Problemen met OVH

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Sinds een goede week kan ik geen vaste lijnen meer bellen via OVH. Soms gaat er eentje door, maar lukt normaalgezien niet.

OVH naar GSM werkt.
OVH van thuis naar werk, andere firma's of mijn Weepee lijn werkt niet.

Alles (zowel GSM als vaste Belgische lijnen) is bereikbaar via de Betamaxen.

De Siemens C610IP werd reeds gereboot. Geen verschil in resultaat.

Iemand gelijkaardige problemen of hebben andere OVHers geen issues naar vaste lijnen?

13 dagen geleden werd er een nieuw profiel op de Siemens gepusht. Deze wijzigde de Proxy naar sip.ovh.be ipv sip3.ovh.be waarna ik niet meer kon registreren bij OVH. Ik kan nog steeds niet registreren op sip en het staat dus op sip3 zoals het reeds staat sinds het onderschrijven van OVH. Ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft maar geef het maar mee voor de volledigheid. De problemen begonnen immers net erna.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Hier nog geen problemen ondervonden bij het bellen naar vaste nrs
jang
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:43
Bedankt: 1 keer

Even het paswoord bij OVH wijzigen en daarna ook lokaal invoegen kan helpen. Heb bij een installatie-wijziging recent ook iets voorgehad maar herinner me de details niet meer. Maar dat was toen de oplossing.
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Misschien heb je een rule ingesteld bij de Siemens C610IP dat bellen naar GSM's anders verloopt dan naar vaste lijnen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

eens proberen met 0032 voor vaste lijnen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Reeds dank allen voor de hulp.
@jang: idd het paswoord heb ik toen ook moeten resetten maar de Siemens is geregistreerd nu, dus geen password issue.
@Rudy: idd er zijn rules op de Siemens, maar als je op de handset de call button langer inhoudt kan je de provider kiezen, daar kies ik dus OVH en geef manueel het nr in. Ik zie op t telefoonschermpje dat hij OVH neemt en er busy opkomt voor vaste posten en hij gewoon via OVh belt op die manier naar GSMs
@Philippe: dat had ik reeds gedaan: GSMs gaan wel degelijk op OVH via 0032499.. Vaste lijnen niet via 00322... (lijnen in Brusselse) : geeft bezet. Zelfde issue naar bvb 011 of 050 zone. Heel soms gaat hij dus wel eens door, wat ook raar is.

Heb daarnet ook een ticket geopend bij OVH.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb grote problemen met bellen van Ovh naar vaste lijnen. De lijn verbreekt heel vaak vlak nadat de persoon opneemt. Ik gebruik momenteel een betamax want het was heel vervelend. Eens de connectie tot stand kwam, bleef het wel stabiel... Naar gsm geen probleem.

Houd je me op de hoogte van voorstellen die de helpdesk doet? Ik wil kijken of die ook mijn probleem kunnen oplossen.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Tuurlijk zal ik een oplossing (of geen) ook posten.
Jouw issue lijkt me wel anders, Goztow. De 2 keer dat ik er in slaagde om geen busy maar een connective te krijgen werd het niet afgebroken. Mijn issues zijn ook maar pas een goei week geleden gestart (na die profile update), de jouwe waren toen al aan de gang.
Als je inlogt bij OVHTelecom kan je makkelijk een case openen. Indien ze meer cases binnen krijgen moeten ze uiteindelijk wel iets verder zoeken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Geen problemen ondervonden bij het bellen of opgebeld worden via OVH (diverse locaties, diverse ISPs).
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo, hier ook problemen: krijg dat typische hoogtonig geluid.
In de ovh manager staat geen recente registratiedatum en ook het verkeerde IP adres.
Heb ook al het paswoord gewijzigd in de manager en daarna in de FB maar zonder resultaat.
Het vreemde is dat het héél soms wel lukt om uit te bellen.
Oproepen ontvangen lijkt probleemloos te gaan.
Heppie NY!
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

@ Ernie : Dit lijkt idd hetzelfde issue. Heb je dat ook sinds die profile push?





update van 12/1 : De support heft dit bericht gezonden, ik stuur hen vandaag een antwoord. Ik hoop dat de onderste zaken open staan.


Je vous en prie et je vous remercie d'avoir contacté notre support.
Après vérification de votre demande, vous ne pouvez appeler un numéro fixe en Belgique.
Nous vous invitons à nous informer si vous avez eu le phénomène avec un seul numéro ou avec d'autres numéros, monsieur s'il vous plaît.

Afin de mieux diagnostiquer votre demande, nous vous invitons à nous communiquer un horodatage :
•Numéro appelant.
•Numéro appelé.
•Date.
•Heure.
•Phénomène rencontré.

Aussi bien, nous vous demandons de vérifier la configuration suivante sur votre modem (box internet) :
•Ouvrir les ports entre 30000 à 40000 en UDP ( flux RTP)
•Autoriser la communication en UDP depuis et vers le réseau 91.121.128.0/24 (transport de la voix).
•Autoriser la communication en UDP depuis et vers le réseau 91.121.129.0/24 (transport de la signalisation).
•Autoriser la communication en UDP depuis et vers le réseau 91.121.129.159/24
•Port sip : 5060 et 5962 en UDP (port d'enregistrement SIP).
•Port MGCP : 2424 et 2427 (Port d'enregistrement MGCP)
•Durée de vie des sessions UDP supérieure ou égale à 180 secondes.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Hier zelfde probleem gehad. Tot gisteren mee gesukkeld.

Opgelost door:
Hard reset van Siemens IP station
en manuele configuratie met optie "automatische profiel update" uitschakelen!

Domain/registratie is sip3.Xxx
Outbound proxy op "always" en eindigt met xxx.20

Profiel aangepast op 711 en 729. (Ze hebben onlangs iets veranderd bij OVH in hun profielen vanwege incompatibiliteit met FREE gsm operator, misschien heeft het hier iets mee te maken?

Bij OVH nieuw paswoord aangemaakt en Siemens opnieuw geregistreerd.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

road rebel schreef:Hier zelfde probleem gehad. Tot gisteren mee gesukkeld.

Opgelost door:
1) Hard reset van Siemens IP station
2) en manuele configuratie met optie "automatische profiel update" uitschakelen!

3) Domain/registratie is sip3.Xxx
4) Outbound proxy op "always" en eindigt met xxx.20

5) Profiel aangepast op 711 en 729. (Ze hebben onlangs iets veranderd bij OVH in hun profielen vanwege incompatibiliteit met FREE gsm operator, misschien heeft het hier iets mee te maken?

6) Bij OVH nieuw paswoord aangemaakt en Siemens opnieuw geregistreerd.
1 Heb hem enkel 10 seconden zonder stroom gezet voor een reboot, maar volledig hardreset niet gedaan omdat er nog een aantal andere providers in zitten en het niet aan de Siemens 610 ligt (via OVH zijn GSMs altijd bereikbaar)
2 in de connectie op 'set' geclickt en zonder automatisch profiel opnieuw aangemaakt. Dan krijg je sip.xxx en kom je bij je punt 3
3 naar sip3 aangepast
4 outbound proxy op always geplaatst met xxx.20 (heb ook geprobeerd mar xxx.159 vermits 159 de sip3 is en 20 is de sip. Maar ook zonder resultaat)
5 Stond in het profiel bij OVH op 729 711. Heb dit dus omgewisseld
6 Paswoord heb ik na hun update push van 13 dagen geleden idd moeten wijzigen. Dat zit goed.

=>Werkt dus niet voor mij. Ben wel blij voor jou dat het intss in orde is. Moest er je nog iets te binnen schieten dat er gedaan werd (of kan getest worden) laat maar weten hé, en dank voor je tijd om dit te posten.

Intussen gemerkt dat als ik dus een vaste lijn bel via OVH hij 'busy' geeft op het schermpje en de busy toon, maar je hebt dit ook als je probeert te bellen als je toestel nog niet geregistreerd is (na een settingswijziging bvb).
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Vergeten te melden: zie in de FB log

Code: Selecteer alles

Internet telephony with [email protected] via sip3.ovh.be failed. Cause: Internal Server Error (500)
hetzelfde gebeurt met PhonerLite.

Ik denk niet dat het probleem dat zich hier voordoet opgelost is door te resetten, heb dat alleszins met de FB geprobeerd.
Nog iemand die op de OVH site geen recente connectie info te zien krijgt?
Heppie NY!
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Even een update.
Heb donderdag 12/1 wat vragen gekregen: naar welke nummers, dan ook welke netwerken dit waren. Dit werd de volgende dag naar hun technische dienst doorgestuurd.

Vrijdag 20/1 antwoord: Codec op hun site naar g729, g711 plaatsen. Dit stond vroeger zo, maa had ik naar aanleiding van dit draadje verander. Heb het dus aangepast zoals ze gevraagd hebben en zal hen doorsturen dat dit oorspronkelijk zo stond en dus niets oplost. En de boer, hij ploegde voort ;-)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Om (door de terechte opmerking van AfAX) de zaken een beetje te verzamelen, hier mijn reactie uit het andere topic.

Hallo,

Sinds kort krijg ik op mijn DECT'S quasi iedere keer dat ik wil uitbellen direct de melding "Interworking Error" en volgende logging in de Frit!Box
=> Internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Internal Server Error (500) [2 messages since 24.01.17 17:07:46]

Na enkele keren proberen krijg ik toch verbinding. Op travaux.ovh zie ik geen melding van een eventuele storing.

Iemand dezelfde problemen en een eventuele fix ?

Bedankt,

BertG3
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ze stellen volgende voor

Si le souci persiste suite au changement du codec, je vous invite à tester le fonctionnement de la ligne en question depuis le soft-phone Zoiper (version test).
Veuillez tester le fonctionnement de la ligne téléphonique sur un autre réseau internet.


Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen 'meestal' onmiddellijk connectie krijg. Daarnet 8 telefoontjes na elkaar, allen van de eerste keer OK.
Zal de 'Zoiper test' dan eens doen wanneer het slechter gaat.

Zijn er nog andere leden die hierboven postten, waar er intss verbetering is?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Inderdaad. Bij mij ook nooit meer problemen gehad nadien.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo, hier is het probleem van geen verbinding krijgen ook 'vanzelf' opgelost.
Nu doet zich echter iets nieuws voor: na een paar minuten wordt systematisch het gesprek afgebroken.
Heb dit zowel op de fritzbox als met een softclient.
Heppie NY!
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Daarnet nogmaals geprobeerd, en 4 op 4 connecties.
Heb mijn Weepee lijn gebeld vanaf OVH en 16 minuten laten open liggen: niet afgebroken hier.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hey, een beetje laat omdat ik dit bericht nu pas zie... :oops:
Ook dat probleem was idd iets later 'vanzelf' opgelost.
Toch bedankt om er op te reageren!
Heppie NY!
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Graag gedaan, daarom zijn we een community.
Samen issues proberen oplossen, info en zeker ook feedback geven draagt steeds bij tot info die anderen kunnen gebruiken.

De pluim hiervoor gaat naar userbase natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”