Powerbank met stopcontact?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik vraag mij af of er zoiets bestaat? :) Ik ga regelmatig met de tent op reis en gebruik meestal mijn Smartphone om muziek te beluisteren s'avonds maar nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om mijn jbl boost tv bar te gebruiken :P Enige nadeel hieraan is dat hij enkel werkt met een stekker :( Iemand idee'tjes?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gewoon een invertor... al zijn er die blijkbaar enkel van 12V naar 220V.

Trouwens een powerbank kan gewoon het vermogen niet leveren voor zoiets... daar heb je een deftige autobatterij voor nodig.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een gewone kleine UPS? Wel minder draagbaar :-)
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Er bestaan omvormers(converters) die 12V dc(batterij van auto)naar 220v ac omzetten....

http://www.conrad.be/ce/nl/overview/211 ... &WT.srch=1
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfs een Belgisch product:
https://lifepower.be/
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat staat er op de adapter?
19V / 2A ofzo iets?

Een inverter is op zich niet zo efficient dus de batterij die je zal moeten meesleuren is dan ook wat zwaarder.
Met een power bank zal het vermoedelijk niet lukken maar een DC-DC omvormer en de juiste stekker wel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wij gebruiken een verlengsnoer op camping...
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Plug wordt volgende week geleverd hier (wel aan 50% korting door optijd te crowdfunden).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Hmmm toch allemaal vrij dure oplossingen hier, zal het dan wel bij m'n smartphone'tje houden :-D En ivm verlengsnoeren op campings, dat gebruik ik indien dit mogelijk is ja, maar als ik "op de wilden boef" weg ben ist ni altijd een camping :lol:
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

als je eerst 230V maakt is accu vlug leeg, ik heb permanent 230V in de wagen aanstaan, en ik schat toch dat dit vlug een ampere verbruikt zonder dat ik het gebruik.
Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Een kleine Bluetooth speaker met ingebouwde batterij geen beter idee?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

KRL100 schreef:Een kleine Bluetooth speaker met ingebouwde batterij geen beter idee?
Nu dat ik weet hoeveel het kost om mijn idee werkend te krijgen mss wel ja, maar doe het voorlopig wel gewoon zo dan :) Wou het gewoon weten omdat ik die jbl speaker hier thuis ook gebruik in de badkamer en ik daar héél tevreden van ben ;)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beetje off topic, maar ik zie dat die JBL bar een vermogen van 30 watt heeft en een maximale geluidsdruk van 92 dB kan leveren.
Dat bewijst maar weer hoe relatief vermogens kunnen zijn; sommige luidspekers hebben nog geen halve watt nodig om zoveel lawaai te maken... Dus 30 watt staat imposant op de doos, maar het is het niet :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik ben thuis ook heel tevreden van mijn zetel, maar die neem ik ook niet mee. :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Koop een elektrische wagen met 230V stopcontact. Wordt gesponsord en accu is groot genoeg.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

SpecialK schreef:Beetje off topic, maar ik zie dat die JBL bar een vermogen van 30 watt heeft en een maximale geluidsdruk van 92 dB kan leveren.
Dat bewijst maar weer hoe relatief vermogens kunnen zijn; sommige luidspekers hebben nog geen halve watt nodig om zoveel lawaai te maken... Dus 30 watt staat imposant op de doos, maar het is het niet :)
Van vermogens en al die cijferkes heb ik niet veel kaas gegeten, heb dit toestelletje gekocht voor 35€ bij ons in de winkel nadat deze een maandje als showroommodel speelde in de winkel, daarom dat ik het gekocht heb, helemaal niet voor de cijfertjes ;)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aangaande een invertor;

Dus een toestel om van een sigarettenaansteker van 12 volt of 24 volt (vrachtwagen) een gewoon stopcontact te maken van 230 volt wisselspanning.

Ik ben zopas terug van vakantie met de tent. En ik heb speciaal zo'n invertor gekocht om mijn electronica op te kunnen laden. 12 v naar 23O volt / 150 watt maximaal.

Dat werkte heel goed. Tot ik na diverse dagen het gebruikt te hebben met de motor uit maar wel ritten gedaan te hebben tussen in de invertor piepte dat de autobatterij lage spanning had. Ik stopte direct om de batterij te belasten.

De volgende dag kon ik niet meer starten. Platte batterij. Met de hulp van de pechverhelping terug vertrokken.

Later heb ik die invertor enkel nog gebruikt tijdens het rijden zelf. Niet meer met de motor uit. Geen verdere problemen. Tot de laatste dag van de vakantie dat ik merkte dat de invertor niet meer werkte. Snel bleek dat er gewoon geen stroom meer zat op de 12 volt aansluiting van de auto.

Ik vermoede een gesprongen zekering en bleek ook zo te zijn. Een autozekering kost bijna niets. Misschien is het niet zo bij uw auto maar bij mij, een Toyota IQ, zit die zekering op een extreem onhandige plaats. Je moet al erg koppig zijn en uw hand durven steken in een donker gat met de hulp van een spiegeltje en een lamp terwijl je gewrongen zit bij de pedalen. Als je er voor naar de garage moet gaan dan gaat dat een heel dure zekering worden.

Een invertor is dus wel een idee maar wees voorzichtig. De autozekering is eentje van 12 ampere bij mij. De invertor heeft er zelf ook eentje van 15 ampere. Wanneer ik de zekering van de auto heb vervangen ga ik die van de invertor ook vervangen door eentje van 10 ampere. Hopelijk heb ik het dan niet meer voor. Toch niet de zekering van de auto. Die van de invertor vervangen is heel eenvoudig. En enkel tijdens het rijden gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”