Al success gehad bij het flashen van een Tele2 router / Speedtouch 706WL?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goedeavond,

mijn ouders hadden de Base Home Internet 4, welke op 16 maart gestopt is. Hun Speedtouch 706WL modem van Tele2 kunnen ze dus niet meer voor de Internet-verbinding gebruiken. Ze heebn nu het Internet bij Voo. Ze willen graag het modem, dat VOIP Gateway is, voor de telefonie van OVH gebruiken. Maar het administratie password hebben we niet en elk verzoek, het modem te flashen, mislukt.

Concreet :
tele2 - tele2 : werkt maar alléén als "user" niet als admin
Administrator - Sudlinet! : werkt niet
2lvlsup - Sp33d5upport : werkt niet
enz.

Ook heeft lang drukken op het reset knoop niets gebracht.

Had al iemand success in het flashen van dit modem?

Bedankt.

wile_e
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Hier staat het goed uitgelegd. "http://weethet.be/base_9.html". Mocht je toch nog problemen hebben stuur dan maar een PM
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nee, geen success. Ik kom hiermee niet verder. Na het installeren van het Upgrade Wizard wordt wel de modem gedetecteerd. Daarna druk ik op de reset knoop en de PWR en Ethernet LED worden oranje (rood en dan orange, om precies te zijn) en groen. Op de PC druk ik op "Précédent / Vorige". Dar komt de boodschap dat geen modem aangesloten is. Meerdere keer. Dan wordt de PWR led groen en de Ethernet LED uitgeschakeld. Daarna branden de Ethernet LED groen en WLAN LED rood. Dan wordt wel de modem gedetecteerd maar staat opnieux "Protégé par mot de passe / Beschermd door wachtwoord".
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Heb je deze topic al gecheckt: Na Tele2 -- de posts van 320i tonen een workaround voor het paswoord probleem (al weet ik niet of dat voor alle routermodellen geldt).

Ik weet het niet meer zeker maar ik heb ooit mijn Tele2 modem als wifi router gebruikt, dus mogelijk heb ik die procedure gevolgd. In een tekstbestandje vond ik ook nog deze quote (firmwares heb ik ook nog, bestandjes van ~5MB):
SpeedTouch 706, 706i, 706WL en 706iWL
Laatste Firmware versie van de router modem software.
Download 706 Upgrader R6.2.T.2 voor VoIP-SIP voor Windows (5.4 MB)
De Upgrade wizard werkt uitsluitend via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten en de netwerk interface moet tijdelijk van een vast IP-adres worden voorzien (bijv. 192.168.1.100).
Na uitvoering van de upgrade is herconfiguratie van de SpeedTouch 706 noodzakelijk. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden.
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel kunnen zijn met de nieuwe firmware.
Opgelet ! De eerdere release R6.1.9.6 is niet geschikt voor spoofing en ipcp (ZakelijkDSL) configuraties.

Configuratie wizard voor SpeedTouch 706(WL) en 706i(WL)
Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x voor Windows (3.0 MB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 706(WL) of 706i(WL) voor vele Nederlandse netwerk configuraties en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

je moet er op letten dat:
- je een vast IP adres op je PC instelt
- je windows firewall VOLLEDIG is uitgeschakeld
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

flupke19 schreef: - je windows firewall VOLLEDIG is uitgeschakeld
Dat was wel HET aandachtspunt. Nu is het mij met het flashen gelukt en ik ben verder met de configuratie bezig. Op woensdag zal ik de VOIP-rekening open doen en ik hoop dat alles nu vlot loopt [morgen ben ik gewoon niet thuis].

Een groet "dank u wel" ann alle deelnemers voor hun reacties and bijzonders aan flupke19 van mij uit La Louvière en van mij ouders in Fauroeulx aan de franse grens :beerchug: :banana:
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Flashen is nu in orde. Het Speedtouch draait nu met versie 6.2.29.2 maar ik krijg nog geen verbinding met de telefonie van OVH en ik vind niet waarom.

Wat functioneert :
- lokaal IP is 192.168.0.12
- configuratie is Bridge, 8.35
- het erkent diverse lokale IP's van het netwerk : 192.168.0.1 (modem van Voo), 192.168.0.3 (het PC beneden), enz.
- het heeft zijn eigen Wifi en als mij ermee verbind met een smartphone heb ik toegang aan het internet

Wat niet functioneert :
- Telephony is Enabled
- User name is 00326486xxxx
- URI is sip3.ovh.be
- Display Name is gelijk aan User Name
- Abbr. Number is [leeg]
- Naast Registered is een groot rood kruis, dus NEE
- Het paswoord van OVH heb ik veranderd voor iets gemakelijker, vooral als ik dat meerdere keren moet intippen. Maar vóór deze verandering heeft het natuurlijk ook niet gewerkt.
- Op het Speedtouch blijft het Voice LED zwart
- Het telefoontoestel werkt. Ik gebruik het voor mijn eigen telefoonlijn en ik heb geen ander telefoon om de testen uit te voeren.

Wat zou ik veranderen om de OVH telefonie te krijgen?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

wile_e schreef:Het paswoord van OVH heb ik veranderd voor iets gemakelijker, vooral als ik dat meerdere keren moet intippen. Maar vóór deze verandering heeft het natuurlijk ook niet gewerkt.
Ter info: het paswoord veranderen doe je in de oude manager én is minimum acht karakter lang.
OVH_VoIP_pwd.jpg
Blijkbaar zijn de oude en nieuwe manager niet in sync qua VoIP passwooord ... heb ik mogen ondervinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Hieronder de instellingen hoe OVH bij mij ooit gewerkt heeft op een speedtouch.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@eternum
Het paswoord is korrekt. Als ik de parameter van die lijn in mijn SPA112 voor Phone2 ingeef, kan ik hiermeee opbellen.

@TanknaT
Registrar en Proxy waren niet ingevuld. Dat heb ik nu gedaan maar dat heeft niets veranderd.
Het enige verschil dat ik in de configuratie heb is dat het modem bij mij "Bridge" is en niet "Voice Router". Maar met "Voice Router" had ik ja wel probeerd maar zonder success.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

wile_e schreef: Registrar en Proxy waren niet ingevuld. Dat heb ik nu gedaan maar dat heeft niets veranderd.
Het enige verschil dat ik in de configuratie heb is dat het modem bij mij "Bridge" is en niet "Voice Router". Maar met "Voice Router" had ik ja wel probeerd maar zonder success.
Ja dat is mogelijk, dit waren de instellingen van deze modem toen in hem als ADSL modem gebruikte.

Het kan natuurlijk zijn dat poort 5060 niet beschikbaar is en altijd duurt het wel even voor hij zich registreert bij OVH. je kan ook eens bij de logs kijken van de 706 wat er juist aan de hand is.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Als ik hier voor mijn test reeds een SPA112 dat aangesloten is, kan het zijn dat er een conflict is tussen de SPA 112 en de Speedtouch?
Zou het functioneren als ik de verbinding met de SPA112 onderbreek?
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet niet of uw probleem ondertussen opgelost is geraakt maar in dit forum "http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=165124" wordt dit besproken. Er zou dus een template bestaan met de naam "voiceata 7xx" waarmee je deze instellingen kan maken. Deze template zou op een installatie-CD van Speedtouch staan die samen met het toestel wordt geleverd. Mogelijk heeft een van de forum leden deze nog ergens in een schuif liggen en wil deze met ons delen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nee, het probleem is niet opgelost.

Bij mij thuis had ik vorig jaar het nieuwe modem van Voo gekregen (Netgear CG3700B) en een Fritz Box 7170 met de VOIP erop. Ik kon alleen maar vaststellen dat ik niet meer opbellen kon of opgebeld worden (één van beide, ik weet niet meer precies). Met het oude modem van Voo (Scientific Atlanta van 2008) functioneerde de VOIP nog perfekt maar ik kon dan niet van de hoge snelheden van Voo genieten.

Dus het kan wel zijn dat dit soort blokkering opnieuw voorkomt tussen de Netgear van Voo en de Speedtouch. Ik zal morgen de test doen met mijn oude Scientific Atlanta.

Een copie van de installatie-CD heb ik niet op het internet gevonden en werd niet met de Speedtouch geleverd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

wile_e schreef:Als ik hier voor mijn test reeds een SPA112 dat aangesloten is, kan het zijn dat er een conflict is tussen de SPA 112 en de Speedtouch?
Zou het functioneren als ik de verbinding met de SPA112 onderbreek?
Dat zou kunnen.
Voor zover ik weet kan je bij OVH geen meerdere devices gelijktijdig registreren...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik kwam vandaag absoluut niet verder. Ik zette het Netgear modem van Voo als "bridge" en koppelde het aan een Fritzbox 7170. Ik krijg toegagn aan het internet en de wifi. Voor de telefonie krijg ik de boodschap van een DNS foutmelding. Als ik deze nummer met mijn GSM opbel, klinkt de aangeslotene telefoon niet maar het schijnt op mijn GSM als niemand afhaakt. Als ik met deze teleffon zelfs bel, hoor ik het bezet-toon.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

wile_e schreef: Een copie van de installatie-CD heb ik niet op het internet gevonden en werd niet met de Speedtouch geleverd.
Het betreft een universele CD, dezelfde voor die reeks van Speedtouch modems, die werd destijds meegeleverd als je een Speedtouch kocht via een regulier kanaal. Blijkt ook dat er regelmatig modernere versies werden meegeleverd, ik heb verwijzingen gevonden naar verschillende versienummers. Omdat jij je modem betrokken hebt van Tele2, met voor Tele2 aangepaste firmware, heb je die CD niet gekregen.
Na wat zoeken vind ik een site waar een link opstaat naar een zip-bestand met een kopie van de CD. Of dit de juiste is en hoe je die moet gebruiken, geen idee. Mogelijk moet je er opnieuw een CD van maken, als dat al mogelijk is. Ik hoor wel wat je ervan kan maken.

site: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=11240.0
link naar de zip-file: http://www.mediafire.com/file/7078z7mnk ... ler+CD.zip
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Dit zijn de bestanden die ik nog heb:

706_Upgrade_R62T2_sip.exe
716_Upgrade_R62T2_sip.exe
ST7xx_config_nl_R6x_v18.exe

^-- deze laatste bevat een folder met .tpl templates zoals:
6x_7xx_1483_default_voip_generic_WL.tpl
6x_7xx_pppoa_default_voip_generic_WL.tpl
6x_7xx_pppoa_userlan_voip_generic_WL.tpl

Hier is een downloadlink voor alle drie bestanden in een .zip bestandje (15MB): ('k weet niet hoelang de link blijft werken)
https://openload.co/f/T3s-thmnKT8/ST_706_716.zip
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb in 2010 een tweetal Tele2 modems herflasht volgens de instructies op weethet.be . Ik merk dat die pagina nu weg is.
Ik heb wel nog een file gevonden op mijn pc: SpeedtouchModem_706_Upgrade_R62T2_sip.exe
Dit is waarschijnlijk de firmware die ik erop gezet heb. Ik weet niet of dat iemand kan helpen.
Hoewel ik denk dat je al de goeie firmware hebt.

Gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

wile_e schreef:Voor de telefonie krijg ik de boodschap van een DNS foutmelding.
Dit heb ik ook ooit eens gehad bij een Voip configuratie. Ik heb dat toen omzeild door het ip-adres in te geven ipv de sip-server naam.
Dus in uw geval "sip.ovh.be" wordt dan: "91.121.129.20".
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jaker schreef:
wile_e schreef:Voor de telefonie krijg ik de boodschap van een DNS foutmelding.
Dit heb ik ook ooit eens gehad bij een Voip configuratie. Ik heb dat toen omzeild door het ip-adres in te geven ipv de sip-server naam.
Dus in uw geval "sip.ovh.be" wordt dan: "91.121.129.20".
Ja, dat heb ik al. sip3.ovh.be wordt 91.121.129.159
MarkDM schreef:Ik heb in 2010 een tweetal Tele2 modems herflasht volgens de instructies op weethet.be . Ik merk dat die pagina nu weg is.
Ik heb wel nog een file gevonden op mijn pc: SpeedtouchModem_706_Upgrade_R62T2_sip.exe
Dit is waarschijnlijk de firmware die ik erop gezet heb. Ik weet niet of dat iemand kan helpen.
Hoewel ik denk dat je al de goeie firmware hebt.

Gr,
Mark
Ja, ik heb reeds de laatste firmware (6.2.29.2, Board Name : BANT-S)
cptKangaroo schreef:Dit zijn de bestanden die ik nog heb:

706_Upgrade_R62T2_sip.exe
716_Upgrade_R62T2_sip.exe
ST7xx_config_nl_R6x_v18.exe

^-- deze laatste bevat een folder met .tpl templates zoals:
6x_7xx_1483_default_voip_generic_WL.tpl
6x_7xx_pppoa_default_voip_generic_WL.tpl
6x_7xx_pppoa_userlan_voip_generic_WL.tpl

Hier is een downloadlink voor alle drie bestanden in een .zip bestandje (15MB): ('k weet niet hoelang de link blijft werken)
https://openload.co/f/T3s-thmnKT8/ST_706_716.zip
Hiermee (met ST7XX...) heb ik de configuratie "VOIP met WS4ALL" gekozen. Daarna heb ik de registrar en proxy van XS4ALL verandert met de parameter van OVH. Het is gelijk met wat ik vroeger had. Het Speedtouch doet de registratie bij OVH niet. Nu staat "Router met XS4ALL VOIP over RFC1483 (modified by user)"
TanknaT schreef:
wile_e schreef: Een copie van de installatie-CD heb ik niet op het internet gevonden en werd niet met de Speedtouch geleverd.
Het betreft een universele CD, dezelfde voor die reeks van Speedtouch modems, die werd destijds meegeleverd als je een Speedtouch kocht via een regulier kanaal. Blijkt ook dat er regelmatig modernere versies werden meegeleverd, ik heb verwijzingen gevonden naar verschillende versienummers. Omdat jij je modem betrokken hebt van Tele2, met voor Tele2 aangepaste firmware, heb je die CD niet gekregen.
Na wat zoeken vind ik een site waar een link opstaat naar een zip-bestand met een kopie van de CD. Of dit de juiste is en hoe je die moet gebruiken, geen idee. Mogelijk moet je er opnieuw een CD van maken, als dat al mogelijk is. Ik hoor wel wat je ervan kan maken.

site: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=11240.0
link naar de zip-file: http://www.mediafire.com/file/7078z7mnk ... ler+CD.zip
De CD heeft niets gebracht. Het doet een reset van de configuratie maar niets meer
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

wile_e schreef:mijn ouders hadden de Base Home Internet 4, welke op 16 maart gestopt is. Hun Speedtouch 706WL modem van Tele2 kunnen ze dus niet meer voor de Internet-verbinding gebruiken. Ze heebn nu het Internet bij Voo.
wile_e
Voo is toch kabel ? Je wil het voip/ATA deel van die Speedtouch gebruiken zonder de modem ?
Dat kan niet volgens mij.
Ik heb er één van de zolder gehaald. Ik kan geen ip-adres instellen. Internet moet altijd via het modem-deel komen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik wil gewoon de "VOIP-gateway" van de Speedtouch gebruiken, dus dat de Speedtouch gewoon de job van een SPA112 van Cisco doet. Ik heb de Speedtouch aan het Netgear van Voo (ja, kabel) aangesloten
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij zal dat niet gaan. Die Modem-router-Ata routeert het externe ip-adres van OVH naar zijn ADSL-deel. En daar heeft hij geen verbinding. Je zal een andere oplossing moeten zoeken . Goedkope Fritzbox 7170 of gelijk wat.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

MarkDM schreef:. Ik kan geen ip-adres instellen. Internet moet altijd via het modem-deel komen.
Eigenlijk gaat dit wel. Inloggen op de Speedtouch, klik op "homenetwork", daarna op "interfaces", klik rechtsboven op configure. Daar zou je het moeten vinden.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Met een Fritzbox 7170 gaat het ook niet. Er is een blokering in het Netgear. Als men het Netgear in router mode zet en erop een Fritzbox aansluit, kan men opbellen maar men kan niet opgebeld worden. Als het Netgear in bridge mode gezet is, doet de Fritzbox de verbinding met OVH niet (DNS-foutmelding). Het lijkt dat beide apparaten met het Netgear van Voo niet functioneren. Misschien met Scarlet of een ander ADSL-aanbieder maar niet met de kabel.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met een Fritzbox 7170 moet het zeker lukken. Als het niet werkt ligt de fout elders of bij de instellingen.
Laat ons beginnen bij het begin:
Heb je al een aparte/nieuwe OVH-account voor je ouders ? Je kan bij OVH maar één ATA registreren.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

MarkDM schreef:Volgens mij zal dat niet gaan
Ja, dat gaat blijkbaar wel. Gevonden op dit forum. "https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=38847". Poster gebruikt zijn vroegere Tele 2 modem als ATA.
2017-04-18 20_24_05-[Gezocht] adsl2 (voip) modem+router - Userbase en nog 2 pagina's ‎- Microsoft Ed.png
Ook op dit forum wordt dat bevestigd "http://www.cableforum.co.uk/board/archi ... 49852.html"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, zou inderdaad gaan als je beschikt over de file "SW_EXP_voiceata_706.tpl" . Maar waar is de CD nog te vinden waarvan ze spreken in die post ?
Langs de gewone webinterface kan je het modemdeel niet uitschakelen, zoals bij een Fritzbox. Die config-file doet dat blijkbaar wel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

MarkDM schreef:Met een Fritzbox 7170 moet het zeker lukken. Als het niet werkt ligt de fout elders of bij de instellingen.
Laat ons beginnen bij het begin:
Heb je al een aparte/nieuwe OVH-account voor je ouders ? Je kan bij OVH maar één ATA registreren.
Ja, ze hebben hun eigen OVH-account. Als ik deze in mijn SPA112 op Phone 2 zet, functioneert ze.
MarkDM schreef:Ja, zou inderdaad gaan als je beschikt over de file "SW_EXP_voiceata_706.tpl" . Maar waar is de CD nog te vinden waarvan ze spreken in die post ?
Langs de gewone webinterface kan je het modemdeel niet uitschakelen, zoals bij een Fritzbox. Die config-file doet dat blijkbaar wel.
Is er een wijze, deze template direkt in het Speedtouch te integreren? Bv met putty?
Met de CD kwam ik niet verder en men kan een bepaalde template niet zelfs kiezen. Ook met ST7xx_config_nl... kan men niet kiezen welk template men wilt.
Is er een log waar men konkreet kan zien waardoor de blokering komt?
bbi011
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2017, 01:14

Helaas met de handleiding van http://blog.laaz.org/tech/2009/03/11/st ... rough-lan/ ook niet gelukt.
Ben ook dringend op zoek of de VOIP standalone kan gebruikt worden met de 706WL.

Gr.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

wile_e schreef: Ja, ze hebben hun eigen OVH-account. Als ik deze in mijn SPA112 op Phone 2 zet, functioneert ze.
En is dat ook bij hen, via de VOO-modem ? Op de zelfde plaats als met de Fritzbox ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wij hebben hetzelfde model van Voo modem : het Netgear CG3700B.

Oud modem Scientific Atlanta van Voo + Fritzbox 7170 : werkt, maar modem is beperkt aan de snelheid van 37 MB (persoonlijke ervaring tot augustus 2016)
Netgear CG3700B als router + Fritzbox 7170 : werkt niet (opbellen OK, opgebeld worden is niet OK, getest in december 2015)
Netgear CG3700B als bridge + Fritzbox 7170 : werkt niet (DNS-foutmelding)
Netgear CG3700B als router + Speedtouch 706WL : werkt niet (doet de registratie bij OVH niet)
Netgear CG3700B als bridge + Speedtouch 706WL : werkt niet (doet de registratie bij OVH niet)

Er is een afstand van 17 km tussen beide huizen. Ik zou dus liever hier testen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok, nu begrijp ik de situatie.
- Is de FB verbonden met zijn LAN poort 1 aan de Netgear ? LAN1 is de WAN-poort als je het modem-deel niet gebruikt.
- Is de FB ingesteld als IP-client voor wat betreft zijn internet connectie ? Zijn routerfunctie heb je ook niet nodig.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

MarkDM schreef:Ok, nu begrijp ik de situatie.
- Is de FB verbonden met zijn LAN poort 1 aan de Netgear ? LAN1 is de WAN-poort als je het modem-deel niet gebruikt.
- Is de FB ingesteld als IP-client voor wat betreft zijn internet connectie ? Zijn routerfunctie heb je ook niet nodig.
Ja, LAN1
Ja, als IP-client. De Frizbox verdeelt dan een internet signaal en wifi ook.

Dat heb ik met success op zaterdag getest en het is zo tot gisteren gebleven. Gisteren hebben ze het Netgear weer als router gezet en de Fritzbox uitgeschakeld.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, en hoe krijgt de FB zij eigen IP-adres ? Is dat via DHCP of manueel ?
In dit laatste geval moet je zelf de "default gateway" en "DNS-servers" naar je VOO-router doen verwijzen.
Dit lijkt fout ingesteld omdat je van DNS-fout sprak in een eerdere post.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Manueel.
IP-adres van de FB was 192.168.0.13
Default gateway : 192.168.0.1
DNS van Voo : 62.197.111.140 en 109.88.203.3
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die Netgear staat als router. Ik zou eens proberen met in de FB het adres van de Netgear als 2 x als DNS te geven. Zo is het bij mij.Zie bijlage.
FB7170DNS.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dat kan ik proberen als ik weer bij mijn ouders thuis ben. Ik heb vandaag geen zin en tijd de 30 km te rijden. Ik was daar al op vrijdag, zaterdag en maandag.

Is er intussen iets te doen met de Speedtouch, wie hier bij mij is?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met de Speedtouch kan ik je niet helpen.
Hebben je ouders een computer ? Met het oog op de toekomst zou ik daar Teamviewer opzetten.
Als er later is misloopt kan je van thuis kijken in de Fritzbox of eender wat.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”