nano simkaart = betalend ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jozef.K
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2017, 10:11
Bedankt: 2 keer

Hi,

voor mijn vader moet er een omruil zijn van gewone sim naar nano sim

Nu geeft base aan dat dit 10 euro moet kosten, voor een trouwe klant willen ze niets doen zeggen ze...

Hoe kan hij laten omschakelen naar proximus?

moet hij een maand contract opzeg doen bij Base of betaald men de lopende maand a rato van aantal dagen actief nog bij base?

hoe lang duurt een omschakeling?

Bedankt
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een omschakeling gaat heel snel als je naar een proximus winkel gaat dan krijg je meteen je sim kaartje en binnen de 24 of 48 uur staat het al bij proximus.
Kan ook zelfs maar een uurtje duren.

Voor base zullen ze het prorata doen maar nooit zelf opzeggen!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bij Base is elke nieuwe simkaart = betalend.
Nieuwe simkaart moeten gaan halen omdat internet niet meer werkte op de oude: 10 Euro moeten betalen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Zelfs bij Dommel is een andere sim-kaart(gelijk de welke) betalend,5€ aldaar......maar Dommel is niet zo geschikt voor data(te duur dan).De eerste is als nieuwe klant wel gratis.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Bij Proximus is dit inderdaad gratis, had per ongeluk men gratis "data-only" simkaart die bij men vast abonnement zat, kapotgeknipt en kreeg onmiddellijk een nieuwe simkaart mee.

(Om een nanosimkaart te knippen met een schaar moet je al wat geluk hebben.)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Gray schreef:(Om een nanosimkaart te knippen met een schaar moet je al wat geluk hebben.)
Zelf al 2 kaarten van Dommel geknipt met de schaar, mooi volgens een schema van op internet dat ik afgedrukt had.
De gewone kaarten waren verleden jaar gratis, om deze naar nano te knippen door hen moest ik 5 of 10 € betalen, dus zelf gedaan.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Toch even vermelden: de nieuwe simkaarten die uitgegeven worden zijn iets dunner. Als je echt al een oudere kaart hebt is het meestal toch beter om om te ruilen aangezien het niet de eerste telefoon zou zijn waarvan het simkaartslot kapot gaat. De kaart is dikker + als je ze knipt blijven er vaak toch scherpere randen aan die al eens schade kunnen veroorzaken.

Dus ook nooit laten knippen maar gewoon een nieuwe vragen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja base is altijd low budget geweest, heeft als nadeel dat je moet betalen voor alles, ook een nieuwe simkaart, zelfs als ze defect is;
Je kan altijd via fb proberen op algemeen geven zei instructies aan de winkel dat het gratis mag.
Vroeger was het zo als je simkaart nie compatibel was om online te herladen of zo het wel gratis was als ze de dienst mochten activeren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Nieuwe sim-kaarten zijn van het type multiformaat = zelf gepaste SIM-versie uitdrukken
SIM-vervanging is én bij Proximus én bij Telenet én bij Orange gratis
Nummeroverdracht dient te worden aangevraagd online of in een verkooppunt van de nieuwe operator (en verloopt in principe vrij vlot, zie site hieronder)

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... wordt.html
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Mij werd in een officieel Proximus Center eens 5 euro gevraagd voor een swap zonder extra's. De dag nadien viel mijn frank dat dicht niet mocht.
I.p.v. terug te gaan naar de shop heb ik de klantendienst via Twitter ingeschakeld, want dit vond ik misbruik en had weinig medelijden. Dit bedrag werd dan ook snel gecrediteerd. Het was immers de eerste keer niet dat men mij daar blaasjes wijs maakte.
In een andere shop een jaar later was dit meteen gratis.

Bij BASE is het altijd betalen geweest. Ik heb nog altijd een actieve KPN Orange-sim-kaart, deze mag ik wel gratis swappen.
Binnenkort zit ik dus op Telenet met een Orange-sim. :-)
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Jozef.K
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2017, 10:11
Bedankt: 2 keer

Bedankt.

Ik ben met mijn vader naar de proximus winkel gegaan en daar hebben ze de papieren in orde gebracht.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik weet zelfs dat toen ik BASE klant werd, ik in de winkel mijn eerste maand moest betalen, én 15 euro voor een SIM.
Vond dit overdreven, maar toen had BASE nog het beste voordeel voor mij...

Maar goed, gewoon langsgaan bij Proximus, al dan niet online, en binnen de 2 werkdagen ben je klant bij hun.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Amazor schreef:Mij werd in een officieel Proximus Center eens 5 euro gevraagd voor een swap zonder extra's. De dag nadien viel mijn frank dat dicht niet mocht.
I.p.v. terug te gaan naar de shop heb ik de klantendienst via Twitter ingeschakeld, want dit vond ik misbruik en had weinig medelijden. Dit bedrag werd dan ook snel gecrediteerd. Het was immers de eerste keer niet dat men mij daar blaasjes wijs maakte.
In een andere shop een jaar later was dit meteen gratis.
Dat vind ik wel tof. Bij Proximus kan je veel bereiken als je bewijst waar ze fout zijn gegaan dan crediteren ze dat tamelijk makkelijk.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Langs de andere kant is mijn vrouw een paar maanden geleden overgestapt van Proximus naar Base. Ze heeft geen nano maar een mini of zoiets. Dit was gratis en ze kreeg zelfs 15€ krediet (geldig tot het op was) bij Base-0. Dat was een schril contrast met de dure proximus waar na de herinstall van Android haar krediet van 50€ onmiddellijk leeggezogen werd omdat de data toen automatisch afstond.
jc_dnl
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 aug 2016, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

eesrt naar Jim Mobile of Mobile Vikings ovesrtappen en dan terug naar Base - je krigt gratis een multisim kaart en wss 15 € krediet ))
AfbeeldingAfbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

AfAX schreef:Dat was een schril contrast met de dure proximus waar na de herinstall van Android haar krediet van 50€ onmiddellijk leeggezogen werd omdat de data toen automatisch afstond.
? Wat heeft dat met proximus te maken?
Je zou net hetzelfde hebben bij ander operatoren
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

fvhbrugge schreef:? Wat heeft dat met proximus te maken?
Je zou net hetzelfde hebben bij ander operatoren
Dat heeft er ALLES mee te maken. Proximus prepaid is zo maar even 25keer duurder voor de data als Proximus dan Dommel Freedom.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”