Weer een prijsverhoging in aantocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

cadsite schreef:Laat vallen...

Als je bij telenet bent ben je:
-Dom
-onnozel
-blind
-lui
nog iets?

Want je kan goedkoper en de alternatieven zijn goed. :roll:
Neen, maar de excuses om bij Telenet te blijven zijn:
- één goedkope provider stond mij niet aan qua service, dus geen enkele voldoet ooit nog!
- 'wispelturige snelheden' (wat dat ook mag betekenen)
- MISSCHIEN niet de volle snelheid (zonder te proberen!)

Even hoogstaand en redelijk, niet waar? 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:- MISSCHIEN niet de volle snelheid (zonder te proberen!)
Dus een lijntest van Proximus moet ik niet ernstig nemen :bang:

Trouwens waarom moet je een excuus hebben... hebben alle iPhone gebruikers dat dan ook ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij proximus wel bij de andere kan dit nogal schelen.

bvb 100/5 haal je 90/4.5

bij scarlet heb ik al meegemaakt (zonder tv) 40/2 paar uur later 10/1 paar uur later 85/4 enz.
bij dommel ook al
En zoals vermeld er zullen uiteraard wel klanten tevreden zijn,
Maar het grootste probleem bij die providers vind ik dat de ene het op de andere steekt en als je een echt groot probleem hebt dat het moeilijk opgelost raakt. En als ze dan overstappen naar proximus zijn de problemen plots van de baan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

James. schreef:- één goedkope provider stond mij niet aan qua service, dus geen enkele voldoet ooit nog!
Ik heb oren en ogen, ik hoor en zie ook wat er bij anderen gebeurt. Niet echt overtuigend als je het mij vraagt...
James. schreef:- 'wispelturige snelheden' (wat dat ook mag betekenen)
Duidelijk denk ik. Dan eens goed, dan voor geen meter vooruit. Ook dat heb ik mogen ondervinden bij vrienden en familie.
James. schreef:- MISSCHIEN niet de volle snelheid (zonder te proberen!)
dat heb ik nooit aangehaald. De laatste jaren is de snelheid bij telenet omhoog gegaan, maar ik merk dat zelfs niet.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ik heb toch wel een sterk vermoeden dat ik 100/20 niet ga halen hoor:

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boran_blok schreef:Ik heb toch wel een sterk vermoeden dat ik 100/20 niet ga halen hoor:
Blijkbaar is dit voor sommige mensen nog altijd moeilijk te begrijpen... ik zit in dezelfde situatie.

Ik woon trouwens niet op het einde van de wereld... ik woon op 2.7 km van het centrum (waar Proximus wel reeds een wijk heeft met FTTH) !
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik woon in een centrumstad aan een drukke baan:
Afbeelding

De edpnet test is nog beter:
Afbeelding

Enne... Op kantoor hebben we proximus, tot 2 jaar terug was het telenet.
Mocht ik (en de collega's) kunnen kiezen, 't zou hier rap gedaan zijn met proximus.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

cadsite, met zo een lijntest zou ik nog tevreden zijn eerlijkgezegd, en dan zou ik het zeker wel eens proberen. Maar 16 Mbps is net één HD stream, en vergeet 4K maar volledig.

Daarnaast gebruik ik ook plex, dus enige upload is ook handig voor remote te streamen.

Allemaal dingen die er voor zorgen dat voor mij nu 30/8 toch wel het minimum is. en ja dan weet ik dat ik er voor moet betalen. En waarschijnlijk meer dan in de buurlanden. zolang het duopolie in stand blijft zie ik daar niet veel verandering in komen.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

cadsite schreef:Enne... Op kantoor hebben we proximus, tot 2 jaar terug was het telenet.
Mocht ik (en de collega's) kunnen kiezen, 't zou hier rap gedaan zijn met proximus.
Hier opt werk is er Telenet en dat is rottraag en valt minstens elke maand eruit. Maar de hoofd-ITr is hier fan van Telenet, dus blijft Telenet. Moest het van mij afhangen, hadden we hier al lang rotsstabiele VDSL. :angel:

(om maar te zeggen dat anekdotisch bewijs eigenlijk geen bewijs is)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kijk in mijn geval zal het nu 0.13€ per maand duurder worden.
Al de mensen die niet willen overlopen om een of andere reden gaan zeker niet overlopen voor een opslag van 0.13€
En als je teveel zaagt of wil opzeggen krijg je nogal vlug 1 jaar gratis uw digicorder gratis.
Daardoor wat minder prijsverschil en nog een reden waarom mensen er nie achter lopen.
En orange zal maar competitief zijn als ze hetzelfde aanbieden tegen een lagere prijs !!! of in het beste geval alles appart verkopen dat ge zelf Uw pakket kunt samenstellen zoals je wilt.
Maar als je dat doet zie trio kom je dan even duur uit als proximus, waardoor mensen die het allemaal willen hebben (lees de meerderheid),er nie achter gaan lopen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:Hier opt werk is er Telenet en dat is rottraag en valt minstens elke maand eruit.
Dan is er duidelijk iets fout met je installatie wat opgelost kan worden als je contact opneemt met Telenet.

Een VDSL sync van 16/2 kan je niet oplossen hoeveel techniekers je ook laat komen... dat is het verschil.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor mij is er alleszins niet veel keuze:
Ik wil een internet abbo op de kabel, met een modem-only.
Dan blijft telenet al direct als enige over.

DSL is (voor mij alleszins) een dikke miserie: met alle truukjes van de foor, vectoring, etc etc, kan je nog miserie hebben met profielen allerhande, geen garantie op een goeie snelheid, en als je verhuist is het koffiedik kijken wat de nieuwe locatie zal leveren.
Komt daar nog ns bij dat je bij DSL per publiek IP adres een router moet hebben die de login kan afhandelen, terwijl je een router achter een kabelmodem gewoon moet insteken en het werkt.
Niks geen miserie mee dus, geen regelmatige disconnects die de IP adressen veranderen, geen gedoe om achter je logingegevens te geraken, ...

Van de andere kant heb ik geen vertrouwen in het gebruik van een modemrouter met bridging optie of dergelijke. In Frankrijk heeft SFR ook ooit van de ene dag op de andere een update gepushed die de bridging optie gewoonweg uitschakelde. Je kan dus op elk moment gegijzeld worden.

Ik ben nu wel serieus aan het overwegen om van whoppa naar whop te gaan. Dat volume krijg ik toch niet op, en tis toch echt teveel van het goeie aan het worden; de snelheid maakt me niet zoveel uit, 100mbps is meer dan snel genoeg. De upload speed zou wel effe zeer kunnen doen af en toe, maar soit.
Ik heb vorig jaar ook al telenet play laten vallen wegens te duur aan het worden.
Ook al ns bekeken om mijn telefoonnummer naar voip over te zetten, maar met de triple pack korting geeft dat geen voordeel.
Incidenteel, als je je nummer overzet naar voip, geven ze je dan een nieuw nummer op je lijn?

Conclusie: telenet is veel te duur, maar acceptabele alternatieven zijn er vaak niet.
Tijd dus voor de wetgever om de mono/duopolies onder controle te houden.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

cadsite schreef:Laat vallen...

Als je bij telenet bent ben je:
-Dom
-onnozel
-blind
-lui
nog iets?

Want je kan goedkoper en de alternatieven zijn goed. :roll:
Om het zoals anderen te zeggen en zoals hier al gezegd is, andere alternatieven zijn er tenzij je altijd het van het wilt maar vraag je dan af is dit voor mij wel nodig?
Uiteraard hebben sommigen niet veel keuze, hier heb ik werkgevers bijdrage van x euro wat TN en PX alleen ondersteunen heb Orange al enkele malen gevraagd voor info en of er dit nu wel of niet gaat komen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin denk je dat dit de oplossing zal zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Ik ga Telenet een voorstel doen... ofwel verhogen ze m'n prijs niet en blijf ik Whoppa, ofwel downgrade ik naar een Whop (op zich kan ik daar wel mee leven).

Resultaat voor TN is dus 18.6 euro (1.55 * 12) prijsverhoging inslikken, ofwel 125.4 (10.45 * 12) euro aan inkomsten minder.

Het zal hun ARPU alvast geen goed doen (-15% !) als meer mensen zo denken :twisted:
Goed idee.
Ik kan misschien vragen om ons over te zetten naar whiepje. :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tijd dus voor de wetgever om de mono/duopolies onder controle te houden

die wetgever heeft nooit iets onder controle gekregen, laat staan gehouden :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Ik ga Telenet een voorstel doen... ofwel verhogen ze m'n prijs niet en blijf ik Whoppa, ofwel downgrade ik naar een Whop (op zich kan ik daar wel mee leven).

Resultaat voor TN is dus 18.6 euro (1.55 * 12) prijsverhoging inslikken, ofwel 125.4 (10.45 * 12) euro aan inkomsten minder.

Het zal hun ARPU alvast geen goed doen (-15% !) als meer mensen zo denken :twisted:
Als ik telenet was zou ik een tegenvoorstel doen.
Ik zou een nieuwe formule whoppa++ uitvinden, nog wat "sneller" dan whoppa, 40 euro "korting" hierop geven en maandelijks 10 euro meer rekenen dan whoppa.

En zijt maar zeker dat er genoeg zotten zouden zijn die hierop inschrijven ook nog :roll:


Ik moet de eerste nog tegenkomen die iets zinnigs weet te doen met een downloadsnelheid boven de 20Mbit
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

duizend schreef:Ik moet de eerste nog tegenkomen die iets zinnigs weet te doen met een downloadsnelheid boven de 20Mbit
Je bedoelt "zinnig" vanuit jouw opzicht. Als iemand daar zijn voldoening uit haalt en daar de prijs voor wilt betalen, waarom niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:Ik moet de eerste nog tegenkomen die iets zinnigs weet te doen met een downloadsnelheid boven de 20Mbit
Twee TV streams en je bent er al... als je dus wat kinderen in huis hebt geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb hier scarlet dommel edpnet belgacom en telenet gehad.
Belgacom en telenet waren gewoon het beste

telenet 9.5/10
belgacom 8/10 nu zou dat 9/10 zijn
dommel 5/10
edpnet 5/10
scarlet 1/10 ombudsdienst nodig gehad om er van af te geraken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is TV, geen internet ...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

duizend als internet al op niks trekt zal tv moesten ze het aanbieden ook op nieveel trekken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Er worden hier weer prachtige karikaturen getekend in dit topic.

Klant zijn bij Telenet is dom. Het is snel en duur en dat je die hoge snelheden vandaag nodig hebt is een marketingverhaaltje uit Mechelen.

Maar die stelling gaat natuurlijk alleen op als je via VDSL2 een aanvaardbare snelheid kan halen in overeenstemming met wat je nodig hebt. Dat zal voor een aantal mensen hier niet zo zijn en dan is het gewoon normaal dat je bij Telenet blijft (of evt. Orange neemt) en daar hoeft ook niemand commentaar op te geven.

Het gaat om een heel grote groep van Telenetklanten die wél 50, 85 of 100 Mbit kan halen op VDSL2 en die heel veel betalen voor 200 Mbit omdat ze denken dat er geen alternatief bestaat. Intussen kijken ze op die lijn wat Netflix, Youtube e.d. Streamingdiensten waarbij je echt niks hebt aan die extra snelheid maar Telenet doet in hun reclamepraatjes alsof je niet zonder kan. Slim van hen, ze spenderen dan ook heel wat van dat dure abonnementsgeld aan marketing.

Als morgen 10% van alle klanten in die situatie overstappen naar kleine operatoren voor internet, of evt. Proximus als er TV bij moet, zullen ze in februari 2018 bij Telenet wel 2x nadenken voor ze hun prijzen weer met bijna 2% laten stijgen. Maar zolang iedereen gewoon alles blijft pikken wat in Mechelen wordt beslist terwijl er voor hen wel degelijk een volwaardig alternatief beschikbaar is zal er weinig aan de situatie veranderen.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

jantje81 schreef: Als morgen 10% van alle klanten in die situatie overstappen naar kleine operatoren voor internet, of evt. Proximus als er TV bij moet, zullen ze in februari 2018 bij Telenet wel 2x nadenken voor ze hun prijzen weer met bijna 2% laten stijgen. Maar zolang iedereen gewoon alles blijft pikken wat in Mechelen wordt beslist terwijl er voor hen wel degelijk een volwaardig alternatief beschikbaar is zal er weinig aan de situatie veranderen.
maar het probleem blijft nu eenmaal dat er geen volwaardig alternatief is

ge hebt telenet, ge hebt proximus en dan op de telefoonlijn wat schijnconcurrenten
schijnconcurrenten in die zin dat ze aan beglacom moeten betalen om de lijn te mogen gebruiken en dus op service ed moeten besparen om de prijzenoorlog aan te kunnen. Anderzijds zie je ook dat bij een technisch probleem bij een "schijnconcurrent" belgacom niet altijd interesse heeft om dat probleem mee op te lossen, dan ben je als klant snel een pingpongbal.
Strakt krijgt telenet een "concurrent" en dan zul je dus dezelfde fenomenen zien.

vdsl is alleen een alternatief in de stad maar zeker niet substantieel goedkoper als dat belangrijk is
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jarenlange trouwe klanten (> 16 jaar klant waartoe ikzelf behoor), die nog een oudere abonnementsformule hebben (en die –ik spreek voor mezelf – nog steeds voldoet) worden deze keer wel erg brutaal aangepakt hoor: in tegenstelling tot de berichten die ik hier lees van totale verhogingen, die enigszins nog tamelijk beperkt blijven in de orde van € 0,13 tot € 1,55 met een uitschieter van € 5,14 (remus), zou ik toch graag eens willen zien wat dat voor al deze gebruikers procentueel betekent. Telenet spreekt bvb van een verhoging van 1,99 % voor de whop-formule.
Als ik voor mijzelf mijn oude formule “shake internet + telefonie” bekijk, dan gaat deze van € 37,76 naar € 40,78. Dat komt neer op een verhoging van € 3,02 wat dus t.o.v. mijn vorige prijs zo maar eventjes +8% is. (tv abo nog zelfs niet meegerekend, dan kom ik aan een totale verhoging van + € 3,62) Ik belde gisteren naar de customer relations en kreeg daar na een bijna 9 minuten durend gesprek te horen dat het dus helemaal geen fout was (in vergelijking met andere procentuele verhogingen van om en bij de 2%), en dat oude abonnementsformules gewoonweg afgestraft worden omdat telenet er in feite op termijn gewoonweg vanaf wil. Een alternatief of compensatie kon niet geboden worden, tenzij ik downgrade en dus mijn vaste lijn schrap.

Ik ben trouwens eens benieuwd naar het resultaat dat forumlid r2404 gaat boeken als hij belt met zijn “voorstel”. Trouwens, een heel interessant nummer is 0800-66.365, dan zit je quasi bijna rechtstreeks bij de customer relations en heb je meteen de juiste mensen te pakken!

Bovendien, op de site http://www.iklaatmenietpluimen.be/ blijft het vooralsnog opvallend kalm !
r2504 schreef:Ik ga Telenet een voorstel doen... ofwel verhogen ze m'n prijs niet en blijf ik Whoppa, ofwel downgrade ik naar een Whop (op zich kan ik daar wel mee leven).

Resultaat voor TN is dus 18.6 euro (1.55 * 12) prijsverhoging inslikken, ofwel 125.4 (10.45 * 12) euro aan inkomsten minder.

Het zal hun ARPU alvast geen goed doen (-15% !) als meer mensen zo denken :twisted:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Dan is er duidelijk iets fout met je installatie wat opgelost kan worden als je contact opneemt met Telenet.
Het zijn telkens problemen die niet gerelateerd zijn: dan weer eens algemene panne, dan werken, etc etc. De lijn zelf is ok, maar omdat we de lijn met minstens twintig man tegelijk gebruiken voelt hij niet zo snel aan als een lijn thuis.
Een VDSL sync van 16/2 kan je niet oplossen hoeveel techniekers je ook laat komen... dat is het verschil.
Dat betwist ik ook niet.
r2504 schreef:Twee TV streams en je bent er al... als je dus wat kinderen in huis hebt geen overbodige luxe.
Dat is zeker wél luxe en zeker wél overbodig. Kindjes moeten niet de hele tijd TV kijken, al zeker geen twéé streams en ze vinden het heus niet erg als ze geen FullHD streams van 10Mbit/s per stuk bekijken.
1207 schreef:maar het probleem blijft nu eenmaal dat er geen volwaardig alternatief is

[...]
Stom argument, want dat zijn zowat de enige opties om aan de grote providers te tonen dat je niet akkoord gaat. Ik ken trouwens mensen die bij zulke providers zitten zonder problemen en mensen die bij de grote zitten mét problemen, dus jouw argument is weer anekdotisch en ongeldig in Het Groter Geheel.

EDIT: mijn grootste irritatie hier is (zoals Jantje het al zei) dat mensen VDSL blijkbaar te min vinden, zélfs wanneer ze goeie snelheden kunnen halen. Dat is toch niet nodig? Direct zeuren over slechte dienstverlening en mogelijke storingen zijn toch oneerlijke discussietactieken? Dooddoeners zijn het. De keuze in feite al gemaakt hebben en flauwe excuses gebruiken om je keuze toch maar goed te praten. Soit, blijf Telenet dan maar sponsoren eh, de Amerikaanders gaan er alleen maar rijker van worden en jij armer.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

James. schreef:
[...]
Stom argument, want dat zijn zowat de enige opties om aan de grote providers te tonen dat je niet akkoord gaat. Ik ken trouwens mensen die bij zulke providers zitten zonder problemen en mensen die bij de grote zitten mét problemen, dus jouw argument is weer anekdotisch en ongeldig in Het Groter Geheel.[/quote]
het is niet anekdotisch

waarom denk je dat basta indertijd een heel tv programma wijdde aan de wachttijden rond mobistar? die praktijk van mobistar heeft natuurlijk niets besparingen te maken om een prijs te kunnen aanbieden die ergens in de buurt komt van Belgacom.

het gaat een hit om of je problemen hebt, het gaat er om hoe die opgelost worden en dan ben je bij een kleintje altijd slechter af qua service, bereikbaarheid, wachten,...

begint vaak al bij de installatie.
een alleenstaande moeder van 3 kinders zal eens een hele zaterdag opofferen om haar netwerk te configureren en alles te installeren omdat gij zegt dat aanbieder x 5 euro goedkoper is? dan is ze beter af dat iemand dat komt doen en die mensen kosten geld

en zelfs al zijn edp, scarlet ed goedkoper, in België spreken we over 5 à 6 euro maximaal als je vergelijkt op die website.
in het buitenland betaal je rond de 40 à 50 euro voor alles samen, zolang je niet in Noorwegen en/of Zwitserland woont, in België ben je minimaal 70 kwijt

dat zal niet veranderen olang telenet en beglacom eigenaar blijven vd netwerken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

yezzer ik heb wigg business dus deze gaat niet omhoog.
Blijkbaar de kabel wel . Dus dan is dat 0.68%
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

1207 schreef:waarom denk je dat basta indertijd een heel tv programma wijdde aan de wachttijden rond mobistar? die praktijk van mobistar heeft natuurlijk niets besparingen te maken om een prijs te kunnen aanbieden die ergens in de buurt komt van Belgacom.

het gaat een hit om of je problemen hebt, het gaat er om hoe die opgelost worden en dan ben je bij een kleintje altijd slechter af qua service, bereikbaarheid, wachten,...
Altijd slechter af? Ha! Ooit al meegemaakt wat voor een rot, log bureaucratisch monster zo'n groot bedrijf vaak is? Akkoord, ze zijn veel verbeterd tegenover vroeger, maar verschil in grootte verklaart absoluut niet waarom jouw ervaringen positiever zijn bij de grote dan bij de kleine providers. Genoeg omgekeerde ervaringen te vinden bij anderen, DUS anekdotisch en niet algemeen geldend.
begint vaak al bij de installatie.
een alleenstaande moeder van 3 kinders zal eens een hele zaterdag opofferen om haar netwerk te configureren en alles te installeren omdat gij zegt dat aanbieder x 5 euro goedkoper is? dan is ze beter af dat iemand dat komt doen en die mensen kosten geld
EDPnet stuurt de modem pregeconfigureerd op, het is gewoon een kwestie van de juiste kabels insteken en alles werkt. Wanneer je wilt dat iemand dat komt doen, betaal je vijftig euro extra voor een deftige installatie door een technieker, net zoals bij alle providers.
en zelfs al zijn edp, scarlet ed goedkoper, in België spreken we over 5 à 6 euro maximaal als je vergelijkt op die website.
Ik betaal €420 per jaar voor VDSL-internet en vaste telefonie (VOIP). Indien je daar nog digitale TV van Telenet bij wilt, dan is dat nog eens €195,6 (hoeveel is dat nu verhoogd?) per jaar erbij plus nog eens de aankoop- of huurkost van een digibox (€106,2 per jaar hoor of €249 eenmalig) of CI+-kaartje (€69 eenmalig).

Stel nu dat men wilt vergelijken met Whoppa en VDSL+DigiTV(gehuurd), dan komt dat uit op de volgende maandelijkse prijs:
- VDSL+DigiTV (gehuurd): €721,8 per jaar (plus belkosten van vaste telefonie, plus kosten van abo bij gedistribueerd WiFi-netwerk ter compensatie van gebrek aan Telenet Homespot, indien dat wordt gebruikt)
- Telenet Whoppa: €935,16 per jaar

Dat is dus meer dan €200 per jaar om te spenderen aan die 'perks' die overigens niet voor iedereen nodig zijn.

Zonder TV is het verschil nog veel groter, want Telenet vindt het blijkbaar niet de moeite om een bundel telefonie+internet aan te bieden, waardoor de combinatie van hun losse producten ongeveer zo duur is als Whoppa. En ja, ik vergelijk met whoppa, want ik wil geen maandelijkse limiet van ochgottekes 200GB.
in het buitenland betaal je rond de 40 à 50 euro voor alles samen, zolang je niet in Noorwegen en/of Zwitserland woont, in België ben je minimaal 70 kwijt

dat zal niet veranderen olang telenet en beglacom eigenaar blijven vd netwerken.
Alles samen is voor mij niet nodig, ik ben qua TV gediend met openbare zenders via DVB-T en dan streamen via intarwebs of downloaden. Ik ben dus perfect blij met mijn €35 per maand (plus gesprekskosten vaste telefonie) en spendeer de rest van dat geld liever aan iets anders dat wat Telenet mij zou kunnen bieden. Voeding? Elektro? Hoerderij? Het staat mij vrij! :angel:

Trouwens, ik heb net aangetoond dat je voor €60 per maand al alledrie de producten kunt hebben (met limietloos internet). €70 is te veel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

James. schreef:Dat is zeker wél luxe en zeker wél overbodig. Kindjes moeten niet de hele tijd TV kijken, al zeker geen twéé streams en ze vinden het heus niet erg als ze geen FullHD streams van 10Mbit/s per stuk bekijken.
Mijn kindjes kijken niet de hele tijd TV, maar als ik iets in huis haal wil ik het kunnen gebruiken. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt.
Vandaar dat ik een abonnement heb voor mijn GSM, niet omdat ik dat veel gebruik, maar omdat ik altijd wil kunnen bellen/surfen/... zonder dat ik me van iets moet aantrekken. Heeft dat een kost? yep...
Met net dezelfde argumenten kan je mensen zot verklaren omdat ze een auto hebben. Je kan je perfect op andere manieren verplaatsen en het zal goedkoper zijn.
James. schreef:EDIT: mijn grootste irritatie hier is (zoals Jantje het al zei) dat mensen VDSL blijkbaar te min vinden, zélfs wanneer ze goeie snelheden kunnen halen. Dat is toch niet nodig? Direct zeuren over slechte dienstverlening en mogelijke storingen zijn toch oneerlijke discussietactieken? Dooddoeners zijn het. De keuze in feite al gemaakt hebben en flauwe excuses gebruiken om je keuze toch maar goed te praten. Soit, blijf Telenet dan maar sponsoren eh, de Amerikaanders gaan er alleen maar rijker van worden en jij armer.
Te min? Neen, ik heb ADSL gehad en heb het al bij enkele mensen aangeraden. Ieder heeft zijn noden en verwachtingen. Kies wat bij je past en voor iets wat je kan betalen. Stop eens met mensen die andere verwachtingen/eisen/noden/... hebben af te doen als onnozelaars. Ik doe dat ook niet naar jou toe, als koper van een reseller voor jou een perfecte oplossing is, goed voor jou, veel plezier ermee.
Ik voel niet de nood om jou te overtuigen van je ongelijk want ik ken het hele plaatje niet. Jij kent dat blijkbaar wel van velen.

Mijn (en andere) strubbelingen bij alternatieven afdoen als anekdotisch is gemakkelijk, maar als je 1 keer weken aan een stuk over en weer hebt moeten bellen/mailen/schrijven om miserie opgelost te krijgen heb je het wel gezien. Dan neem je liever zo min mogelijk risico en betaal je wat (veel) te veel in de hoop dit niet nogmaals tegen te komen. Zeker ben je nooit, maar ik heb in de 8 jaar dat we klant zijn nog geen enkel probleem gehad.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Als ik het kon, dan sprong ik direct over naar ADSL of VDSL.

Echter kan ik maximum 4mbps hier krijgen volgens de lijn test.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

mmm zal toch eens moeten rekenen of ik goedkoper kan.
laatste fakuur bijgehaald.
heb nu :
- digitale tv
- play more kijken toch een 4 films per week
- play sports kijken ook een 2 tal voetbalmatchen per week
- digitale tv
- internet 240/30 onbeperkt en echt zonder limiet
- gsm 1 840min/1664sms/2.9gb
-gsm 2 160min/841sms/4.2GB
-gsm3 983min/52sms/0.1GB
-gsm4 655min/1358sms/4.8GB
-gsm5 862min/14sms/0.7GB
- gewone vaste lijn 386 min gebeld

prijs 179€ of 215€ met playmore en sport erbij
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Hoe zit het eigenlijk met het onderzoek van minister Peeters naar de abnormale prijsstijgingen in de sector?
Hoe kan het BIPT elke prijsverhoging steeds goedkeuren?

Ik ben tevreden over de kwaliteit van Telenet, maar voel mij uitgebuit omdat ik door hun bundeling van producten moet betalen voor zaken die mij helemaal niet interesseren binnen PLAY en PLAY SPORTS.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

proximusboyke schreef:prijs 179€ of 215€ met playmore en sport erbij
Is die € 179 inclusief die 5 gsm-abonnementen? Dan is dat nog goedkoop! Welke formules heb je nu?

Een WIGO Business met 15 GB mobiele data en Digitale TV kost al € 188,16 (incl. BTW).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

yep die is - huur digicorder
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is er gewoon geen kwaliteitsvol alternatief. Voor het werk heb ik voor verschillende zaken contact met proximus.
Ik ga er nu altijd vanuit dat 9/10 er prul is. Als het van de 1ste keer goed gedaan is dan verschiet ik echt.
Scarlet helpdesk heb ik al een klein mensenleven in wacht gestaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Trouwens mag ik een leverancier niet duur vinden gewoon omdat hij duur is... zonder gans de discussie over alternatieven ?

Ik ben een tevreden Telenet gebruiker maar als klant heb ik het recht ook m'n ongenoegen te uiten over de prijs die ik betaal... als ik overstap en niet langer klant ben moet ik niet meer zeuren over Telenet (dan kan ik weer zeuren over de beperkingen van VDSL en opnieuw overstappen).

Iedereen heeft het recht zijn product te kiezen... en dat sluit wat mij betreft niet uit dat je commentaar mag hebben op de prijs.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

riji schreef:Hoe zit het eigenlijk met het onderzoek van minister Peeters naar de abnormale prijsstijgingen in de sector?
Hoe kan het BIPT elke prijsverhoging steeds goedkeuren?
Denk je dat het BIPT iedere prijsverhoging moet goedkeuren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij enkel bij een daling
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

James. schreef:maar verschil in grootte verklaart absoluut niet waarom jouw ervaringen positiever zijn bij de grote dan bij de kleine providers. Genoeg omgekeerde ervaringen te vinden bij anderen, DUS anekdotisch en niet algemeen geldend.
bij de groten, die duurder zijn, betaal je de service gewoon mee.
de kleintjes willen zo goedkoop mogelijk zijn, moeten aan belgacom betalen, dus kunnen enkel op service besparen. Dat doen ze ook want mijn goedkoopste alternatie op dei online site heeft iet eens een fysieke winkel.
EDPnet stuurt de modem pregeconfigureerd op, het is gewoon een kwestie van de juiste kabels insteken en alles werkt.
gelijk bij den ikea :)
Wanneer je wilt dat iemand dat kom
Alles samen is voor mij niet nodig, ik ben qua TV gediend met openbare zenders via DVB-T en dan streamen via intarwebs of downloaden.
dus de vrt kijkt ge legaal en de rest illegaal/pikt ge gewoon?
tja, als ik dagelijks m'n pakje sigaretten steel dan zijn sigaretten ook ineens heel goedkoop geworden :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”