registratie sim kaart

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

Vandaag maar eens de moeite genomen om mijn sim kaart (tempo Giga) bij Orange te gaan registreren. Op hun website zie ik dat dit ook moet gaan in de Carrefour te Turnhout. Is makkelijk aangezien Carrefour betere (lees ruimere) openingsuren heeft dan de Orange shops.

Na een rit van +-10 km daar aangekomen, dan naar de stand van Orange. Alleen daar was niemand. Een medewerker van Carrefour heeft dan uiteindelijk na +-15 minuten maar de man omgeroepen...

Voor wat is het vraagt de jongeman...ik zeg dat ik mijn simkaart wil registreren... oei, we zullen eens zien of het lukt want daarstraks waren er problemen... hij steekt mijn identiteitskaart in zijn computer, en zegt sorry vandaag gaat het niet lukken. Er zijn nog altijd problemen...Maar je kan later nog eens proberen want het moet pas gebeuren voor 30 mei.

Teleurstelling natuurlijk, ik had beter direkt naar een Orangeshop gegaan denk ik, want zijn standje is vermoedelijk alleen maar geinteresseerd in verkoop... Het lag er trouwens redelijk rommelig erbij, maar dat is mijn mening....
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Schrijft de wet het voor dat je jou in persoon moet melden? Of gebruikt Orange dit als oppurtiniteit om je dingen aan te smeren. Ik heb ook al meerdere smsje gekregen met de oproep om me te registreren, maar ik ben te lui om het te doen. Ik wacht tot het onvermijdelijk is.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Hier vanuit mijn zetel via de site en eID lezer zelf gedaan omdat ik allang al weet dat ik van die shops niet te veel moet verwachten bij alle providers.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

dragonflo schreef: Ik heb ook al meerdere smsje gekregen met de oproep om me te registreren, maar ik ben te lui om het te doen. Ik wacht tot het onvermijdelijk is.
Je bedoelt: ik wacht tot mijn kaart gedactiveerd wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

philippe_d schreef:
dragonflo schreef: Ik heb ook al meerdere smsje gekregen met de oproep om me te registreren, maar ik ben te lui om het te doen. Ik wacht tot het onvermijdelijk is.
Je bedoelt: ik wacht tot mijn kaart gedactiveerd wordt?
Dat gaan ze nog lang niet doen. :p Hun smsje klinken te vrijblijvend. Hun shops en klantendienst kunnen dat trouwens niet aan als ze iedereen deactiveren die nog niet geregistreerd is.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Toch wel, kaarten worden zelfs nu al geblokkeerd.
Hebben dagelijks klanten welke niet meer kunnen bellen, tot na de registratie.
Dit is echter wel voor Proximus en niet orange.
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

Deze ochtend dan maar de Orange shop geweest. Ik vertelde hem dat ik gisteren geprobeerd had te registreren in Carrefout. Hij zei: dat gaat niet, waarop ik hem verwijs naar hun website waar dat wel vermeld staat. Oh ja, maar die kunnen niet registreren... En even later wanneer ik mijn pas geef, zegt hij nog, het 'netwerk' had gisteren problemen...

Een telecomoperator met netwerkproblemen is zoals Telenet die op hun telefoontoestel geen doorschakelknop hebben... We zullen het maar houden op 'netwerk' problemen zeker, pff

Nu nog wachten op die 10 euro belwaarde!
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

Waarom kan dit niet zoals bij Mobile Vikings? De SIM herladen met bancontact is voor hen voldoende, ze koppelen die gegevens aan de SIM (bron).

Overigens heb ik een 2-tal weken terug een Orange Tempo (herlaadkaart) via de Orange.be site aangekocht met bancontact. Er is mij nergens gevraagd om mij te identificeren, ook niet nadien via een brief / sms / e-mail... Ik neem dus aan dat het al in orde is en dat zij ook gewoon de gegevens koppelen via bancontact.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ja, want degene die een herlading doet van je simkaart is meteen de eigenaar. Lekker handig ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk niet dat het de provider veel kan schelen.
Ik ben een aantal simkaarten gaan registreren, waaronder die van de ouders, en eentje van een kameraad die in het buitenland woont en toch zijn nummer wil houden voor wanneer hij hier op bezoek is.
Ik heb gewoon een lijstje met nummers afgerammeld, ze vroegen zelfs niet de sim te zien ofzo.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lekker professioneel ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En dat was dan nog bij twee verschillende providers, grote namen, en bij beiden knak hetzelfde.

Ik denk dat die gewoon iets hebben van "we moeten da registreren, dus zolang er een naam, eender welke, bij een nummer komt, is het goed".
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tja, een terrorist die vroeger prepaid gebruikte gaat nu ook gewoon een stroman gebruiken of een sim uit een ander land. Het brengt dus niks op behalve ongemak voor de consument onder het mom van "veiligheid".
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik snap niet dat iedereen hier zo een slechte ervaringen ermee heeft, of er zo moeilijk over doet.

1) het is niet de bedoeling iemand anders zijn nummer te registreren.
2) het is zeker niet de bedoeling om automatisch dmv betaalgegevens een ID te koppelen (maarja... van mobilivikings zijn we onprofessionaliteit en amateurisme al jaren gewoon).

Hier was dat voor mijn extra nummer (wat een prepaid is) gewoon een kwestie van inloggen op site operator (orange, should u care), nummer ingeven, bevestingssms'je, E-ID in lezer, en huppa, op minder dan 3 minuten was het gefixt.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

FlashBlue schreef:Ik snap niet dat iedereen hier zo een slechte ervaringen ermee heeft, of er zo moeilijk over doet.

1) het is niet de bedoeling iemand anders zijn nummer te registreren.
2) het is zeker niet de bedoeling om automatisch dmv betaalgegevens een ID te koppelen (maarja... van mobilivikings zijn we onprofessionaliteit en amateurisme al jaren gewoon).

Hier was dat voor mijn extra nummer (wat een prepaid is) gewoon een kwestie van inloggen op site operator (orange, should u care), nummer ingeven, bevestingssms'je, E-ID in lezer, en huppa, op minder dan 3 minuten was het gefixt.
Wat heeft het registreren door middel van een betaling uit te voeren te maken met "onprofessionaliteit en amateurisme" bij Mobile Vikings?
Het is een wettelijke manier van registreren.

Is bij Proximus/Scarlet ook mogelijk door middel van een betaling uit te voeren.
Proximus: "Of door je Pay&Go-kaart met je Bancontactkaart te herladen."
Bron: https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepid ... kaart.html
Scarlet: "Wanneer je je herlaadkaart ontvangt, moet je identiteit bevestigd worden door online te herladen via Bancontact. De herlaadkaart zal geactiveerd worden zodra je je identiteit bevestigd hebt. Tot die activering zal je de herlaadkaart niet kunnen gebruiken."
Bron: https://www.scarlet.be/nl/prepaid/
Bij Orange heb ik een simkaart aangevraagd en ook daar was mijn herlaadkaart onmiddellijk geregistreerd omdat ik met Bancontact heb betaald.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Krijg een SMS van Orange... Voor meer info over de registratie kijk op: www.orange.be/nl/identificatie.

Wettelijk verplicht

Voortaan ben je wettelijk verplicht om je herlaadkaart identificeren.

Nieuwe klanten met een herlaadkaart worden automatisch geïdentificeerd.
Klanten die al voor 16 december 2016 een herlaadkaart hadden, vragen we om zich te identificeren vóór 7 juni 2017. Hierna wordt je kaart geblokkeerd.
Wacht niet langer en identificeer je snel!

In alle geval enkel te doen met een EID lezer, niet via overschrijving.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

FlashBlue schreef:Ik snap niet dat iedereen hier zo een slechte ervaringen ermee heeft, of er zo moeilijk over doet.
Ik beheer een deel telefonie bij een bedrijf, als daar iemand vertrokken is krijgen wij bericht of die zijn nummer mag en wil houden, maar vaak pas wanneer die persoon de deur al uit is, dan is dat een gedoe want die vliegen op prepaid en moeten dan of naar een winkel gaan of e-id gebruiken, zelfs al stond het als split billing al op hun naam. En hoewel dat in principe het probleem van die persoon is is het extra rompslomp bij vertrek en krijgen wij de calls wel achteraf als plots de kaart niet meer werkt omdat ze de SMS gemist hadden.
Het maakt een simpel taakske vervelend, dus dan ben ik er tegen, ook omdat ik er totaal de voordelen niet van zie, zoals hier boven gebleken is is het zeer simpel te registreren op eender welke naam.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

MClaeys schreef:Tja, een terrorist die vroeger prepaid gebruikte gaat nu ook gewoon een stroman gebruiken of een sim uit een ander land. Het brengt dus niks op behalve ongemak voor de consument onder het mom van "veiligheid".
Inderdaad.

Als je ook ziet hoe sterk het aanbod vermindert (de ene na de andere provider gooit de handdoek in de ring), dan weet je ook dat de prijzen voor prepaid gaan stijgen (ook de "registratiekost" zal doorgerekend worden aan de klant via de prepaid tarieven). Dus wie wordt het slachtoffer van deze onbedachtzame zet van onze federale regering? Jongeren en mensen die geen postpaid kunnen krijgen om gelijk welke reden (armoede vaak). Het enige wat deze maatregel zal bereiken is sociaal zwakkeren nog zwakker maken door ze moeilijker toegang te geven tot telefonie. Wees trouwens maar zeker dat er binnenkort zo'n database met eID's gaat lekken met identiteitsdiefstal tot gevolg en whatnot (opnieuw, met de zwaksten als slachtoffers).

Het zal absoluut geen enkele terrorist tegenhouden. Zelfs in de USA kan je verder anoniem simkaarten blijven kopen. Integendeel, hoe makkelijker terroristen aan telefonie kunnen (in de illusie dat ze anoniem zijn), hoe makkelijker je ze kunt tappen. Ik ben (opnieuw) enorm teleurgesteld in de kortzichtigheid van de federale regering hier, ik vraag me echt af wie dit advies geformuleerd heeft en wat zijn "credentials" zijn...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En met het schrappen van de roamingkost, vraag ik me af wat een crimineel zou tegenhouden om allen een simkaartje uit een ver EU land te laten afkomen en daarmee te bellen?

Gelukkig is er de nieuwe GDPR om dat soort lekken te bestraffen.
Ben je wel niet veel mee nadat het gebeurd is, maar kom...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Is er een eenvoudige en vooral snelle manier om te controleren of een simkaart al geregistreerd werd ?
Bellen naar de operator reken ik uit meervoudige ervaring NIET tot een snelle manier ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

In de winkel kijken ze op pc met uw simkaartnummer. Of wachten tot ze uitvalt :).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel vreemde wetgeving in ons BE land: enerzijds mag de douane geen identiteitscontrole uitvoeren wegens niet gemachtigd en anderzijds moet elke phoneshop dat verplicht uitvoeren. T wordt dus tijd dat douaniers verplicht worden om phones te verkopen hé.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De phoneshop medewerkers zijn ook niet gemachtigd, maar je staat met je rug tegen de muur he...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef:De phoneshop medewerkers zijn ook niet gemachtigd, maar je staat met je rug tegen de muur he...
vandaar mijn bemerking, zij moeten maar zijn niet gemachtigd en deze die het voor hun werk een noodzaak vinden kunnen en mogen niet
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er is een verschil tussen een id vragen en een id kunnen opeisen.
Zowat iedereen mag je id vragen.
Je bent echter niet verplicht dat te tonen, ook niet aan de provider.
Vanaf nu zijn zij echter wel verplicht om je geen service te geven op je sim als daar geen identiteit aanhangt.
Het is dus een beetje "via de achterdeur naar binnen"; zoals een discotheek ook je id niet mag eisen, maar jou ook de toegang mag weigeren als je ze niet toont.
Ze hoeven dus helemaal niet gemachtigd te zijn; maar ze hoeven ook jouw simkaart niet te laten functioneren (mogen zelfs niet).

Welke data er nodig is voor de sim registratie, en of ze je kunnen verplichten je id uit te lezen ipv gewoon te tonen en zo de data manueel te laten invoeren, dat weet ik niet.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Voor mijn extra Orange kaart hier ook gewoon via de website kunnen registreren en ging best nog wel snel en handig. Het stond wel wat verstopt op de website en er werd ook niks van gezegd in de sms of zo dat het ook online ging.

Die simkaart is wel aangevraagd na december 2016 en toch moest ik ze nog zelf activeren vooraleer ik ze kon gebruiken, hoewel ik ook al een hoop gegevens moest invullen bij de bestelling.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”