wamachine aankopen

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vroeger was ik aleen en heb nog steeds mijn whirpool van 5kg 1400t/m
Maar ondertussen partner bijgekomen en familielid van 20 die zijn beide ouders verloren heeft.
Daar al problemen zijn met het doorlopen van spoelmiddel, en ze toch te klein is geworden ga ik mij een nieuwe kopen.
Mijn oog was gevallen op :

https://www.loeters.be/nl/webshop/49526 ... wf-8163-bw

maar vele verkopers in verscheidene winkels verklaren allemaal als je 8 9 10 kg koopt dat 1400t/m voldoende is.
Hoe groter de trommel hoe minder toeren per minuut hij moet draaien om toch een droge wast te hebben.
Ze willen mij doen geloven 8/9kg 14000 dat dit even droog zal zijn of 6/7kg 1600t/m

weet hier iemand iets van ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

proximusboyke schreef: Daar al problemen zijn met het doorlopen van spoelmiddel, en ze toch te klein is geworden ga ik mij een nieuwe kopen.
Met je eigenlijke vraag kan ik je niet helpen, maar...

bedoel je hier dat het wasmiddel niet (goed) in de trommel geraakt?
Ik raad iedereen aan om hun wasmiddel in de trommel bij de was te doen en niet in het bakje bovenaan te doen.
Het bakje kan snel verstopt geraken en vuil worden.
Ook belangrijk: als je vaak op lage temperaturen wast, toch regelmatig eens wassen op de hogere temperaturen, dit kuist de wasmachine
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nee het spoelmiddel als je het erin giet loopt het gewoon weg.
ja wassen met builtje dus bij de was.
En iedere 3 weken een kookwas (2 weken gewoon 60 en dan de handdoeken washandjes en zo koken)
Wasmachine is nu al 9 jaar
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hoe groter je trommel, hoe groter de snelheid van de was aan de buitenkant van de trommel tijdens het zwieren bij een zelfde toerental. Ik weet niet of het volledig correct is, maar dat het bij een zelfde toerental sneller gaat is dus wel correct van die verkoper.

Wat betreft Loeters, geen ervaring mee. Maar ik heb wel al een paar keer gehad dat ik naar de selection ging hier in de buurt en hen vroeg wat hun prijs was als ik de machine zelf afhaal en zelf aansluit. De prijs komt dan meestal heel dicht in de buurt van Loeters, maar als er nadien iets is kan je wel bij hun terecht!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat het spoelmiddel niet meer doorloopt, of liever altijd doorloopt lijkt me vreemd.
De meeste machines maken gebruik van een hevel om spoelmiddel toe te voegen.
In principe is het een gesloten balkje. met een buisje naar de wasmachinetrommel.
bij een kleine hoeveelheid vloeistof blijft dit perfect in het bakje, indien er water ingelaten wordt tot boven het buisje dan mag de toevoer van het water stoppen, het buisje zit vol vloeistof en alle vloeistof uit het bakje zal in de trommel lopen.
ik neem aan dat je dit in het juiste vakje giet, of dat er geen barst is in het bakje.

Je kan natuurlijk ook wasmiddel gebruiken met inherent al 'spoelmiddel'. Het geheel kan je normaal wel uit de machine halen, ergens is er een lipje (stop) welke je moet indrukken en dan komt het geheel er wel uit, kan je ook proper maken (verwijderen poederresten en aangekoekt spoelmiddel)

Hou rekening met nieuwe machines die meestal bij het spoelmiddelvak ook een vak hebben voor voorwas of inweek. Spoelmiddel blijft staan, inweekmiddel spoelt quasi meteen door naar de trommel, zeker als het vloeibaar is. Dit laatste vak hoort bij het spoelmiddelvak naast voorwasvak en hoofdwasvak. Of met andere woorden, iets duurdere moderne machines hebben rechts voorwasvak, links hoofdwasvak en in het midden spoelmiddel en inweekvak.

onze inductieplaat komt van loeters, goede prijs tot op heden geen probleem dus hen achteraf ook niet verder nodig gehad tot op heden

Wat de nieuwe machines betreft zijn er inderdaad maar weinig die nog 1600tr draaien én inderdaad een 5kg toestel is ook uitzonderlijk geworden.
Lijkt me logisch dat er minder water in was zit als de trommeldiameter groter is echter ik heb nog nergens diameters van trommeld gevonden in de specificaties.
Best kijken naar het label onder drogen (B, A, A+) én naar de commentaren op diverse sites van verkopers of forums waar gebruikers info geven. (niet dat je alles moet geloven, klagers zijn er overal)

Met huidige wasproducten (o.a. enzymen) is een kookprogramma eigenlijk niet meer nodig voor de was, dit toch eens om de 2 à 3 maand doen kan zeker geen kwaad om resterend vuil (waspoeder, e.a.) te laten oplossen en weg te spoelen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik doe het gewoon uit hygiënische redenen.
Want bacterieen gaan niet dood onder de 60 graden.

5kg voor 1 pêrsoon was toen ruim voldoende ook al kan ik het oplossen spoelmiddel ze is gewoonweg te klein geworden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:ik doe het gewoon uit hygiënische redenen.
Want bacterieen gaan niet dood onder de 60 graden.

5kg voor 1 pêrsoon was toen ruim voldoende ook al kan ik het oplossen spoelmiddel ze is gewoonweg te klein geworden.
even dit erop nalezen onder enzymen en kookwas versus bacterieen
http://www.dialoog.be/dekoevoet/archief ... wassen.php
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=15405

:-D

nuja daar gaat het nie over tis over het toerental dat ik meer info wil of het klopt of niet.
Want inderdaad 1600 is zeldzaam gekomen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 07 aug 2016, 16:05, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat zal wel ongeveer kloppen, want het water wordt uit het wasgoed (ronddraaiende massa m) geperst door de middelpuntvliedende kracht Fm:

Afbeelding
Afbeelding

Daarin is Afbeelding de hoeksnelheid, f het aantal omwentelingen per tijdseenheid en T de omwentelingstijd.

Zoals je kan zien heeft het toerental f wel veel meer invloed dan de diameter van de trommel. De middelpuntvliedende kracht Fm is namelijk recht evenredig met de de afstand r van het middelpunt, maar evenredig met het kwadraat van de hoeksnelheid.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dus als ik 8 of 9 kg koop met 1400t/m zal dat ook goe droog zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=15405

:-D

nuja daar gaat het nie over tis over het toerental dat ik meer info wil of het klopt of niet.
Want inderdaat 1600 is zeldzaam gekomen
Inderdaad daar ging het niet over
Ga dus maar op zoek naar de werkelijke diameter van de trommels van diverse merken en modellen.
Met hun stelling hebben ze gelijk maar of de trommel groter is, hoeveel en of dit dan gelijkwaardig is met een kleinere die 1600tr draait wens ik je succes met uw zoektocht.

Laat evenwel niet na om je ervaring te delen, we willen immers ook altijd bijleren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Consulteer even de handleiding van de wasmachine?
Daar staat in hoe droog (vochtigheidspercentage) een volle belading katoen de machine verlaat.
Vergelijk dan toestellen die 1600rpm en 1400rpm doen.

Hoe droger uw was de wasmachine verlaat, hoe minder energie uw droogkast zal nodig hebben om die was droog te krijgen.

Er zijn overigens nog wél heel wat 1600rpm toestellen, zowel 7-8-9-10 kg toestellen.
10kg - 1600rpm - €1500 - http://www.wasmachinestore.be/product/4 ... -blue.html
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

heist_175 schreef:Hoe droger uw was de wasmachine verlaat, hoe minder energie uw droogkast zal nodig hebben om die was droog te krijgen.
Neenee, hoe droger uw was de wasmachine verlaat, hoe minder lang de was aan het droogrek moet hangen!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

hier vliegt alles in de droogkast.

ja heist 175 , maar ik koop veel in frankrijk.
soms loeters en zoals hier

http://www.electrodepot.fr/gros-electro ... ublot.html

en was me opgevallen dat de 1600 hier ook stilaan weggaan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik denk dat het puur door de A-labels is.
Door 1600rpm te ondersteunen, krijg je geen "extra A", dus is het niet meer de moeite om het te ondersteunen.
Tenzij voor de paar klanten die het wel nog willen.
Coolblue:
1600rpm: 26 modellen
1400rpm: 74
1200/1300: 7
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

coolblue is veel te duur.
Je ziet al soms een verschil tussen be en nl
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb mijn wasmachine bij vandenborre, niet de goedkoopste winkel, maar ze doen niet zo lastig zoals de nepservice van media markt.
Loeters dat is b-stock, wat met garantie nadien? Ik heb 5j op mijn machine genomen voor 100 euro extra.

Heb een panasonic die op 15 graden kan wassen en 1400 toeren, ze gebruiken ook zo'n jet achtig systeem wat samsung enkele jaren terug zwaar mee uitpakte. één van mijn leveranciers werkte vroeger bij vdb, en in Japan is de panasonic blijkbaar de best verkochte, hier minder populair
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef: wat met garantie nadien? Ik heb 5j op mijn machine genomen voor 100 euro extra.
kan je je afvragen voor elke winkel. Ik denk dat er quasi geen enkele meer is die zelf een hersteldienst hebben (eigen ervaring mer A-merken)

Wel is het zo dat je de eerste 6 maand moet gaan aankloppen bij de winkel/(web)shop, daarna moet de leverancier die de garantie aanbied dit opvangen. In vele gevallen krijg je een tel nummer en soms doet de shop dat voor u bij hetzelfde nummer.
Deze laatste is dan iets minder flexibel voor het tijdstip van huisbezoek omdat er een tussenpersoon tussen zit. In beide gevallen is het de geaccrediteerde hersteller die langskomt. Dus geen verschil in kwaliteit van herstelling of behandeling.

Vroeger kon je nog all-in bijkomende garantie krijgen (kopen)
Momenteel worden al heel veel zaken uitgesloten en na 2j zijn er ook bijkomende kosten. Welke moet je bekijken in de voorwaarden want die verschillen. Zo worden verplaatsingkosten aangerekend, wordt bekeken wat de kostprijs van herstelling is (stuk + werkuren) en indien dit groter is dan restwaarde van het toestel dan betalen ze de restwaarde (na aftrek van verplaatsingskost). Ook deze info kan je terugvinden in de voorwaarden.
Dus even kijken in die voorwaarden en rekenen vanaf het 3de-5de jaar indien er zich iets voordoet welk voordeel het u oplevert en wat een nieuw toestel kost, rekening houdend dat je die 100€ nu al uitgegeven hebt.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als je een kredietkaart van KBC zou hebben, dan kan je daar best mee betalen, want dan krijg je gratis 2 jaar extra garantie (boven op de wettelijk verplichte garantieperiode). Er geldt dan enkel een vrijstelling van € 20 per schadegeval.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

inderdaad toen ik tv philips wilde kopen koste deze bij saturn 1299 in frankrijk 499€ einde reeks. Toen ik vroeg in saturn kortrijk vanwaar het enorme verschil was ik bijna mijn neus afgebeten en dat ik daar maar moest kopen en mijn plan trekken als hij stuk was.
En inderdaad die garantie dacht ik, toen gebeld naar de klantenservice en die gast begon lijk te lachen meneer zei hij saturn moet ook naar ons bellen om hem op halen dusja of we nu aan de winkel moeten stoppen of bij u thuis de service blijft hetzelfde. En is inderdaad zo, er mag daar niemand meer aan werken tijdens de garantie periode gaat dat allemaal naar een centraal punt blijkbaar.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het toerental maakt heus zo veel niet uit voor hoe droog je de was krijgt hoor.
Of je nu 800 toeren of 1600 toeren instelt, dit betekent zeker niet dat je wasgoed dubbel zo droog zal zijn.
Het scheelt maar een paar procenten, minder goed voor het wasgoed en de slijtage van je machine.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

op een telecom forum , gaat het over wasmachines ..

google is your friend for w......

en 1400 of 1800 dat in een droogtrommel gaat
katoen miniem
badstof ( handdoeken ) het verschil wel groot.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Loeters dat is b-stock, wat met garantie nadien? Ik heb 5j op mijn machine genomen voor 100 euro extra.
Had ene gekocht, maar trommel vond ik net iets te klein (vul graag max. 2/3 vol), doorgegeven aan mijn ouders die net ene nodig hadden. Dan terug naar Loeters gemaild of ze die van 9 kg nog hadden (stond niet op hun site, en bij eerste aankoop had ik ook al getwijfel door de interessante ca$hback). Ja dus.

@ ub4b: waarom zou dit b-stock zijn?

heb 3 maand terug volgende gekocht bij Loeters:
595 € (zelf afgehaald) en kreeg nog ca$hback van 100 € van AEG zelf op de rekening gestort :-D
https://www.loeters.be/nl/webshop/31495 ... -79495-dfl

met visakaart Keytrade betaald: + 2 jaar garantie extra :-D

voor garantie neem ik toch altijd contact op met AEG zelf, na de garantie hadden zij (Loeters) een adres die goedkoop herstellingen doet...

extra garantie bij Bosch 5 jaar was maar een 60 € of zo bij Loeters.

staat nu toch overal aan 700-750 €
Kwam goedkoper uit als een machine met kleinere trommel en meer verbruik...
http://www.aeg.be/nl-be/products/wassen ... l79495dfl/
A+++
invertor motor (10 jaar garantie) + stil
1400 toeren (ruim voldoende, meestal doe ik maar aan 1000, hang was buiten, en schijnt beter te zijn om te strijken)
9 kg (past zijn tijd aan volgens de hoeveelheid was je erin doet)
Jaarlijks energie- (kWh) en waterverbruik (L): 105,0 - 10499
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Uit de handleiding van een nieuw Bosch wasmachine (WAYH2892FG) vanop de Bosch website.
Afbeelding

Een droogkast laat nog 4-10% vochtigheid achter.
Dus als je van 44% naar 10% moet (34 procentpunt) of van 48 naar 10 (38 procentpunt), scheelt dat toch echt wel.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

proximusboyke schreef:inderdaad toen ik tv philips wilde kopen koste deze bij saturn 1299 in frankrijk 499€ einde reeks. Toen ik vroeg in saturn kortrijk vanwaar het enorme verschil was ik bijna mijn neus afgebeten en dat ik daar maar moest kopen en mijn plan trekken als hij stuk was.
En inderdaad die garantie dacht ik, toen gebeld naar de klantenservice en die gast begon lijk te lachen meneer zei hij saturn moet ook naar ons bellen om hem op halen dusja of we nu aan de winkel moeten stoppen of bij u thuis de service blijft hetzelfde. En is inderdaad zo, er mag daar niemand meer aan werken tijdens de garantie periode gaat dat allemaal naar een centraal punt blijkbaar.
Naar mijn weten is er geen enkele winkel die zelf toestellen in garantie mag herstellen. Deze moeten steeds naar de fabrikant.
Na de garantieperiode is een andere zaak. Als je een toestel koopt in FR kan je moeilijk bij de lokale Vandenborre voor support.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:coolblue is veel te duur.
Je ziet al soms een verschil tussen be en nl
ik vind hen nochtans vrij goed meevallen (je kan ALTIJD wel goedkoper vinden... maar wat met gemak en service?)
zelf overlaatst deze aangeschaft bij coolblue en érg tevreden van: Bosch WAT28640NL i-DOS (https://www.wasmachinestore.be/product/ ... i-dos.html)
staat nu zelfs een tweedekansje aan 592.

enige zure is met coolblue dat de prijzen soms snel veranderen (zoals overal), en je dat dan ook makkelijk ziet (zoals nu: nieuwprijs is alweer 20 euro lager dan toen ik hem kocht een maandje geleden...)

verder, wat betreft service is er geen één zoals coolblue, daarom dat ik er graag bestel.
had namelijk samen met de wasmachine een droogkast besteld... na 2 weken testen toch écht niet tevreden van, dus andere genomen.
die had ik als tweedekansje (dus nog geld terug én een andere machine) - die bleek echter nogal "agressief" te zijn met een serieus bonken als ze aanstond, dus hebben de bezorgers gelijk weer meegenomen.

dan maar een 3de poging, nog andere machine, ook tweedekansje, ditmaal bosch (vorige waren siemens en lg)... ook weer vlot geleverd en zonder meerkost.
en die machine voldoet gelukkig wel.
was geen afvoerslang bij... hebben ze ook gewoon moeiteloos geregeld.

dus qua service krijgt coolblue echt wel een A+
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:hier vliegt alles in de droogkast.
Ik hoop voor u dat je geen zijde en wolgoed in de droogkast steekt want anders kan je die wollen trui aan uw klein zoontje of dochtertje weggeven. :angel:
Wol en zijde mogen nooit in de droogkast :nono: , dat moet men aan de waslijn drogen anders gaat dat allemaal krimpen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja bij manier van spreken é :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

proximusboyke schreef:ja bij manier van spreken é :-D
Een losse droogzwierder maakt 2800 t /min
Voor katoen niet zo echt veel verschil.
Badstof daar en tegen is rap een 1 liter water en meer ( verschil 1400 - 2800 )
Uw rekening van uwe elek zal er wel bij varen.
Badstof in droogkast 1400 t hoogste temperatuur al gauw 1.5 a 2 uur.
Badstof in droogkast 2800 t lagere temperatuur 1 uur.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”