Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor WalterB1 » 12 Aug 2017, 11:54

Hallo,

Wat ervaringen om te delen ...

Ik heb vorige week zaterdag mijn opzeg online gegeven via de klantenzone voor Scarlet Trio. Momenteel werkt het nog steeds. Ik ga wel maar moeten betalen tot vorige zaterdag melde de klantendienst mij.

Voor ik opzegde belde ik naar Scarlet om te zeggen dat ik sterk overwoog om op te zeggen omdat ik een ietsje hogere uploadsnelheid nodig had. En of Scarlet mijn upload iets kon optrekken (hoger dan het productprofiel van 4Mbps) en zo mij behouden als klant. Dan kon niet.

Ook stelde ik de vraag of er kosten verbonden zijn aan een downgrade van Trio naar een internet-only product. En ja, die zijn er. Downgraden of gewoon opzeggen en later als nieuwe klant terug klant worden heeft blijkbaar dezelfde kost.

Aangezien het VDSL-modem in eigendom is vroeg ik aan Scarlet of ik als toekomstige ex-klant het admin account mocht hebben van dat toestel. Als reactie kreeg ik eerst het bericht dat ze mij de PPPoE login gegevens niet willen geven (wat niet de vraag was). En bij poging 2 dat ze mij het admin-account van het modem niet willen geven.

Scarlet heeft goede prijzen voor hun basisproducten maar zijn toch wel heel stug. Enige flexibiliteit is niet mogelijk.

fibrbuzz1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Sep 2016
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor fibrbuzz1 » 12 Aug 2017, 12:28

Heb dezelfde ervaring. Vorig jaar heb ik voor een kennis naar de Scarlet klantendienst gebeld omdat ze nog een bbox2 hadden, en er vectoring aanwezig was. Ik heb gevraagd voor een switch naar een bbox3, en was *onmogelijk* om gratis te doen volgens de dame aan de telefoon, er moest 50 euro voor betaald worden. Ze wist er wel bij te vertellen dat nieuwe klanten sowieso een bbox3 kregen maar voor een trouwe klant van 5 jaar kon ze niets doen, het was betalen of de bbox2 houden. Ze hebben dan maar de laatste optie genomen.

Heb nog gezegd dat ik zelf bij Telenet zat en een modemswitch daar gewoon was en ook ALTIJD gratis, maar heeft allemaal niets geholpen. Tot op heden zitten ze nog altijd met een profiel aan 30mbps dat nochtans volgens mij met vectoring tot 50 opgetrokken kan worden :?

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 12987
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2024 keer
Recent bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 565 keer
Contact:

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor philippe_d » 12 Aug 2017, 12:38

WalterB1 schreef:k heb vorige week zaterdag mijn opzeg online gegeven via de klantenzone voor Scarlet Trio. Momenteel werkt het nog steeds. Ik ga wel maar moeten betalen tot vorige zaterdag melde de klantendienst mij.

so far so good :)

WalterB1 schreef:Voor ik opzegde belde ik naar Scarlet om te zeggen dat ik sterk overwoog om op te zeggen omdat ik een ietsje hogere uploadsnelheid nodig had. En of Scarlet mijn upload iets kon optrekken (hoger dan het productprofiel van 4Mbps) en zo mij behouden als klant. Dan kon niet

Wat had je dan gedacht? dat ze speciaal voor jou een nieuwe abonnementsformule gaan maken?
Scarlet is 50/4, punt. Als je rapper wilt moet je bij een andere provider gaan :wink: .

WalterB1 schreef:Ook stelde ik de vraag of er kosten verbonden zijn aan een downgrade van Trio naar een internet-only product. En ja, die zijn er. Downgraden of gewoon opzeggen en later als nieuwe klant terug klant worden heeft blijkbaar dezelfde kost.

Pas op: de nieuwe internet-only producten (Pco en Loco) hebben ook 50/4, hiermee krijg je geen hogere snelheden.
Wat de kost betreft: het is inderdaad voor beide producten 50€, maar je krijgt dan wel gratis een O-box3 (in bruikleen).

WalterB1 schreef:Aangezien het VDSL-modem in eigendom is vroeg ik aan Scarlet of ik als toekomstige ex-klant het admin account mocht hebben van dat toestel. Als reactie kreeg ik eerst het bericht dat ze mij de PPPoE login gegevens niet willen geven (wat niet de vraag was). En bij poging 2 dat ze mij het admin-account van het modem niet willen geven.

Hierop kan ik geen commentaar geven, ik weet niet onder welke condities je de modem hebt verkregen. Maar inderdaad, als de modem jouw eigendom is, zou je de admin account moeten kunnen krijgen, zodat je er een originele Firmware kan op zetten ...

WalterB1 schreef:Scarlet heeft goede prijzen voor hun basisproducten maar zijn toch wel heel stug. Enige flexibiliteit is niet mogelijk.

Inderdaad, flexibiliteit kost geld, en ze willen zo weinig mogelijk uitzonderingen en speciale procedures (vandaar hun recente stugge houding t.o.v. 3rd party modems) :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor WalterB1 » 12 Aug 2017, 14:58

philippe_d schreef:Pas op: de nieuwe internet-only producten (Pco en Loco) hebben ook 50/4, hiermee krijg je geen hogere snelheden.
Wat de kost betreft: het is inderdaad voor beide producten 50€, maar je krijgt dan wel gratis een O-box3 (in bruikleen).


Ja, dat weet ik. Voor Poco is het zelfs maar 2 Mbps. Het was maar indien ik gratis kon downgraden naar Poco of Loco ik misschien dat voorlopig dat zou doen ipv Trio gewoon volledig opzeggen.

Mijn wens voor een hogere uploadsnelheid is voor mijn thuiswerk. Daar heb ik mij reeds voor verbonden door zopas Orange Esay Internet @home te kopen. 4G, 15 euro/ 15gb.

Raar dat bij de formule Poco of Loco je voor 50 euro activering en een modem in bruikleen krijgt. En bij Trio voor 99 euro verplichte installatie en modem in eigendom.

Of ik heb foute informatie van de klantendienst gekregen en moet ik die toch teruggeven. Zou mij niet verbazen. Als zeer ervaren callcenter-agent & coach ben ik niet onder de indruk van hun productkennis, al is het vormelijk zeer goed.

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 11791
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Contact:

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor Goztow » 12 Aug 2017, 16:14

Dat is nu eenmaal een low cost provider.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4454
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 424 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor selder » 12 Aug 2017, 18:23

Pay peanuts get monkeys, zo moeilijk is dat allemaal niet te begrijpen. Die lage prijs moet ergens gecompenseerd worden, het is geen liefdadigheidsinstelling, maar een commercieel bedrijf dat toch nog winst wil maken - die lage prijs is deel van hun business-model, en zo raar is dat dan toch niet dat ze weinig beweegruimte hebben voor "speciallekes".

En "houden als klant" en "trouwe klant" vind ik ook moeilijk te begrijpen... ik ga al 32 jaar naar dezelfde bakker, die zal al wel genoeg aan mij verdiend hebben, ik verwacht dus dat ik vanaf nu soms eens een gratis brood krijg! Wat denkt die wel!

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor kamiel » 12 Aug 2017, 18:51

Scarlet mag dan wel een low cost provider zijn, maar... zou dit anders zijn bij Proximus???
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

verb
Pro Member
Pro Member
Berichten: 445
Lid geworden op: 11 Mei 2006

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor verb » 12 Aug 2017, 19:18

Dit vind ik eigenlijk heel normaal, elke provider werkt met standaard pakketten voor hun residentiële klanten en gaan daar niet van afwijken. Bij Proximus moet je ook niet vragen naar een Start abonnement met wat hogere upload omdat je een trouwe klant bent, die gaan gewoon zeggen dat je moet upgraden naar Maxi.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3063
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 401 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor Joe de Mannen » 12 Aug 2017, 20:41

selder schreef:En "houden als klant" en "trouwe klant" vind ik ook moeilijk te begrijpen... ik ga al 32 jaar naar dezelfde bakker, die zal al wel genoeg aan mij verdiend hebben, ik verwacht dus dat ik vanaf nu soms eens een gratis brood krijg! Wat denkt die wel!

Neen maar als jij eens 'te laat' bent om je bestelling voor de feestdagen door te geven kan je wel verwachten dat hij soepel is...

J.

driesp
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 Jan 2014
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor driesp » 12 Aug 2017, 21:11

Jullie vergelijken de plaatselijke bakker om de hoek met één van de twee grootste internet providers in België.
Natuurlijk zal jouw persoonlijke bakker nog op zijn vrije dag vriendelijk de telefoon opnemen om per uitzondering die te late bestelling op te nemen.
Want als hij dat niet doet is hij jou als klant kwijt.

Waarom zou scarlet toegeven aan die 'absurde vraag' van de klant als de klant geen alternatief heeft.
Scarlet is het b-product van proximus, scarlet wordt opgelegd om in de maat te dansen vooraf bepaald door proximus.
Zo zijn er nog wel andere rariteiten met scarlet specifiek op maat gemaakt voor scarlet, opgelegd door proximus, want het is hun 'b-product' (hun terminologie)

dragonflo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor dragonflo » 13 Aug 2017, 00:24

Scarlet biedt niet alleen b producten. Ze zijn gewoon een discounter. Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.

Als je naar Lidl of ALDI gaat, verwacht je toch ook niet dat het een goedkopere Delhaize is. :P

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor TanknaT » 13 Aug 2017, 08:39

dragonflo schreef: Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.



Dat is niet echt mijn ervaring met Scarlet. Ik heb twee keer beroep gedaan op de support, telkens na aanvaarbare wachttijd geholpen. Kan toeval zijn natuurlijk dat mijn ervaring beter is dan die van u of omgekeerd. Wat betreft hardware hebben zij hier een Obox3 geplaatst en een V4 decoder. Ben daar wel tevreden over. En, bijbetalen moet je bij alle ESP's als je iets extra wilt. Tenzij ik mij hier vergis en dan hoor ik het graag.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

dragonflo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor dragonflo » 13 Aug 2017, 09:38

TanknaT schreef:
dragonflo schreef: Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.



Dat is niet echt mijn ervaring met Scarlet. Ik heb twee keer beroep gedaan op de support, telkens na aanvaarbare wachttijd geholpen. Kan toeval zijn natuurlijk dat mijn ervaring beter is dan die van u of omgekeerd. Wat betreft hardware hebben zij hier een Obox3 geplaatst en een V4 decoder. Ben daar wel tevreden over. En, bijbetalen moet je bij alle ESP's als je iets extra wilt. Tenzij ik mij hier vergis en dan hoor ik het graag.
Ik heb al meerdere keren gebeld en nog nooit iemand aan de lijn gekregen. Natuurlijk moet je bij de andere ook bijbetalen, maar daar zijn de producten natuurlijk niet zo gestript. Proximus plaatst nu bbox3v+ en de decoder 4v is al minstens 6 jaar oud. Sinds November is Scarlet de oude decoders aan het omwisselen voor v4. V4 zal dus nog een hele tijd gebruikt worden door Scarlet.

DIBO
Premium Member
Premium Member
Berichten: 658
Lid geworden op: 28 Mar 2009
Bedankt: 68 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor DIBO » 13 Aug 2017, 12:36

Zolang de feitelijke duopolie situatie blijft bestaan, zal Proximus zijn B-product Scarlet, niet commercieel agressiever op de markt positioneren (wat Scarlet vroeger zelf wel meer deed). Het is een degelijk low cost alternatief, dus mensen die niet voor het duurdere Proximus kiezen, zullen voor een voldoende groot deel opgevangen worden door Scarlet en hierdoor de kleinere VDSL concurrenten (EDPNet, Dommel,..), voldoende klein houden.
Als ik mijn oude Scarlet One vergelijk met het vergelijkbaar Proximus alternatief, dan bespaar ik 20€/maand, maar mis ik o.a. de inbegrepen cloud storage, TV replay, maandelijkse gratis blockbuster, Wifi hotspots, nieuwste modem & decoder, vermoedelijk betere support service. Dus eigenlijk niks dat ik mis, of de voorbije jaren nodig heb gehad... En voor nieuwe klanten is het aanbod nog veel meer beperkter/low-cost geworden met Trio.

Wat topic starter betreft, begrijp ik niet dat voor de hogere upload, geen overstap naar EDPNet wordt overwogen. De eenmalige overstap kost heb je na 4 maand terugverdiend in vgl. de met 15€/m voor de extra 4G oplossing die nu werd ingeschakeld.

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor WalterB1 » 13 Aug 2017, 12:51

DIBO schreef:Wat topic starter betreft, begrijp ik niet dat voor de hogere upload, geen overstap naar EDPNet wordt overwogen. De eenmalige overstap kost heb je na 4 maand terugverdiend in vgl. de met 15€/m voor de extra 4G oplossing die nu werd ingeschakeld.


Dat was zeker iets dat ik overwogen heb. Ik was zeer dicht tot die beslissing gekomen. Mijn bedoeling is weldegelijk om het te houden op de 4G oplossing van Orange voor 15 euro. Eventueel met de optie +5 euro voor in het totaal 30gb per maand en 100gb tussen 0u en 6u.

Dat het goedkoper is en door de hogere upload thuiswerk beter werkt is een factor. Maar vooral is dat ik een probleem heb met (veel) teveel Netflix-kijken. Met een beperkt quota hoop ik iets te kunnen doen aan mijn Netflix-verslaving.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 12987
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2024 keer
Recent bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 565 keer
Contact:

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor philippe_d » 13 Aug 2017, 21:27

Inderdaad, thuiswerken én een PC verslaving (of dit nu Netflix is, of uren op Userbase zitten) gaan niet goed samen :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 522
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Berichtdoor WalterB1 » 14 Aug 2017, 18:37

philippe_d schreef:Inderdaad, thuiswerken én een PC verslaving (of dit nu Netflix is, of uren op Userbase zitten) gaan niet goed samen :oops:


Wel, dat is op zich geen probleem. Het is gewoon zo zonde te moeten vaststellen dat maar al te vaak een weekend voorbij is en ik heb alleen maar Netflix gekeken. voltooid verknoeid verleden tijd


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast