Orange vs Mobile Vikings?

Algemene discussies over telecommunicatie
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Ik ben al jaren klant bij MV maar zoals sommigen hier al schreven: de ontvangst laat op bepaalde plaatsen écht te wensen over. En nu niet om te zeggen dat ik mij in een of ander boerengat bevind. Regio Denderwindeke moet ik gewoon wachten om te bellen want als ik daar ben, dan valt mijn verbinding gewoon weg. En zo zijn er nog wel een aantal regio's op te noemen waar weinig of geen ontvangst is. Persoonlijk vind ik dit anno 2016 totaal onaanvaardbaar.
perfect geformuleerd en is niet om een nu te zeggen de een is beter dan de ander, hangt gewoon van de locatie af.
Ik heb een dual sim phone met MV de IOM (nu orange tempo giga)
Thuislocatie MV super op 2G/3G/4G werklocatie iets minder 4G super 3G
Thuislocatie IOM normaal 2G edge voor data en dan bedoel ik in mijn tuin en op de oprit. Werklocatie minder 3G kwakkel op 4G

Er zijn hier op de thuislocatie zo'n 300 villa's en afhankelijk waar je staat echt belabberde ontvangst IOM (data) en super tot hier en dar iets minder MV
Op de werklocatie zijn de werknemers (>1000) standaard uitgerust met PX vandaar waarschijnlijk dat de andere niets investeren.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.mister schreef:Bij MV heb je ook veel gratis extra opties.

Denk aan;

Voicemail uitschakelen
Crap, dat ik dat nu pas lees, net overgestapt, echt geen mogelijkheid om dat uit te schakelen met prepaid bij Orange dus?
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben al 7 jaar Mobile Viking klant, maar onlangs ook een Orange Tempo Giga simkaart aangevraagd. De SIM van MV zit nu in een oude smartphone die oproepen automatisch doorverbind naar de Orange SIM. Op alle locaties waar ik frequent kom, is de ontvangst met Orange duidelijk veel beter. Vrijwel nergens meer Edge, een hele opluchting. Erg jammer want de klantendienst en acties van MV zijn wel top. Maar de kwaliteit van het netwerk is een belangrijke factor die bij mij nu toch de doorslag geeft. Zodra er geen krediet meer op de MV sim staat, vraag ik de nummeroverdracht aan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ben daarom benieuwd of het telenet/base netwerk in de loop van 2018 werkelijk verbeterd zal zijn!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Een oud topic bumpen ? :)
De online orange klantenzone is inderdaad waardeloos in vergelijking met MV.
Gedetailleerd overzicht van gesprekken, is dat zo moeilijk? Enkele instellingen aanpassen ?

Maar goed (met dual SIM oneplus 3) ik merk in mijn regio een merkbaar betere 4G ontvangst met orange. Thuis 4G ipv Edge . Op dat vlak had ik dus veel eerder moeten overstappen.
Nu orange in de hoek van prijsvechter geduwd worden door telenet ga ik met plezier verder met Tempo giga en zeg ik telenet/medialaan (MV) vaarwel.
Tempo giga is zelfs iets goedkoper in beltarief. Voor diegene die alles uit de vikkingpunten proberen te halen is mssn MV nog goedkoper...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...tu l'as ou tu l'as pas... of maw medialaan/MV missen ''true grit'' ivm het vroegere MV gebeuren. MV zakenmodel is onleefbaar gebleken en verzinkt in het medialaan marketing-moeras, vrees ik :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik ben al jaren Mobile Viking, maar binnenkort ben ik ook van plan over te stappen naar Orange Tempo Giga.
Mobile Vikings begint ook mijn sympathie te verliezen.
Telenet Wigo zou ook een optie voor mijn situatie kunnen zijn, maar ik ben hun jaarlijkse prijsstijgingen meer dan beu.
En eens ze de markt compleet overheersen, nog meer van dat!

Het begint tijd te worden dat de klanten eens de kant van de underdog kiezen, ook al kost het misschien wat meer moeite. (bijv bundels herladen)
Groot voordeel bij Orange Tempo Giga is dat je uw belwaarde kunt opsouperen in de google play store.
Daarmee is mijn keuze snel gemaakt, bij MV kan je dit dus niet.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Waarom is er zo'n onvrede over MV opeens? Ik koop mijn MV punten met 20% korting, dus voor een effectieve kost van 12 euro per maand heb ik 4 GB. Nergens kan ik data goedkoper vinden. Mijn 2 voornaamste gesprekspartners zijn ook klant bij MV: 0 euro om hen te bellen.
Klachten over slechte verbinding heb ik ook niet.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

De onvrede over MV is al jarenlang dezelfde: de kwaliteit van het netwerk is ondermaats.

Benieuwd wat de oude Telenet-klanten gaan vinden als ze van het Mobistar-netwerk overgezet gaan worden naar het Base-netwerk. :roll: Ze gaan nog heel wat werk voor de boeg hebben.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

LighScan schreef:Benieuwd wat de oude Telenet-klanten gaan vinden als ze van het Mobistar-netwerk overgezet gaan worden naar het Base-netwerk. :roll: Ze gaan nog heel wat werk voor de boeg hebben.
Telenet weet zeker dat het netwerk een probleem kan vormen, daarom ook de grote investeringen die ze daar in gaan doen.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Orange biedt wel geen auto-reload meer aan en dat vind ik dan weer in hun nadeel. Kan dit nog met MV of wordt dit ook niet meer aangeboden om zo meer richting abonnementen te pushen?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

tommekentom schreef:Orange biedt wel geen auto-reload meer aan en dat vind ik dan weer in hun nadeel. Kan dit nog met MV of wordt dit ook niet meer aangeboden om zo meer richting abonnementen te pushen?
Automatisch herladen gaat nog perfect bij Mobile Vikings.
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Zelf ook al eens overgestapt naar Base, Orange en Proximus. Telkens problemen met klantenzone, apps, nummeroverdracht, herlading, enz. Dan ook maar teruggekeerd naar MV, desondanks het mindere netwerk …
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

jnsvr schreef:
tommekentom schreef:Orange biedt wel geen auto-reload meer aan en dat vind ik dan weer in hun nadeel. Kan dit nog met MV of wordt dit ook niet meer aangeboden om zo meer richting abonnementen te pushen?
Automatisch herladen gaat nog perfect bij Mobile Vikings.
Bij mij automatische herlading op 0 euro, heb ik wel problemen.
Ik heb al eens een uur totaal onbereikbaar geweest, ook na het volledig heropstarten van de gsm.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Forza schreef:
jnsvr schreef:
tommekentom schreef:Orange biedt wel geen auto-reload meer aan en dat vind ik dan weer in hun nadeel. Kan dit nog met MV of wordt dit ook niet meer aangeboden om zo meer richting abonnementen te pushen?
Automatisch herladen gaat nog perfect bij Mobile Vikings.
Bij mij automatische herlading op 0 euro, heb ik wel problemen.
Ik heb al eens een uur totaal onbereikbaar geweest, ook na het volledig heropstarten van de gsm.
Met 0 moet je een beetje oppassen. Kan een afrondingsfout zijn en misschien had je nog 0,01 (ofzo) en dan wordt die niet uitgevoerd. Best gewoon het laagst mogelijke bedrag selecteren (boven 0) om een automatische herlading te krijgen gebaseerd op het resterende belkrediet.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”