Ganse dag geen internet, vanaf 17u terug normaal... Technieker nog nodig?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toen ik deze morgen opstond, hadden we geen internet (WIGO). Modem uiteraard herstart, hielp niets. Bij de buren gaan vragen: die hadden gewoon internet (dus panne kon niet).

Ik zag ook dat mijn modem constant verbinding probeerde te maken, maar dat die in een soort loop zat. Dan maar rond 12u gebeld naar Telenet. Die mevrouw zag daar ook dat mijn modem constant op en af ging en zei me dat waarschijnlijk het probleem bij de modem ligt. Dan maar afspraak voor een technieker, die komt maandagnamiddag (maar uiteraard melden ze ook dat als probleem bij mij ligt dat ik 85€ mag betalen... :wink: ).

Toevallig ontdekte ik rond 17u dat ik terug gewoon internet heb (een aantal speedtests gedaan en bleef zeer constant volle snelheid). Ook op de modem zie ik stabiel signaal. Ik bel dus terug naar Telenet, als plichtbewuste klant, om hen te melden dat mijn internet probleem opgelost lijkt. Nu wil Telenet toch nog een technieker sturen om de lijn uit te meten.

Als die verbinding nu stabiel blijft vanaf nu, is het dan nog wel opportuun om een technieker over de vloer te krijgen? Of is dat standaard bij Telenet? Ik veronderstel ook dat tot aan de modem de kabel eigendom is van Telenet? Of hoe zit dat?

Ik wil graag goed geïnformeerd zijn, want is voor mij de eerste keer dat ik in zo'n situatie zit :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zou zeker de technieker laten komen en jou probleem uitleggen.

Misschien dat hij wat info kan geven of iets kan oplossen die aan dat probleem lag.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

De technieker kan behoorlijk wat info opvragen. Paar weken terug ook bezoek gehad omdat mijn download abominabel was (5 Mbps ipv 200). Bleek het een slecht signaal te zijn. Hij kon een historiek opvragen waardoor hij zag dat het probleem al een paar dagen voordien begonnen was. Heeft ook vanalles uitgemeten, onder andere kwaliteit van de lijn tussen het straatkastje en mijn modem. Ook de NUI (versterker) er van tussen gehaald om te testen. Uiteindelijk vond hij niets abnormaal waardoor kans vrij groot was dat het aan de modem zelf lag, wat hij niet kon testen. Nieuwe modem gehangen en alles was terug ok.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Best een moeilijke en kan toch een modem issue zijn.
Als de modem effectief al sinds enkele dagen meerdere keren in service en uit service gaat zonder dat gijzelf een reset doet en dat doet zich bv morgen of maandag morgen ook nog voor, de afspraak sowieso laten doorgaan. Moest 't zijn dat de problemen zich niet meer voordoen zou ik die afspraak gewoon annuleren (kunt ge ook altijd via Mijn Telenet doen).
Doe ook regelmatig eens een paar speedtests en eventueel pingtests om te kijken of de verbinding stabiel blijft.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok, bedankt voor de reacties. Dan zal een technieker idd wel zijn nut hebben, ook al heb ik nu al een paar uur stabiel max internetsnelheid. Idd wel raar dat het vandaag van niets naar alles gaat zonder duidelijk aanwijsbare reden. Ik zal regelmatig speedtests blijven doen, want zoals gezegd, kan idd morgen of maandag gewoon zelfde verhaal terug zijn...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Ok, bedankt voor de reacties. Dan zal een technieker idd wel zijn nut hebben, ook al heb ik nu al een paar uur stabiel max internetsnelheid. Idd wel raar dat het vandaag van niets naar alles gaat zonder duidelijk aanwijsbare reden. Ik zal regelmatig speedtests blijven doen, want zoals gezegd, kan idd morgen of maandag gewoon zelfde verhaal terug zijn...
Had ge op uw tv in die periode ook blokjesvorming opgemerkt? Zoja, sowieso tech laten afkomen.
Wat het ook nog kan zijn is eventueel de coax kabel die op de modem steekt, maar dat zal meestal pas zijn als 't echt nog een oude kabel is.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beeld van tv is altijd al ok geweest. Geen blokjesvorming.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IkWilEenFritzbox
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2011, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zou de technieker niet laten komen. Als het een beetje een "luie" technieker is, zegt hij van "geen probleem meer, ik ben weg" en mag je die 80 euro nog betalen ook.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De technieker komt hier op vraag van Telenet... je gaat dus heus niet moeten betalen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou het straf vinden moesten ze mij iets aanrekenen. Heb 2x gebeld naar klantendienst en zelfs 2e keer zei de operator dat het het beste is dat een technieker komt... Dan kan je toch moeilijk zeggen dat "het probleem bij mij ligt" (we zijn er toch overduidelijk over uit dat het probleem ergens tussen de kast en de modem moet liggen, allemaal eigendom van Telenet), ik denk dat ik op dit moment echt wel ter goeder trouw geïnformeerd heb om geen onnodige kosten te hebben...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Ik zou het straf vinden moesten ze mij iets aanrekenen. Heb 2x gebeld naar klantendienst en zelfs 2e keer zei de operator dat het het beste is dat een technieker komt... Dan kan je toch moeilijk zeggen dat "het probleem bij mij ligt" (we zijn er toch overduidelijk over uit dat het probleem ergens tussen de kast en de modem moet liggen, allemaal eigendom van Telenet), ik denk dat ik op dit moment echt wel ter goeder trouw geïnformeerd heb om geen onnodige kosten te hebben...
De Dropkabel die van de netwerkversterker tot aan de paddestoel buiten loopt is niet van Telenet eh, just FYI. Moest die defect zijn (maar dan zou je het op TV ook gemerkt hebben i.v.m. storingen) dan moet je zelf een nieuwe voorzien indien de tech deze niet kan repareren.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik weet dat je die kabel initieel zelf moet voorzien, maar ik denk niet dat je daar nadien nog zelf voor verantwoordelijk bent. De stoep openbreken mag je namelijk zelf niet doen.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

MClaeys schreef:Ik weet dat je die kabel initieel zelf moet voorzien, maar ik denk niet dat je daar nadien nog zelf voor verantwoordelijk bent. De stoep openbreken mag je namelijk zelf niet doen.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Neen inderdaad, maar moest de kabel nadien defect zijn moet jij nog altijd een nieuwe voorzien, tenzij deze door Telenet gerepareerd kan worden (dat zal een speciale technieker dan ook melden).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus enkel die dropkabel is nog eigendom van mij tussen de paddestoel en modem?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Inderdaad... maar het is TN die er connectors aan zet en hem aansluit... dat mag jij niet doen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Technieker is langs geweest en probleem zat in de aansluiting op de kast. Het brak gewoon af toen de technieker er aan kwam. Blijkbaar al maanden storingen terwijl ik daar zelf zo goed als niets van gemerkt heb, die grafiek zag er niet netjes uit :wink:

Moraal van het verhaal: ja het was nodig dat er iemand langs kwam :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Technieker is langs geweest en probleem zat in de aansluiting op de kast. Het brak gewoon af toen de technieker er aan kwam. Blijkbaar al maanden storingen terwijl ik daar zelf zo goed als niets van gemerkt heb, die grafiek zag er niet netjes uit :wink:

Moraal van het verhaal: ja het was nodig dat er iemand langs kwam :-D
Awel, blij dat het in orde is gekomen dan. Maar hebt ge in de afgelopen maanden dan nooit storing gehad op TV? Zou echt duidelijk moeten zijn geweest afaik.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee, nooit iets gemerkt. Of toch niet bewust... Eigenlijk ongelofelijk want de grafiek zag er echt wel slecht uit...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Da's het leuke aan digitaal hé. Zolang de foutcorrectie zijn werk kan doen zie je niks.
Analoog blijft langer werken (met nóg slechtere signalen bedoel ik dan), maar je zal al eerder wat sneeuw of spikkels zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vaganzza schreef:Moraal van het verhaal: ja het was nodig dat er iemand langs kwam :-D
Toch mooi dat TN spontaan een technieker wil sturen dan... terwijl anderen hier weeral een complot zagen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”