bitcoin

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Officieel wel, maar als ik bitcointalk.org erop nalees, staan er nog hopen orders voor batch #1 open en zijn er van batch #2 welgeteld 3 geleverd. Dat wekt niet bepaald vertrouwen op.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Splitter schreef:grootste probleem met bitcoin: het omwisselen, je moet een betrouwbare exchange vinden
https://mtgox.com/ werkt hier goed en vlot. Of gewoon leuke stuff mee kopen, handelaars genoeg. Hier betalen al vele klanten hun servers met bitcoins, loopt vlot en snel. Nu met een betalingsgateway volledig boekhoudkundig correct, en klanten er alleen maar voordeel mee!
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ga er ook eens experimenteren. Weet iemand toevallig een goede site om bitcoins aan te kopen via paypal/visa?
En later ook terug te laten uitkeren via paypal/visa? Dit liefst zonder FEE als dat kan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gezien de koersstijging lijkt het aantrekkelijk om hierop te spelen... echter een bug, een hack, een nieuw algoritme, ... en je bitcoins kunnen van vandaag op morgen kelderen (nu ja, dat kunnen je centen dus ook als we naar Cyprus kijken).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bestaat er dan ook een staatsgarantie op de eerste 100.000 bitcoins? :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Eens een stokoud topic naar boven shotten. :twisted:

Ik ga mijn belwaarde via thoorn terug claimen, dus heb een bitcoin adres en ook al een beetje waarde. Ik denk er aan om mijn PC ook wat aan 't werk te zetten, maar ben niet van plan heelder bitcoin farms aan te schaffen, dus (als ik het goed begrijp) sluit ik me best aan bij een pool.
Iemand die eentje kan aanraden? Dit is een totaal nieuwe wereld voor mij.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Ik denk er aan om mijn PC ook wat aan 't werk te zetten
Is dat al terug rendabel ? Het is toch lang zo geweest dat het je meer aan ellentriek kostte dan het opleverde. Enige wat ik niet weet hoe dat berekend werd. Gewoon spare cycles gebruiken van een machien dat sowieso al 24/7 aanstaat zal natuurlijk een pak minder stroom vragen dan een machine met opzet 24/7 laten aanstaan waar het anders misschien 8u per dag draait.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Rendabel? Totaal geen idee.
Ik ga er mijn PC niet extra voor aanzetten, maar wil wel eens zien of er iets uit komt.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Veel succes op het bijwonen van dat wonder.

Net gezien dat Stevie geen paypal aanvaard maar wel bitcoins :-o
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb nergens geschreven dat ik denk rijk te worden door mijn PC een uurtje aan te zetten hé. Ik wil dit gewoon eens bekijken.
Zo'n domme vraag is dat toch niet?

Concreet: Kent iemand een "pool" waarbij ik kan aansluiten die groentjes toelaat en die iets of wat betrouwbaar is?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zeg niet dat het een domme vraag is. Het verbaast me alleen dat er nog iets te rapen valt met naar ik mij herinner oude hardware en dat voor maar een uurtje per dag. Ik ben alleszins benieuwd naar je eerste pay-out.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef:Ik ga er mijn PC niet extra voor aanzetten, maar wil wel eens zien of er iets uit komt.
onthou wel dat er een groot verschil is tussen het stroomverbruik van een idle pc en eentje onder full load voor mining :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mijn pc is een instap CAD PC van een paar maand oud, dus zeker geen oude hardware en ook geen light ding.
Stroom kost geld, dat weet ik.
Een idle pc verbruikt minder dan eentje die rekent.

En nu graag even on-topic tot ik verder kan: heeft iemand verstand over hetgeen ik vraag?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef:En nu graag even on-topic tot ik verder kan: heeft iemand verstand over hetgeen ik vraag?
ik zou eerder gaan voor 1 van de andere coins, en aan de huidige difficulty zou ik gaan voor litecoin denk ik.
staat misschien wel wat laag (altijd tussen de 30 en 40 euro), maar heeft de laagste difficulty en blijft vrij stabiel heb ik de indruk.

wat betreft pools, in ieder geval voor litecoin, kan je hier kijken: https://litecoin.info/Mining_pool_comparison

wil je echt bitcoin kan ik je niet verder helpen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik wil niet echt bitcoin, dat leek me als totale leek, de logische keuze, ook omdat ik er daar ontvang via thoorn, maar wel bedankt voor je antwoord!
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Misschien hier eens kijken vooraleer je beslist wat je gaat minen: https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/btc
Daar kan je voor enkele munten berekenen hoeveel winst je mag verwachten.

Tip: begin niet aan bitcoin mining. Dat is alleen nog winstgevend met speciale hardware.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

cadsite schreef:
En nu graag even on-topic tot ik verder kan: heeft iemand verstand over hetgeen ik vraag?
Nu je beseft het wellicht niet , maar het is meer dan ontopic.

Goed je wil dus BTC minen ( of eender welk cryptomuntje dat enige waarde heeft ) met een kinderkamer pc ( een i7 en een k420 10.84 mHash/s )
Om u een idee te geven, dat is gewoon uber uber uber light.

Er bestaan cryptomuntjes die werken op data andere op je gpu en misschien zelf enkel op CPU

Ik denk dat het gewoon een zinloze bezigheid is om je pc naar de donder te helpen en je voorschot op elektriek te verhogen.

Je kiest een cryptomuntje, kijkt naar de vereisten en wat je rekenpower is, en schat dan maar zelf in of het een haalbaar idee is.

Gebaseert op een gevoel en niet op verstand :wink:
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er is op zich niets mis met 'light' minen, zolang het maar loont. Mijn 24/7 router (quad core server) draait op de achtergrond in lage prioriteit ook drie threads om Monero te minen wat een totale cpu load van pakweg 80% geeft en maar een extra (aan de stekker gemeten) verbruik van 10-15 Watt.
Hiermee haal ik momenteel theoretisch 3-4€ per maand op: https://www.cryptocompare.com/mining/ca ... erkWh=0.25
Dat is niet veel, maar beter dan niets. Verder is het ook een soort risicovolle investering.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

EotT schreef:Dat is alleen nog winstgevend met speciale hardware.
Ik zou met de hoge koers net verwachten dat het veel sneller winstgevend is dan het ooit was ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ja en nee.
De winst als jij (of uw pool) de oplossing gevonden hebt, is wel groot.
Maar de kans dat jij het gaat vinden is 0%, de kans dat uw pool het gaat vinden is heel klein.
Dus wat jij gaat uitbetaald krijgen ligt sowieso lager dan uw kost van elektriciteit/hardware slijtage.

Er zijn in Aziatische landen bitcoin mining farms, met hardware die speciaal ontworpen is om enkel die rekentaak te doen.
Daar kan je met standaard hardware niets tegen beginnen.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

r2504 schreef:
EotT schreef:Dat is alleen nog winstgevend met speciale hardware.
Ik zou met de hoge koers net verwachten dat het veel sneller winstgevend is dan het ooit was ?
De koers gaat dan wel omhoog, maar de moeilijkheidsgraad om een nieuw block te vinden ook. De moeilijkheidsgraad wordt automatisch afgesteld op de totale hash rate (= hoeveelheid rekenkracht die gebruikt wordt om nieuwe blokken te vinden), zodat er steeds gemiddelde om de 10 minuten een nieuw blok wordt gevonden. Aangezien de totale rekenkracht de afgelopen maanden/jaren enorm is toegenomen, zal jouw pc'tje steeds een kleiner en kleiner gedeelte van de totale rekenkracht voorstellen, waardoor je steeds minder zal overhouden van het minen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zijn er userbase leden die effectief verdienen aan bitcoin / ethereum mining?

Heeft het zin om zelf een "rig" in mekaar te steken, op basis van bvb dit mobo:

https://www.cnet.com/news/mine-more-cry ... therboard/

+ een aantal PCIe riser cards, usb powered:



+ het vinden van de juiste grafische kaart

Is dit nog rendabel in Belziek aan de abusrd hoge prijzen die bvb een luminus rekent?
Of koop je beter iets kant en klaar, bvb een ASIC based miner.

Als de wereld morgen niet vergaat dan denk ik eraan cryptocoins te gaan minen.

Inspiratie:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ub4b schreef:Zijn er userbase leden die effectief verdienen aan bitcoin / ethereum mining?
Minen is nooit rendabel op korte termijn in mijn opzicht (België - stroomprijs). Want als je al die formules ziet zeggen ze: je maakt geld uit het "niets" binnen x maand. Tot wanneer de difficulty hoger wordt en je dus minder binnen krijgt. Echter als je met deze virtual currency speculeert op een stijgende waarde (vs EURO) is je winst wel goed.
ub4b schreef:Zijn er userbase leden die effectief verdienen aan bitcoin / ethereum mining?
Zelf mine ik met 3 kleine rigs (als test) om de klanten te helpen bij configuratie van verschillende GPU's. Winst? Ja met de gestegen BTC waarde is (ik gebruike NiceHash en krijg dus voor altcoins automatisch BTC) mijn investering er volledig uit na 4 maand + heb de GPU's nog.
Maar het is speculeren en eigenlijk als ik BTC gekocht had 4 maand geleden voor de investering die ik gedaan had, had ik nu meer winst gehad! Echter had dit ook een ander doel voor mij.
ub4b schreef:Of koop je beter iets kant en klaar, bvb een ASIC based miner.
Kan je doen, echter loop je hiermee enorm 'achter'. Voordat jij die hebt zijn er al 100 000den mensen voor jou die hun miner hebben en online hebben gebracht, meerbepaald bedrijven die dit per 1000, 10 000 stuks tegelijk kopen met miljoenen investeringen. Eens de hardware 6 maand oud is lijkt me deze voor weg te doen, dan zijn er vaak nieuwere beschikbaar. Wat doe je met de oude hardware? Deze zijn voor 1 ding gemaakt en kunnen enkel dat. Bij een GPU kan je nog een beetje beginnen gamen of deze voor 50 euro ofoz easy verkopen(later). Nu zou ik sommige van mijn GPU's duurder kunnen verkopen dan de aankoop 4 maand geleden... "Goudkoorts" noemen ze dat zeker.

Een rig van een klant ingebouwd in onze eigen gemaakte mining cases uit recycle materiaal (voor in datacenter rack en alles porper onder de 50°C low rpm) :beerchug:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”