meer controle over ons eigen abonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

wij ale ik en Nob ook (weet ik zeker) willen meer controle over ons abonnement.Wat ik bedoel is skynet sluit tcp poorten zoals 139 etc af
dat ze poort 25 sluiten kan ik heel goed begrijpen dat doen ze om te voorkomen dat klanten mailservers gaan draaien en die gebruiken om te spammen waardoor skynet op de "blacklist" komt te staan van andere domeinen maar wat ik helemaal onterect vindt is dat ze poort 139 (en andere poorten) sluiten zogezegd voor de "veiligheid" van de klanten

natuurlijk zijn er hoge risicos aan poort 139 verbonden maar ik zal daar zelf wel wat aan doen skynet hoeft zich daar niet mee te moeien :mrgreen: ook wil ik meer middelen krijgen om beter gebruik te kunnen maken van die 50 mb die elke skynet (adsl) klant krijgt daarmee bedoel ik php en MySQL support desnoods in een abonnement dat duurder (nie te veel he ) is ik wil best betalen voor kwaliteit maar wat kunt ge nu doen mee uwe webspace ? een beetje java , javascript en flash maar das ook alles.Skynet moet meer dingen gaan ondersteunen ook zoiets ik wil zowel de download als de upload sneller zien en de datalimiet nou ja ik kom er nooit aan maar die mag best een beetje hoger he.

wat denken jullie skynetters ??


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Ik kan je bijstaan in wat je eist Erik, maar wat die poorten betreft is het in feite normaal dat Skynet zich beschermd. Niet iedereen is geneigd om een firewall laat staan een goeie virusscan te installeren. Ik doe nog wel eens een reparatie en/of installatie van een systeempje en als ik zie dat mensen geen virusscan willen installeren haak ik gewoon af, als je goede raad in de wind geslagen word sta je daags nadien terug om een formatje te doen of om toch maar die virusscan te installeren.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Iedereen zou moeten instaan voor zijn eigen veiligheid. Als dit betekent een virusscanner en firewall installeren, dan is dit maar zo. Of dat ze aan klanten de keuze laten welke poorten ze open willen en welke niet. Een basispakket en als je het anders wilt, dat je dit kan aanpassen.
Voor de rest, omhoog met die upload!!!

Cheers
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben het inderdaad compleet eens met Erik.
Het wordt is tijd dat Skynet zijn klanten als volwassenen gaat beschouwen.
Of hen toch de mogelijkheid geeft.
Ik wil ook meer controle over mijn abonnement!

En upload, download en datalimiet omhoog, maja wie wil dat nu niet ? :)

Nob
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ze zouden beter een à la carte formule ontwikkelen.
Je kiest zelf je opties bij je abo. Zodat je zelf kan kiezen over php - mysql, asp, limieten, speed. Zo kan iedereen adsl hebben, maar zelf bepalen hoeveel geld hij ervoor over heeft en kunnen de gevorderden verder experimenteren met hosting ed.

Skynet mag idd wel eens iets beginnen doen, voor haar bestaande klanten.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Heb gehoord dat skynet zijn adsl verhoogd van 1MB naar 3MB !!
Gebruikersavatar
Grolim
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2002, 17:41
Contacteer:

nob schreef:Ik ben het inderdaad compleet eens met Erik.
Het wordt is tijd dat Skynet zijn klanten als volwassenen gaat beschouwen.
Nob
Hmm als ik mij niet vergis waren er vroeger geen beperkingen kwa poorten. De beperkingen zijn er waarschijnlijk gekomen nadat bepaalde mensen hun "volwassenheid" hebben bewezen.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

En moet ik dan boeten voor de onvolwassenheid van anderen ?

Als er een paar man te hard rijd op de autostrade, dan wordt toch ook niet iedereen beboet ??

Nob
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

nob schreef:En moet ik dan boeten voor de onvolwassenheid van anderen ?


Nob
Sorry,
Nob maar het is altijd zo dat de "goeden" het altijd met de "slechten"
moeten bekopen. Hoe stom dit ook is.
Het is hetzelfde met je ADSLabo van Belgacom, als je een domiciliering
hebt ben je € 1 goedkoper dan iemand die om de 2maand zijn rekening betaald via overschrijving(gaat in op 1/11). Ik betaal altijd mijn rekening op tijd en moet ook opdraaien voor een maatregel die ze treffen voor laat/wanbetalers.
Greetz
Weetgraag :roll:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Mja, 't leven is niet eerlijk he :)

En toch vind ik dat ze een abbo moeten maken voor gevorderden ofzo.
Die dan wel over alles kunnen beslissen.

Nob
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Vind ik ook, tijdens die cursus die ik volgde moest ik een account nemen bij Brinkster.com om met ASP te experimenteren. 't Is wel gratis natuurlijk maar als je het bij je eigen ISP kan doen geeft dit wel een meerwaarde aan je site en de ISP vind ik.

Dus voor een abo voor gevorderden ben ik ook wel te vinden.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hey, ik ben het volledig met jullie eens. We hebben et al eens gezegd en we zeggen het opnieuw een zelf-samen-te-stellen-adsl-abo zou ideaal zijn. Vooral voor de webhosting e.d. het geeft geen nut om aan iedereen asp, php, cgi, ... aan te bieden diegene die er gebruik van zouden maken zullen nooit gebruik van alles tesamen maken. Max 2 ofzo.

Skynet heeft reeds een "voeg opties toe aan je abo" in het selfcare gedeelte, beter zou nu nog zijn indien skynet de optionele features wat zou uitbreiden. Misschien moet skynet gaan samenwerken met een andere bedrijven om een dergelijke formule aan te bieden....

Laat ons hopen dat de verhoging van de downstream een voorbode is van veel goeds :wink:
I love it when a plan comes together!
NeoGurtMaster

yes!!!!!!!! eindelijk eens mensen die er juist hetzelfde over denken.
Ik heb altijd gezegd dat skynet zoiets zou moeten doen.

Zodanig dat wij de gevorderden tenminste wat meer d/l en U/l rate krijgen en misschien wat meer dan onze theoretische 10GB waar je (zeer) makkelijk over zit...

misschien ook een speciaal abo waar de toelating mee hebt van je webruimte een e-Commerce site van te maken. Alhoewel dit door al het illegaal verhandelen moeilijk is denk ik...

GreetZ
:shock: GurtMaster :shock:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Welkom NeoGurtMaster,

inderdaad wij denken hetzelfde als vele Skynetters want wij zijn zelf Skynetgebruikers en geen medewerkers van Belgacom of Skynet. Werken er wel af en toe mee samen voor de goede zaak. Veel met de hulp van All your Base (btw THX).

Hmm het is nu toch reeds een verbetering met de opvoering van de dl naar 3.3 Mbit/s en naar 192Kbit/s ul voor de plus abo's. Die volumepacks zijn ook reeds een positief signaal! Maar idd er is nog werk aan de winkel, de limieten zijn zoals reeds gezegd prehistorisch. En natuurlijk aan de opties ivm de webspace kan er ook nog het een en het ander gebeuren. Al denk ik niet dat zij je als privé persoon volledige access gaan geven om aan e-commerce te doen, dan moet je een bussines abo pakken. Idd de illegale handel eh :-)

tja, ik zou zeggen wees welkom op het forum, er zijn hier nog veel gelijkgezinden, die over nog veel meer posten! ;-)
I love it when a plan comes together!
YellinD
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2003, 21:41

worden wij hier op de hoogte gehouden van eventuele veranderingen qua abo's die op til staan ? :)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

YellinD, wij hebben - officieuze - contacten met BGC medewerkers en af en toe horen wij dat er veranderingen op til zijn. Indien zij zeggen dat het ok is, dat we het mogen verspreiden, dan zal je die info waarschijnlijk terug vinden in het newsforum.

Een verandering die op komst is, maar nog in beta-fase is:
Abo-optie paketten: dit zijn opties die je koopt om vb: bij een go een upload van 192Kbits/s en standaard 15Gb te hebben.

Ik zeg dit zijn voorbeelden, details hebben we niet, concrete zaken hebben we nog niet. We weten enkel dat BGC Sales en Management met dergelijke formules bezig is.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”