Internet radio (toestel)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heeft er nog iemand tips voor een internet radio om aan te sluiten op een bestaande versterker.

Momenteel denk ik (al is het niet voor mij persoonlijk) aan Sonos Connect en het enige alternatief dat ik kon vinden is de Sangean WFT-3 al moeten er volgens mij toch meer van dergelijke toestellen bestaan.

Ik zoek dus niet de honderden toestelletjes die er zijn met mono-speakertje maar eerder iets in klassiek stereo formaat.

Edit... nog ééntje gevonden al begint dit al kostelijk te worden... https://www.radiowinkel.com/a-47193925/ ... cd-zilver/
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Zoiets? https://www.radioshop.be/product/760489 ... ilver.html
Kan zowel internetradio, DAB+ en FM ontvangen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
freggy
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer

Er zijn een hoop streamers verkrijgbaar, die naast streams van het Internet ook je eigen muziekbibliotheek afspelen via DLNA en AirPlay. Bijvoorbeeld: Marantz NA6005, NA8005, Denon DNP-730AE, Onkyo NS-6170, Yamaha NP-S303, Pioneer N-30AE, N-50AE, N-70AE, enzovoort.

Maar een Chromecast Audio voor 40 € is misschien ook al voldoende.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Afgedankte Android smartphone, kabeltje met 2 Jack 3,5mm stekker, TuneIn of TuneIn pro. Kabeltje in hoofdtelefoon aansluiting van de smartphone en ander uiteinde in ingang van de versterker. Wifi van de smartphone inschakelen. Goedkoper ga je niet vinden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is geen kwestie van goedkoop (maar ook niet superduur), ook de WAF van deze oudere mensen speelt mee.

Deze verlangen nogal snel een toestel dat eruit ziet als hun oude radio en knoppen (preselecties) heeft om op te drukken.

De vermelde toestellen van de grote merken voldoen in dat opzicht netjes al vrees ik een beetje voor ondersteuning naar de toekomst toe (in dat opzicht doet een Sonos het volgens mij beter, al was daar de bediening via een PC/smartphone al een soort van drempel).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jack Daniels schreef:Afgedankte Android smartphone, kabeltje met 2 Jack 3,5mm stekker, TuneIn of TuneIn pro. Kabeltje in hoofdtelefoon aansluiting van de smartphone en ander uiteinde in ingang van de versterker. Wifi van de smartphone inschakelen. Goedkoper ga je niet vinden.
Zo doe ik het soms op het werk, maar dan met een iPhone 3Gs en via USB.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”