alfa r36 telenetwifree

davped
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

alfa r36 telenetwifree

Berichtdoor davped » 18 Apr 2017, 11:33

hallo,iedereen,heeft er iemand ervaring met de alfa router r36 en telenetwifree,ik sta op een camping in westende, ik zie heel veel wifree stations van telenet ,maar het is mij nog niet gelukt om verbinding te maken met een telenetwifree,met een telenethomespot werkt het moeizaam,nu een yagi antenne besteld ,ik hoop op wat betere resultaten, waarschijnlijk nog mensen met dito problemen,graag wat ervaringen van jullie,mvg willy

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Re: alfa r36 telenetwifree

Berichtdoor cadsite » 18 Apr 2017, 12:08

Heel dat wifree/homespot/hotspot gedoe werkt me meestal meer tegen dan dat het mee werkt.
Ofwel doe ik het helemaal fout ofwel is mijn GSM te traag ofwel trekt dat systeem op niet veel.
Meestal belandt ik gewoon in een loop van
-er is wifi
-gelieve in te loggen
-ingelogd
-er is wifi
-gelie...

gimic
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer

Berichtdoor gimic » 19 Apr 2017, 11:36

Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)

davped
Starter
Starter

Berichtdoor davped » 21 Apr 2017, 12:19

gimic schreef:Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)

ok,bedankt voor de informatie,ik heb nu een yagi antenne besteld, straks doe ik verdere experimenten,mvg davped

fendtje
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor fendtje » 21 Apr 2017, 12:54

davped schreef:hallo,iedereen,heeft er iemand ervaring met de alfa router r36 en telenetwifree,ik sta op een camping in westende, ik zie heel veel wifree stations van telenet ,maar het is mij nog niet gelukt om verbinding te maken met een telenetwifree,met een telenethomespot werkt het moeizaam,nu een yagi antenne besteld ,ik hoop op wat betere resultaten, waarschijnlijk nog mensen met dito problemen,graag wat ervaringen van jullie,mvg willy

Alles hangt af waar ge het wilt voor gebruiken.
Der is aan de kust het city mesh netwerk ( heb dat op overschot die wifi box)
Of anders is er nog de orange flybox.
Homespot en dergelijke en veel volk op de camping .....

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 296 keer

Berichtdoor AndRo555 » 21 Apr 2017, 17:59

gimic schreef:Denk dat het probleem is dat je van de ene router naar de andere hopt afhankelijk van het signaal. Je moet het mac adres instellen waarmee je verbonden wil blijven dacht ik ergens gelezen te hebben. maar kan verkeerd zijn... (Openwrt of DDwrt)

Dit is inderdaad noodzakelijk wil je een stabiele verbinding hebben in situaties waar er meerdere WiFree's zijn die vergelijkbare sterktes hebben.

Zie ook: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47697

Overigens zou ik wel aanraden om eerder een MiMo ontvanger te gaan gebruiken als de afstanden niet te groot zijn. (simpele 20 euro TP-Link (2x2 MiMo) met openwrt/ddwrt erop bv.) Daar ga je betere performance mee krijgen in een druk (lees gebouwrijke) omgeving. Indien het echter wat verder is en de plaatsing statisch is kan je beter een enkele directionelere antenne gebruiken en goed uitrichten. (Yagi, etc.)
Apparaten zoals een Loco M2 werken in beide situaties wel vrij goed.
Afbeelding Afbeelding
_______________^Mobistar LTE^______________

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”