alfa r36 telenetwifree

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
davped
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

hallo,iedereen,heeft er iemand ervaring met de alfa router r36 en telenetwifree,ik sta op een camping in westende, ik zie heel veel wifree stations van telenet ,maar het is mij nog niet gelukt om verbinding te maken met een telenetwifree,met een telenethomespot werkt het moeizaam,nu een yagi antenne besteld ,ik hoop op wat betere resultaten, waarschijnlijk nog mensen met dito problemen,graag wat ervaringen van jullie,mvg willy
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Heel dat wifree/homespot/hotspot gedoe werkt me meestal meer tegen dan dat het mee werkt.
Ofwel doe ik het helemaal fout ofwel is mijn GSM te traag ofwel trekt dat systeem op niet veel.
Meestal belandt ik gewoon in een loop van
-er is wifi
-gelieve in te loggen
-ingelogd
-er is wifi
-gelie...
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)
davped
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

gimic schreef:Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)
ok,bedankt voor de informatie,ik heb nu een yagi antenne besteld, straks doe ik verdere experimenten,mvg davped
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

davped schreef:hallo,iedereen,heeft er iemand ervaring met de alfa router r36 en telenetwifree,ik sta op een camping in westende, ik zie heel veel wifree stations van telenet ,maar het is mij nog niet gelukt om verbinding te maken met een telenetwifree,met een telenethomespot werkt het moeizaam,nu een yagi antenne besteld ,ik hoop op wat betere resultaten, waarschijnlijk nog mensen met dito problemen,graag wat ervaringen van jullie,mvg willy
Alles hangt af waar ge het wilt voor gebruiken.
Der is aan de kust het city mesh netwerk ( heb dat op overschot die wifi box)
Of anders is er nog de orange flybox.
Homespot en dergelijke en veel volk op de camping .....
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

gimic schreef:Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)
Dit is inderdaad noodzakelijk wil je een stabiele verbinding hebben in situaties waar er meerdere WiFree's zijn die vergelijkbare sterktes hebben.

Zie ook: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47697

Overigens zou ik wel aanraden om eerder een MiMo ontvanger te gaan gebruiken als de afstanden niet te groot zijn. (simpele 20 euro TP-Link (2x2 MiMo) met openwrt/ddwrt erop bv.) Daar ga je betere performance mee krijgen in een druk (lees gebouwrijke) omgeving. Indien het echter wat verder is en de plaatsing statisch is kan je beter een enkele directionelere antenne gebruiken en goed uitrichten. (Yagi, etc.)
Apparaten zoals een Loco M2 werken in beide situaties wel vrij goed.
lionpeerke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2017, 13:48

davped schreef:hallo,iedereen,heeft er iemand ervaring met de alfa router r36 en telenetwifree,ik sta op een camping in westende, ik zie heel veel wifree stations van telenet ,maar het is mij nog niet gelukt om verbinding te maken met een telenetwifree,met een telenethomespot werkt het moeizaam,nu een yagi antenne besteld ,ik hoop op wat betere resultaten, waarschijnlijk nog mensen met dito problemen,graag wat ervaringen van jullie,mvg willy
Beste Willy
mag ik je vragen welke yagi antenne je hebt gekocht en werkt die goed?
heb je die rechtstreeks op je computer of via een router?
ik heb zelf de R36 maar deze dus niet omdat wifree gebruikersnaam en wachtwoord vraagt en ik kan die nergens invullen na mijn mening
Hopelijk kun jij me wat wijzer maken ??
bij voorbaat veel dank
peer
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”