Telenet SpeedBoost : snelheid verdubbelen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook een oude zak :P en ik backup gewoon alles:
* elektronische documenten (facturen, belastingsaangiftes, uittreksels, ...)
* alle foto's ooit genomen
* al mijn CD en DVD rips (stel je voor dat je dat ineens allemaal opnieuw mag gaan doen...)
* Windows recovery images
* PS4 backups
* IOS backups

Het zijn volgens mij overigens ook de oude zakken die net het meest backuppen want zij zijn het die a) ongetwijfeld ooit al iets kwijtgespeeld zijn en b) het meest dierbare data hebben en c) geen tijd om veel dingen zelf manueel te gaan recoveren achteraf. :P
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier doet ook de NAS dat voor mij.
Het zou inderdaad een ramp zijn om alles kwijt te spelen.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Volgens de Telenet medewerker die ik aan de lijn had gaat het om 15 EUR exclusief BTW, dus 18,15 EUR incl BTW.
Aankondiging ergens deze maand.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Mooi, dan kunnen we de accuraatheid van info van de helpdesk eens testen.
Ik gok erop dat het onzin is. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aangezien al hun andere pakketten een mooi ronde prijs hebben incl. BTW, lijkt het me toch ook meest waarschijnlijk dat die €15 incl. BTW zal zijn...
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Het zal dus voor de eerste 2jaar dus niets zijn van gratis opwardering van specificaties, jammer Ik lust wel wat meer upload.

Geen haar op men kop dat daar nog meer voor wil dokken, het kost hier al minstens 2x te veel.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

konda schreef:Het zal dus voor de eerste 2jaar dus niets zijn van gratis opwardering van specificaties, jammer Ik lust wel wat meer upload.

Geen haar op men kop dat daar nog meer voor wil dokken, het kost hier al minstens 2x te veel.
Ja, inderdaad. De Upload zullen er veel iets aan hebben.
Download heb ik ook geen boodschap aan, zelfs 100 Mbps is al voldoende voor mij.
Maarja, daar hebben ze toch geen oren naar.
Hopelijk (we dromen maar wat) komt er FTTH van Proximus en is er "een" provider die dan fatsoenlijke profielen aanbied :-D
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Het enige van de specificaties dat omhoog gaat, zijn de prijzen begin volgend jaar :wink:
Ik vestig mijn hoop nu op het FTTH aanbod van EDPnet :P Ben erg benieuwd welke profielen ze gaan aanbieden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

fibrbuzz1 schreef: Ik vestig mijn hoop nu op het FTTH aanbod van EDPnet :P Ben erg benieuwd welke profielen ze gaan aanbieden.
Ik zou zo graag een 50/50 of 100/100 lijntje willen hebben :angel:
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, 50/50 zie ik zelf als de ideale snelheid als je veel devices over wifi verbindt :-) Die snelheid kan je nu wel al met een Orange Flybox krijgen (20 euro p mnd) maar je bent wel gelimiteerd tot 30GB overdag/100GB 's nachts (er van uitgaande dat je ontvangst perfect is).Afbeelding

Dergelijke profielen zie ik ze wel aanbieden, EDPnet heb ik meer vertrouwen in dan onze monopolisten :P
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Update 03/10/2017, 21:50: Tweakers ontdekte in de broncode van de Telenet-website verwijzingen naar ‘Speedboost 400’ en ‘SpeedBoost 500 Business’, wat het bericht van Astel meer kracht bij zet.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Via Twitter (PM) nagevraagd.
Ze ontkennen het niet echt.

Mijn bijkomende vraag was ook, wat met de datalimiet?
Want voor die prijs mag dat dan ook gerust verdubbelen.

Wij kunnen geen info geven hierover was het antwoord...

Wie weet, zijn ze misschien aan het kijken, na wat lekken, hoe de markt erop zou reageren en sturen ze het misschien toch wat bij :banana:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, je moet toch al serieus wat data verzetten of grote upload noden hebben om hiervoor €15 extra te willen uitgeven. Ik denk dat ik zeker wel tot hun doelpubliek behoor (maandelijks >1TB waarvan de helft in piekuren, vooral door Netflix + veel upload naar CrashPlan), maar ik ben zeker niet van plan om hier €15 voor te betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:vooral door Netflix + veel upload naar CrashPlan
Netflix is downstream (en aan 12 Mbits kan je al 8 streams simultaan over 100 Mbps trekken), terwijl Crashplan heus niet gaat uploaden aan meer dan 100 Mbps (zelfs veel minder).
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

De download en upload die verhoogd is voor vele mensen voor wie het wil goed nieuws.
Maar 15 euro gaan vragen, alleen degene die het echt nodig hebben gaan die extra kost doen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Netflix is downstream (en aan 12 Mbits kan je al 8 streams simultaan over 100 Mbps trekken), terwijl Crashplan heus niet gaat uploaden aan meer dan 100 Mbps (zelfs veel minder).
Voor Netflix had ik het vooral over het volume. Zelfs wanneer ik op smallband kom, is Netflix nog goed bruikbaar... Maar inderdaad, er is ook nog niets bevestigd over meer volume in die SpeedBoost.
En ja, voor CrashPlan zou SpeedBoost inderdaad ook geen meerwaarde hebben, aangezien je daar al nooit aan 10 Mbps komt... laat staan 40.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Tomby schreef:
r2504 schreef:Netflix is downstream (en aan 12 Mbits kan je al 8 streams simultaan over 100 Mbps trekken), terwijl Crashplan heus niet gaat uploaden aan meer dan 100 Mbps (zelfs veel minder).
Voor Netflix had ik het vooral over het volume. Zelfs wanneer ik op smallband kom, is Netflix nog goed bruikbaar... Maar inderdaad, er is ook nog niets bevestigd over meer volume in die SpeedBoost.
En ja, voor CrashPlan zou SpeedBoost inderdaad ook geen meerwaarde hebben, aangezien je daar al nooit aan 10 Mbps komt... laat staan 40.
Crashplan wat is dat allemaal (en betalend?).
O ik zien het al; backup van foto's en muziek enzo... mja, ik gebruik daarvoor google fotos, zet ze ook op mijn nassysteem en itunes onthoud wat ik gekocht heb qua muziek dusja... denk niet ik dit kan gebruiken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

google photo upload je foto's, maar als je hier gratis gebruik van maakt dan upload je je foto's niet in originele grootte maar in een verkleinde versie van aanvaardbare kwaliteit. Als je ze in volledige resolutie upload dat wordt het volume van je totale 15 à 19 gratis Gb getrokken.
Om die foto's (en andere belangrijke bestanden) toch volledig te beveiligen maken mensen gebruik van diensten als crashplan, stack, iDrive, OneDrive,...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:google photo upload je foto's, maar als je hier gratis gebruik van maakt dan upload je je foto's niet in originele grootte maar in een verkleinde versie van aanvaardbare kwaliteit. Als je ze in volledige resolutie upload dat wordt het volume van je totale 15 à 19 gratis Gb getrokken.
Om die foto's (en andere belangrijke bestanden) toch volledig te beveiligen maken mensen gebruik van diensten als crashplan, stack, iDrive, OneDrive,...
Ik snap er nikske van hier bij mij; bij de instellingen van die app staat er 371MB/15GB wat bizar is want daar staan veel zelfgemaakte filmpjes in van mijne S8 en je weet die zijn groot voor eens 1 minuutje te filmen dan spreken we al over 400MB per filmpje en staat er zoals jij zegt hoge kwaliteit maar aan iets mindere kwaliteit dan maar ik kan bv al niet de functie aanduiden vd originele kwaliteit? Dat snap ik al niet en dan wordt het nog bizarder als ik eens aanklik om data bv bij te kopen aan 1,99 euro per maand voor 100GB maar daar staat er dan dat ik 14,67GB/15 zou gebruikt hebben? Woott, ik snap het niet meer ze nu, in de app toont die slechts 371MB wat extreem weinig is (vanwege ook veel filmpjes die er al instaan die veel GB's innemen) en dan als ik data wil aankopen staat er 14,67GB/15GB???
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Gok: is die 371MiB niet de resterende capaciteit ipv de gebruikte?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

JamesEarlGray schreef:Gok: is die 371MiB niet de resterende capaciteit ipv de gebruikte?
Aja dat kan haha, kem 3-4 uurkes geslapen, tis eraan te merken ze amaai zeg, maar dan staat volgens mij alles in de max kwaliteit hier op google foto's alleen snap ik niet wrm de tekst zelf dan aangeeft hier dat het in mindere kwaliteit zou zijn, ik kan de originele kwaliteit hier niet aanduiden?

Foto kan je effe op download klikken en bekijken;

20171011_160048-1.png
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ook even gepolst via Twitter

"Hey. We werken momenteel inderdaad aan een speedboost-optie 400
De optie zit momenteel in de laatste testfase en wordt nog dit najaar gelanceerd
."
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

spacekiek schreef:Ook even gepolst via Twitter

"Hey. We werken momenteel inderdaad aan een speedboost-optie 400
De optie zit momenteel in de laatste testfase en wordt nog dit najaar gelanceerd
."
Toch grappig die helpdesk.
De ene zegt A, de andere zegt B en nog een andere mag geen A of B zeggen :lol:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Super dat ze dit doen maar jammer alweer dat ze daar echt wel veel munt uit willen slaan want vele mensen gaan (helaas) die 15 euro neertellen, ben dus ook benieuwd of ze dan ook de data limiet gaan optrekken.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Eekhoorn schreef:Super dat ze dit doen maar jammer alweer dat ze daar echt wel veel munt uit willen slaan want vele mensen gaan (helaas) die 15 euro neertellen, ben dus ook benieuwd of ze dan ook de data limiet gaan optrekken.
Wat hebt ge liever? Dat ze het als een (betalende) optie aanbieden of dat ze het van iedereen gewoon omhoog gooien en dan de prijzen voor iedereen weer opslaan?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

PHENOM schreef:
Eekhoorn schreef:Super dat ze dit doen maar jammer alweer dat ze daar echt wel veel munt uit willen slaan want vele mensen gaan (helaas) die 15 euro neertellen, ben dus ook benieuwd of ze dan ook de data limiet gaan optrekken.
Wat hebt ge liever? Dat ze het als een (betalende) optie aanbieden of dat ze het van iedereen gewoon omhoog gooien en dan de prijzen voor iedereen weer opslaan?
Gewoon mee-evolueren met de tijd en aanbieden zonder verhoging van de prijs. We betalen al meer dan genoeg voor Telecom.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Muziekbos schreef:
PHENOM schreef:
Eekhoorn schreef:Super dat ze dit doen maar jammer alweer dat ze daar echt wel veel munt uit willen slaan want vele mensen gaan (helaas) die 15 euro neertellen, ben dus ook benieuwd of ze dan ook de data limiet gaan optrekken.
Wat hebt ge liever? Dat ze het als een (betalende) optie aanbieden of dat ze het van iedereen gewoon omhoog gooien en dan de prijzen voor iedereen weer opslaan?
Gewoon mee-evolueren met de tijd en aanbieden zonder verhoging van de prijs. We betalen al meer dan genoeg voor Telecom.
Nogmaals, is relatief. Ja België is aan de hoge kant tov andere landen, maar het is niet zo slecht als dat velen het hier zich voorstellen.
Wees tenminste blij dat ge hier in België kan gaan en staan waar ge wilt, in andere landen (o.a. Nederland waar velen hier graag mee vergelijken) hangt ge vast aan contracten van 1 jaar of meer zelfs en kunt ge niet vrij overstappen.
En alles voor niets willen zal het ook niet worden.
Nogmaals, Telenet investeerd (of eender welke andere provider) en wilt daar uiteindelijk geld uit halen, wat niet meer dan logisch is. Wees dus blij dat het optioneel is ipv dat uw maandelijkse factuur de hoogte in schiet ook al wilt ge zelf bij uw oude snelheid blijven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en ze vergelijken hier altijd met nederland frankrijk waar ze niet verplicht zijn overal te investeren.
Vergelijk nederland met een provider die in elke gemeente te krigen is dan zal je gelijkaardige prijzen vinden.

een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

proximusboyke schreef:een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
Qua specificaties zou je beter vergelijken met hun Ziggo Complete-formule: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/
Ook 200/20 Mbps, geen limiet, vaste lijn is niet gratis in daluren, maar wel 11 ipv 20 cent/min overdag, geen extra kost voor nummerweergave, incl. extra zenders en filmaanbod, vergelijkbaar met Play en de decoder zit ook inbegrepen voor €62,50.

Hier in België (Vlaanderen) lopen Proximus en Telenet teveel hand in hand en hebben ze weinig redenen om echt competitief te werk te gaan. Telenet is nu al de snelste, dus ze kunnen zowel nog enkele jaren proberen om er extra geld uit te persen voor wie echt sneller wilt. Nadien kunnen ze met een goed nieuwsshow naar buiten komen dat de betalende optie vervalt en iedereen 'gratis' van de verhoogde snelheid kan genieten.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

PHENOM schreef:Wees dus blij dat het optioneel is ipv dat uw maandelijkse factuur de hoogte in schiet ook al wilt ge zelf bij uw oude snelheid blijven.
Dat zou ik dan toch zonder meer direct juridisch laten onderzoeken. Het éénzijdig wijzigen van contracten is 1. zeker niet klantvriendelijk en 2. m.i. juridisch geen evidentie.

Waar gaan we naar toe als je morgen een aannemer aan het werk zet om tegen een contractuele prijs een duidelijk beschreven huis te bouwen en hij tout court stelt dat je 12.500 € meer moet betalen omdat hij een 2° badkamer wel leuk vond en zonder meer éénzijdig is overgegaan tot de plaatsing ervan.

Tja, je kan dan ook inderdaad nog van de kast naar de muur lopen en terug bij Proximus gaan aankloppen ... Dit duopolie op het vlak van providing van digitale media is gewoon de pest in dit land.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

koenraaddeconinck schreef:Het éénzijdig wijzigen van contracten is 1. zeker niet klantvriendelijk en 2. m.i. juridisch geen evidentie.
Bij een periodiek terugkerende dienst is dat geen enkel probleem. Uiteraard kan de klant wel probleemloos het contract stopzetten na zo'n eenzijdige wijziging, maar doordat er geen minimumtermijnen voor telecomcontracten meer zijn kan dat anders ook.

Doordat het contract met Telenet niet voor een bepaalde duur is, ga je eigenlijk elke maand opnieuw akkoord met hun voorwaarden, tenzij je opzegt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

SpecialK schreef:
koenraaddeconinck schreef:Het éénzijdig wijzigen van contracten is 1. zeker niet klantvriendelijk en 2. m.i. juridisch geen evidentie.
Bij een periodiek terugkerende dienst is dat geen enkel probleem. Uiteraard kan de klant wel probleemloos het contract stopzetten na zo'n eenzijdige wijziging, maar doordat er geen minimumtermijnen voor telecomcontracten meer zijn kan dat anders ook.

Doordat het contract met Telenet niet voor een bepaalde duur is, ga je eigenlijk elke maand opnieuw akkoord met hun voorwaarden, tenzij je opzegt.
En zou Telenet dan misschien toch klanten te veel hebben ... ????
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

proximusboyke schreef:en ze vergelijken hier altijd met nederland frankrijk waar ze niet verplicht zijn overal te investeren.
Vergelijk nederland met een provider die in elke gemeente te krigen is dan zal je gelijkaardige prijzen vinden.

een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
Hoe is het toch mogelijk dat jij blijft ontkennen dat Telenet stukken te duur is.

Het grote verschil is dat in Nederland op geen enkel internetabo een volumelimiet zit. Telenet handicapeert bewust hun twee laagste internetabonnementen
en klopt zo veel geld uit de mensen hun zakken. De snelheid van basic internet is meer dan snel genoeg voor 95 % van de gebruikers. Telenet
maakt het onbruikbaar vanals je maar denkt om iets te downloaden, of er tv mee te kijken.

Het is hieraan dat paal en perk dient gesteld te worden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

kaarsenbril schreef:
proximusboyke schreef:en ze vergelijken hier altijd met nederland frankrijk waar ze niet verplicht zijn overal te investeren.
Vergelijk nederland met een provider die in elke gemeente te krigen is dan zal je gelijkaardige prijzen vinden.

een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
Hoe is het toch mogelijk dat jij blijft ontkennen dat Telenet stukken te duur is.

Het grote verschil is dat in Nederland op geen enkel internetabo een volumelimiet zit. Telenet handicapeert bewust hun twee laagste internetabonnementen
en klopt zo veel geld uit de mensen hun zakken. De snelheid van basic internet is meer dan snel genoeg voor 95 % van de gebruikers. Telenet
maakt het onbruikbaar vanals je maar denkt om iets te downloaden, of er tv mee te kijken.

Het is hieraan dat paal en perk dient gesteld te worden.

over de limieten ok daar hebt U gelijk in !!!
Maar niks belet U een constructie op poten te zetten om internet tv enzo aan te bieden.
Nadat ge Uw loonkost (die hoger is dan de buurlanden!!!) en allerlei taksen die aan vadertje staat hebt moeten betalen, zullen we dan eens kijken aan hoeveel U het zult kunnen aanbieden :-D
Waarom zegt de regering niet tegen proximus weet je wat : we moeten geen sinterklaascadeau hebben en ge moet niks meer van taksen betalen en al da geld gebruikt het om de ratieven naar beneden te doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

PHENOM schreef:
Eekhoorn schreef:Super dat ze dit doen maar jammer alweer dat ze daar echt wel veel munt uit willen slaan want vele mensen gaan (helaas) die 15 euro neertellen, ben dus ook benieuwd of ze dan ook de data limiet gaan optrekken.
Wat hebt ge liever? Dat ze het als een (betalende) optie aanbieden of dat ze het van iedereen gewoon omhoog gooien en dan de prijzen voor iedereen weer opslaan?
Gewoon zoals steeds er in meegaan e, dat iedereen die snelheid krijgt bij oa whoppa. Verduren doen ze toch altijd.
15 euro extra per maand is niet weinig.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

proximusboyke schreef:en ze vergelijken hier altijd met nederland frankrijk waar ze niet verplicht zijn overal te investeren.
Vergelijk nederland met een provider die in elke gemeente te krigen is dan zal je gelijkaardige prijzen vinden.

een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
Dit gaat om een 400/40 verbinding, dubbel zo snel als Whoppa. Zit ook HBO bij, dus komt neer op Whoppa + 25€ Play More + 15€ SpeedBoost.. ~ 120€

Edit: zit óók Ziggo Sports bij, dus ong 140€ voor hetzelfde bij TN :P
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

fibrbuzz1 schreef:
proximusboyke schreef:en ze vergelijken hier altijd met nederland frankrijk waar ze niet verplicht zijn overal te investeren.
Vergelijk nederland met een provider die in elke gemeente te krigen is dan zal je gelijkaardige prijzen vinden.

een vb
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

niet zoveel goedkoper als whoppa
Dit gaat om een 400/40 verbinding, dubbel zo snel als Whoppa. Zit ook HBO bij, dus komt neer op Whoppa + 25€ Play More + 15€ SpeedBoost.. ~ 120€

Edit: zit óók Ziggo Sports bij, dus ong 140€ voor hetzelfde bij TN :P

yep doe daar de loonkost en taksen van hier bij en je zal ongeveer aan die prijs uitkomen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:yep doe daar de loonkost en taksen van hier bij en je zal ongeveer aan die prijs uitkomen.
Is dat niet wat overdreven... ik geloof niet dat de loonkost en taksen zoveel lager liggen in Nederland.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gisteren en vandaag zijn er 3 Telenet techniekers overal rondom en in het appartementsblok aan het werken geweest. Kan dit zijn ter voorbereiding van de speedboost?

sowieso volgens Orange lag er nog geen dropcable naar binnen. Ik zie nu nadat ze gekomen zijn dat er een unit met verschillende kabels aan de voorgevel waarvan 1 dikke kabel naar binnen is in het appartementsblok waar ik ben.

Kan ik ervan uitgaan dat er nu dus wel een kabel naar binnen ligt en ik dus eigenlijk dat als motief kan nemen indien er toch nog problemen zouden zijn?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Gisteren en vandaag zijn er 3 Telenet techniekers overal rondom en in het appartementsblok aan het werken geweest. Kan dit zijn ter voorbereiding van de speedboost?

sowieso volgens Orange lag er nog geen dropcable naar binnen. Ik zie nu nadat ze gekomen zijn dat er een unit met verschillende kabels aan de voorgevel waarvan 1 dikke kabel naar binnen is in het appartementsblok waar ik ben.

Kan ik ervan uitgaan dat er nu dus wel een kabel naar binnen ligt en ik dus eigenlijk dat als motief kan nemen indien er toch nog problemen zouden zijn?
Volgens mij heeft dat gewoon te maken met de Grote Netwerf.
Die speedboost kan het huidige netwerk ook wel aan, enkel de modem zal vervangen moeten worden als die te oud is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”