Media Markt consumentenbedrog tijdens solden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Espressomachine gekocht 1w voor de solden periode, omdat die in afslag stond toen. Bij start vd solden -> prijs omhoog met 50e. Nu staat ie gemiddeld hetzelfde als toen ik die kocht... toeval :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

7zp schreef:
MClaeys schreef:Is er iemand wat goed in scripten? Met een databaseje van producten moet het volgens mij wel doenbaar zijn daar dagelijks de prijs van in hun webshop op te halen en dan in een grafiekske te gieten. Ik ben benieuwd naar de prijzen de week voor een grote actie :lol:
https://tweakers.net/shopreview/9345/me ... producten/ ? :-D
De prijsbarometer daar is toch niet per winkel? Of kijk ik daar over? :D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niet per fysieke winkel, nee.
MM hanteert andere prijzen in hun winkel dan online (Colruyt/Dreamland doet dat ook). Dus de prijsinformatie op Tweakers (4% onder het gemiddelde blijkbaar) geeft een vertekend beeld tov de fysieke winkel.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Goztow schreef:Vergelijken met Duitsland is bullshit. In Afghanistan zal het product nog goedkoper zijn,daar heeft de consument niks aan.
Wanneer Afghanistan ook in de Schengenzone zit, dán pas is je vergelijking zinnig.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

James. schreef:
Goztow schreef:Vergelijken met Duitsland is bullshit. In Afghanistan zal het product nog goedkoper zijn,daar heeft de consument niks aan.
Wanneer Afghanistan ook in de Schengenzone zit, dán pas is je vergelijking zinnig.
Zwitserland en Litouwen zitten op dezelfde levensstandaard?
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Waar ik toch mee zit: waarom is de prijs per lokale winkel verschillend, maar de shipping prijs vanuit het centrale magazijn over het hele land gelijk?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

De gekste solden !!!
Tsja, eigenlijk is dat niet gelogen hé. Het zou het wel zijn mocht er staan "de eerlijkste solden". :lol:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

bitbite schreef:Waar ik toch mee zit: waarom is de prijs per lokale winkel verschillend, maar de shipping prijs vanuit het centrale magazijn over het hele land gelijk?
Net zoals Colruyt: om de winstmarge op te krikken en per regio toch de goedkoopste te zijn.
Centraal kost iets €100.
In een bepaalde regio vraagt de concurrentie een prijs tussen €107 en €116, als je dus op €106 of €107 zet, ben je lokaal de goedkoopste.
Een andere regio heeft meer concurrentie en daar varieert de prijs tussen de €100 en €108, dan zet je uw prijs mee op €100.
Je bent telkens de goedkoopste en toch scoor je een goede marge.

Als het maar een kleine concurrent is die de prijs op €86 zet, hou je uw prijs op €100 en verlaag je de prijs enkel voor zij die er een punt van maken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

heist_175 schreef:
bitbite schreef:Waar ik toch mee zit: waarom is de prijs per lokale winkel verschillend, maar de shipping prijs vanuit het centrale magazijn over het hele land gelijk?
Net zoals Colruyt: om de winstmarge op te krikken en per regio toch de goedkoopste te zijn.
Centraal kost iets €100.
In een bepaalde regio vraagt de concurrentie een prijs tussen €107 en €116, als je dus op €106 of €107 zet, ben je lokaal de goedkoopste.
Een andere regio heeft meer concurrentie en daar varieert de prijs tussen de €100 en €108, dan zet je uw prijs mee op €100.
Je bent telkens de goedkoopste en toch scoor je een goede marge.

Als het maar een kleine concurrent is die de prijs op €86 zet, hou je uw prijs op €100 en verlaag je de prijs enkel voor zij die er een punt van maken.
Colruyt is eigenlijk bedrog. Het moet immers zijn: Laagste prijzen in uw streek. Deze laatste toevoeging "in uw streek" blijft uiteraard achterwege, het is dus bedrieglijk. De consument trapt er weer in, en geen enkele concurrent durft colruyt hierop aan te pakken via een geding omwille van bedrieglijke reclame.

Een vandenborre heeft wel een leuke policy. Zij geven laagste prijzen ongeacht de streek, zolang er in een streek die niet jouw streek is, een vdb winkel en een concurrent is. Dus bvb ik zie bij alternate een printer aan 100 euro staan, bij vdb hier lokaal 110. vdb heeft wel vlakbij alternate ook een fysieke winkel.

Dus ik zeg: ik wil die printer kopen aan 100, want er is een vdb vlakbij alternate waar die prijs ook zou gelden als ik hem daar zou kopen, en hup we hebben de laagste prijs van een concurrent in de buurt van éénder welke vdb winkel. In de vdb van Wetteren zeggen ze zelfs doodleuk: ja we hebben zelfs 2 winkels op de A12 ;) En zo moet ik niet naar alternate rijden.

Hier kan colruyt en media markt nog een puntje aan zuigen.

Nu speelt alternate ook wel spelletjes, gisteren zag ik de Canon mx925 daar voor 5 euro minder dan bij vdb staan, en enkele uren later hadden ze hun prijs alweer aangepast naar die van vdb. Hebben ze hier software voor om dit op te volgen? Of zitten er kerels niet anders dan rond te surfen om alle prijzen van alternate en concurrenten te volgen?

Net zoals er bij de colruyt personeel is dat wellicht niet anders doet dan prijzen volgen en aanpassen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 10 jan 2017, 11:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Oei. Misschien MM wel, maar Colruyt niet.
Dien maar een vraag in via hun website of per telefoon :).

Ik heb net een pan gekocht. Overal staat die voor €150, bij Colruyt en enkele anderen voor €130 en bij 2 winkels voor €83.
Mailtje naar Colruyt en hupla pan gekocht voor €83.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ub4b schreef:Dus ik zeg: ik wil die printer kopen aan 100, want er is een vdb vlakbij alternate waar die prijs ook zou gelden als ik hem daar zou kopen, en hup we hebben de laagste prijs van een concurrent in de buurt van éénder welke vdb winkel. In de vdb van Wetteren zeggen ze zelfs doodleuk: ja we hebben zelfs 2 winkels op de A12 ;) En zo moet ik niet naar alternate rijden.
Ik heb voor de prijsgarantie niet moeten zeggen dat er een VDB winkel in de buurt was hoor.
"Hallo, dit product staat ook in de Makro folder en is daar 50 euro goedkoper momenteel". Verkoopster opent site van Makro, bekijkt folder en twas in orde. Alleja, in de tweede winkel toch, in de eerste waren ze aan het neuten dat de kleur van een item anders was bij hen (wat na aankoop in de andere winkel BS bleek). Handig, want in Makro was het uitverkocht en had geen zin om te bestellen + nog zo een eind te rijden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:Zwitserland en Litouwen zitten op dezelfde levensstandaard?
Proficiat, u heb net het grootste probleem van de douaneunie en de schengenzone ontdekt ;-)
Alleen is het voorbeeldland een beetje spijtig gekozen: zwitserland is geen deel van de douaneunie, noch van de eurozone.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ITnetadmin schreef:
1207 schreef:Zwitserland en Litouwen zitten op dezelfde levensstandaard?
Proficiat, u heb net het grootste probleem van de douaneunie en de schengenzone ontdekt
Hoe doen ze het in de US dan? Of denk je dat de levensstandaard in LA dezelfde als bij de Hillbillies?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ITnetadmin schreef:
1207 schreef:Zwitserland en Litouwen zitten op dezelfde levensstandaard?
Proficiat, u heb net het grootste probleem van de douaneunie en de schengenzone ontdekt ;-)
Alleen is het voorbeeldland een beetje spijtig gekozen: zwitserland is geen deel van de douaneunie, noch van de eurozone.
het ging over schengen, niet over de EU, eurozone of Vn
zowel zwitserland als Litouwen behoren tot schengen


prijzen vergelijken heeft nu eenmaal enkel zin als je aan de producten raakt en de levensstandaard gelijk is.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Klopt, maar prijzen kan je moeilijk vergelijken tussen twee landen die niet in dezelfde douane unie liggen. Je mag nl niet zomaar importeren of exporteren uit zwitserland naar de EU.

Het blijft problematisch om landen met verschillende levensstandaarden in een unie te gooien.
Dit is bv waarom de roaming charge afschaffing gepaard zou gaan met een beperking zodat half belgie geen roemeens nummer kan aanvragen en hier permanent gebruiken.
Dit is, terzijde en offtopic, ook een van de redenen waarom landen last hebben van ongecontroleerde intra-schengen migratie, waarbij werknemers uit landen met een lage levensstandaard en kost in landen met een hoge standaard/kost onder de prijs kunnen gaan werken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij deze moest ik eens lachen:
Twitter: https://twitter.com/Dylan_vergauwen/status/816057197742485504 Vooral de vervolgtweets:
(edit: als url gezet voor leesbaarheid. Vervolgtweets te volgen door op bovenstaande Tweet te drukken).
https://twitter.com/MediaMarktBEnl/stat ... 6275137536
https://twitter.com/MediaMarktBEnl/stat ... 9439495168
https://twitter.com/MediaMarktBEnl/stat ... 2295286784
https://twitter.com/FODEconomie/status/ ... 3441766400
https://twitter.com/MediaMarktBEnl/stat ... 9993427968

Ge moet er toch maar op uw hoede zijn, das duidelijk :p
Laatst gewijzigd door MClaeys 10 jan 2017, 19:16, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Effe die twitterdiscussie opgezocht; kan totaal ni volgen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

ITnetadmin schreef:Effe die twitterdiscussie opgezocht; kan totaal ni volgen.
Tv aan 899 op 24/12/16
zelfde tv aan 989 op 2/1/16 (solden met 1199 als normale prijs) €90 meer dan een week eerder :bang:

"Oeps, iets misgelopen", dat zal wel, het was niet de bedoeling betrapt te worden zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor de consument maakt het geen hol uit natuurlijk, maar ipv op mediamarkt te schieten die niet aan grijze import doet, zouden ze beter eens de praktijken van die andere dozenschuivers nakijken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ITnetadmin schreef:Effe die twitterdiscussie opgezocht; kan totaal ni volgen.
Ja sorry, snel in mijn pauze die tweets geplakt en ik zag nu pas dat het telkens de originele tweet er bij plaatste wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Maar dus idd zoals hierboven beschreven, eerst een hele uitleg over dat ze wettelijk niks mis doen maar oeps dat was toch een foutje. Kvond het best grappig dat FODEconomie er zelfs op reageerde. Nu, als ik de discussie open op Twitter is de volgorde anders, daar zie ik eerst de reactie van FODEconomie en dan pas de reacties van Mediamarkt, de timestamps maken wel duidelijk dat ze het "foutje" hebben rechtgezet voor die reactie.

@hierboven
Hoe weet je zo zeker dat zij niet aan grijze import doen?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Uiteraard doet Mediamarkt aan grijze import, ze gaan niet voor klein België alles apart via een Benelux verdeler aankopen !
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat doen ze dus wel
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

PFFF ik kom niet meer bij van 't lachen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

fvhbrugge schreef:PFFF ik kom niet meer bij van 't lachen
MM maakt er gewoon een spelletje van met een flauw excuus, spijtig dat FOD als een mak lammetje voor de boeg komt, waarom geen uitgeslapen wolf die de Duitse multimedia keten eens een lesje leert ........
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Intussen staat er hierover een uitgebreid artikel op HLN.be, dus ze krijgen nu de PR die ze verdienen! :beerchug:

Wij zijn toch niet gek? Hogere prijzen bij Mediamarkt tijdens solden dan ervoor - HLN.be
Laatst gewijzigd door nickz 11 jan 2017, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

We werken helemaal binnen het kader van de complexe soldenwet.
Waarmee hij aangeeft dat ze alle mogelijke manieren gebruiken om de kantjes er serieus af te lopen !

Tijd voor een wet die verplicht bij iedere prijs ook de laagste prijs te vermelden van het artikel sinds de laatste 12 maanden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef:Tijd voor een wet die verplicht bij iedere prijs ook de laagste prijs te vermelden van het artikel sinds de laatste 12 maanden.
Dat zal al niet door deze regering gebeuren. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Vorige week hebben ze mij ook bij mijn pietje gehad...

Ik koop normaal gezien altijd mijn computerspullen online, na een prijsvergelijking van verschillende webshops.
Ik was met mijn vriendin in de Mediamarkt, en had een externe hdd 2.5inch nodig.

Normaal gesproken koop ik geen Seagate, maar altijd Western Digital. Uiteindelijk had ik het toch gewaagd om 25 euro minder te betalen voor de Seagate dan WD. Thuis dacht ik gezien te hebben dat deze allebei ongeveer even veel kosten op de webshop van Mediamarkt... Strange, maar niet verder bij nagedacht.

Nu kom ik thuis, blijkt dat de Seagate niet werkt... Zucht... Pech, terugrijden en ruilen dan maar. We hebben een half uur staan wachten, waarna de klantenservice de schijf gecontroleerd heeft en bevestigd heeft dat deze inderdaad niet werkt. Het was ondertussen 5 minuten voor sluitingstijd, maar ik had speciaal nog terug gereden en wou per sé nog een nieuw exemplaar die dag. Ik ging vlug naar de rayon van de externe schijven, en ja hoor, het betreffende Seagate model was niet meer in voorraad...

Uiteindelijk heb ik dan maar eieren voor mijn geld gekozen en ben ik voor de Western Digital Elements 2 TB gegaan. Ik had op de website van mediamarkt gekeken vooraf en had gezien dat deze online maar een paar cent goedkoper de vinden was. Verder wist ik de prijs niet meer uit het hoofd. Ik heb dus 119,00 betaald voor deze schijf:

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_we ... 20708.html

Achteraf heb ik me pas de bemerking gemaakt dat deze toch meer kost dan ik in gedachten had, dus na wat opzoekingswerk kom ik deze tegen:

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_we ... 79648.html

WAT?? 33 euro meer betaald omdat ze in de winkel enkel het duurste model verkopen? En als ik het serienummer opzoek, krijg ik enkel de site van mediamarkt en enkele buitenlandse sites??? Laagste prijs garantie op een artikel dat nergens anders te vinden is... Mooi in 't zak gezet ben ik.

En wat heb ik meer voor die 33 euro, een waardeloos stoffen hoesje en een jaar extra fabrieksgarantie, die wellicht op andere schijven ook te krijgen is...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod] Discussie over keuze harde schijven afgesplitst: http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 3&p=686094
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

En MM op de Korenmarkt te Gent gaat blijkbaar de deuren sluiten. Zou het iets met deze hele heisa te maken (kunnen) hebben?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Neen, gewoon door het feit dat die winkel onbereikbaar is met de auto. Om die reden hadden ze het aanbod al aanzienlijk ingekrimpt door alle groot elektro te schrappen (tweede verdieping was al volledig weg dacht ik), maar ook met bv. de huidige formaten van tv's is zo'n winkel in een autovrij gebied niet zo praktisch. Als ze hun winst dan alleen uit kleine dingen moeten halen wordt het moeilijk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

nickz schreef:Neen, gewoon door het feit dat die winkel onbereikbaar is met de auto. Om die reden hadden ze het aanbod al aanzienlijk ingekrimpt door alle groot elektro te schrappen (tweede verdieping was al volledig weg dacht ik), maar ook met bv. de huidige formaten van tv's is zo'n winkel in een autovrij gebied niet zo praktisch. Als ze hun winst dan alleen uit kleine dingen moeten halen wordt het moeilijk.
Ik ken dat pand al sinds kind, en heel veel electronica/electro winkels zijn daar al gekomen en gegaan.
In de jaren 90 was er een cd winkel, heeft het ook niet gehaald.

Het enige wat ik daar ooit eens heb gekocht is mijn galaxy S5 phone, je kan er niet vlot parkeren en je moet al in St-Michiels of vrijdagmarkt betalend parkeren, dat helpt allemaal niet. In stad Gent ga je niet shoppen voor grote dingen, er zijn genoeg winkels met parkeermogelijkheden buiten 't stad.

Anderzijds, als MM debunker moet ik nu wel lachen, ondanks al hun datamining met freedelity en tracking van klanten via wifi en bluetooth, kunnen ze geen deftig marktonderzoek doen om te beseffen dat korenmarkt geen ideale locatie is.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

MM.Korenmarkt gaat dicht,maar in Eke(vestiging Makro) komt er een Mediamarkt,dit zal dan op de eerste verdieping zijn,waar vroeger Makro zijn tv's en dergelijke verkocht.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

fluppie schreef:MM.Korenmarkt gaat dicht,maar in Eke(vestiging Makro) komt er een Mediamarkt,dit zal dan op de eerste verdieping zijn,waar vroeger Makro zijn tv's en dergelijke verkocht.
dat zal ook wel meespelen, vier MM rondom Gent zou een beetje te veel zijn
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”