E-books

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wie heeft hier ervaring met digitale boeken? Ik zou graag opnieuw wat meer beginnen lezen, maar dan in digitaal formaat...
Moet ik gaan voor Kindle, een app op mijn iPad Mini (4 jaar oud ding) of mijn Android tablet, of kijken naar nog een andere mogelijkheid? Kindle lijkt iets leuks : toestel dat werkt met e-inkt en dat enkel batterij gaat verbruiken als je de volgende pagina laad. Gevolg : kan weken mee gaan met één enkele lading. Aan de andere kant is het wat idioot om een extra toestel te kopen hiervoor...

Wat gebruiken jullie? En vooral : met welke reden?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Min of meer in dezelfde situatie gezeten.
Kindle is heel goed als je de commitment wil maken en er een extra toestel voor wil aankopen. Veel beter voor je ogen en beter leesbaar in de zon.

Zelf heb ik echter in de zomer nog maar een iPad gekocht en vond het dan wat te zot om nog een tweede soortgelijk toestel in huis te halen.
Ik gebruik gewoon de Google Play Books app. Die werkt hetzelfde als de Google Play Music app: je kan je gratis je eigen ebooks uploaden (epub, pdf, ...) en creëert zo een library in de cloud waar je van op elk apparaat aan kan en waartussen je voortgang wordt gesynct.
Ook kan je je boeken offline downloaden.

Eerste generatie iPad Mini? Zonder Retina scherm zou ik het wel niet echt aanraden als je echt veel gaat lezen. Van een scherm lezen blijft toch redelijk vermoeiend voor je ogen in vergelijking met een echt boek. Ik staar zowat de hele dag op een scherm en heb er niet echt last van, maar een gewoon boek voelt toch duidelijk comfortabeler aan na een dag van schermstaren om iets te lezen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

mijn 5,5'' xiaomi smartphone scherm is perfect om te zitten lezen in mijn luie zetel, en voor mijn win10/linux mint PC zijn eveneens goede readers gratis beschikbaar :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wil het in elk geval wel draagbaar. En laptop noem ik niet draagbaar genoeg :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

smartphone in de ene hand, whisky glas in de andere hand... wat wil eens mens nog meer :-D

https://www.bol.com/nl/p/de-zijderoutes ... 0055578581

Ik koop ook bij bol.com en maak gebruik van hun kobo e-reader...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Iirc, is kindle een van de enigen die een eigen format gebruiken, .mobi, terwijl zowat alle anderen met .epub omgaan.

Ik raad wel Calibre aan voor library maintenance.
Effe daar kijken welke toestellen compatibel zijn kan interessant zijn als je van plan bent je library daarmee te beheren.

Ik gebruik(te) destijds een Sony.
Voor mij was het belangrijk dat het toestel kon gebruikt worden zonder accounts aan te koppelen (iirc kan je bv een kobo niet opstarten voor de eerste keer zonder eerst een account aan te maken, dat is toch waar de winkel demos over struikelen).

Een ander belangrijk gegeven was dat ik het standby scherm zelf wou kunnen aanpassen, en de sony liet je toe een custom jpg te uploaden die je dan als background kon instellen (meerdere zelfs, en dan cycled ie gewoon van de ene naar de andere). Dat kunnen er ook niet veel (hoewel er wel een aantal zijn die de cover van je huidige book als standby screen kunnen instellen.

Toen ik mijn unit kocht, bestond het nog niet, maar nu zou ik wss ook voor een toestel met background lighting gaan.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Calibre is inderdaad nice, maar ik vond een cloud oplossing gemakkelijker om verschillende apparaten te kunnen gebruiken. Ik lees vaak op mijn smartphone verder tijdens het wachten op de trein of zo en dan is het makkelijk om op je iPad direct verder te kunnen.

Play Books kan wel niet tippen aan Calibre qua management mogelijkheden. Ik bewaar mijn ebooks ook in Dropbox moest ik ooit naar een ander systeem verhuizen, geen idee hoe makkelijk ik ze terug van bij Google zou kunnen downloaden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik lees ook veel digitaal, maar altijd op een e-ink scherm. Tablets en smartphones zijn voor mij echt niet te doen om te lezen. En in de zomer al helemaal niet. Ik zet mij dan al eens graag buiten om te lezen.

Een echte e-reader is dus wel aan te raden. Beter voor de ogen en een batterij die veel langer meegaat per laadbeurt. Ik lees al een aantal jaren op een Sony en mijn boeken staan op een eigen calibre database op mijn NAS. Mijn eigen Cloud oplossing zeg maar.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

juist iemand een kobo cadeau gedaan, mooi toestel voor 100 €. touchscreen, wifi en backlight.
zelf gebruik ik nog een oude reader met fisieke blader knoppen wat ik makkelijker vind.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vriendin gebruikt Kobo Aura H2O (waterdicht voor op verlof naast het zwembad)... werkt prima.

Beheer van boeken via Calibre (beetje oubollige interface).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Behalve die Kindle dan, kan elke e-book om met elk "type" boek? Want heb precies de indruk dat er daar ook een wildgroei in is?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Epub zou normaal wel door alles aanvaard moeten worden denk ik.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Zelf in het bezit van een LG tablet 7"....werkt perfect in combinatie met Calibre en calibre companion

Vrouw heeft een kobo en voor haar is dit toch iets meer het boekgevoel.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef:smartphone in de ene hand, whisky glas in de andere hand... wat wil eens mens nog meer :-D
En nog een sigaar in uw mond en dan is het plaatje compleet. :mrgreen:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je veel leest is een e-ink scherm toch aangenamer.
Dus ik zou voor een Kobo of Kindle gaan.
Nadeel bij Kindle is dat er minder Nederlandstalige boeken zijn( maar is al heel wat verbeterd), en dat je ze alleen bij Amazon kan kopen.
Voor kobo zijn er meerdere boekenwinkels(oa. Bol) en zijn er ook veel boeken die verkocht worden met watermerk ipv DRM, die kan je gemakkelijk omzetten en bv. op een Kindle lezen.
Persoonlijk gebruik ik een Kindle.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Als je één keer een ebook gelezen hebt op een e-ink scherm wil je nooit meer een Ipad of wat voor ander scherm dan ook.

Je GSM heb je toch altijd bij, dus in noodgevallen kan je altijd verder lezen op je GSM als je je e-reader niet bij hebt.

Zodra je Calibre gebruikt, maakt het eigenlijk niets uit welk merk / type ereader je gebruikt (Kindle, Kobo, Tolino, ...) en eigenlijk raad ik je aan om 2dehands.be en marktplaats.nl wat in het oog te houden en daar een toestel mét frontlight te kopen van whatever merk je tegen komt voor 75€ of minder.

Zelf heb ik een heel oude Nook Simple Touch, Sony T1 & T21, Tolino Vision en Kindle Voyage en eigenlijk is het leescomfort op de hele reeks zo goed als identiek. Frontligt is een must have en de belangrijkste reden dat de Sony's en Nook enkel tijdens de zomervakantie nog eens vanonder het stof gehaald worden. Als je de readers naast elkaar legt zie je heel goed het verschil in kwaliteit tussen de verschillende generaties e-ink schermen (pearl, carta) en de resoluties. Als je eenmaal aan het lezen bent merk je van die hele marketing brol niets meer.

Lezen is net zo aangenaam op een oude Sony dan op die fancy nieuwe Kindle (300€ bij Amazon, 100€ op marktplaats)...

Vandaar dus: zoek een 2dehands verlicht toestel dat betaalbaar is, en begin te lezen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

butskristof schreef:Epub zou normaal wel door alles aanvaard moeten worden denk ik.
En .TXT ook.
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 2 keer

Gebruik zelf een Kobo. Tekstkwaliteit is uitstekend, geen pixels zoals op iPad. Leest dus heel comfortabel.
Steeds goed leesbaar, met kunstlicht, in donkere omgeving en bij zonlicht. Veel uren leesplezier met één batterijlading.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik ook een Kobo aura HD.
Verschil met de ipad of iPhone qua leescomfort is toch zeer groot vind ik.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb een Kobo Glo. Leest perfect.
Onlangs ook op mijn Android smartphone gelezen via Google Books. Er zijn verschillende instellingen en ging eigenlijk prima, maar e-reader is toch aangeraden als je veel leest.

Of ga op boekenjacht en lees analoog: https://www.facebook.com/groups/173371763090905
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Kobo Aura H2O hier. Heerlijk om te lezen. Boeken beheer ik met Calibre. Daarvoor altijd op iPad gelezen, maar een echte e-reader is toch veel aangenamer.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Kindle en Kobo zijn zowat de marktleiders op het gebied van e-readers. Je hebt al een Kindle basismodel met touchscreen voor €80, enige nadeel is dat er geen ingebouwde verlichting in zit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wou eens kijken op een goedkope manier of die ebooks iets voor mij waren, en heb de android app (https://play.google.com/store/apps/deta ... ks.android) even snel geïnstalleerd op mijn smartphone. Nadien bij Bol.com snel een e-book gekocht van een schrijver die ik jaren terug vaak las (https://www.bol.com/nl/p/de-klokkenluid ... stedsearch).

Soit, ik kon van de bol.com website een bestand downloaden met de .epub extensie. Deze vanaf de laptop (win10) via bluetooth overgezet naar de SD kaart van mijn smartphone en vervolgens bij de app geklikt op "items importeren". Hij vraagt netjes de toestemming om de geheugenkaart te doorzoeken welke ik geef. Maar hij blijft nu koppig zeggen dat er geen artikels gevonden worden...

Als er iemand een oplossing kent ... :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niemand?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

andere app om boeken te lezen downloaden ?

Ik gebruik moon+ reader
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is uiteraard een mogelijkheid, maar zou toch eerst ns willen kijken of er geen andere mogelijkheden bestaan. Zeker als ik voor een echt device zou gaan zou dit niet mogen gebeuren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een "echt" device vindt rap de boeken terug hoor. Althans op mijn Sony...
Via USB en de PC, bestandjes overzetten, of nog makkelijker log ik in op mijn calibre server alwaar ik de gewenste titels makkelijk kan binnen pakken.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik gebruik zelf ook een Kobo Touch. Het enige wat ik nog mis is de geur van boeken ;)

Voor management gebruik ik Calibre.
Laatst gewijzigd door devilkin 12 jan 2017, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

krisken schreef:Soit, ik kon van de bol.com website een bestand downloaden met de .epub extensie. Deze vanaf de laptop (win10) via bluetooth overgezet naar de SD kaart van mijn smartphone en vervolgens bij de app geklikt op "items importeren". Hij vraagt netjes de toestemming om de geheugenkaart te doorzoeken welke ik geef. Maar hij blijft nu koppig zeggen dat er geen artikels gevonden worden...

Als er iemand een oplossing kent ... :-)
Gebruik in de plaats eens de bol.com Kobo app: https://play.google.com/store/apps/deta ... ndroid.bol
Inloggen met uw bol.com login en de boeken worden automatisch binnengehaald. Zelfde principe op de Kobo ereaders: Daarop inloggen met uw bol.com account i.p.v. een Kobo account (bij eerste opstart moet je ergens "andere account" of zo kiezen) en bij synchronisatie haalt hij alle gekochte boeken binnen.

Hier trouwens al meer dan 5 jaar ereader gebruiker. Ik wil van mijn leven niet meer terug.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

FBReader is gratis en werkt hier met win10 en linux, en Kobo app werkt perfect met smartphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vandaag toch maar naar de winkel gegaan achter een e-reader. Het is uiteindelijk de Kobo Aura Edition 2 geworden. Wat kleiner dan verwacht, maar niet zo heel erg (ligt prettig in de hand). Helaas kan je maar één account tegelijk activeren. Zo slim geweest om bij kobo.com zelf een e-book te bestellen (De veroordeling - John Grisham) , en dan bij bol.com het vervolg op dat e-book (De Klokkenluider - John Grisham) omdat ik daar nog een bon van had liggen. Gevolg : twee boeken verspreid over twee winkels. Ik kan ze natuurlijk downloaden en op de e-reader zetten maar is het niet makkelijker om deze ook online te zetten (kan ik als ik de e-reader niet bij heb ook gewoon op mijn GSM verder lezen via de app)?

Verder mis ik wel een optie om naar een AZERTY toetsenbord te gaan, en een optie om het scherm zwart te maken met witte letters (iets makkelijker s nachts). Voor de rest : prima toestel!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ah, een ervaringsdeskundige :-)
Kan jij mij nu ns bevestigen dat je een kobo niet kan ebruiken als je geen account wenst in te geven, dat hij de first startup niet wil doorlopen als je geen account wenst in te geven?
Dat vermoed ik, maar vind ik nergens terug.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, je moet en zal een account aanmaken (of via facebook etc)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Dat klopt idd, je moet een account aanmaken en online activeren, op de e-reader of met de Kobo software op je pc (en e-reader met USB gekoppeld aan uw pc). Daar heb ik serieus op gevloekt toen ik op vakantie in een wifi-loos vakantiehuisje een factory reset deed omdat mijn Kobo wat kuren had.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Klopt, je moet en zal een account aanmaken (of via facebook etc)
Maar daar hoef je verder niets mee te doen... je kan gewoon via Calibre (of zelfs puur via je Explorer) je boeken op het toestel zetten.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Moet inderdaad nog eens verder kijken naar Calibre, maar dit is blijkbaar niet iets dat je zelf kan hosten? Of ben ik zo fout?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

krisken schreef:Moet inderdaad nog eens verder kijken naar Calibre, maar dit is blijkbaar niet iets dat je zelf kan hosten? Of ben ik zo fout?
Calibre is een offline applicatie. Je kan dat gewoon op eigen pc draaien. Je kan dat trouwens ook beschikbaar stellen via Synology. Maar ik vind het prettiger werken op mijn laptop (ik sync meestal ook een hele hoop boeken in 1 keer zodat ik eventjes zoet ben).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hi ditCh

Bedankt voor deze uitleg. Had Calibre (de windows versie) reeds op de laptop staan en met de aanschaf voor de eerste keer opgestart. Werkt inderdaad wel prettig, al lijkt een gecentraliseerd systeem (zoals wat je zegt, een synology NAS) me iets handiger voor mij. Zeker nu de vriendin ook er aan denkt voor een e-reader aan te schaffen. Staan alle e-books netjes bij elkaar op één plaats. Kunnen we de Kobo en haar toekomstige e-reader daarmee laten synchroniseren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

krisken schreef:Hi ditCh

Bedankt voor deze uitleg. Had Calibre (de windows versie) reeds op de laptop staan en met de aanschaf voor de eerste keer opgestart. Werkt inderdaad wel prettig, al lijkt een gecentraliseerd systeem (zoals wat je zegt, een synology NAS) me iets handiger voor mij. Zeker nu de vriendin ook er aan denkt voor een e-reader aan te schaffen. Staan alle e-books netjes bij elkaar op één plaats. Kunnen we de Kobo en haar toekomstige e-reader daarmee laten synchroniseren.

Dit kan je gebruiken om op synology te draaien: http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server (er is ook een syno package van).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bedankt voor de bevestiging.
Ik blijf dus nog altijd zoeken naar een ereader die
1) geen enkele account vereist (ook niet om daarna niet te gebruiken), en
2) een standby foto naar keuze kan tonen (mijn oude sony prs350 kan dat perfect, gewoon aanvinken tussen welke fotos hij moet roteren, en
3) desgewenst de cover van het huidige boek als standby screen tonen, en
4) fully compatible met calibre.

4) de usual nonsense als backlit screen, touchscreen, geen pc software vereist (gewoon drag and drop via usb bv, of beter nog, ip adres en als netwerk share benaderd kunnen worden), ... is uiteraard ook een vereiste.

Spijtig genoeg geeft men zelden of nooit duidelijke informatie vrij over die features, dus is het serieus zoeken en graven om dit te weten te komen.

Eventuele tips zijn welkom ;-)

Enne, sorry om effe het topic te kapen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”