Telenet Klantendienst: communicatieprobleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Denk dat de enigste provider in BE die een fup zonder datalim8et hanteert edpnet is.

Niet tegenstaande dat je bij proximus ook kan blijven gratis bestellen van pakketten bij duurste abbo.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Route81 schreef:
mailracer schreef:- je het verschil niet kent tussen een (harde) datalimiet en een FUP.
Call me stupid, maar wat wordt er bedoeld met FUP? (Weet het ook niet, sorry)

Heel het verhaal lijkt me een beetje als je sportwagen inruilen voor een traktor en dan klagen bij de fabrikant dat je niet meer op de autosnelweg mag...
Mijn mening is toch ook, als je bewust downgrade met iets, dat je dan ook realistisch moet zijn dat dit bepaalde beperkingen en andere regels zal inhouden tov wat je voordien had. Dan moet je ook niet gaan klagen.
Er is hem foutief uitgelegd wat zijn beperkingen zijn door de winkel waar hij zijn product heeft laten wijzigen. Na contact met andere personen is hem veel verteld, maar allemaal tegenstrijdigheden, terwijl op de website alles wel duidelijk uitgelegd staat.

FUP : fair use police. Er is wel een limiet mee gemoeid, maar de beperkingen die je dan hebt na het overschrijden hebben alleen betrekking op de periode dat het netwerk veel belast is. in het geval van telenet van 12 uur 's middags tot middernacht.
kort samengevat voor TN. Voor de periode tussen middernacht en 12 uur 's geldt er geen beperking, zowel niet in dataverbruik als in snelheid.
Tijdens de periode tussen de middag en middernacht word er wel gerekend en is een limiet van 750 GB ingesteld waar bij je een snelheidsverlaging hebt tijdens deze periode (12 tot 24 uur) naar 10 Mbit. volgens TN ruim voldoende om normaal internetgebruik te ervaren.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Dit is duidelijk geen FUP, maar alleen commercieel als dusdanig verpakt om consumenten
te misleiden. De enige die een echte FUP hanteert in Belgie is EDPnet.

FUP is bedoeld om enkel klanten die echt misbruik maken tot de orde te brengen.
Al het overige is een duidelijk omlijnde harde limiet. Tot daar en niet erover.
En dat heeft dus NIETS te maken met fair use, maar alles met de ISP zijn limiet.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Fair use policy werkt meestal maar in één richting...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Petrol ja maar waarom werkt het in Nederland zo?

Hier in Be is enkel edpnet zo een isp...
In Nederland alle isp's
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

omdat Nederlanders meer mans zijn om hun belangen te behartigen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik moet wel zeggen dat Proximus ook wel een FUP hanteert maar bij de duurste abbo heb je ook een fup van Nederland.

Dus je hebt wel een harde limiet maar die je gratis kan uitbreiden met ontelbare 150 GB paketten.

Maar dat zijn dus de enige 2.

Ja In Nederland is het daarvoor wel stukken beter.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Denk dat de enigste provider in BE die een fup zonder datalim8et hanteert edpnet is.

Niet tegenstaande dat je bij proximus ook kan blijven gratis bestellen van pakketten bij duurste abbo.
Nope, edpnet heeft, als je hun voorwaarden bekijkt toch hunzelf ingedekt tegen "echt grootverbruik". Al ga je daar niet zo makkelijk aangeraken denk ik als bij Telenet hun "vrij downloaden".
Dommel biedt voor zover ik weet als een van de weinigen echt onbeperkt aan. Al heb ik die hun voorwaarden nog niet helemaal doorgelezen dus don't quote me on it :P.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gunther dat heeft Dommel ook hoor zo een fup. Staat enkel nieti n hun voorwaarden wat ik vreemd vind. Want voor Telefonie hebben ze deze wel.

Ik weet mensen die bij edpnet 3 TB verstoken en daar niet op worden aangesproken.
Het is echt een fup zowel bij dommel dan als bij edpnet dat Nederland ook hanteerd.

Want bij elke provider zal je een fup hebben gewoon om extreme gebruik tegen te gaan.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Bij hun telefonie is er inderdaad een FUP. Bij hun internet echter hebben ze op de productpagina vetgedrukt staan dat ze ook geen FUP of andere kleine lettertjes hebben. Bij het skimmen (snelle ctrl+f en wat keywords) zie ik geen FUP spullen staan.

Ook op hun "product fiche" staat dat ze geen FUP maar ongelimiteerd hanteren
https://www.dommel.be/content/fiches/pr ... enline.pdf

3 TB is nu niet noemenswaardig veel hoor. Ik heb in ~2012 een maand tegen de 5 a 6TiB verstookt (had toen een 30 Mbit profiel, dus was bijna de hele maand de volle lijn benutten) en kreeg geen mailtje of telefoon van dommel met "doe het eens wat rustiger aan joh".

EDIT: het was 2010, en zat nog op 20Mbit, iets minder verbruikt maar nog altijd meer dan 3TB.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p367740
Laatst gewijzigd door GuntherDW 19 sep 2017, 18:18, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gunther feit is gewoon dat die 3 TB van horen zeggen is omdat ze niet hoger kwamen.

Dus kan zeer zeker nog hoger liggen.

Het kan zijn dat er geen fup is maar feit blijft dat je bij edpnet en bij dommel en bij proximus geen echte limiet hebt of die kan uitbreiden.

Dat laatste was gewoon men punt.

Niet om dommel aan te vallen tsjonge...
Ik moet al die bewijzen niet zien ik geloof je!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

tonym schreef:Dit is duidelijk geen FUP, maar alleen commercieel als dusdanig verpakt om consumenten
te misleiden. De enige die een echte FUP hanteert in Belgie is EDPnet.

FUP is bedoeld om enkel klanten die echt misbruik maken tot de orde te brengen.
Al het overige is een duidelijk omlijnde harde limiet. Tot daar en niet erover.
En dat heeft dus NIETS te maken met fair use, maar alles met de ISP zijn limiet.
Ik ben het niet met je eens. Het mag dan wel commercieel verpakt zijn, je weet tenminste dat er tussen bepaalde uren een regel geldt. Je kan met andere woorden tussen 12 en 24 uur, 750 Gbyte verbruiken per maand. en buiten deze uren altijd aan 200 Mbs data binnenhalen. In de praktijk is dat 1 volledige Blu-ray disk van 50 GB per uur denk ik. Telenet verwacht gewoon dat je je inhoud op wat voor Telenet een drukke periode is.
Maar zelfs als je hier over gaat, dan nog heb je een aanvaardbare snelheid van 10 Mbs tijdens de drukke periode van 12 to 24 uur). Bij een harde limiet voor FN100 heb je maar 1 Mbs en dat over de ganse periode.

EDPNet heeft gewoon geen Fup of limiet. Ze geven het ook aan op hun website, dat ze geen kleine lettertje hebben.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

tonym schreef:Dit is duidelijk geen FUP, maar alleen commercieel als dusdanig verpakt om consumenten
te misleiden. De enige die een echte FUP hanteert in Belgie is EDPnet.

FUP is bedoeld om enkel klanten die echt misbruik maken tot de orde te brengen.
Al het overige is een duidelijk omlijnde harde limiet. Tot daar en niet erover.
En dat heeft dus NIETS te maken met fair use, maar alles met de ISP zijn limiet.
Voo heeft hetzelfde. Ook geen FUP a la telenet of proximus maar een effectieve no cap met FUP waarbij ze het recht hebben om actie te ondernemen indien ge misbruik maakt van uw verbinding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

mailracer schreef:
tonym schreef:Dit is duidelijk geen FUP, maar alleen commercieel als dusdanig verpakt om consumenten
te misleiden. De enige die een echte FUP hanteert in Belgie is EDPnet.

FUP is bedoeld om enkel klanten die echt misbruik maken tot de orde te brengen.
Al het overige is een duidelijk omlijnde harde limiet. Tot daar en niet erover.
En dat heeft dus NIETS te maken met fair use, maar alles met de ISP zijn limiet.
Maar zelfs als je hier over gaat, dan nog heb je een aanvaardbare snelheid van 10 Mbs tijdens de drukke periode van 12 to 24 uur). Bij een harde limiet voor FN100 heb je maar 1 Mbs en dat over de ganse periode.

EDPNet heeft gewoon geen Fup of limiet. Ze geven het ook aan op hun website, dat ze geen kleine lettertje hebben.
Leuk om te weten dat bij TN 10Mbit "aanvaardbaar" is, terwijl het bij DSL "erbarmelijk traag en 90% van de bevolking niet meer zal krijgen" volgens sommigen hier :P.

Trouwens, het staat wel in hun kleine lettertjes. Of ze hebben die vergeten updaten doorheen de jaren.
https://edpnet.be/nl/conditions/algemen ... arden.html
7.11. Alle ongelimiteerde aanbiedingen zijn onderhevig aan een Fair Use Policy. Dit houdt in dat alle verbruik “fair” is zolang geen enkele andere klant problemen ondervindt die te wijten zijn aan het zware verbruik van een enkele klant. Edpnet behoudt zich het recht voor de klant/abonnee te informeren van wie het verbruik regelmatig en aanzienlijk het gemiddelde verbruik van klanten/abonnees met hetzelfde internetabonnement overschrijdt. De klant/abonnee zal door edpnet schriftelijk en op naspeurbare wijze worden verzocht zijn verbruik te verminderen. Indien na drie (3) opeenvolgende schriftelijke verzoeken de klant/abonnee hieraan geen of onvoldoende gevolg blijkt te geven, behoudt edpnet zich het recht voor – om de stabiliteit van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverleningen aan andere klanten/abonnees niet in het gedrang te brengen – om het profiel van de klant/abonnee neerwaarts aan te passen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Whoppa heeft geen "fair use policy"; we weten allemaal dat het hier een harde limiet betreft van 750GB.
Fair use is wat vroeger wel ns gebeurde (ik weet niet meer of het bij telenet dan wel UPC was), waar je bv als zware downloader getagged werd als je meer verbruikte dan de onderste 80% van alle users.
Een harde limiet is geen FUP; dat is pure marketing BS om te doen alsof je geen limiet hebt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

dus met een whoppa :
- kan je tot 750 GB verbruiken en niets meer ?
- om verder te kunnen moet je dus bijbetalen ?

ik denk het niet :???:

dus geen harde limiet :wink:

of je van fair use policy kan spreken, laat ik in het midden.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Dus is het een FUP en geen limiet omdat 10Mbps wél voldoende is terwijl de smallband van vroeger niet voldoende was? Is dat het verschil? Wat iemand wel of niet voldoende acht is arbitrair of subjectief.

Er is een harde limiet van 750G(i?)B tijdens de piekuren en een FUP buiten de piekuren, maar binnen de piekuren blijft het wel degelijk een limiet - zij het met een hogere smallbandsnelheid dan vroeger.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hangt van je definitief van 'hard' af :). Het is 750GB en geen GB meer of minder, misschien verstaat ITadmin dat onder hard, maar voor mij is dat 'vast', niet 'hard'. En het is voor mij dan ook een 'softe' limiet in de zin dat eens erover je nog altijd verder kan, welliswaar aan mindere specs in de piekuren.

Voordeel is dat je weet wat je eraan hebt, in tegenstelling tot een echte FUP waar je afhankelijk bent van de goodwill van de ISP. Ik moet wel zeggen dat ik wel meer en meer last van die 750GB limiet heb. Uiteindelijk zijn er toch tal van zaken die ik speciaal in de daluren doe (wat natuurlijk hun doel is) terwijl dat soms wel eens vervelend is. Bvb mijn cloud backups lopen alleen in de daluren (terwijl files eigenlijk het meest veranderen in de piekuren), een grote restore moest ik recent ook tot de daluren beperken, PS4 app updates/downloads probeer ik ook enkel dan te doen (terwijl de PS4 ook automatisch begint te downloaden als je hem gebruikt, wat ook weer typisch tijdens piekuren is)...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomby schreef:
Voordeel is dat je weet wat je eraan hebt, in tegenstelling tot een echte FUP waar je afhankelijk bent van de goodwill van de ISP. Ik moet wel zeggen dat ik wel meer en meer last van die 750GB limiet heb. Uiteindelijk zijn er toch tal van zaken die ik speciaal in de daluren doe (wat natuurlijk hun doel is) terwijl dat soms wel eens vervelend is. Bvb mijn cloud backups lopen alleen in de daluren (terwijl files eigenlijk het meest veranderen in de piekuren), een grote restore moest ik recent ook tot de daluren beperken, PS4 app updates/downloads probeer ik ook enkel dan te doen (terwijl de PS4 ook automatisch begint te downloaden als je hem gebruikt, wat ook weer typisch tijdens piekuren is)...
Wow zeg dat niet in NL of ze schieten je hoofd eraf :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

In Nederland hebben ze wel iets meer verstand wat telecom betreft.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Tomby schreef:Hangt van je definitief van 'hard' af :). Het is 750GB en geen GB meer of minder, misschien verstaat ITadmin dat onder hard, maar voor mij is dat 'vast', niet 'hard'. En het is voor mij dan ook een 'softe' limiet in de zin dat eens erover je nog altijd verder kan, welliswaar aan mindere specs in de piekuren.
En hoe verschilt dat dan met de harde limiet van vroeger? Of was dat toen ook evenmin een harde limiet, volgens jouw denkwijze?

Want na het overschrijden van de toenmalig geldende limiet werd je ook niet afgesloten. Neen, je verbinding werd gereduceerd in snelheid, maar verder mocht je ermee doen wat je wou. Hetzelfde als nu. Waarom noemen we het nu dan een FUP en vroeger een limiet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vroeger knepen ze zo hard dat de verbinding waardeloos was... vandaag haal je nog altijd 10 Mbits dacht ik.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is geen FUP die 750 GB. Dat is iets wat de telecom hier in BE nog steeds niet begrijpt.

een FUP wil zeggen dat ongeoorloofd gebruik niet toegelaten is. Dat dit vaag is is normaal want dat is afhankelijk van de capaciteit van de provider op zijn netwerk.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Telenet beweert ook niet dat ze FUP toepassen op dat abonnement hé.
Het gaat om de term "Vrij Downloaden" en dat is zoals mailracer reeds uitlegde:
- vanaf 750 GB in de piekuren -> max 10 Mbps
- altijd ongelimiteerd buiten de piekuren à max 200 Mbps.
Simpel toch? De discussie niet waard.

Dit was het abo dat de TS eerder had (en blijkbaar geen problemen mee), en hij koos er zelf voor terug te schakelen naar een abo met een limiet waarbij je op smallband vliegt als je erover gaat. Tja... Enerzijds door foutieve communicatie door de verkoper in de winkel, anderzijds door zelf niet helemaal op de hoogte te zijn.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

JamesEarlGray schreef:Dus is het een FUP en geen limiet omdat 10Mbps wél voldoende is terwijl de smallband van vroeger niet voldoende was? Is dat het verschil? Wat iemand wel of niet voldoende acht is arbitrair of subjectief.

Er is een harde limiet van 750G(i?)B tijdens de piekuren en een FUP buiten de piekuren, maar binnen de piekuren blijft het wel degelijk een limiet - zij het met een hogere smallbandsnelheid dan vroeger.
Er is een limiet van 35,866 TB op een maand van 31 dagen bij FN200. :eek:

dag 1 : 12 uur aan 90 GB/uur en dan nog 8,333 uur tot 750 GB, blijft over tot 24 uur nog 3.666 uur aan 4.5 GB/uur
dag 2 en volgende geeft 12 uur aan 90 GB/uur en 12 uur aan 4.5 GB/uur

dag 1 : totaal 1846.5 GB/dag
dag 2 en volgende : totaal 1134 GB/dag

voor 31 dagen ....... dus 35866,5 GB/dag

Voor VDSL aan 50 Mbit zonder ISP limiet en FUP kom je aan 16,740 TB per maand.
Voor VDSL aan 30 Mbit zonder ISP limiet en FUP kom je aan 10,044 TB per maand.

voor VDSL aan 105 Mbit zonder ISP limiet en FUP kom je aan 35,154 TB per maand.


in ideale omstandigheden wel te verstaan :roll:
Laatst gewijzigd door mailracer 20 sep 2017, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mailracer

Dan kan je met 100 Mbps ook wel degelijk veel downloaden voor een lagere snelheid bij een goedkope vdsl provider..
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

klopt, zie mijn edit voor 105 Mbit. Maar niet iedereen haalt dit, net zoals bij telenet soms wel eens een probleem opduikt wat snelheid betreft.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:Hangt van je definitief van 'hard' af :). Het is 750GB en geen GB meer of minder, misschien verstaat ITadmin dat onder hard, maar voor mij is dat 'vast', niet 'hard'. En het is voor mij dan ook een 'softe' limiet in de zin dat eens erover je nog altijd verder kan, welliswaar aan mindere specs in de piekuren.
Het is inderdaad een harde limiet voor mij omdat hij een vaste waarde heeft.
Aangezien je niet betaalt voor "mindere specs", telt dat dus voor mij ook niet mee om te definieren of de limiet "soft" zou zijn.
Als je auto 200km/u kan, en in dorpskernen maar 50km/u mag rijden, dan is dat ook een (harde) limiet, ook al mag je er nog wel doorrijden ;-)
Maar uiteindelijk is het een beetje semantiek en bedoelen we ongeveer hetzelfde.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

een FUP is idd dynamisch, of zou dat moeten zijn en is dan ook nog eens afhankelijk van je node of regio. terwijl bij telenet er idd een limiet is, wanneer je opgemerkt word, zonder onderscheid. Alleen is de beperking die ze opleggen bij FN200 niet voldoende om van een maandlimiet te spreken.

Als ik moet kiezen tussen een FUP en het systeem van telenet, dan heeft het principe van telenet wel de voorkeur.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Bwa, ik zou net het omgekeerde denken, want niet-TN-gebruikers kunnen eender wanneer hun data verzetten en hoeven dus geen rekening te houden met tijdstippen en alle stress (hoe minimaal die ook is) die errond hangt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

wel als die provider met een FUP je backup of cloud onderbreekt omdat hij vind dat het genoeg is. Het is niet altijd duidelijk waar de grens dan ligt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

EDPnet geeft aan dat zij niet zomaar zullen onderbreken zonder eerst te waarschuwen:
7.11. Alle ongelimiteerde aanbiedingen zijn onderhevig aan een Fair Use Policy. Dit houdt in dat alle verbruik “fair” is zolang geen enkele andere klant problemen ondervindt die te wijten zijn aan het zware verbruik van een enkele klant. Edpnet behoudt zich het recht voor de klant/abonnee te informeren van wie het verbruik regelmatig en aanzienlijk het gemiddelde verbruik van klanten/abonnees met hetzelfde internetabonnement overschrijdt. De klant/abonnee zal door edpnet schriftelijk en op naspeurbare wijze worden verzocht zijn verbruik te verminderen. Indien na drie (3) opeenvolgende schriftelijke verzoeken de klant/abonnee hieraan geen of onvoldoende gevolg blijkt te geven, behoudt edpnet zich het recht voor – om de stabiliteit van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverleningen aan andere klanten/abonnees niet in het gedrang te brengen – om het profiel van de klant/abonnee neerwaarts aan te passen.
bron: https://edpnet.be/nl/conditions/algemen ... arden.html

Hoe de FUP juist zit bij andere providers weet ik niet, maar ik vermoed dat het bij EDPnet best doenbaar is om te anticiperen op het feit dat ze ervoor kiezen "om het profiel van de klant/abonnee neerwaarts aan te passen" (sic), wat eigenlijk gewoon lijkt op de piekuren-smallband van Tn.

Over Tn vind ik enkel terug dat ze naast een piekurensmallband voor wat zij grootverbruikers noemen, ook aan traffic shaping doen van P2P-verkeer. Voorts staat er niets over fair-use gebruik, dus je kan inderdaad stellen dat je het maximale uit je verbinding kan halen zonder berispt te mogen worden.

Soit, ik voel mij veilig genoeg bij EDPnet; ieder het zijne. :-)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik had een professioneel abonnement bij EDPnet en had daar soms 1TB traffic op (met wat servers en 64 ip's is dat niet zo moeilijk). Nooit iets van gehoord... Dus je zit daar inderdaad goed mee!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ikzelf woon op meer dan 300 meter van een rop en zie niet direct een vdsl lijntje in gebruik op mijn adres. De wijk is nochtans niet zo oud, maar een extra kastje in de straat was de investering blijkbaar niet waard. Praktisch al mijn buren hebben Telenet, (kan je zien aan hun WiFi en homespot toegang) jaren geleden kon ik wel een Belgacom homespot vinden, maar die is er nu tussenuit gegaan.
Nu de techniek van koper zo goed geëvolueerd is en de vdsl abbos voordeliger zijn, vind ik het spijtig dan ik geen vdsl kan aanleggen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Waarom kan je gen VDSL lijn aanleggen? Niks van koper in je straat?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan wel koper krijgen, maar aan een zeer laag profiel, als je in het verleden snelheid gewoon bent, is het direct een pak minder met wat mogelijk is over koper. Welk tooltje kan me nu weer vertellen welk profiel ik kan krijgen ?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Was dat niet lijntest.be?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”