Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 00:10

Ongeveer een half jaar terug hebben wij besloten om onze 42 inch Panasonic TV in te ruilen voor een 48 inch Philips model. Wij zijn zeer tevreden van dit toestel, op één (groot) nadeel na : Youtube werkt absoluut niet zoals het hoort... Het is te zeggen : Youtube op zich werkt, maar ik kan de televisie niet pairen met mijn laptop. Ik heb reeds mijn google account ingegeven in youtube (op de tv), welke wel werkt.

Echter het zogenaamde "casten" werkt helemaal niet : ik vind nergens hoe ik mijn TV en mijn laptop (of smartphone of tablet) met elkaar kan pairen. Dit doe je normaal gezien (zoals bij mijn Panasonic) via deze link : https://www.youtube.com/pair. Helaas vind ik bij instellingen (stap 2) nergens de optie "Tv en telefoon linken". De enige optie die ik daar heb is "casten". Indien ik dit selecteer krijg ik dezelfde uitleg te zien als op youtube (maar dan in het Engels) : https://support.google.com/youtube/answer/3230451?hl=nl.

Hoe moet ik dit probleem juist oplossen? Iemand een idee?
Bij zowel mijn "oude" Panasonic TV als mijn Panasonic Bluray speler was dit een fluitje van een cent?

Voor alle duidelijkheid : de TV is bedraad verbonden met een switch en dit wil ik zo houden (ik wil dus niet draadloos werken). Connectiviteit is wel in orde : Netflix werkt prima. En de TV zou geheel up-to-date zijn als we de Android mogen geloven die er op draait.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 Mar 2009
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor gm123 » 10 Jan 2017, 00:27

Als daar android TV op draait, kan je normaal toch vanop elk Android apparaat en Chrome rechtstreeks naar de TV casten? Ik denk daarom dat je dit in de Youtube TV app nergens vindt, want heel de TV zou dienst moeten doen als apparaat waarnaar je kan casten, niet enkel de Youtube app.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 01:02

Met mijn smartphone nog niet geprobeerd, maar met mijn laptop (Windows 10) wil ik het gewoon kunnen. Zou het triestig vinden mocht het enkel vanaf Chrome kunnen (ben FF gebruiker) en vanaf een Android telefoon...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13166
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2067 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor philippe_d » 10 Jan 2017, 09:47

krisken schreef:Youtube werkt absoluut niet zoals het hoort... Het is te zeggen : Youtube op zich werkt, maar ik kan de televisie niet pairen met mijn laptop. Ik heb reeds mijn google account ingegeven in youtube (op de tv), welke wel werkt.

pairen heeft niets met de youtube account te maken.

krisken schreef:Echter het zogenaamde "casten" werkt helemaal niet : ik vind nergens hoe ik mijn TV en mijn laptop (of smartphone of tablet) met elkaar kan pairen. ". De enige optie die ik daar heb is "casten".

  • eerst moeten jouw Laptop en jouw TV op hetzelfde netwerk zitten. Gezien het bij jouw alles gekabeld is, zou dat geen probleem mogen zijn (maar jou kennende zal dat wel niet straigh-forward zijn met ingewikkelde VLAN set-ups, enz :-D )
  • dan moet beginnen op jouw TV: in de Youtube App moet je naar Instellingen, en doorscrollen tot "PAIR DEVICE". Als je hierop drukt komt er een "pairing code" (9 cijfers?) en een QR code.
  • dan pas ga je naar youtube.com/pair en geef je die code in (of met je smartphone de QR code scannen)
Vanaf nu zijn ze gepaird, en je kan nu het "casting" symbool gebruiken op een Youtube film die je op de laptop hebt gestart.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4553
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 437 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor selder » 10 Jan 2017, 10:13

Voeg er in het laatste puntje nog bij "ga nu naar youtube.com/pair op het apparaat dat je wil gebruiken om te youtube filmpjes van te sturen"
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 14:11

Netwerk is inderdaad niet zo simpel Philippe. Mijn bedrade toestellen zitten allemaal in de IP range 10.0.0.0/24. Alle draadloze toestellen zitten op vlan 101 met IP range 10.101.0.0/24.

Nu heb ik de laptop even in hetzelfde netwerk gehangen als de tv (zelfs netjes op dezelfde switch) en daar blijf ik hetzelfde probleem hebben... De Youtube App heeft deze instelling "pair device" gewoon niet. Wat je zegt is inderdaad hoe het werkte op mijn Panasonic TV en op mijn Panasonic BD speler...

Opties bij de Youtube instellingen zijn de volgende
- Uitloggen (mijn.gmail.adres@gmail.com)
- Casten
- Beperkte modus (uitgeschakeld)
- Kijkgeschiedenis wissen
- Zoekgeschiedenis wissen
- Feedback
- Statistieken voor nerds
- Hulp
- Over

Daarom dat dacht dat het vermoedelijk bij "Casten" zou zitten. Helaas krijg je daar gewoon een lap tekst zoals omschreven in de startpost.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4553
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 437 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor selder » 10 Jan 2017, 14:13

Je zegt Youtube app, probeer eens via de gewone website van youtube op het apparaat vanwaar je je filmpje wil starten?
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 14:19

Op mijn laptop kan ik gaan naar de youtube instellingen, en daar zie ik staan : "verbonden tv's". Als ik daar op klik, kom ik gewoon terecht op de pair URL (https://www.youtube.com/pair). Hiermee kan ik niks doen want ... "Ga naar de instellingen en selecteer 'Tv en telefoon linken'. " krijg ik niet bij instellingen... En dus ook geen code...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4553
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 437 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor selder » 10 Jan 2017, 14:34

Ik vind het nogal verwarrend welk bericht nu bij welk apparaat hoort :) :) :)

Anyway, zoals philippe_d zegt:

1) alles in hetzelfde netwerk, geen firewall of VLAN obstakels
2) ga op je TV naar de youtube applicatie en kies de optie waarmee je een pincode/code/QR-code of whatnot ziet
3) ga dan op je mobiel apparaat (smartphone, laptop, maakt niet uit) met je browser naar youtube.com/pair.

Bij welke stap loopt het fout?
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor nickz » 10 Jan 2017, 14:38

selder schreef:2) ga op je TV naar de youtube applicatie en kies de optie waarmee je een pincode/code/QR-code of whatnot ziet

Als ik het goed begrijp probeert krisken al heel de tijd te zeggen dat hij die optie niet heeft op zijn tv :P

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 14:40

bij punt 2 :-) Waar ik ook zoek naar die optie ... ik vind deze totaal niet...
posting.php?mode=reply&f=53&t=49181#pr685450 gaat over de TV

@nickz : inderdaad :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4553
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 437 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor selder » 10 Jan 2017, 15:08

Welke Philips TV eigelijk?
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17177
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: Philips TV 48PFK5500 : Youtube problemen

Berichtdoor krisken » 10 Jan 2017, 15:27

Zie titel ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered


Terug naar “Computers en randapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: axs en 0 gasten