AldiTalk stopt ermee

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Jona
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2017, 16:10

fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.

Een outsider optie is Jim mobile 10€ abonnement. Geeft flexibiliteit tussen data en bellen.
Dommel is een ramp op gebied van klantendienst en back office
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.

Een outsider optie is Jim mobile 10€ abonnement. Geeft flexibiliteit tussen data en bellen.
Als jou madame vooral lange gesprekken voert dan is orange maghreb mobile zeker ook te overwegen.
Herladen voor 10 euro. Internet 1 gb voor 5 euro en dan nog 22 gesprekken die tot 3 uur mogen duren.
Bij laden 15 euro zelfs 45 gesprekken.
Zijn de gesprekken eerder kort dan ben je inderdaad beter af met Dommel of Scarlet.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Interessante wending. Zowel de Simyo als Aldi Talk pagina toont nu het volgende:

'WORD BASE EN BEHOUD JE BELWAARDE !

Aldi Talk stopt haar activiteiten op 7 juni, maar laat haar trouwe klanten niet zomaar in de steek.
Bij BASE kan je gewoon verder bellen, surfen en sms'en met je huidige nummer. Alle Aldi Talk-klanten kunnen hun huidige belwaarde overdragen met een minimum van € 15, indien ze voor 7 juni kiezen voor een BASE tarief.'

Je behoudt je belkrediet dus, maar ENKEL als je naar hen overstapt.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Of dat nu een goede wending is, laat ik in het midden. Mijn lezing is namelijk dat je die €15 cadeau kwijtspeelt als je nog meer dan €15 beltegoed hebt. Mocht het het resterende beltegoed zijn + €15, dan zou het pas een verbetering zijn.
Please correct me if I'm wrong.
Computer(k)nul
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Lijkt inderdaad het geval te zijn dat als je minder dan €15 overhebt je die verliest en gewoon €15 krijgt. Als je meer dan €15 had krijg je €15 + het verschil extra. In het geval van: De gebruiker heeft nog €20 belkrediet is dat dus nog €5 extra.

Actievoorwaarden
Van 4 april tot 7 juni 2017 ontvangt een Aldi Talk-klant in een BASE shop zijn resterende belwaarde terug met een minimum van € 15 op vertoon van de sms die hij hiertoe ontving en indien hij zijn Aldi Talk-nummer overbrengt naar een BASE herlaadkaart of abonnement. De € 15 ontvangt hij onmiddellijk als korting in de BASE shop. Indien het resterend bedrag op het moment van nummeroverdracht meer is dan € 15 dan ontvangt de klant het verschil na activatie van de kaart als belwaarde op zijn herlaadkaart of als korting op zijn abonnement. Indien de Aldi Talk-klant via een ander verkoopkanaal zijn nummer overbrengt naar een BASE herlaadkaart of abonnement dan wordt de resterende belwaarde op zijn Aldi Talk-kaart op het moment van de nummeroverdracht na activatie van de kaart toegevoegd aan zijn belwaarde of in mindering gebracht van zijn factuur.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

''van die boer geen eieren meer'' vind ik! Mijn nieuwe Scarlet simkaart ligt hier klaar voor activering :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Experiment626
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2012, 08:20
Bedankt: 2 keer

blidi schreef:
fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.

Een outsider optie is Jim mobile 10€ abonnement. Geeft flexibiliteit tussen data en bellen.
Als jou madame vooral lange gesprekken voert dan is orange maghreb mobile zeker ook te overwegen.
Herladen voor 10 euro. Internet 1 gb voor 5 euro en dan nog 22 gesprekken die tot 3 uur mogen duren.
Bij laden 15 euro zelfs 45 gesprekken.
Zijn de gesprekken eerder kort dan ben je inderdaad beter af met Dommel of Scarlet.
Tot voor kort was dat inderdaad zo, maar Dommel heeft zijn tarieven aangepast:
Niet meer per seconde, maar wel 5 cent per begonnen minuut...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ondertussen kan je Alditalk niet meer opladen.
Jammer, ik wou nog €5 bijladen om de volgende maand een 400MB databundel te hebben.

Ik overweeg nu een overstap naar Base (€15 belkrediet wegens overstap) om dan daarna over te stappen naar Jimmobile met hun maandelijkse databundel van €5. Nog steeds overkill maar het lijkt mij de voordeligste oplossing.
Helaas nog niets te vinden over de roaming tarieven (EU en niet EU) bij JM.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

wied schreef:''van die boer geen eieren meer'' vind ik! Mijn nieuwe Scarlet simkaart ligt hier klaar voor activering :-D
Scarlet heeft zwitserland wel niet als EU roaming, base wel!
Hoe het bij MV zit weet ik niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

kom nooit in zwitserland, niettemin dank voor de tip :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Net mijn nieuwe simkaart geactiveerd bij Scarlet en voor ik de tijd kreeg een frisse pils te drinken was mijn nummeroverdracht een feit! Wat een luxe zeg...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Experiment626 schreef:
fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.
.
Tot voor kort was dat inderdaad zo, maar Dommel heeft zijn tarieven aangepast:
Niet meer per seconde, maar wel 5 cent per begonnen minuut...
Bedankt. Weet niet meer wanneer ik dat gelezen had, en in welke taal. Maar ook vandaag beweert de Engelse versie van Dommel website nog dat per seconde wordt betaald. Nederlands , Franse versie beweren het niet (meer).
BartR
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2006, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op hln.be lees ik net
Klanten Aldi Talk kunnen dan toch beltegoed recupereren
Aangetekend schrijven
Wie niet in zee wenst te gaan met Base, kan eveneens zijn of haar beltegoed recupereren bij Telenet. Je moet dan tussen 7 juni en 31 augustus een aangetekend schrijven richten aan Telenet met de vraag een terugbetaling van het resterende saldo op je rekening te laten storten. Je moet je simkaart van Aldi Talk mee opsturen, net als het nummer van die simkaart, je bankrekeningnummer en een kopie van je identiteitsbewijs. Base zal tegen dan op haar website een formulier aanbieden dat je kan downloaden om alle gevraagde gegevens in te vullen. Nog één voorwaarde: je moet tenminste tot 31 mei klant blijven bij Aldi Talk. Wie intussen al overschakelde, valt dus voor deze optie uit de boot.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... eren.dhtml

Lijkt er op dat men toch het beltegoed kan terugkrijgen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dat is een begin natuurlijk. Blijft de vraag of het belkrediet dat men kan terugkrijgen opweegt tegen de moeite + kost van aangetekend schrijven. Blijft de vraag waarom dit niet in de base winkels kan (omdat velen dit niet gaan doen natuurlijk).

€6.03 voor een aangetekende zending (€7.28 met ontvangstbevestiging). Mooi rendement als je misschien maar 10 Euro belkrediet hebt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Didymus schreef:In voorkomend geval kan je het er nog altijd op wagen om het niet aangetekend te doen.
Natuurlijk... "Nee, dat hebben we niet ontvangen... hebt u aangetekend verstuurd? ... Nee, tja, dan zal het in de post verloren gegaan zijn zeker.. spijtig..." case closed.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Als je belkrediet inderdaad zo laag is dat het toch bijna volledig opgaat aan dat aangetekend schrijven is het het proberen waard. Lukt het niet, tant pis. Als ze het echt vuil willen spelen kunnen ze die brief inderdaad negeren, maar een bedrijf als Telenet ontvangt dagelijks zoveel brieven dat ze die echt niet een voor een kunnen nakijken op welke manier ze precies zijn verstuurd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb nog een 20€ belwaarde,(maar dat zal nog wel wat minderen).
Hier ook nog aan het twijfelen over Dommel en gewoon een abo van Scarlet (RED) voor 8€ p/m/
Het enige waar ik echt schrik voor heb is de reputatie van Dommel,en ook nog iets anders,ik heb nl. ook gelezen dat men het max. bedrag bij Dommel (Per Maand)zelf kan instellen,maar ik vind daar niets van terug op de site,wat is daar van aan?
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb naast Orange Maghreb mobile ook een dommel kaartje in mijn dual sim gsm.
Nog nooit problemen mee gehad. En voor het instellen van een max bedrag kun je gewoon een mailjte sturen. Zij passen dat dan aan.
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

base geeft 15 euro als je overstapt van AT... klinkt goed maar dat gaven ze daarvoor ook als je klant werd dus dat heeft verder niet met AT te maken een sigaar uit eigen doos... plus het tarief van base ligt ook nog eens een stuk hoger

vreemd dat AT Duitsland die registratie wel kan verwerken maar AT BE dat niet kan...
Base kan het wel...
oplossing leek ons simpel: had AT behouden en had de administratie dan door Base laten doen, is toch allebei van Telenet en AT zou op die manier toch een extra verkoopkanaal blijven...
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Ricky1 schreef:base geeft 15 euro als je overstapt van AT... klinkt goed maar dat gaven ze daarvoor ook als je klant werd dus dat heeft verder niet met AT te maken een sigaar uit eigen doos... plus het tarief van base ligt ook nog eens een stuk hoger

vreemd dat AT Duitsland die registratie wel kan verwerken maar AT BE dat niet kan...
Base kan het wel...
Omdat Telenet niet wil natuurlijk. Op termijn, als alle luizen uit de Telenet pels zijn, zullen de Base tarieven ook wel opgaan in de nog duurdere Telenet tarieven.
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wie weet of het gsmnr nog meegenomen kan worden naar een andere provider... aangezien die sim dus kennelijk opgestuurd moet worden om het beltegoed terug te krijgen?

is er al iets bekend over óf en zo ja hoe je die kosten voor aangetekend versturen terugkrijgt?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

nete schreef: Omdat Telenet niet wil natuurlijk. Op termijn, als alle luizen uit de Telenet pels zijn, zullen de Base tarieven ook wel opgaan in de nog duurdere Telenet tarieven.
Goed gezegd. Telenet wil niet verkopen, ze gaan voor niets minder dan "graaien". We gaan naar een sterk duopolie Proximus en Telenet, met een challenger die Orange zal worden. Gelukkig zit er achter dit merk een grote internationale groep. Dit hebben we allemaal te danken aan de politieke kaste die gigantische bedragen krijgen om zulke adviezen te formuleren die lijnrecht staan op wat ze met hun smoel in de media komen zeggen.

Als Telenet zijn tarieven kunstmatig jaarlijk zal verhogen, kunnen ze het zich niet permitteren dat hun klanten massaal overlopen naar de kleine spelers als Simyo, AldiTalk, .... Wie er wel overblijft bij Telenet zal wel een wurgcontract onder de neus geschoven krijgen.

De tijd van keuze zal definitief voorbij zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ricky1 schreef:wie weet of het gsmnr nog meegenomen kan worden naar een andere provider... aangezien die sim dus kennelijk opgestuurd moet worden om het beltegoed terug te krijgen?
Je hebt geen sim nodig om te wisselen van provider, alleen het simkaart nummer (dat je dus beter noteert voor je die opstuurt!)
Je kan ook je nummer eerst porteren, en dan nadien de oude sim opsturen ?
Ricky1 schreef:is er al iets bekend over óf en zo ja hoe je die kosten voor aangetekend versturen terugkrijgt?
Ik denk niet dat je hierop moet rekenen.
Als het bedrag klein is, kan je beter het risico nemen om niet aangetekend te versturen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Niet aangetekend versturen, daarnaast zelfde via email, en onmiddellijk een antwoordbevestiging vragen aan de ontvanger. Dat heeft hetzelfde resultaat als een echte aangetekende zending.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Pico schreef:Heeft er iemand een idee bij welke operator (bij de prepaidkaarten) je het antwoordapparaat
kunt uitschakelen?
Orange, Proximus, JIM Mobile, Scarlet, LycaMobile werkt het zeker niet.
Op de site van jim mobile staat het volgende
Indien je je voicemail volledig wenst uit te schakelen, druk dan de volgende code in (alsof je een telefoonnummer intoetst): #(#)002#, gevolgd door ok/verzend.
Ik ben al jaren bij Jimmobile omdat deze voor mij de beste voorwaarden leveren, mijn gebruik is enkel data.

Er zijn heel wat gebruikers die bij Jim zeer creatief tewerk gaan om hun verbruik/kost te minimaliseren.

Elke herlaadbeurt via de app geeft je recht op een aantal belminuten/megabytes en korting bovenop het krediet ( 10% )
Krediet is besteedbaar voor veel online diensten ( playstation / app of playstore , ... )

Praktisch voorbeeld
Herladen 20 euro geeft
30 bel me sms
60 bel minuten jim/base
1000000 sms
2 GB data
22 euro krediet

Denk dat geen enkele ander Mvno het beter doet
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Da's een zeer slecht aanbod :?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Verklaar je nader. Als prepay lijkt mij dat moeilijk te kloppen. Ik ben zelf net overgeschakeld (voor mijn data-SIM) van AldiTalk naar JIM Mobile.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lycamobile kan je nu ook registreren in winkels waar ze verkopen.
Dus duidelijk dat aldi wilde stoppen want als lyca kan kan aldi dat ook.
Dus geen schuld van telenet van mij maar puur van aldi zelf.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

proximusboyke schreef:lycamobile kan je nu ook registreren in winkels waar ze verkopen.
Dus duidelijk dat aldi wilde stoppen want als lyca kan kan aldi dat ook.
Dus geen schuld van telenet van mij maar puur van aldi zelf.
Het is nog steeds een product van telenet onder aldi zijn naam dus voor de registratie kan Aldi niks zelf beslissen lijkt mij. Telenet moet daar ook in mee gaan dan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lyca is ook telenet en zei kunnen wel instaan voor de registratie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

springfield schreef:Het is nog steeds een product van telenet onder aldi zijn naam dus voor de registratie kan Aldi niks zelf beslissen lijkt mij. Telenet moet daar ook in mee gaan dan.
AlidTalk had/heeft een registratiepagina https://alditalk.simregistration.be/AtHome/nl/Welcome om via E-Id de simkaart te registreren. Wat ik trouwens in februari gedaan heb met mijn sim. Pas nadien zijn ze met heel dat verhaaltje afgekomen
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Niet alle Aldiklanten zullen een kaartlezer gehad hebben zeker.
Joride
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2017, 10:25
Bedankt: 1 keer

Gewoon een ideaal moment voor Telenet om de goedkoopste optie uit te schakelen.

Nu kunnen ze het opdoeken met een leuk verhaal, in plaats te moeten verwijzen naar tariefverhogingen...

Zolang belgacom een staatsbedrijf is en telenet de politiekers dik doet bijverdienen zal het een duopolie blijven, de verwoede poging van orange ten spijt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ondertussen ben ik voor gsm (geen data)klant bij dommel.Ik wou absoluut niet bij BASE gaan,gewoon omdat ik zo vermoed dat ook de goedkopere formules daar gaan verdwijnen op termijn.Base is wel de duurste met zijn BASE 0 zo een 0,25€ per minuut of 2,5 keer duurder dan Orange!!
https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm ... ase-0.html
In media markt oostakker geweest(eigenlijk voor iets voll. anders) maar er was daar een verkoper van Orange,en ik was eigenlijk ook wel te vinden voor Orange Easy(0,10€ per min),maar de verkoper deed alsof hij mij niet gehoord had,en wou mij direkt een abonement aansmeren,zoveel per maand is het minimuum meneer,mijn goesting was vlug over,hij wou het easy abo zelfs niet vermelden,en dat vond ik erover.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-easy

Daardoor dus nu bij Dommel,ik probeer mijn moeder er alvast ook binnen te krijgen,is voor het bellen nog de helft goedkoper dan Orange
0,05€ per minuut
https://www.dommel.be/freedom/freedom/m ... osten.html
Besluit hier dat de tarieven van de 'Betaal alleen wat je verbruikt' formules zeer ver uit elkaar liggen,voor een min bij Base kan men er 2,5 bij Orange en vijf bij Dommel als dat geen groot verschil is,wel moet ik erbij zeggen dat zoiets absoluut niet geschikt is voor gebruik van Data.
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hi, heeft iemand er al iets op gevonden om die kosten van aangetekend versturen terug te krijgen?
snap trouwens niet dat testaankoop akkoord is gegaan met dat die extra kosten v aangetekend opsturen tlv klant komen én zich vervolgens dan ook nog zo op de borst slaat van 'wat zij toch maar bereikt hebben'
imho is deze extra kost gewoon een manier om te belemmeren dat men naar een andere prov. dan base gaat...
als base die sim kan aannemen wanneer een atklant overstapt, kan men die ook aannemen om uit te betalen.
zelfde geldt voor aldi; jarenlang had men wel tijd om AT te verkopen, maar nu het op geld teruggeven aankomt, heeft men geen tijd...
en blijkbaar komen at & co daarmee weg
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ricky1 schreef:hi, heeft iemand er al iets op gevonden om die kosten van aangetekend versturen terug te krijgen?
Aangetekend schrijven op papier via Bpost is in principe niet nodig. Je kan alles digitaal doorsturen. Een digitaal ondertekend pdf-bestand met het Signature-certificaat van je eID en een timestamp van de TSA-server van de federale overheid(http://tsa.belgium.be/connect) of Vlaamse overheid( https://tsa-dtp.vlaanderen.be/) heeft dezelfde juridische waarde als een aangetekende zending.

Je kan perfect zo'n digitaal ondertekend pdf-bestand toevoegen aan het webformulier op https://www.base.be/nl/eservices/mijn-b ... ection=NEW
Benodigdheden:
- Adobe Acrobat Reader DC en Windows
- eID-software: https://eid.belgium.be/nl
- eID + kaartlezer
- scanner om de voor- en achterzijde van je Aldi Talk-simkaart in te scannen
Handleidingen:
https://eid.belgium.be/nl/digitale-handtekeningen#7257
https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/usin ... tures.html
https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/usin ... signatures

Vergeet de TSA-server van Vlaanderen of België zeker niet in te stellen, anders is je document niet juridisch geldig gedateerd.

Wie allergisch is aan Adobe en Windows, kan evengoed een pdf digitaal ondertekenen via de open source digitale handtekening-software van de Europese Commissie: https://joinup.ec.europa.eu/sd-dss/weba ... standalone
Vergeet openjdk en openjfx niet te installeren want het is een Java-toepassing.
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedankt Raf,
echt begrijpen doen we het helaas nog niet (zijn niet handig met computer enz) maar hopelijk komt dat wel na tig keer lezen vd urls...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Interessant. Waar stel je die tsa-server in? De rest lijkt nogal eenvoudig.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

liegebeestig schreef:Waar stel je die tsa-server in?
In Adobe Acrobat Reader DC.
Als je de dss-app.jar van de Europse Commissie gebruikt, dan staat de Belgische TSA reeds ingesteld in het bestand spring/applicationContext.xml van het jar-bestand. Je kan de TSA eventueel ook wijzigen naar de Vlaamse.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”