Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ongeveer een half jaar terug hebben wij besloten om onze 42 inch Panasonic TV in te ruilen voor een 48 inch Philips model. Wij zijn zeer tevreden van dit toestel, op één (groot) nadeel na : Youtube werkt absoluut niet zoals het hoort... Het is te zeggen : Youtube op zich werkt, maar ik kan de televisie niet pairen met mijn laptop. Ik heb reeds mijn google account ingegeven in youtube (op de tv), welke wel werkt.

Echter het zogenaamde "casten" werkt helemaal niet : ik vind nergens hoe ik mijn TV en mijn laptop (of smartphone of tablet) met elkaar kan pairen. Dit doe je normaal gezien (zoals bij mijn Panasonic) via deze link : https://www.youtube.com/pair. Helaas vind ik bij instellingen (stap 2) nergens de optie "Tv en telefoon linken". De enige optie die ik daar heb is "casten". Indien ik dit selecteer krijg ik dezelfde uitleg te zien als op youtube (maar dan in het Engels) : https://support.google.com/youtube/answer/3230451?hl=nl.

Hoe moet ik dit probleem juist oplossen? Iemand een idee?
Bij zowel mijn "oude" Panasonic TV als mijn Panasonic Bluray speler was dit een fluitje van een cent?

Voor alle duidelijkheid : de TV is bedraad verbonden met een switch en dit wil ik zo houden (ik wil dus niet draadloos werken). Connectiviteit is wel in orde : Netflix werkt prima. En de TV zou geheel up-to-date zijn als we de Android mogen geloven die er op draait.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Als daar android TV op draait, kan je normaal toch vanop elk Android apparaat en Chrome rechtstreeks naar de TV casten? Ik denk daarom dat je dit in de Youtube TV app nergens vindt, want heel de TV zou dienst moeten doen als apparaat waarnaar je kan casten, niet enkel de Youtube app.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met mijn smartphone nog niet geprobeerd, maar met mijn laptop (Windows 10) wil ik het gewoon kunnen. Zou het triestig vinden mocht het enkel vanaf Chrome kunnen (ben FF gebruiker) en vanaf een Android telefoon...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

krisken schreef:Youtube werkt absoluut niet zoals het hoort... Het is te zeggen : Youtube op zich werkt, maar ik kan de televisie niet pairen met mijn laptop. Ik heb reeds mijn google account ingegeven in youtube (op de tv), welke wel werkt.
pairen heeft niets met de youtube account te maken.
krisken schreef:Echter het zogenaamde "casten" werkt helemaal niet : ik vind nergens hoe ik mijn TV en mijn laptop (of smartphone of tablet) met elkaar kan pairen. ". De enige optie die ik daar heb is "casten".
  • eerst moeten jouw Laptop en jouw TV op hetzelfde netwerk zitten. Gezien het bij jouw alles gekabeld is, zou dat geen probleem mogen zijn (maar jou kennende zal dat wel niet straigh-forward zijn met ingewikkelde VLAN set-ups, enz :-D )
  • dan moet beginnen op jouw TV: in de Youtube App moet je naar Instellingen, en doorscrollen tot "PAIR DEVICE". Als je hierop drukt komt er een "pairing code" (9 cijfers?) en een QR code.
  • dan pas ga je naar youtube.com/pair en geef je die code in (of met je smartphone de QR code scannen)
Vanaf nu zijn ze gepaird, en je kan nu het "casting" symbool gebruiken op een Youtube film die je op de laptop hebt gestart.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Voeg er in het laatste puntje nog bij "ga nu naar youtube.com/pair op het apparaat dat je wil gebruiken om te youtube filmpjes van te sturen"
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Netwerk is inderdaad niet zo simpel Philippe. Mijn bedrade toestellen zitten allemaal in de IP range 10.0.0.0/24. Alle draadloze toestellen zitten op vlan 101 met IP range 10.101.0.0/24.

Nu heb ik de laptop even in hetzelfde netwerk gehangen als de tv (zelfs netjes op dezelfde switch) en daar blijf ik hetzelfde probleem hebben... De Youtube App heeft deze instelling "pair device" gewoon niet. Wat je zegt is inderdaad hoe het werkte op mijn Panasonic TV en op mijn Panasonic BD speler...

Opties bij de Youtube instellingen zijn de volgende
- Uitloggen ([email protected])
- Casten
- Beperkte modus (uitgeschakeld)
- Kijkgeschiedenis wissen
- Zoekgeschiedenis wissen
- Feedback
- Statistieken voor nerds
- Hulp
- Over

Daarom dat dacht dat het vermoedelijk bij "Casten" zou zitten. Helaas krijg je daar gewoon een lap tekst zoals omschreven in de startpost.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Je zegt Youtube app, probeer eens via de gewone website van youtube op het apparaat vanwaar je je filmpje wil starten?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op mijn laptop kan ik gaan naar de youtube instellingen, en daar zie ik staan : "verbonden tv's". Als ik daar op klik, kom ik gewoon terecht op de pair URL (https://www.youtube.com/pair). Hiermee kan ik niks doen want ... "Ga naar de instellingen en selecteer 'Tv en telefoon linken'. " krijg ik niet bij instellingen... En dus ook geen code...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik vind het nogal verwarrend welk bericht nu bij welk apparaat hoort :) :) :)

Anyway, zoals philippe_d zegt:

1) alles in hetzelfde netwerk, geen firewall of VLAN obstakels
2) ga op je TV naar de youtube applicatie en kies de optie waarmee je een pincode/code/QR-code of whatnot ziet
3) ga dan op je mobiel apparaat (smartphone, laptop, maakt niet uit) met je browser naar youtube.com/pair.

Bij welke stap loopt het fout?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

selder schreef:2) ga op je TV naar de youtube applicatie en kies de optie waarmee je een pincode/code/QR-code of whatnot ziet
Als ik het goed begrijp probeert krisken al heel de tijd te zeggen dat hij die optie niet heeft op zijn tv :P
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

bij punt 2 :-) Waar ik ook zoek naar die optie ... ik vind deze totaal niet...
http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 1#pr685450 gaat over de TV

@nickz : inderdaad :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Welke Philips TV eigelijk?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zie titel ;-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”