

X-Bows Mechanical Ergonomic Keyboard?

https://www.kickstarter.com/projects/19 ... c-keyboard
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Corsair gaat goed zijn (zelf wel geen ervaring met dat keyboard). Maar ik zou toch voor de RGB gaan, da's kei-fancy als je een game hebt dat dat actief ondersteunt... :mrgreen:
ooh. shiny.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

RGB is wel een heel deel duurder?

Dacht 30 euro. Is het dat echt waard?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Wel, da's... persoonlijk... :mrgreen:

Voorbeeldje:
[youtube]KV-doX9VsXk[/youtube]
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”