Windows 10 creators update jul

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Gisteren heb ik problemen ondervonden met de windows updates voor deze maand en meerbepaald de 'windows malicious software update voor de maand juli'.

Updates voor deze maand - waaronder eerder vermelde - worden gedownload doch na 50% van de updates te hebben binnen gehaald, herstart de pc automatisch en krijg ik in mijn update geschiedenis de melding dat de 'update voor malicious software voor de maand juli' niet is voltooid.

Ik heb herhaaldelijk mijn pc moeten herstarten om de overige (vnl. beveiligingsupdates) alsnog te kunnen installeren.

Nog iemand problemen met de desbetreffende update ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Heb die gisteren ook binnen gekregen, zonder problemen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Een van de laptops, een ASUS X54C slaagt er ook niet in om deze update te installeren. Blijft hangen op 75% (uren) en na uitschakeling en terug opstarten herneemt hij tot 89% waar hij weer blijft hangen. Na opnieuw uitschakelen en opnieuw inschakelen installeert hij terug de vorige installatie.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Beetje off-topic, maar is Microsoft nog altijd bezig met Creator Updates te pushen ? Heb hier 2 machines en beide zitten nog op de Anniversary Updates. Heb eens gegoogled maar enkel gevonden dat de CU sinds april uitgerold werd, maar ondertussen zijn we dus wel al juli, dus lijkt er op dat ik zelf ga moeten installeren.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik heb altijd veel problemen gehad met dat soort grote updates, maar ja dualboot linux en windows 10.
Normaal zeker :-D
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Tx voor jullie reacties.

Mijn laptop is ook een Asus (N75VZ Vivobook).

De updates van Microsoft blijven al bij al toch 'brakke zaak'. Om de haverklap lees je her en der over problemen met updates ...
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Heb een desktop en heeft dit eergisteren geïnstalleerd. De install is niet volledig gelukt kreeg ik als melding.
Telkenmale bij het afloggen krijg ik de mogelijkheid tot shutdown of 'update en shutdown'. Ik neem telkenmale de update-optie, maar niet echt succesvol lijkt me.
Ik kan wel gewoon werken na opstarten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Over welke update patch (nummer ?) spreken jullie dan ?
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb al enkele pogingen achter de rug, maar geraak nooit verder dan 75%, en dan wordt 'm weer verwijderd. na drie pogingen (telkens 75 procent) heb ik het opgegeven.
in mijn windows update staat de melding "Goed nieuws! De Windows 10-makersupdate is onderweg. Wilt u deze als een van de eersten ontvangen?"
en daaronder dan een link "Ja, toon me hoe dat moet".

weet eigenlijk niet wat het probleem is...
mvg
b.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

browndwarfus schreef:in mijn windows update staat de melding "Goed nieuws! De Windows 10-makersupdate is onderweg. Wilt u deze als een van de eersten ontvangen?"
en daaronder dan een link "Ja, toon me hoe dat moet".
Dan zit je maw. nog steeds niet op de Creators Update (CU) !

Lijkt me best dat je die eerst installeerd.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

en dat is net wat niet lukt : net weer eens geprobeerd, meer dan een uur, talloze restarts, 75 procent ver en dan is het weer van "uw vorige versie van windows wordt hersteld"... ik moet 'm niet meer hebben hoor. weet ook niet wat het voor zin heeft?

gtrz
b.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

r2504 schreef:Over welke update patch (nummer ?) spreken jullie dan ?
Over deze: "Windows Malicious Software Removal Tool for Windows - July 2017 (KB890830)". Na 50% download, start de pc automatisch opnieuw zonder installatie van de update. Er wordt ongevraagd of onaangekondigd automatisch afgesloten en vervolgens opnieuw opgestart ...

Het gaat i.t.t. andere posts niet over de creators update zelf. Bij elke grote update van WIN10, doe ik immers een nieuwe 'clean install'. Voorkomt ook dat je nog met een ongebruikte partitieruimte nav. vorige installatie blijft zitten. De clean install van de creators update heb ik al op meerdere pc's uitgevoerd zonder het minste probleem. Zelf op mijn vrouw haar Acer laptop (7jaar oud en 4 MB intern, weliswaar met SSD) draait hij vrij vlot.

Het is echter de update van de Malicious Software Removal Tool die serieus roet in het eten gooit ...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Probeer de Malicious Software Removal Tool eens manueel te downloaden en istaleren.
https://www.microsoft.com/nl-be/downloa ... tails.aspx
Als dit niet lukt heb je duidelijk corrupte bestanden in Windows.
Dan kan je best eerst nazien of je HD of SSD nog betrouwbaar is.
Als hiermee geen problem is kan je de corrupte bestanden herstellen met DISM online.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ziezo, gisteren opnieuw afgelogd met 'update and shutdown' en nu bij het opstarten de melding (links). Als je er op clickt zie je dat alles 'zou' geïnstalleerd zijn (rechts). De updates staan er bij

Afbeelding
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Na een dag of 4 telkenmale bovenstaande melding te hebben gekregen is hij vanmorgen normaal opgestart en in de shutdown button heb ik ook niet meer de mogelijkheid tot update te kiezen. Issue solved, hier althans.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”