Helft Antwerpenaren straks van buitenlandse afkomst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Werkgevers vinden nu al nauwelijks werkvolk.
Over enkele jaren gaan we misschien opnieuw massaal werknemers moeten importeren.
Maar als je in concentratiescholen een aangepast begeleidingstraject aanbiedt om het huidige gat in de uitstroom dicht te rijden, ben je een linkiewinkie :).

In mijn naaste omgeving zijn ook 2 leerkrachten secundair op concentratiescholen in Antwerpen. Het is zeker pittig, maar het is exact daar dat we mensen met een migratie-achtergrond meetrekken in het verhaal, of hen vermoedelijk voor gans hun leven kwijt zijn.
Overigens. Het is aantoonbaar een Belgisch probleem. In andere landen is er ook veel migratie en daar is het verschil in ongekwalificeerde en hoger geschoolde uitstroom nergens zo sterk gelinkt aan de thuissituatie. Dat zeg ik niet, dat zegt de OESO, PISA, ...
Tenzij je uzelf wil wijsmaken dat we in België alleen de dommeriken gekregen hebben, moet je toch echt eens durven nagaan wat er mis is in ons onderwijssysteem. De NVA heeft dan wel een echte hervorming tegengehouden, de vorige ministers van Onderwijs hebben het in hunnen tijd ook niet echt aangepakt.

Verder is het boeiend om te lezen dat mensen die overal "flexibiliteit" spreken, zich niet kunnen aanpassen aan halal-eten. Wat is het probleem? Elke dag vegetarisch eten zou ik veel lastiger vinden (ik eet graag een stukje vlees, al hoeft dat geen koe per week te zijn) dan halal. Als school moet je u aanpassen aan uw leerlingen. Het zijn enkel polariserende politici die een punt maken van "school start op 4/9". Is het schandalig dat een school de maandag na de jaarmarkt toe blijft, wegens die jaarmarkt? Wat is het verschil met een school met heel wat moslimouders/-kinderen? Het lijkt me alvast minder een probleem dan wanneer ouders enkele dagen voor de echte vakantie op reis vertrekken. Of mag dat plots dan weer wel :)?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Tenzij je uzelf wil wijsmaken dat we in België alleen de dommeriken gekregen hebben, moet je toch echt eens durven nagaan wat er mis is in ons onderwijssysteem.
Er is niets mis mee. Waarom moet ons onderwijssysteem veranderen? De vluchtelingen komen naar hier, dan verwacht ik ook een inspanning van hen. Of moeten we ze EN opvangen EN ons bestaande systeem compleet aan hen aanpassen EN nog wat bepamperen langs alle kanten?
Ze hebben precies enkel rechten en geen plichten.... zo werkt dat niet in onze samenleving!

Maar als jij het dan toch wil veranderen, betaal dan nog wat meer belastingen, dat we naast elke schoolgaande allochtoon een zorgcoördinator kunnen zetten, en 3 leraren per klas.
heist_175 schreef:Verder is het boeiend om te lezen dat mensen die overal "flexibiliteit" spreken, zich niet kunnen aanpassen aan halal-eten. Wat is het probleem?
Het probleem is dat onze maatschappij meer en meer richting diervriendelijkheid gaat. Dieren die halal worden geslacht, worden op de meest gruwelijke wijze omgebracht (doodstrijd van 10 minuten, als je wil post ik je wel wat links met beelden). Ik ben (probeer weliswaar, want eieren en melk laten is niet simpel) sinds een paar maand veganistisch, en dan moet er geen achterlijke godsdienst komen vertellen dat we op dat vlak (dierenleed) achteruit moeten gaan in plaats van vooruit.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nob schreef:
Tenzij je uzelf wil wijsmaken dat we in België alleen de dommeriken gekregen hebben, moet je toch echt eens durven nagaan wat er mis is in ons onderwijssysteem.
Er is niets mis mee. Waarom moet ons onderwijssysteem veranderen
Om te zorgen dat ook de zwakkeren in de samenleving, tot in het hoger onderwijs geraken.
Opnieuw: kijk naar alle ons omringende landen. Die krijgen dat wel klaargespeeld.
In BE is de link diploma van de kinderen en inkomen van de ouders bijna 1:1, er is weinig sociale mobiliteit.
Je kan u ingraven in de loopgraven en beweren dat er niets mis is, of het probleem proberen op te lossen (waarmee we dus al jáááren achter lopen op andere landen, niet enkel EU).
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Om te zorgen dat ook de zwakkeren in de samenleving, tot in het hoger onderwijs geraken.
Opnieuw: kijk naar alle ons omringende landen. Die krijgen dat wel klaargespeeld.
In BE is de link diploma van de kinderen en inkomen van de ouders bijna 1:1, er is weinig sociale mobiliteit.
Je kan u ingraven in de loopgraven en beweren dat er niets mis is, of het probleem proberen op te lossen (waarmee we dus al jáááren achter lopen op andere landen, niet enkel EU).
Alle vooruit, begin jij dan maar wat extra belastingen te betalen. Ik ben daarvoor niet bereid.
Je hebt meer dan genoeg kansen in België (en ik kan het weten).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wie gaat voor uw pensioen instaan?
De kinderen die nu nog geboren moeten worden en zij die nu op de schoolbanken zitten.
Linksom of rechtsom is er iemand die veel geld moet verdienen zodat ie veel belastingen en RSZ kan betalen, opdat mijn pensioen nog betaald wordt.
Dus ja: investeer maar wat tijd en moeite om iedereen* de kans te geven hoger onderwijs aan te vatten.

* iedereen de kans geven betekent niet iedereen naar de unief sturen.
Dat betekent wel: iedereen die het verstand heeft, zou tot aan de unief moeten geraken, ongeacht zijn financiële situatie thuis.
Ik ben niet geïnteresseerd in "fils-à-papa" diploma's.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:Verder is het boeiend om te lezen dat mensen die overal "flexibiliteit" spreken, zich niet kunnen aanpassen aan halal-eten.
Die aanpassingen worden zwaar overdreven. Kip met appelmoes blijft kip met appelmoes en in de praktijk is halal vaak synoniem voor vegetarisch.
Nob schreef:Je hebt meer dan genoeg kansen in België (en ik kan het weten).
Tot je als 14-jarige moet opboksen tegen racistisch geïnspireerde adviezen van CLB en klassenraden: Ik had geen halal nodig om naar de unief te gaan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Het is aantoonbaar een Belgisch probleem. In andere landen is er ook veel migratie en daar is het verschil in ongekwalificeerde en hoger geschoolde uitstroom nergens zo sterk gelinkt aan de thuissituatie. Dat zeg ik niet, dat zegt de OESO, PISA, ...
Tenzij je uzelf wil wijsmaken dat we in België alleen de dommeriken gekregen hebben, moet je toch echt eens durven nagaan wat er mis is in ons onderwijssysteem.
Hoe lager je de lat legt, hoe lager het niveau is dat je aantrekt !
heist_175 schreef:Wie gaat voor uw pensioen instaan?
De kinderen die nu nog geboren moeten worden en zij die nu op de schoolbanken zitten.
Linksom of rechtsom is er iemand die veel geld moet verdienen zodat ie veel belastingen en RSZ kan betalen, opdat mijn pensioen nog betaald wordt.
Dus ja: investeer maar wat tijd en moeite om iedereen* de kans te geven hoger onderwijs aan te vatten.
Je gelooft toch echt niet dat de migranten van vandaag ooit gaan bijdragen aan jou pensioen :roll:

Trouwens hoe meer je er gaat investeren, hoeveel extra er weeral moet uitkomen.

Als onze sociale zekerheid het begeeft zie ik hier uiteindelijk veel migranten terug verdwijnen... de verschroeide aarde (met een hoop naïeve gepensioneerden) zal achterblijven.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Wie gaat voor uw pensioen instaan?
Staat u me even toe.... lol

Het pensioensysteem is sowieso pervers. En ik verwacht al zeker niet dat de meeste allochtonen (of van diene origine) zullen bijdragen aan mijn pensioen, wel integendeel. Had al het geld dat daar al naartoe is gegaan, gespaard geweest voor ons pensioen, dan had er misschien iets in het zilverfonds gezeten.

Ik maak mij dus geen illusies, voor mijn pensioen zal ik grotendeels zelf wel zorgen.
raf1 schreef:Die aanpassingen worden zwaar overdreven. Kip met appelmoes blijft kip met appelmoes en in de praktijk is halal vaak synoniem voor vegetarisch.
Blijf jij uw kop maar in het zand steken. Als het ooit zover komt dat wij in de minderheid zullen zijn (en dus democratisch gezien, gezien zullen zijn). Dan heb jij een verpletterende verantwoordelijkheid. Maar je kan het op die moment wel niet meer terugdraaien. Danku Raf1 om het voor mensen die dit niet zien zitten te verknoeien door alles maar te minimaliseren. (Dit slaat natuurlijk niet alleen op het halal gedeelte van de discussie).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Idem:
Bedankt nob om mensen van vreemde origine niet te willen toelaten* en zo onze bevolkingspiramide verder te verzwakken.
:angel:
(*dat is toch uw voorstel)

Tenzij je het IMF, de OESO en meer van die rapportenspuwers mee verdenkt van linkiewinkies te zijn.
Ook zij geven al jaren aan dat de bevolkingspiramide in WEuropa goed fout zit en we een verdere verkrapping hebben van de arbeidsmarkt.
Ook de VDAB en het VBO zijn ondertussen wakker geschoten

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171015_03133977
De krapte op de arbeidsmarkt zal alleen maar toenemen, schrijven Luc Sels en Sarah Vansteenkiste. Werkgevers zullen op een andere manier moeten gaan rekruteren.
De vervangingsvraag zal de volgende jaren pieken. Ze wordt in grote mate bepaald door het aantal vijftigplussers dat definitief de arbeidsmarkt verlaat. In de periode 2011-2016 verlieten 298.400 werkende 50-plussers de Vlaamse arbeidsmarkt. In de periode 2016-2021 zal dit aantal stijgen naar 334.000. Onze verwachting is dat tussen 2021 en 2026 ongeveer 405.000 50-plussers zullen uitstromen. Bij deze projectie houden we rekening met, onder meer, de demografische ontwikkelingen en met de geraamde impact van de eindeloopbaanmaatregelen van de federale regeringen-Di Rupo I en -Michel I.
De demografische wissel zet zich de volgende tien jaar dus op volle kracht door. Dat is goed nieuws voor wie wil toetreden tot de arbeidsmarkt. Maar het houdt ook risico’s in. De oplopende vervangingsvraag gaat immers gepaard met een inkrimping van de bevolking op arbeidsleeftijd. Voor het Vlaams Gewest bedraagt die afname gemiddeld 6.500 personen per jaar in de periode 2017-2030, met een dieptepunt van 13.500 in 2030.
Om de krapte het hoofd te bieden, zijn er inspanningen op vele fronten nodig. We mogen er daarbij niet van uitgaan dat het evenwicht tussen vraag en aanbod zich spontaan herstelt. We denken al snel dat de gaten wel gedicht zullen worden door productiviteitstoename bij medewerkers die we wél aan boord hebben. Maar die rek is niet eindeloos.
Opiniebijdrage van de nieuwe rector van de KULeuven. Een notoire linkiewinkie van een linkiewinkie unief. Of misschien zijn alle hoogopgeleiden ook linkiewinkies? Ik weet niet hoever je die onzin wil doortrekken :).

Dus ofwel laten we mensen met allochtone roots (ouders, grootouders of nog verder) verder kantoren poetsen en het vuil ophalen.
Ofwel stomen we hen klaar voor het soort jobs die hen voldoening geeft én die meer opbrengt, zowel voor de BE economie als voor hen zelf.

@niet bijdragen aan pensioen
Uit meerdere studies in meerdere landen (waaronder UK) is al gebleken dat arbeidsmigratie een netto toevoeging is, zowel voor het GDP als voor de RSZ (of soortgelijk).
Niet vanaf dag1, maar wel nog binnen de eerste generatie. De return neemt enkel toe met de volgende generatie.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Bedankt nob om mensen van vreemde origine niet te willen toelaten* en zo onze bevolkingspiramide verder te verzwakken.
Daarom dat ik het pensioensysteem ook pervers noemde.
Het is pervers dat de jonge generatie voor de oude dient te betalen.

Het is pervers dat ons economisch systeem gebaseerd is op groei.

Van mij mag de bevolkingspiramide gerust verzwakken. Dat moet zelfs kunnen. Oneindige groei is een illusie.
Ga je blijven importeren misschien totdat we als sardienen in een doos leven? En wat dan met de landen waarvan je importeert? Die opzadelen met een verzwakte bevolkingspiramide? Van egoïsme gesproken...
heist_175 schreef:Dus ofwel laten we mensen met allochtone roots (ouders, grootouders of nog verder) verder kantoren poetsen en het vuil ophalen.
Ofwel stomen we hen klaar voor het soort jobs die hen voldoening geeft én die meer opbrengt, zowel voor de BE economie als voor hen zelf.
Van mij mogen ze gerust die jobs doen die jij omschrijft, allen vind ik niet dat wij daar moeite voor moeten doen.
De kansen krijgen ze alvast. Maar gratuit komt het niet natuurlijk, je moet zelf ook een inspanning doen.
Moest ik moeten vluchten, ik zou blij zijn dat een land mij opvangt (ook al is het niet met hun goesting). Ik zou dan ook een bovengemiddelde inspanning doen om die mensen te bedanken...
Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd?
heist_175 schreef:Uit meerdere studies in meerdere landen (waaronder UK) is al gebleken dat arbeidsmigratie een netto toevoeging is, zowel voor het GDP als voor de RSZ (of soortgelijk).
Niet vanaf dag1, maar wel nog binnen de eerste generatie. De return neemt enkel toe met de volgende generatie.
Dan had ik daarvan graag een linkje gehad (en liefst van de .be situatie).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Het fabeltje van die moeten onze pensioenen betalen :roll:
Kijk eerst eens naar de kost ervan, net zoals vroeger kosten ze ons meer dan dat ze opbrengen.
De grootste groep die stempelen en op een leefloon zitten zijn allochtonen.
Men laat hier meer dan 125000 nieuwe mensen binnen, ik weet niet hoe oud ze allemaal zijn maar velen zijn sowieso tussen de 20-50jaar oud en hun geld zijn velen kwijt. Dan worden heel wat erkend en krijgen ze zomaar een gratis leefloon en dergelijke meer, begrijpe wie begrijpe kan.
Ook in de gevangenis en noem maar op zitten er meer dan de helft allochtonen, hupla , weer extra kosten en dan nog een geluk dat er hier vaak te weinig plaatsen zijn, daarmee dat men er zoveel laat lopen om nadien terug in u wagen en huis of op straat of in winkels te kunnen aanvallen/overvallen.

Als je dit dan leest;

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150831_01841668
:bang:

Hier bij ons hebben ze er blijkbaar ook een groep opgevangen; er loopt eentje bij van leeftijd al, die kan mee moeite stappen; die dragen geene rotte euro bij , zo 1 al kost ons veel geld , stel dat die bv nog minstens 20-40j leeft, maak de rekensom maar van zo 1 iemand en weet dat er nog zo'n hoop rondlopen. Hoe gaan ze dat dan doen voor het pensioen, mss nog ooit in een home terecht komen enz...??? Kan iemand mij dan eens uitleggen wat die met zo'n mensen dan doen? Gewoon op de ziekenkas zetten dan? Hier, je krijgt het allemaal.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 17 okt 2017, 23:58, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

heist_175 schreef: @niet bijdragen aan pensioen
Uit meerdere studies in meerdere landen (waaronder UK) is al gebleken dat arbeidsmigratie een netto toevoeging is, zowel voor het GDP als voor de RSZ (of soortgelijk).
Niet vanaf dag1, maar wel nog binnen de eerste generatie. De return neemt enkel toe met de volgende generatie.
Grapjas, al eens rond u heen gekeken? De return is 0,0 de noegabollen ... graag een link naar een objectieve studie voor België. Men wenst hier zelfs niet eens de landstaal te spreken. In sociale woonwijken zijn de nieuwbouw huizen en appartementen gereserveerd voor die bevolkingsgroep. Hoe verklaar je dit? Allé men zal het niet met zoveel woorden toegeven, gewoon even langs de deurbellen lopen en de naambordjes bekijken of neen gewoon kijken hoe het gebouw na 1 dag al totaal omver geleefd is.
Je gaat mij niet wijsmaken dat mannen in lange gewaden een economische meerwaarde betekenen. Je gaat mij niet wijsmaken dat vrouwen in zwarte gewaden met enkel mond, neus en ogen zichtbaar een economische meerwaarde betekenen. Maar ze rijden wel met chique bakken rond. Hoe betalen ze die? Leg me dat eens uit aub? Hoe leg je mij dan eens uit dat ik zal moeten werken tot mijn 67 jaar voor een armoede pensioen en dat die mensen een gans leven alles gratis en voor niets gekregen hebben. Huisvesting, verzekeringen, ziektekosten, advocaten, ....
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

-Wat men nu al vele jaren doet is nu net extra armoede importeren en men doet verder aan de islamisering ook want vele zijn moslim.
-Links en co zeiden van ze gaan onze knelpuntberoepen eens allemaal gaan invullen? Ik kan ze dus op 2 handen tellen degene die dat doen van die nieuwkomers.
-De meesten van die nieuwkomers komen in het vaarwater van onze eigen mensen terecht, die dat moeilijk aan een job geraken omdat er te weinig jobs in die en die sector zijn en dus teveel kandidaten.
-Ze pakken onze jobs af is zeker geen onzin; ik zal u een voorbeeldje geven; ik ken iemand die echt wil werken, die moet ook vanwege zijn financiele toestand, dus die gaat gaan solliciteren voor magazijnwerk in een bedrijf in Aalst maar wat hebben ze er aangenomen? Een vluchteling die hier nu ong 1,5j zou wonen en dan nog dacht ik een Turk (die voorzover ik weet wel hier geboren is). En raad dan maar eens? Ja, ze hebben genoeg volk nu met die 3 tal nieuwe erbij en mijne maat kan op zijn kin kloppen. Zijn gewoon feiten.

-Ik lees hier dan ook wat is het probleem met halal eten op de scholen? Wtf :evil:
1) Dit was er vroeger niet dat om te beginnen al, een zoveelste bewijs vd islamisering. Ik heb vroeger op school niet mijn eisen moeten gaan stellen zenne, het was eten wat de pot schaft of de eigen boterhammekes meenemen of eventueel mits toestemming van mijn ouders dat ik buiten mocht tijdens de pauze en naar de frituur ging of achter een broodje ofzo ging. Alleen mensen die een bepaalde ziekte hadden kregen een uitzondering maar dat was bij ons zelden het geval dat we zo iemand op school hadden.
2) Wat nog een probleem is is dat wij evolueren wat dus goed is maar wat gaan de moslims dan doen en wat gaat de politiek dan doen als er in 2019 onverdoofdslachten zal komen? Gaan ze dan nog halal toelaten op de scholen hier? Dat zou pas hypocriet zijn en wat gaan ze doen in onze winkels dan? Het kan niet zijn dat je hier zegt van vanaf nu onverdoofdslachten maar het dan wel nog oke vind dat men in de winkels halal mag verkopen en het men op de scholen blijft toelaten, dus ik ben zeer benieuwd hoe dat allemaal zal verlopen.
3) De hoofdreden voor mij heeft zelf niet eens met een religie te maken; ik wil al vele jaren dat er hier verdoofdslachten zou komen, dus voor iedereen, ook voor onze eigen slachthuizen en noem maar op, iedereen gelijk voor de wet, zo moet het en niet anders en iedereen moet zich daar naar schikken.

-Dan de 1ste schooldag; onzin natuurlijk wat men hier heeft gepost; de feiten zijn er; hoe groter de groep moslims in de scholen hoe meer druk er komt, hoe meer ze weer hun zin en willetje krijgen. Ze zeggen het zelf; 70-80% van onze leerlingen zijn moslim en die vertikken het om die 1ste september te komen dus we gaan ons dan maar weer aanpassen en het de 4de sept laten doorgaan. Dat is dus u aanpassen aan de islam, dit is gewoon meedoen aan de islamisering. Dat 1sept op een maandag valt of een vrijdag of weet ik veel welke dag dat maakt nikske uit. Alleen het weekend is een uitzondering, zaken die al sinds ik geboren ben zo vaststaan.
-Ondertussen krijgen ze in dit alles maar hun zin en willetje maar o wee als er hier een heel kleine groep mensen zijn die eens een paar dagen of weekske vroeger op reis vertrekken, dan is het hier opeens wel een probleem, dat is dus wat ik bedoel; die mensen zouden ze hard willen aanpakken, dreigen met boetes tot wanneer het over moslims gaat en dan is het maar allemaal oke want tja, ze blijven toch thuis e dus past gij u maar aan.
Je kan dat trouwens ook niet vergelijken; in de laatste 1-2 soms 3 weken is er op school na bv het examen enzo geene zak meer te beleven, ik heb het zelf jarenlang meegemaakt, je loopt er gewoon te niksen, dat is wat anders dan als je nog maar net aan het schooljaar begint.

Ene Petrol242 schreef hier maar vroeger moest je melk drinken en dit en dat doen maar die jongen heeft het dus echt niet begrepen; kijk eens naar nu, meer dan 20-30 jaar verder? Idd, we zijn op een positieve manier geevolueerd, mss nog niet in alles maar we zijn heel hard blijven evolueren en daar heb je het wat die jongen maar niet wil snappen dat is dat de islam in de jaren stillekes blijft hangen en we terug naar af gaan dankzij zo'n religie. Er is niet eens gelijkheid tussen man en vrouw maar daar hebben die linksen opeens geen problemen mee dat dat zo is maar ze staan wel als 1ste in de rij tegen Trump te betogen, hilarisch is het.
Tttsss
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het blijkt nog maar eens dat dit een maatschappelijk debat is dat moet gevoerd worden.
Het is een toekomst waar we allen voor staan en ons allemaal aangaat... En met de hete aardappel gewoon voor ons uit te schuiven lost dit voor niemand iets op. Ook chapeau aan de mods om deze topic zonder dooddoeners te laten voortzetten!

Maar de belangrijkste vraag zouden we eigenlijk nog vergeten.
Zouden die buitenlanders nu in hoofdzaak Android of Apple fanboys zijn? Trekkies of Star Wars? Windows of Linux? 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

9 op 10 Brusselse leefloners van buitenlandse kom

In Brussel loopt het aandeel zelfs op tot 90 procent, in Sint-Jans-Molenbeek zijn bijna alle leefloners van buitenlandse komaf. Het doet Vlaams Belang-lid Hans Verreyt, die de cijfers ook reconstrueerde, besluiten dat de situatie nog ‘veel extremer’ is.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171017_03137675
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef:Het blijkt nog maar eens dat dit een maatschappelijk debat is dat moet gevoerd worden.
Maar dan moet je het debat wél eerlijk voeren. Niet met vooroordelen over halal bijvoorbeeld, verdoofd slachten en halal zijn perfect compatibel, voor kleine dieren zal omkeerbare elektronarcose worden toegepast en voor runderen zal post-cut-stunning worden toegepast.
zie ook https://www.lne.be/onverdoofd-slachten

In de praktijk verandert er weinig wat betreft dierenleed: de dieren worden nog steeds urenlang blootgesteld aan de geur van angstige en dode soortgenoten tijdens transport en de aankomst in het slachthuis.
Vlees eten zonder dierenleed is een utopie. En als je weet hoeveel varkens er geslacht worden in België, is het compleet hypocriet om moslims te verwijten dat zij de oorzaak zijn van dierenleed in onze maatschappij.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem zit hem eigenlijk helemaal niet in dierenleed/halal/start van schooljaar/zwarte piet/... Anders vinden we wel wat anders. Het probleem zit hem veel dieper.
De doorsnee Vlaming/Belg vraagt zich af WAAROM? Waarom moeten wij ons aanpassen? Waarom moeten wij rekening houden met hen? Waarom moeten wij zoveel verdragen? Waarom krijgen die alles (onderkomen, leefloon, gratis busabonnement, ....) terwijl ze rond paraderen op hun sandalen en in lang kleed, of gesluierd, of ..., duidelijk niet werkend of moeite doend om werk te zoeken. Waarom moeten wij hun (buiten-proportie) gezin onderhouden, terwijl wij ganser dagen moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen, om aan 67 (hopelijk) in pensioen te kunnen gaan. (*)
Zolang de doorsnee Vlaming/Belg de verrijking/bijdrage die vreemdelingen met zich meebrengen niet inzien, zal aan die perceptie niets veranderen. Alle campagnes en politieke correctheid ten spijt. En hier ligt echt een actiepunt voor hen, en niet voor ons.

(*) Veralgemeningen om punt duidelijk te maken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef:De doorsnee Vlaming/Belg vraagt zich af WAAROM?
Omdat elke Belg gelijk is voor de wet en alles wat niet verboden is, toegelaten is.

Wie bovenstaand principe onderuit haalt, komt in een dictatuur terecht.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

misschien is diezelfde wet niet gelijk voor elke belg :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9749
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hoeveel veralgemeningen kan men op 1 pagina krijgen?

De grappigste vind ik de vermelding dat ze ons werk afpakken maar tegelijk wel de grote luieriken dan wel profiteurs zijn. Ze worden teveel gepamperd, zo erg dat ze een leefloon "genieten" en enkelen zichzelf opblazen, door al die pampering waarschijnlijk. :roll:

Het is gewoon een herhaaldelijk aangehaald pijnpunt dat België een probleem heeft op onderwijsgebied om nieuwkomers in te passen in de arbeidsmarkt. Elders werkt dat veel beter dus moet er wel ergens iets fout lopen. Dat kost ons trouwens een pak geld want deze mensen zullen veel minder renderen en meer kosten. Inzetten op onderwijs, ook voor hen zou onszelf dus een enorme dienst kunnen bewijzen. Enkel wie werkt kan aan pensioenen bijdragen en voor werk is opleiding nodig.

Ook de belachelijke argumenten over dierenwelzijn zijn tenenkrullend. Wie maakt deze opmerkingen over het aankomende wildseizoen? Worden deze dieren niet gewoon afgeknald en soms halfdood door honden aangevoerd voor het "plezier" en de "traditie", sommigen gaan er zelfs voor naar Afrika om een bedreigde diersoort neer te leggen. Kreeften worden levend gekookt. De misbruiken uit onze eigen slachthuizen kwamen meermaals in het nieuws. Ik ben ook geen vegetariër maar laat ons een beetje minder hypocriet doen over het dierenwelzijn, het kan ons even veel schelen als de verkeersslachtoffers, behalve als het een kennis of familielid is want dan is het "anders".

Dan het aanpassen. De samenleving bestaat uit diverse groepen en het is maar normaal dat men probeert om samen te leven. Dat betekent wederzijds respect. De maatschappij is ook geen vaststaand en in beton gegoten gegeven maar steeds onderhevig aan veranderingen. We hebben ons altijd al moeten aanpassen. Mannen hebben zich moeten aanpassen aan vrouwen op de werkvloer, rokers aan niet-rokers, katholieken aan ongelovigen, ouderen aan jongeren,... Als wij terecht verwachten dat nieuwkomers rekening houden met onze gebruiken moeten we ook open staan voor hun gevoeligheden. Met zwarte piet is niets mis maar moet dat absoluut zo'n karikatuur zijn? Dat feest kan gewoon blijven mits een kleine aanpassing aan de realiteit van vandaag. Wat is er mis met halal? Er zijn toch ook vegetariërs en ik kies toch zelf wat ik eet, nog niemand dwong me halal of vegetarisch te eten.

Veel problemen zijn dus geen problemen maar gewoon slechte wil (van beide kanten) omdat men absoluut niet wil toegeven. Dit is tijdverlies en contraproductief want de multiculturele maatschappij is er al en zal nooit meer weg gaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dizzy ik volg je compleet. Feit is dat de Vlamingen best aanpasbaar zijn maar de rest niet.

Maar kijk nu naar de Walen in ons land niet iedereen is slecht maar de meeste Walen hebben geen zin om zich aan te passen aan ons.

sorry maar dat hoor ik echt overal en dat is zo.

Even een voorbeeld iemand die ik ken kreeg een Nederlands verslag en het moest voor de rechtbank van Wallonië verschijnen dus moest het in het Frans. die persoon had geen tijd maar ging het wel doen. Natuurlijk moest het voor de rechtbank dus tamelijk dringend.(die persoon had werkelijk nog veel anders te doen)

daarna kreeg hij een snauw omdat hij dat niet deed.
Als je dan iets vraagt aan een Waalse persoon om een Frans verslag naar nederlands te vertalen gebeurt dat niet en wil hij dat niet doen.

sorry maar als iedereen dan zegt we moeten aan beide kanten aanpassen laat ze dan eerst eens die woorden uitvoeren want tot nu toe merk ik weinig van de uitvoerbaarheid van andere regio's alsook andere anderen.

Het moet van beide kanten komen maar ik vind niet dat wij ons moeten aanpassen aan een ander als de ander ook geen moeite doet voor ons. :bang:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:Hoeveel veralgemeningen kan men op 1 pagina krijgen?

De grappigste vind ik de vermelding dat ze ons werk afpakken maar tegelijk wel de grote luieriken dan wel profiteurs zijn. Ze worden teveel gepamperd, zo erg dat ze een leefloon "genieten" en enkelen zichzelf opblazen, door al die pampering waarschijnlijk. :roll:

Dat jij hebt niet begrijpt dat is grappig. Er is niemand die post dat er geen zijn die werken, er werken er altijd en degene die hier geboren zijn over deze heb ik het niet, ik heb het over al die nieuwe die ze binnen halen dat die deels ons werk weldegelijk afpakken en ik heb ook uitgelegd waarom maar ik zal het nog eens posten; de overgrote meerderheid vult onze knelpunt beroepen niet in, de ene groep blijft lang of voor altijd op de dop of een leefloon en een andere groep gaat gaan werken maar zij komen in het vaarwater van onze laaggeschoolden, jobs waarbij een werkgever nu al ruim meer dan 30 kandidaten kan krijgen voor slechts 1-3 vacatures. Dus je zit met 2 problemen; aan de ene kant kosten ze ons zeer veel geld, willen ze zich niet aanpassen en aan andere kant heb je een bepaalde groep die wel hier gaat werken maar dan onze jobs afpakken waar er genoeg volk voor te vinden is.

Wat er moet gebeuren is nochthans simpel; je moet hier niet nog meer armoede importeren zoals ze nu doen. Oorlog gedaan? = terug sturen= u land heropbouwen, dat moeten ze doen en niet zoals nu meer dan 125000 nieuwe binnen laten en zeggen ge moogt blijven.

En wie erkend wordt krijgt weldegelijk een leefloon, zomaar , gratis en voor nikske lol.

Geen recente info maar wel een bewijs ervan;

Dit krijgt vluchteling in EU

Bron: Het Nieuwsblad 14/10/2015

België

Aantal aanvragen tot 01 okt: 22,226

Bij aankomst: eten, onderdak en sanitaire voorzieningen, plus gratis medische zorg

Na erkenning leefloon: Alleenstaande €816/maand

Gezinshoofd € 1086 (en ook kindergeld)

In Nederland is het al zover dat zwarte piet niet meer mag, zover komt het dus.
Halal is geen probleem? Ook daar heb ik een hele uitleg over gepost, dat is weldegelijk een probleem. Op heel wat plaatsen geven ze zelfs geen varkensvlees meer vanwege het grote aantal moslims, dus de groep belgen die er dan nog zitten die moeten dan ook maar halal eten zeker en varkensvlees zou hoho aanstootgevend zijn e dus weg ermee. Eens wat googlen dan vind je dit alles wel.
Nog een probleem is dat men hier in 2019 verdoofdslachten zal invoeren, benieuwd wat dat zal geven en wat gaan ze dan doen? Op school dan zeggen halal blijft? Dat zou pas echt lachwekkend zijn. Halal is volgens meneer hier geen probleem? Ik heb daar al heel mijn leven een probleem mee dat die al levend gekilled worden, de technieken zijn er nu, weg met halal, weg met dat onverdoofdslachten.

En beter werken? Waar dan? In alle Europese landen hebben ze dezelfde problemen met dezelfde mensen, dat is geen toeval, dat bewijst nu éénmaal hoe die islam is en hoe heel wat hun mentaliteit is.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 18 okt 2017, 15:43, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dizzy schrijft: Elders werkt dat veel beter dus moet er wel ergens iets fout lopen

ik heb weinig voorbeelden gezien om te denken dat het in de franse ''banlieu wijken'' beter verloopt dan in ons land! Of in NL...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Elders werkt dat veel beter dus moet er wel ergens iets fout lopen.
Misschien moet je eens een Europees lijstje maken met wat nieuwkomers krijgen en wat men ervoor in de plaats verwacht. Dit in combinatie met een naïeve linkse vleugel die de schuld bij de Belg blijft leggen en van mening is dat we nog meer moeten doen... DAT is wat er fout loopt.

Ik heb geen probleem met solidair zijn maar daar mag iets tegenover staan en het mag geen blanco cheque zijn voor gans de familie tot het einde der tijden (daar is geen enkel sociaal systeem tegen opgewassen). IS is ondertussen verdreven uit de meeste plaatsen, dus laat deze mensen terugkeren naar hun land en dit terug opbouwen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

in Zweden zijn ze nog gekker dan wij blijkbaar: Jan Leyers sprak daar met een man met 2 vrouwen, 2 huizen en 9 kinderen. Hij dacht er zelfs over om een derde (zweedse) vrouw er nog bij te nemen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

De cijfers zullen ondertussen ook al hoger liggen, is ook al van eventjes geleden;


★ Zweden kent een ruimhartig asielbeleid. In Zweden krijgen Syrische vluchtelingen direct een permanente verblijfsvergunning. Ze mogen na hun asielaanvraag meteen werken. Ook is er een twee jaar durend gratis integratieprogramma. In Nederland krijgen Syrische vluchtelingen een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Zij mogen pas zes maanden na de asielaanvraag werken, en slechts 24 weken per jaar.
★ Bijna 300.000 Syrische vluchtelingen trokken het laatste half jaar richting Europa. Duitsland en Zweden zijn favoriete bestemmingen. In Zweden ligt het aantal geregistreerde vluchtelingen reeds op 80.000 en in Duitsland op 125.000. In Nederland is dat aantal 18.000.
★ De immigratiedienst van Zweden verwacht dit jaar 190.000 asielzoekers te ontvangen.
★ Opiniepeilingen wijzen uit dat de Zweedse bevolking nog steeds voor opvang van vluchtelingen is, maar dat het aantal tegenstanders groter wordt.
★ De Zweedse immigratiedienst heeft besloten de locatie van toekomstige asielzoekerscentra niet meer bekend te maken, nadat meer dan twintig maal brand is gesticht bij (aanstaande) opvangcentra.
Tttsss
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb hier al dikwijls tot 10 moeten tellen en op delete gedrukt
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

iceke schreef:Ik heb hier al dikwijls tot 10 moeten tellen en op delete gedrukt
De waarheid komt altijd hard aan voor mensen die nog steeds hun hoofd in de grond steken hebben.
Tttsss
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Dan het aanpassen. De samenleving bestaat uit diverse groepen en het is maar normaal dat men probeert om samen te leven. Dat betekent wederzijds respect. De maatschappij is ook geen vaststaand en in beton gegoten gegeven maar steeds onderhevig aan veranderingen. We hebben ons altijd al moeten aanpassen. Mannen hebben zich moeten aanpassen aan vrouwen op de werkvloer, rokers aan niet-rokers, katholieken aan ongelovigen, ouderen aan jongeren,... Als wij terecht verwachten dat nieuwkomers rekening houden met onze gebruiken moeten we ook open staan voor hun gevoeligheden.
Waarom moet ik openstaan voor hun gevoeligheden? Zij kiezen er toch voor om naar hier te komen of niet?

Op zich evolueert de maatschappij constant, maar wel vooruit (in ons denken dan). Als jij vindt dat we achteruit moeten evolueren(halal slachten, vrouwen zijn minderwaardig, religie boven alles, ...), dan waren we misschien beter in de middeleeuwen blijven steken.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nob schreef:Zij kiezen er toch voor om naar hier te komen of niet?
Hoezo? Heb jij je ouders zelf gekozen? Het gaat dus wel om Belgen die hier geboren zijn.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

raf1 schreef:Hoezo? Heb jij je ouders zelf gekozen? Het gaat dus wel om Belgen die hier geboren zijn.
Volgens mij staat er in mijn quote van Dizzy wel degelijk het woord "nieuwkomers".

Ik weet dat je soms nogal rare interpretaties maakt om je punt toch maar te kunnen maken, maar volgens mij gaat het hier toch over vluchtelingen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9749
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:
Dizzy schreef:Elders werkt dat veel beter dus moet er wel ergens iets fout lopen.
Misschien moet je eens een Europees lijstje maken met wat nieuwkomers krijgen en wat men ervoor in de plaats verwacht. Dit in combinatie met een naïeve linkse vleugel die de schuld bij de Belg blijft leggen en van mening is dat we nog meer moeten doen... DAT is wat er fout loopt.

Ik heb geen probleem met solidair zijn maar daar mag iets tegenover staan en het mag geen blanco cheque zijn voor gans de familie tot het einde der tijden (daar is geen enkel sociaal systeem tegen opgewassen). IS is ondertussen verdreven uit de meeste plaatsen, dus laat deze mensen terugkeren naar hun land en dit terug opbouwen...
Ik ga niet op alles reageren want soms is het gewoon te erg.

Men stelt maar al te vaak voor dat de nieuwkomers alles in de schoot geworpen krijgen maar ik stel vast dat de grootste armoede in die groep zit en dat weinigen met hen willen ruilen. Mocht het echt zo'n vetpot zijn dan had ik mijn job al opgegeven om vluchteling te worden, er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt en dat geldt voor elk van de posters hier, laat ons eerlijk zijn.

Ik leg NIET alle schuld bij de Belgen maar we kunnen wel degelijk heel wat dingen beter aanpakken, net zoals er tegelijk heel veel fout loopt bij nieuwkomers. De integratie trekt op niets en dat is zeker ook mede de fout van links. Ik noem mezelf niet eens links want ik geloof niet in de opdelingen als links en rechts omdat ik beiden verkeerd vind. Mij gaat het erover hoe we bestaande problemen (dus geen ontkennen) kunnen OPLOSSEN ipv te blijven hopen dat we ooit ontwaken en het allemaal één boze droom bleek te zijn. Nogmaals, de nieuwkomers zijn er al en er zullen er nog komen DAT is de ENIGE REALITEIT. Hoe gaan we daarmee om is de enige vraag die telt. Je kan blijven doen zoals nu of van beide kanten wat goodwill vragen. Nieuwkomers hebben dus de PLICHT om zich te integreren en wij moeten hen daarvoor ook de mogelijkheden geven. Die mogelijkheden zijn trouwens in ons EIGEN belang want als we het niet doen zijn de problemen nog groter. Wat ga je doen met zoveel mensen die niet kunnen/mogen/willen meedoen in de maatschappij?

De terugkeer van recente vreemdelingen (utopie) zal ook niets veranderen aan onze problemen vermits we al met 2e, 3e, 4e en zelfs 5e generaties zitten en er steeds nieuwe conflicten ontstaan. Mensen zullen naar hier BLIJVEN komen zolang het hier veel beter is en daar is in heel de geschiedenis nog geen muur tegen bestand geweest. Ik stel ook met verbazing vast dat zelfs mensen van de zoveelste generatie voor sommigen nog altijd geen Belgen zijn.

Mensen stemmen voor kracht van verandering maar willen geen enkele verandering, ze willen gewoon behouden wat er was en leven zoals vroeger ook al is dat onmogelijk. Politici spelen op deze dwaze en onrealistische voorstelling in door te doen alsof zij dit zouden kunnen realiseren, ondertussen verliezen we kostbare tijd en worden de muren tussen de kampen hoger en hoger.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vluchtelingen ? Het grootste deel zijn Hollanders
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

iceke schreef:Vluchtelingen ? Het grootste deel zijn Hollanders
Ja, daar zit het grote probleem, bij de Hollanders die hier komen wonen... :bang:
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:[...]Misschien moet je eens een Europees lijstje maken met wat nieuwkomers krijgen en wat men ervoor in de plaats verwacht.[...]
Mijn echtgenote is op haar 17 jaar naar België gekomen en is direct naar school gegaan, 2 jaar om haar middelbaar te vervolledigen. Keihard in een land waar je de taal niet machtig bent. Al snel kon ze zich in het Nederlands behelpen. Na die middelbare school heeft ze nog een jaar cursus gevolgd voor Gezinshulp en is direct beginnen werken.

De naturalisatie was niet simpel en heeft meer dan drie jaar geduurd, maar is uiteindelijk zonder noemenswaardige opmerkingen verwezenlijkt. Nu 30 jaar later spreekt ze perfect Nederlands, heeft nog nooit gedopt, altijd braaf afgedragen, dus de Staat mag dankbaar zijn met zulke mensen, ondanks dat ze met rauw racisme te maken heeft gehad.

Deze verhalen halen meestal niet de pers, maar ik ken veel mensen van buitenlands afkomst die echt moeite doen om te integreren en dezelfde bekommernissen hebben als ons allemaal.
Nob schreef:Ja, daar zit het grote probleem, bij de Hollanders die hier komen wonen... :bang:
Daar kan ik verhalen over vertellen hier in Brasschaat...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:
Ik ga niet op alles reageren want soms is het gewoon te erg.

Men stelt maar al te vaak voor dat de nieuwkomers alles in de schoot geworpen krijgen maar ik stel vast dat de grootste armoede in die groep zit en dat weinigen met hen willen ruilen. Mocht het echt zo'n vetpot zijn dan had ik mijn job al opgegeven om vluchteling te worden, er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt en dat geldt voor elk van de posters hier, laat ons eerlijk zijn.

Ik leg NIET alle schuld bij de Belgen maar we kunnen wel degelijk heel wat dingen beter aanpakken, net zoals er tegelijk heel veel fout loopt bij nieuwkomers. De integratie trekt op niets en dat is zeker ook mede de fout van links. Ik noem mezelf niet eens links want ik geloof niet in de opdelingen als links en rechts omdat ik beiden verkeerd vind. Mij gaat het erover hoe we bestaande problemen (dus geen ontkennen) kunnen OPLOSSEN ipv te blijven hopen dat we ooit ontwaken en het allemaal één boze droom bleek te zijn. Nogmaals, de nieuwkomers zijn er al en er zullen er nog komen DAT is de ENIGE REALITEIT. Hoe gaan we daarmee om is de enige vraag die telt. Je kan blijven doen zoals nu of van beide kanten wat goodwill vragen. Nieuwkomers hebben dus de PLICHT om zich te integreren en wij moeten hen daarvoor ook de mogelijkheden geven. Die mogelijkheden zijn trouwens in ons EIGEN belang want als we het niet doen zijn de problemen nog groter. Wat ga je doen met zoveel mensen die niet kunnen/mogen/willen meedoen in de maatschappij?

De terugkeer van recente vreemdelingen (utopie) zal ook niets veranderen aan onze problemen vermits we al met 2e, 3e, 4e en zelfs 5e generaties zitten en er steeds nieuwe conflicten ontstaan. Mensen zullen naar hier BLIJVEN komen zolang het hier veel beter is en daar is in heel de geschiedenis nog geen muur tegen bestand geweest. Ik stel ook met verbazing vast dat zelfs mensen van de zoveelste generatie voor sommigen nog altijd geen Belgen zijn.

Mensen stemmen voor kracht van verandering maar willen geen enkele verandering, ze willen gewoon behouden wat er was en leven zoals vroeger ook al is dat onmogelijk. Politici spelen op deze dwaze en onrealistische voorstelling in door te doen alsof zij dit zouden kunnen realiseren, ondertussen verliezen we kostbare tijd en worden de muren tussen de kampen hoger en hoger.
-Om te beginnen is het idd niet de fout vd vluchtelingen dat ze hier bijna alles krijgen, heeft niemand hier ook gepost. De feiten zijn er wel; ze krijgen nadat ze erkend zijn een gratis leefloon en noem maar op. Hoe eerlijk is dit dan tegenover de mensen die hier zijn geboren? Hoe ga je in godsnaam alles betaalbaar houden?
-Dat is dus wat ik bedoel met ze importeren hier nog meer armoede en het enige dat men hoeft te doen is ze opvangen en is de oorlog gedaan dan moeten ze terug, zo zou het moeten zijn en dan kan ik daar best mee leven maar niet zoals nu waar velen mogen blijven met alle gevolgen vandien.
-Dat sommige die niet als belgen bekijken degene die hier al heel lang zitten dat hebben ze vooral aan zichzelf te danken.
-En de problemen hebben ze ook aan zichzelf te danken; de islam is daar een groot onderdeel van en heel wat hun rotmentaliteit, geen opvoeding meegekregen van thuis uit.
-Petrol242 ben jij moslim dan? Maat van mij is met een Fillipijnse getrouwd, ze woont hier nu ook , kan al goed Nederlands, gaat gaan werken, ze komt hier haar zin en willetje niet opdringen ook, ze past haar aan, ze heeft ondertussen een kind ook, geen enkel probleem mee met zo iemand. Waar wij hebben over hebben is die islam en daar zit je met het grote probleem zoals ik al eerder aanhaalde.

Dit bedoel ik dus; https://nos.nl/artikel/2198578-politiea ... erbod.html

Altijd maar hun eisen komen opdringen, zich niet willen aanpassen, hoeveel voorbeeldjes moet men nog krijgen?
Laatst gewijzigd door Unicorn1 18 okt 2017, 23:39, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:
r2504 schreef:[...]Misschien moet je eens een Europees lijstje maken met wat nieuwkomers krijgen en wat men ervoor in de plaats verwacht.[...]
Mijn echtgenote is op haar 17 jaar naar België gekomen en is direct naar school gegaan, 2 jaar om haar middelbaar te vervolledigen. Keihard in een land waar je de taal niet machtig bent. Al snel kon ze zich in het Nederlands behelpen. Na die middelbare school heeft ze nog een jaar cursus gevolgd voor Gezinshulp en is direct beginnen werken.

De naturalisatie was niet simpel en heeft meer dan drie jaar geduurd, maar is uiteindelijk zonder noemenswaardige opmerkingen verwezenlijkt. Nu 30 jaar later spreekt ze perfect Nederlands, heeft nog nooit gedopt, altijd braaf afgedragen, dus de Staat mag dankbaar zijn met zulke mensen, ondanks dat ze met rauw racisme te maken heeft gehad.

Deze verhalen halen meestal niet de pers, maar ik ken veel mensen van buitenlands afkomst die echt moeite doen om te integreren en dezelfde bekommernissen hebben als ons allemaal.
Dan is uw vrouw duidelijk niet degene waar we het hier over hebben :-)
Het gaat hem over diegene die onze maatschappij en instellingen duidelijk verwerpen. Iemand die hier komt wonen, de taal leert, werk zoekt en zich open opstelt is niet het probleem hé. Voor mijn part zijn deze even Belg als wijzelf.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

petrol242 schreef: Mijn echtgenote is op haar 17 jaar naar België gekomen en is direct naar school gegaan, 2 jaar om haar middelbaar te vervolledigen. Keihard in een land waar je de taal niet machtig bent. Al snel kon ze zich in het Nederlands behelpen. Na die middelbare school heeft ze nog een jaar cursus gevolgd voor Gezinshulp en is direct beginnen werken.

Deze verhalen halen meestal niet de pers, maar ik ken veel mensen van buitenlands afkomst die echt moeite doen om te integreren en dezelfde bekommernissen hebben als ons allemaal.
Proficiat, met heel veel respect voor de integratie van uw vrouw.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

woutervh schreef:Het gaat hem over diegene die onze maatschappij en instellingen duidelijk verwerpen. Iemand die hier komt wonen, de taal leert, werk zoekt en zich open opstelt is niet het probleem hé. Voor mijn part zijn deze even Belg als wijzelf.
100% mee eens.

Als zo'n mensen morgen naast mij komen wonen, graag zelfs.

Maar mensen zoals ik ze vandaag nog in Molenbeek heb gezien, neen danku.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef: Mijn echtgenote is op haar 17 jaar naar België gekomen en is direct naar school gegaan, 2 jaar om haar middelbaar te vervolledigen. Keihard in een land waar je de taal niet machtig bent. Al snel kon ze zich in het Nederlands behelpen. Na die middelbare school heeft ze nog een jaar cursus gevolgd voor Gezinshulp en is direct beginnen werken..
Is dat dan niet de normaalste zaak van de Wereld ? Ik veronderstel dat ze ook geen graten ziet in zwarte piet, niet wakker ligt van hoe we onze varkentjes dood maken of een punt maakt dat er een kerststalleke aan het gemeentehuis staat ?
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”