Scarlet stopt met prepaidkaarten

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Scarlet is blijkbaar gestopt met het aanbieden van hun prepaidformule,
bestaande klanten kunnen wel nog blijven herladen.

https://www.scarlet.be/nl/prepaid/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Nog een slachtoffer van de registratieplicht veronderstel ik?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Zonde want scarlet heb ik voor mijn mifi ideaal als je snel is wat data nodig hebt in europa :-).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij mij is dat orange.
€10 voor 4 Gb en €15 belwaarde waarvan je via thoorn €7 terug krijgt. Goeie deal vind ik.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.

en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.

De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren

Either one, or more of the above.

En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

FlashBlue schreef: En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Is het niet zo dat mensen in de huidige economische context op zoek zijn naar steeds meer manieren om te besparen? Daar de prijzen in dit land veel te duur zijn voor wat je maar krijgt. Zeker als je de vergelijking maakt met wat er aangeboden wordt in onze buurlanden.

Men kan zodanig alles gaan afschaffen dat er enkel nog 1 provider met 1 product overblijft zonder enige vorm van concurrentie. Als Proximus met zijn Scarlet dochter de prepaid formules afschaft betekent dit verder een verschraling van het landschap. Zeker daar het in dit geval gebeurt door een staatsbedrijf en (duo)(mono)polist Waar we dus als belastingbetaler verplicht zijn om mee in te betalen ook als je er geen klant van bent.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

FlashBlue schreef:Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.

en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.

De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren

Either one, or more of the above.

En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Misschien is dat deels ook omdat hier de providers niet luisteren naar de klanten. Kijk bij onze buren in Nederland, daar kan je vaak voor enkele euro of zelfs gratis een 2e sim hebben voor een tablet / laptop die de data uit de 1e sim mee kan gebruiken en daar hebben ze dan bundels van 5 of 10 of 20 GB. Kijk nu naar proximus hun tuttimus, gsm 10 GB prima, maar ik wil gewoon een extra sim zonder voice die ik in mijn tablet steek dan kan ik daar 5 GB op gebruiken en 5 gb op mijn gsm. Het is ook aan de providers om hier iets aan te doen. Ipv "gratis" data te geven zorg ervoor dat het bv 2 euro per GB is.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Heeft niets met de registratieplicht te maken, want bestaande prepaid kaarten kan je blijven herladen: https://www.scarlet.be/nl/prepaid/
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

FlashBlue schreef:Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.

en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.

De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren

Either one, or more of the above.

En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Neen, dat komt omdat alle providers liever alle data (en sms'n) in een bundel stoppen die vervalt om na die bundel peperduur te beginnen aanrekenen, wat twee gevolgen heeft:
1. Men blijft zitten met belkrediet, want veel mensen bellen niet zo vaak.
2. Men zit met die peperdure tarieven voor data en sms'n na het vervallen van de bundel, waarmee de provider de mensen wilt motiveren om zo snel mogelijk te herladen om weer een bundel te kunnen gebruiken.

Oplossing: geef data en sms'n een flat-fee en stop met die bundels, maar laat het direct van het belkrediet afgaan.

Nadeel voor de provider? De klant heeft direct minder motivatie om na een maand weer te herladen als hij minder gebruikt heeft dan hij heeft gekregen. Maar stop alstublieft met die bundels en geef een equivalente flat-fee voor dezelfde hoeveelheid belkrediet zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze jou kunstmatig willen laten herladen terwijl je blijft zitten met die belwaarde, wat eigenlijk weggegooid geld lijkt, want belwaarde wordt uitgedrukt in EUR.

Dus, neen, Flashblue, het is heus niet alleen maar de schuld van de consument, providers hebben ook boter op hun hoofd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Spijtig dat die vrekken met hun dwaze betaallijnen het verpesten voor al de rest. Het enige wat ze kunnen om hun verwerpelijke praktijken goed te praten is wijzen naar 'de buurlanden'. Nochtans zijn de prijzen hier de afgelopen jaren al aanzienlijk gedaald. Kijk eens wat mobiele telefonie in Duitsland kost zou ik zeggen. En als er dan toch een land is waar het nog goedkoper is, kijk dan eens wat de dekking en de gemiddelde internetsnelheid en gesprekskwaliteit daar is...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Die betaallijnen zijn een gat in de markt geweest, tot ze allemaal werden geblokkeerd.

Moesten providers niet zo met die kunstmatige constructies werken zoals bundels die na een maand vervallen en waarbij het nadien peperduur is om op je belkrediet verder te leven buiten de bundel, om je maar zo snel mogelijk die volgende herlading te laten doen, dan zouden betaallijnen niet nodig geweest zijn.

Providers hebben het dus aan zichzelf te danken. Moesten ze de mensen gewoon laten kiezen wanneer ze zouden herladen (want niemand gebruikt even veel), dan zouden die niet opgezald zitten met ongebruikte belkrediet dat ze ofwel kunnen besteden aan een betaallijn, ofwel aan een honderdtal megabyte, wat in schril contrast staat met de hoeveelheid data die in de maandelijkse bundel zit.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Base en Scarlet behoren tot het duopolie en het is natuurlijk niet toevallig dat juist daar de prepaidformules helemaal of gedeeltelijk worden opgedoekt.
Je ziet nu gewoon de effecten van de overname van Base door Telenet.

Gelukkig hebben we nog Jim Mobile, Mobile Vikings en Orange die onafhankelijk van het duopolie interessante prepaidformules kunnen blijven aanbieden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bestaande Scarlet klanten kunnen nog altijd verder hun prepaidkaart gebruiken maar TS vergeet te vermelden dat die beltegoed maar slechts 6 maanden geldig is terwijl bij andere providers 1 jaar is. :x
Wat die afschaffing van die prepaid formules betreft: op die manier worden mensen verplicht om onnodig een abonnement af te sluiten wat nadelig is voor degenen die weinig bellen en SMS'en. :x
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Daarom heb ik een dual-SIM en maak ik een onderscheid tussen gesprekken/sms en data. Gesprekken/SMS gaan via Dommel, data via JIM Mobile met de MEGASURF-bundel. Ik zit nu ongeveer aan 1GB/mnd en voor 5€ kan ik niet sukkelen... Door geen andere kosten te maken op die SIM kan ik het belkrediet volledig opgebruiken (in schijfjes van 5€).
Computer(k)nul
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

apestaart schreef:Wat die afschaffing van die prepaid formules betreft: op die manier worden mensen verplicht om onnodig een abonnement af te sluiten wat nadelig is voor degenen die weinig bellen en SMS'en. :x
Bij Scarlet heb je daar HiFive voor...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

nickz schreef:Spijtig dat die vrekken met hun dwaze betaallijnen het verpesten voor al de rest.
Wat zijn we we weer vriendelijk en beleefd... :roll:
Wat is het verschil voor een provider tussen bellen naar een sexlijn, bellen naar thoorn en netflix/appstore aankopen van het belkrediet?
Als een provider niet wil dat mensen hier gebruik van maken, dan blokkeren ze dat gewoon, kijk maar naar MV.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Amai, ik moet me hier blijkbaar al schuldig beginnen voelen als ik woorden als 'vrek', 'praktijken' en 'misbruik' lees :roll: . Het is toch evident dat als je met een bepaalde prepaid formule belwaarde over hebt, je die toch nog zal proberen te recupereren eerder dan die gewoon te laten vervallen ?!

Tuurlijk is het een probleem van de operators als ze formules aanbieden waar ze niets aan overhouden of er zelfs verlies op maken. Maar dat is dan een probleem van hun offering, en niet van de klant. Ik kan het een beetje vergelijken met de recente discussie over cloud storage en backup services (of zelfs mobiele data). Als je dan aan x TB zit met een Unlimited plan, ben je ineens ook een misbruiker. Mja, waarom is het dan Unlimited ?

Als die providers dan ineens het kind met het badwater weggooien is het ineens nog de schuld van de consument ?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

raf1 schreef:Base en Scarlet behoren tot het duopolie en het is natuurlijk niet toevallig dat juist daar de prepaidformules helemaal of gedeeltelijk worden opgedoekt.
Je ziet nu gewoon de effecten van de overname van Base door Telenet.
Het duopolie wordt enkel maar groter en machtiger. En het BIPT / politiekers keken ernaar en staken verder hun kop in het zand.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen met 200 euro belkrediet op 5 sim kaartjes van MV, en nee, niet al die data is opgesoupeerd geweest in al die tijd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Tomby schreef:Maar dat is dan een probleem van hun offering, en niet van de klant. Ik kan het een beetje vergelijken met de recente discussie over cloud storage en backup services (of zelfs mobiele data). Als je dan aan x TB zit met een Unlimited plan, ben je ineens ook een misbruiker. Mja, waarom is het dan Unlimited ?
Hear, hear. Het zijn de bedrijven die aan onrealistische overselling doen voor marketingdoeleinden die de boel verzieken, niet de klanten die hen opnemen op het aanbod. Ik heb véél liever een zeer duidelijke policy, dewelke een bedrijf ook gewoon hard maakt, dan van die vage "UNLIMITED!!! (*) allee ja, ge moogt wel niet den aap uithangen en overdrijven" dingen... :roll:
ooh. shiny.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

JamesEarlGray schreef:
Neen, dat komt omdat alle providers liever alle data (en sms'n) in een bundel stoppen die vervalt om na die bundel peperduur te beginnen aanrekenen, wat twee gevolgen heeft:
1. Men blijft zitten met belkrediet, want veel mensen bellen niet zo vaak.
2. Men zit met die peperdure tarieven voor data en sms'n na het vervallen van de bundel, waarmee de provider de mensen wilt motiveren om zo snel mogelijk te herladen om weer een bundel te kunnen gebruiken.

Oplossing: geef data en sms'n een flat-fee en stop met die bundels, maar laat het direct van het belkrediet afgaan.

Nadeel voor de provider? De klant heeft direct minder motivatie om na een maand weer te herladen als hij minder gebruikt heeft dan hij heeft gekregen. Maar stop alstublieft met die bundels en geef een equivalente flat-fee voor dezelfde hoeveelheid belkrediet zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze jou kunstmatig willen laten herladen terwijl je blijft zitten met die belwaarde, wat eigenlijk weggegooid geld lijkt, want belwaarde wordt uitgedrukt in EUR.

Dus, neen, Flashblue, het is heus niet alleen maar de schuld van de consument, providers hebben ook boter op hun hoofd.
De nieuwe Base abonnementen (sinds enkele dagen) zullen u dan aangenaam verrassen.
Bvb 15 euro bundel/krediet flexibel te gebruiken naar data/tel , en nadat krediet is opgebruikt ook verder doen aan zelfde tarief. Ik overweeg Scarlet Red+ 1of2 extra GB te verlaten en B15 te gaan.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Mja nee, ik heb het over prepaidkaarten waar je pas oplaadt wanneer je krediet is opgebruikt, dus mogelijks véél later dan na een maand.

Mijn bezwaren tegen de nieuwe B15:

- Elke maand €15 dokken? Zo veel gebruik ik bijlange niet!
- Resterend krediet wordt overgedragen, maar dat gebeurt maar één keer. Daarna is het weg.

Ik vrees dat ik weeral veel te veel krediet zal opstapelen en verloren zien gaan, net zoals bij MV. Moesten ze dit concept nu overhevelen naar prepaidformule, dan ben ik enthousiast: opladen wanneer mijn krediet op is, niet wanneer de provider weer geld nodig heeft.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Muziekbos schreef:
FlashBlue schreef: En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Is het niet zo dat mensen in de huidige economische context op zoek zijn naar steeds meer manieren om te besparen? Daar de prijzen in dit land veel te duur zijn voor wat je maar krijgt. Zeker als je de vergelijking maakt met wat er aangeboden wordt in onze buurlanden.

Men kan zodanig alles gaan afschaffen dat er enkel nog 1 provider met 1 product overblijft zonder enige vorm van concurrentie. Als Proximus met zijn Scarlet dochter de prepaid formules afschaft betekent dit verder een verschraling van het landschap. Zeker daar het in dit geval gebeurt door een staatsbedrijf en (duo)(mono)polist Waar we dus als belastingbetaler verplicht zijn om mee in te betalen ook als je er geen klant van bent.
Economische context vind ik een hypocriet excuus gezien veel mensen geen probleem hebben met andere luxe uitgaves zoals peperdure tv's, iphones, andere smartphones van 500 euro en meer etc. 10 jaar geleden ging daar heel wat minder geld naar.

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Telecom en entertainment uitgaven zijn veel meer versnipperd geraakt in vergelijking met 10 jaar geleden. Een telecom- en tv-abonnement is niet langer "voldoende"; er is Netflix, Spotify, cloudstorage en er zijn bijvoorbeeld tablets en wearables bijgekomen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dommel is nog altijd een alternatief,voor de kleine gebruiker,die weinig data gebruikt(want data is duur bij Dommel).
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Je kan natuurlijk ook een deel van je abonnement recupereren:
Ik heb een 15 euro formule van MV, mijn vrouw een 10 euro abo, kost ons samen toch maar 15 euro per maand en we kunnen nog gratis naar elkaar bellen op de koop toe.
Hoe doen we dat ? Beiden een Hello Bank rekening (gratis !) gekoppeld aan beide MV accounts: de eerste 10 betalingen per maand met die rekeningen leveren 10 keer een half Vikingpunt op, dus 5 in totaal. Betekent elk 5 euro minder te betalen aan MV, dat is respectievelijk 33 en 50 % korting.
Een andere Vikingdeal levert me 90 Vikingpunten (NEGENTIG !!) op (=90 euro) dat is 6 maand gratis MV.
En die bewuste uitgave gedaan via een BeoBank Mastercard, nog eens 1% cashback op die uitgave.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”