Weer een prijsverhoging in aantocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Waar haal jij dit uit ? Ik zit goed bij Proximus, ben helemaal niet van plan om ergens anders of ooit nog terug te gaan naar telenet , je krijgt minder en je betaalt meer ... haha zottekes.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

wied schreef:het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik :-D

https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... MOPAGE__2P
Het gaat hier om een tijdelijk aanbod,(voor vijf maanden)en dit alleen maar voor nieuwe klanten,let er ook op dat het een 2p.aanbod is,en het vooral de trouwe Telenet klant een doorn in het oog is,dat zij nooit een korting krijgen.
Natuurlijk is dit een aanpassen aan het Orange aanbod,voor een klein deel dan...5 maanden....en daarna??
Mijn aandacht gaat hier ook naar de internet snelheid,en het data volume,dit is duidelijk nog minder dan het Orange aanbod.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik :-D

https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... MOPAGE__2P
Ge moet eigenlijk goed zot zijn om hierop in te gaan...
Het "fiber 100 + tv" aanbod is duurder dan een whop. :bang:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

paar dagen geleden geloof tot de 27ste kreeg je 12 maand
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik huur 1 Digicorder en heb Basic Internet van Telenet, dus voor mij is dit wel interessant. Zal eens proberen bellen dinsdag
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wel -zoals gewoonlijk- enkel voor nieuwe klanten. En je koopt beter een digicorder, dan te huren. (recente toestellen op 2dehands sites voor 100-125 € te vinden). Na een goed jaar ben je 'break-even' en maak je winst.
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 28787.html

Eind dit jaar komt er wel een nieuw model bij Telenet, mss. kan je dan nog huren als je toch niet wilt kopen en zo voor het nieuwe model omwisselen?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/telenet-s ... d-decoder/
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

wied schreef:ik vind de recente uitspraken van Porter niet normaal...
Telenet zit dan ook met een groot lek van bijna 10% van de klanten die wegloopt, door de aangroei van nieuwe klanten valt het voorlopig nog niet erg op, maar als ook die stilvalt is het verhaaltje van Telenet uit. De strategie is nu volop gericht op upselling en vendor lockin van de bestaande klanten: nieuwe Digicorder, nieuwe homegateway, nieuwe apps, misschien zelfs quintuple of sextuple play bundels
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:wel -zoals gewoonlijk- enkel voor nieuwe klanten. En je koopt beter een digicorder, dan te huren. (recente toestellen op 2dehands sites voor 100-125 € te vinden). Na een goed jaar ben je 'break-even' en maak je winst.
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 28787.html

Eind dit jaar komt er wel een nieuw model bij Telenet, mss. kan je dan nog huren als je toch niet wilt kopen en zo voor het nieuwe model omwisselen?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/telenet-s ... d-decoder/

Is ook tezien van wie je hem koopt. Want gmiddeld en ik zeg wel gemiddeld gaat zo een box 2 jaar mee bij veel gebruik.
dus moet ge al bijna een toestel kunnen kopen die niet veel gebruikt is en jonger is dan 1 jaar, of anders ga je meer kans hebben duurder uit te komen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

raf1 schreef:
wied schreef:ik vind de recente uitspraken van Porter niet normaal...
Telenet zit dan ook met een groot lek van bijna 10% van de klanten die wegloopt, door de aangroei van nieuwe klanten valt het voorlopig nog niet erg op, maar als ook die stilvalt is het verhaaltje van Telenet uit.
Dan zal Telenet verplicht zijn van hun prijzen te verlagen en hun aanbod aantrekkelijker te maken anders zal Telenet inderdaad een groot probleem hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De aboneeverloop is minder dan 10% maar door de groei van nieuwe klanten blijft het eigenlijk gelijk. Dat is altijd al zo geweest, alleen wordt het verloop groter. Zolang er niet meer effectief klanten weglopen dan bijkomen is er geen probleem voor Telenet.

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 65973.html
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Klantenverloop stijgt systematisch bij Telenet met elke prijsverhoging, voor het afgelopen jaar(april 2016-2017) gelden volgende cijfers.
Klantenverloop:
Kabeltelevisie: 9,7%
Breedbandinternet: 9,1%
Vaste telefonie: 10,6%
bron: Earnings Release Q1 2017 DUTCH_vFINAL.pdf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Telenet zit dan ook met een groot lek van bijna 10% van de klanten die wegloopt, door de aangroei van nieuwe klanten valt het voorlopig nog niet erg op, maar als ook die stilvalt is het verhaaltje van Telenet uit.
En waar denk je dat die nieuwe klanten vandaan komen... van andere providers waar ze weglopen (of denk je dat er in de markt nog zoveel groei zit).
raf1 schreef:De strategie is nu volop gericht op upselling en vendor lockin van de bestaande klanten: nieuwe Digicorder, nieuwe homegateway, nieuwe apps, misschien zelfs quintuple of sextuple play bundels
Net zoals andere providers dit doen of wat denk je dat een Tutimus is ?

Altijd grappig hoe jij TN tracht te bashen, die constante negatieve ondertoon, totaal gebrek aan objectiviteit in je posts... jij hebt echt een trauma opgelopen heb ik de indruk.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Men moet er ook rekening mee houden dat er een % van klanten zijn die bijv. minder diensten afnemen,maar toch Telenet klant blijven.Bijvoorbeeld mensen die voor internet en vaste tel. weggaan bij Telenet(naar Scarlet??),maar voor TV bij Telenet blijven.Dat zijn dan ook Telenet klanten,maar toch wel met een veel mindere bijdrage,zoiets haalt dan de prijs per klant naar beneden,aangezien deze nu 54,4€ bedraagd moeten er toch wel heel wat mensen zijn die zoiets dergelijks gebruiken,de goedkoopste WIGO kost al 100€ vergeet dat niet,er zijn dus zeer veel klanten die een beperkte dienst afnemen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@fluppie, je stelling klinkt erg logisch en aannemelijk :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ga van business 200 naar basic internet gaan. Voor 10 euro koop ik 50 gb extra en daar kom ik mee toe.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik vind het de juiste strategie om enkel te betalen voor wat nodig is! Niettemin ben ik in mijn vrienden/familie kring zowat de enige (die alleen betaalt voor internet)... Ik hoop dus dat fluppie's stelling klopt zodat we ooit dat verdomde duopolie doorbreken :-D

@yaris

https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/

je bent nog niet vertrokken en ze reageren al! Slechts voor 4 maanden, maar toch 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

De Belgische markt is gewoon te klein, te weinig potentiële klanten vs infrastructuur/investering kosten en dit drijft de prijzen omhoog zowel bij Telenet als Belgacom. Ik merk dit ook bij andere producten.

De politiek in dit land had hier al veel langer iets aan moeten doen en niet staren of na-apen van buur landen waar de situatie totaal anders is.

Naar mijn inzien had men gewoon 1 groot glasvezel netwerk in België moeten aanleggen dat beheerd word door een neutraal bedrijf dat aangestuurd word door de overheid. (gelijkaardig aan een eandis) De diensten hier op kunnen dan aangeboden worden door een Telenet/Belgacom/EDPnet/etc..

Dit had op lange termijn veel voordeliger geweest op diverse vlakken en vocht iedereen met gelijke middelen en dan krijg je pas een concurrentie strijd. Ooit heeft dit principe bestaan maar dan over de Belgacom telefoon lijn met de inbel verbindingen naar diverse providers eunet,uunet,internetplanet, later dan nog die gratis inbel nummers.

en om even te vergelijken ergens begin jaren 90 betaalde mijn ouders een telefoon rekening van meer dan 250euro voor 2 maand omdat ik op internet/bbs zat voor paar uren tegen een snelheid van 1 tot 5 kb/sec :-D

Dus op dat vlak hebben we toch een enorm voorruitgang geboekt, om toch iets positiefs te zeggen :P
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

wied schreef: je bent nog niet vertrokken en ze reageren al! Slechts voor 4 maanden, maar toch 8)
Dat zal nu de "tijdelijke" strategie worden van Telenet om acties (van 1 maand tot 12 maanden) te lanceren om oude en nieuwe klanten (terug) te lokken naar hun netwerk. Dit zal hen wel lukken als ik zie welke promoties ze plots uit de kast halen. Maar of dit een langere termijn visie inhoudt dat zal later nog moeten blijken. Want als ze blijvend jaarlijks de prijzen de hoogte induwen zou het wel eens kunnen zijn dat het een slag in het water zal zijn (promotie cashen en terug weg).

We kunnen enkel maar hopen dat Orange de komende maanden en jaren een deftige derde speler op de telecom markt wordt. Ze krijgen van mij alle krediet, al is het maar om het BIPT, Telenet en Proximus de duivel aan te doen. De telecom prijzen zijn veel te hoog en onbetaalbaar geworden in dit land. Als zelfs het BIPT dit beleid in de hand werkt en steunt is er iets deftigs mis met deze zogenaamde regulator.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

PleXuS schreef:De Belgische markt is gewoon te klein, te weinig potentiële klanten vs infrastructuur/investering kosten en dit drijft de prijzen omhoog zowel bij Telenet als Belgacom.
Dat is in mijn ogen echt zever. België, en zeker Vlaanderen, is 1 van de drukst bevolkte gebieden op aarde. Maw: als je infrastructuur aanlegt, heb je bijna nergens ter wereld zo veel potentiële klanten als hier... Kost per inwoner is dus veel lager.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar uiteindelijk is Vlaanderen maar zo "groot" (klein) als een deftige stad in andere landen.

In Istanbul wonen bijvoorbeeld meer mensen dan in gans Belgie zelfs !
Plexus schreef:Naar mijn inzien had men gewoon 1 groot glasvezel netwerk in België moeten aanleggen dat beheerd word door een neutraal bedrijf dat aangestuurd word door de overheid. (gelijkaardig aan een eandis)
Dit lijkt inderdaad de meest logische oplossing... alléén moeten we dan opletten dat we niet meer betalen dan nu omdat in dat bedrijf dan weer iedereen z'n zitje wil hebben (om z'n zakken vol te laden).
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

proximusboyke schreef:
satsurfer schreef:wel -zoals gewoonlijk- enkel voor nieuwe klanten. En je koopt beter een digicorder, dan te huren. (recente toestellen op 2dehands sites voor 100-125 € te vinden). Na een goed jaar ben je 'break-even' en maak je winst.
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 28787.html

Eind dit jaar komt er wel een nieuw model bij Telenet, mss. kan je dan nog huren als je toch niet wilt kopen en zo voor het nieuwe model omwisselen?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/telenet-s ... d-decoder/

Is ook tezien van wie je hem koopt. Want gmiddeld en ik zeg wel gemiddeld gaat zo een box 2 jaar mee bij veel gebruik.
dus moet ge al bijna een toestel kunnen kopen die niet veel gebruikt is en jonger is dan 1 jaar, of anders ga je meer kans hebben duurder uit te komen.

Ik raad altijd aan om te kopen. Hier staan nu 2 digicorders. De ene 5 en de andere 4 jaar. Allebei destijds als gereviseerd model aangekocht aan 1 euro.
Kopen is 2 jaar verplichte garantie die ze moeten geven.
Dus 249 eenmalig of maandelijks 9 euro huur?
In het tweede geval heb je na 2 jaar al 216 euro huur uitgespaard. Als de digicorder dan defect geraakt ben je hoogstens 33 (249-216) euro kwijt. Nog anders uitgedrukt enkel tussen de 2 jaar en 2 jaar en 3.5 maanden mag de digicorder niet stuk gaan of je verliest tussen de 1 en 33 euro. Alles wat langer meegaat is meegenomen.
Dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat telenet elk jaar de huur "indexeert". Kopen is dus altijd beter.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

steven 4 jaar geleden was het maar 5 of 6 euro om te huren dus moest ge al 40 maand huren om profijt te doen.
En ik heb het vooral over de 2de hands toestellen op internet;
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Kan je eigenlijk een WIGO nemen met een gekochte digicorder? Ik bedoel dan uiteraard dat de WIGO dan minder kost dan met gehuurd toestel?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Steven7 schreef:[...]
Maar wat met verouderde modellen die bij huren 'gratis' worden vervangen door een nieuwer model? Dan zit je daar met je werkend oude model dat helaas geen toegang meer krijgt tot het netwerk of niet meer functioneel blijkt omdat ze van codec of technologie zijn veranderd...

Niet dat ik ervoor pleit om te huren ipv te kopen; ik koop veel liever. Maar bovenstaand scenario is wel actueel, omdat ze binnenkort overstappen naar een nieuw model met ondersteuning voor '4k' (eigenlijk UltraHD of UHD, maar dat is te moeilijk voor noobs).
Laatst gewijzigd door James. 02 mei 2017, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

4K gaat geen impact hebben op de bestaande decoders... anders zou TN die allemaal moeten vervangen.

Het enige wat je dus niet zal kunnen zien zijn eventuele nieuwe 4K zender... maar verder zou ik me geen zorgen maken.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Kan je eigenlijk een WIGO nemen met een gekochte digicorder? Ik bedoel dan uiteraard dat de WIGO dan minder kost dan met gehuurd toestel?
Is niet mogelijk. Huur zit sowieso in de wigo prijs en kan er niet uit gelaten worden.
Nu, op zich niet zo slecht als het in die prijs is inbegrepen (ok, 9 euro de maand is nog altijd veel en t zou leuk zijn geweest moest ge da kunnen laten vallen) maar ge hebt dan wel een digicorder die, moest 'm na 2 jaar kapot gaan, altijd onder garantie valt.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

proximusboyke schreef:steven 4 jaar geleden was het maar 5 of 6 euro om te huren dus moest ge al 40 maand huren om profijt te doen.
En ik heb het vooral over de 2de hands toestellen op internet;
In 2011 bedroeg de huurprijs nog steeds 8 euro. Het is pas de laatste drie jaar dat ze die serieus zijn beginnen opslagen.
Mijn nota bene gereviseerde digicorders die ik dus 48 en 60 maanden heb hebben me dus al minstens 8 * 108 = 864 euro huur bespaard. Elke maand komt daar nog minstens 9 * 2 = 18 euro bij.
Hier moet ik wel mijn 2 euro aankoopkost bijtellen.

Bij tweedehandstoestellen zal de afschrijving zoiezo al sneller zijn, al heb je inderdaad niet die garantie. Ik raad aan om nieuw te kopen en eventueel tweedehands, maar zeker niet huren.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Telenet haalt de uitzendrechten voor het voetbal binnen tot 2019 - 2020, ze hebben hiervoor meer betaald dan voor het vorige contract. Zo weten we terug waar de volgende prijsverhoging bij Telenet voor zal dienen. :beerchug:

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... hten.dhtml
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik hoop echt dat er vlug duidelijkheid komt,het art. vermeld 'waarschijnlijk ook Proximus en Orange' dit blijkt toch nog niet waterdicht te zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Uiteindelijk heeft de Pro League echter beslist dat alles bij het oude blijft en Proximus en Telenet gewoon het Belgische voetbal mogen blijven uitzenden.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/245725 ... z4fx0hdKby
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik snap soms niet dat ze dat geld eruit halen. Buiten betalen voor de rechten moeten ze ook nog hele ploegen voorzien voor opnames etc,,, ,
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat zijn behoorlijke kijkcijferkanonnen natuurlijk. Adverteerders die tijdens die uitzendingen reclame willen maken betalen ook geen zacht prijsje denk ik ;)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Patje schreef:Uiteindelijk heeft de Pro League echter beslist dat alles bij het oude blijft en Proximus en Telenet gewoon het Belgische voetbal mogen blijven uitzenden.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/245725 ... z4fx0hdKby
De Pro League is geen liefdadigheids instelling. Eleven wilde 80 miljoen neerleggen voor de exclusieve rechten, en die hebben de rechten dus duidelijk niet gekregen. Maw Telenet heeft er veel geld tegenaan gesmeten voor de jpl rechten en de rechten van de herhalingen. De clubs en de bond willen zoveel mogelijk geld vangen eh. Als ze al spreken van 17% meer tegen over de 70 mil van vorig jaar en voorlopig is alleen Telenet die een deal heeft voor de rechten, dan zegt dat genoeg. Als Eleven die rechten had gehad dan was de kans reëel dat zowel Proximus, Telenet en Orange gewoon Belgisch voetbal zouden uitzenden dus de bond heeft hier niet gekozen om zoveel mogelijk kijkers te hebben maar om zoveel mogelijk geld te hebben.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Patje schreef:Uiteindelijk heeft de Pro League echter beslist dat alles bij het oude blijft en Proximus en Telenet gewoon het Belgische voetbal mogen blijven uitzenden.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/245725 ... z4fx0hdKby
Vrij eigenaardig,op de website v/d Tijd staat duidelijk dat Proximus nog geen beslissing genomen heeft,(maar dat zou natuurlijk al kunnen achterhaald zijn).
Telenet heeft wel de rechten op de wedstrijden via internet,men laat wel weten dat ook Proximus klanten zouden kunnen kijken(via een betaling dan??)

http://www.tijd.be/
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

springfield schreef: De Pro League is geen liefdadigheids instelling. Eleven wilde 80 miljoen neerleggen voor de exclusieve rechten, en die hebben de rechten dus duidelijk niet gekregen. Maw Telenet heeft er veel geld tegenaan gesmeten voor de jpl rechten en de rechten van de herhalingen. De clubs en de bond willen zoveel mogelijk geld vangen eh. Als ze al spreken van 17% meer tegen over de 70 mil van vorig jaar en voorlopig is alleen Telenet die een deal heeft voor de rechten, dan zegt dat genoeg. Als Eleven die rechten had gehad dan was de kans reëel dat zowel Proximus, Telenet en Orange gewoon Belgisch voetbal zouden uitzenden dus de bond heeft hier niet gekozen om zoveel mogelijk kijkers te hebben maar om zoveel mogelijk geld te hebben.
En nochtans stond in de tender dat ze deze keer de rechten aan een platformneutrale zender wilden verkopen. Dan zullen Eleven en Eurosport toch zwaar onder de verwachte prijs gezeten hebben. En daarnaast heeft Telenet natuurlijk naast de live rechten ook de samenvattingen, de Supercup en de OTT rechten binnengehaald. Misschien dat men daarom toch het geweer van schouder veranderd heeft.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

OUSooner schreef:
springfield schreef: De Pro League is geen liefdadigheids instelling. Eleven wilde 80 miljoen neerleggen voor de exclusieve rechten, en die hebben de rechten dus duidelijk niet gekregen. Maw Telenet heeft er veel geld tegenaan gesmeten voor de jpl rechten en de rechten van de herhalingen. De clubs en de bond willen zoveel mogelijk geld vangen eh. Als ze al spreken van 17% meer tegen over de 70 mil van vorig jaar en voorlopig is alleen Telenet die een deal heeft voor de rechten, dan zegt dat genoeg. Als Eleven die rechten had gehad dan was de kans reëel dat zowel Proximus, Telenet en Orange gewoon Belgisch voetbal zouden uitzenden dus de bond heeft hier niet gekozen om zoveel mogelijk kijkers te hebben maar om zoveel mogelijk geld te hebben.
En nochtans stond in de tender dat ze deze keer de rechten aan een platformneutrale zender wilden verkopen. Dan zullen Eleven en Eurosport toch zwaar onder de verwachte prijs gezeten hebben. En daarnaast heeft Telenet natuurlijk naast de live rechten ook de samenvattingen, de Supercup en de OTT rechten binnengehaald. Misschien dat men daarom toch het geweer van schouder veranderd heeft.
In een artikel stond dat Eleven de rechten voor 5 jaar wou en dat zag de Pro League niet zitten. Telenet zal ook gewoon een goed bedrag neer gelegd hebben voor de extra rechten zoals de herhalingen en het online uitzenden. Ik vrees dat Orange nu wel niet Belgisch voetbal zal uitzenden, het aantal tv klanten ligt nog relatief laag op deze moment om daar een smak geld aan te geven. Zou wel jammer zijn want 3 jaar geen Belgisch voetbal zal toch ook wel potentiële klanten weg houden terwijl ze wel de potentie hebben om goed te groeien.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

springfield schreef:. Zou wel jammer zijn want 3 jaar geen Belgisch voetbal zal toch ook wel potentiële klanten weg houden terwijl ze wel de potentie hebben om goed te groeien.
Wraakroepend dat een ganse samenleving gegijzeld wordt door dat voetbal. Teken dat onze telecom veel te duur is. Wie voetbal wil zien moet maar zelf meer betalen en de rest van de klanten gerust laten. Dan zouden we eindelijk eens normale prijzen betalen voor ons internet, tv en dergelijke ....
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Muziekbos schreef:
springfield schreef:. Zou wel jammer zijn want 3 jaar geen Belgisch voetbal zal toch ook wel potentiële klanten weg houden terwijl ze wel de potentie hebben om goed te groeien.
Wraakroepend dat een ganse samenleving gegijzeld wordt door dat voetbal. Teken dat onze telecom veel te duur is. Wie voetbal wil zien moet maar zelf meer betalen en de rest van de klanten gerust laten. Dan zouden we eindelijk eens normale prijzen betalen voor ons internet, tv en dergelijke ....
Spreek ik ergens over gijzeling van de samenleving door voetbal? Geen zaken vertellen die ik nergens zeg. Er zijn gewoon veel klanten die Belgisch voetbal kijken, Orange zal dus een minder breed publiek kunnen aanspreken. En wie voetbal wil zien moet een extra pakket nemen dat geld kost. Behalve bij Orange, die het nu gratis aanbieden om klanten te lokken, om te groeien, zodat ze meer winst kunt maken, zodat ze ook een beter product kunnen bieden aan de klant.

Btw, ik kijk zelf geen Belgisch voetbal.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Orange word nog flink benadeeld omdat het geen triple play kan aanbieden(met vaste tel) wanneer komt dit in orde?(Halloo BIPT)alleen dan zou de consument echt kunnen vergelijken.
Het niet kunnen aanbieden v/e voetbal pack zou natuurlijk ook veel klanten kunnen afschrikken,vraag is of het de moeite loont(aantal klanten!!) voor Orange,om dit ook aan te bieden
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Maar uiteindelijk is Vlaanderen maar zo "groot" (klein) als een deftige stad in andere landen.

In Istanbul wonen bijvoorbeeld meer mensen dan in gans Belgie zelfs !
Plexus schreef:Naar mijn inzien had men gewoon 1 groot glasvezel netwerk in België moeten aanleggen dat beheerd word door een neutraal bedrijf dat aangestuurd word door de overheid. (gelijkaardig aan een eandis)
Dit lijkt inderdaad de meest logische oplossing... alléén moeten we dan opletten dat we niet meer betalen dan nu omdat in dat bedrijf dan weer iedereen z'n zitje wil hebben (om z'n zakken vol te laden).
Ik ben compleet met je eens maar i.v.m. zakken vol te laden, waar gebeurd dat niet tegenwoordig?
Volgens mij als je als overheid uw werk te goeie doet zou dat allemaal niet kunnen of mogen, maar ja waar gebeurd dat? :-)
Een perfect wereld is er niet, maar in ons land heb ik het gevoel dat men veel steken heeft laten vallen op infrastructuur en dat is redelijk breed genomen. (telecom/elektriciteit/wegen/... etc) en dat heeft volgens mij veel te maken dat er ministers of medewerkers zijn die ook per ongeluk wat centjes in hun zakjes hebben laten vallen waardoor ze plotseling van idee/mening veranderen. Met geld kan je veel doen :wink:

Maar kritiek geven is ook altijd makkelijker dan het uiteindelijk zelf doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”