Fritzbox 7360v1 : bestemmeling hoort mij niet aan de andere kant

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik heb sinds ik verhuisde (vroeger start zonder vectoring, nu met) soms problemen met mijn fritzbox. Als ik uitbel hoort de tegenpartij mij soms helemaal niet. Dat is dan al zo vanaf de start van het gesprek. Ik hoor de bestemmeling dus wel maar hij hoort mij niet praten.

Ik dacht eerst dat er iets technisch mis is met mijn kabelaansluitingen (nieuwe woonst ...) maar als ik naar familie bel werkt alles prima. Het zijn tot nu toe steeds zakelijke gesprekken waar het misloopt, steeds zo van die lijnen waar je eerst wat nummertjes moet drukken voor je iemand aan de lijn krijgt.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe het op te lossen ?
Laatst gewijzigd door fredo66 18 aug 2017, 10:05, in totaal 2 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Die nummertjes die je indrukt, noemt men dtmf.
Ik zou contact opnemen met jouw VoIP provider.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kan je inderdaad meer vertellen over je voip provider? Het is niet zozeer dtmf maar eerder het nummerbereik waar je naar belt. Meestal zijn dat virtuele nummers die dan doorgeschakeld worden. Niet alle providers kunnen daarmee overweg. Ik had daar destijds ook last van met de bekende Dellmont providers. Sinds ik overgeschakeld ben naar een iets deftigere voipprovider was dat probleem weg.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

voip provider uitbellen is megavoip (stond ook in mijn onderschrift). Voip in is weepee.
Nog MEGAVOIP gebruikers met dit probleem ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Stel anders je voip uit als test eens in op weepee. Als je het probleem dan niet hebt, weet je waaraan het ligt.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

in dat geval zou ik eens nakijken hoe de DTMF verstuurd wordt: als in-band of als rfc2833, en desgevallend die setting eens wijzigen. Wellicht weet Philippe waar ergens in de menu je die setting kan terugvinden (ps: deze setting is ook gelinkt aan de codec die je gebruikt)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Om dat te doen in de oude interface (en dat is blijkbaar het geval omdat het om een v1 gaat) :
Telephony - Telephone Numbers - Je voip nummer selecteren (edit knop) - onderaan bij features kan je de DTMF transmissie selecteren op INFO,RTP or in-band - RTP or in-band of in band. Standaard staat dat op automatisch.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

fredo66 schreef:Ik heb sinds ik verhuisde (vroeger start zonder vectoring, nu met)
Het ontgaat mij wat uw verhuis te maken heeft met de voorgestelde wijzigingen aan uw Fritzbox.
Heeft u instellingen moeten veranderen op uw nieuwe adres, of is er iets anders gewijzigd hoe u deze gebruikt?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Zoals ik schreef, nu vectoring, voorheen niet. Ik had ook een lijntest nodig vooraleer ik het juiste technische profiel kreeg (snelheid 50/4). Zonder lijntest bleef ik weken na verhuis en na herstart toch steeds op 20/4.

Als je mijn voip gegevens zou bedoelen, die zijn ongewijzigd gebleven.
petrol242 schreef:Stel anders je voip uit als test eens in op weepee. Als je het probleem dan niet hebt, weet je waaraan het ligt.
'k heb geen weepee krediet meer en om het speciaal daarvoor op te laden zie ik niet echt zitten ...

Misschien ook nog het vermelden waard: op het aansluitpunt van mijn telefoon zat eerst een ethernetfiche, maar omdat mijn telefoon een analoge is en ik verder de analoge aansluiting op de fritzbox wou verder gebruiken heeft de elektricien er pas later een telefoonfiche op de kabel gestoken langs de kant van de fritzbox.
Allicht heeft het er niets mee te maken want bellen naar familie werkt bv. wel ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”