MediaMarkt neemt elektronica-afdelingen van Makro over

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MediaMarkt neemt de elektronica-afdelingen van de Makro-winkels over. Dat meldt Gazet van Antwerpen. Daardoor kan een deel van de 505 mensen die bij Makro worden afgedankt, mogelijk aan het werk blijven.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170102_02654443
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

is er dus bijna geen enkele reden meer om nog om te rijden naar een Makro
laat staan dat je je nog speciaal naar een Marko moet gaan verplaatsen (vanuit W-VL
Dan liever een Auchan, daar is t nog goedkoper voor wat de Makro nog in hun gamma zal houden
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

In Makro klaagt men al een hele tijd steen en been,maar ik ban niet zeker of dit wel de oplossing is.Media Markt heeft over heel Belgie al verschillende winkels,ik vraag mij af of ze van plan zijn deze te sluiten,of nog andere prijzen afficeren in de Makro vestigigen??
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijkbaar (VTM nieuws) blijven de shops in de Makro maar worden ze uitgebaat door MediaMarkt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Eigenlijk verandert er niks, want het blijft allemaal binnen dezelfde groep, dus één pot nat.

De MM (multimedia, mediamarkt, pick your acronym) afdeling van makro is niet echt goedkoop te noemen, je moet maar eens kijken wat ze durven vragen voor harde schijven en voor al hun office spullen. Ze durven het dan nog groothandel noemen, wat een boerenbedrog.

Er zijn ook zaken in de Makro die ik wel leuk vindt:

- outdoor afdeling, hebben o.a. mooie skivesten
- maskovik broeken, nog geen enkele van kapot gekregen, zeer hoge kwaliteit jeans, alle andere merken van dure winkels al kapot gekregen
- schoenen
- games voor ps4 en pc, vergelijk met media markt en carrefour, en vaak ook scherp

Het zal me dus worst wezen dat de MM afdeling verandert, ik heb daar nog niet veel gekocht. Gaan ze in Makro dan aparte kassa's inrichten in de bovenverdieping zoals in Gent? Een beetje zoals MM in de nieuwstraat in bru?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

bruma schreef:is er dus bijna geen enkele reden meer om nog om te rijden naar een Makro
Hun drive-in heeft soms wel te zotte prijzen :)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Makro is duur.
Ik ga naar de colruyt en lidl.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Eekhoorn schreef:Makro is duur.
Ik ga naar de colruyt en lidl.
Makro was dan indertijd ook alleen voor zelfstandigen. Nu kan iedereen een kaart aanvragen en goederen kopen. Toen was het zo dat zelfstandigen zich niets aantrokken van de hoge prijzen die ze betaalden bij Makro. Verdienden dit gewoon terug door zelf hoog te verkopen.
Internet via Mobile Vikings
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

jphermans schreef:
Eekhoorn schreef:Makro is duur.
Ik ga naar de colruyt en lidl.
Makro was dan indertijd ook alleen voor zelfstandigen. Nu kan iedereen een kaart aanvragen en goederen kopen. Toen was het zo dat zelfstandigen zich niets aantrokken van de hoge prijzen die ze betaalden bij Makro. Verdienden dit gewoon terug door zelf hoog te verkopen.
Plus dat de handelaars de BTW kunnen terugvorderen via de belastingen wat dus op neer komt dat zij die goederen uiteindelijk zonder BTW betalen, iets dat particulieren niet kunnen doen en dus voor hen duurdere prijzen worden gehanteerd.
Dat Makro voor iedereen toegankelijk is geldt enkel voor de Belgische vestigingen, in Nederland zijn de Makro vestigingen vooralsnog niet toegankelijk voor particulieren, ik weet zelfs niet of Belgische handelaars ook daar binnen mogen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Officieel weet ik nog niets maar weet wel dat MM aparte kassa's en aparte ingang wil voor hun nieuwe vestiging in Deurne ... Ben wel eens benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken, aangezien er maar 1 rolpad is in de winkel ... En idd Makro is duur maar als het op een ander goedkoper is (niet in het buitenland uiteraard) dan kan je een prijsaanpassing vragen dus ...
ub4b schreef:Eigenlijk verandert er niks, want het blijft allemaal binnen dezelfde groep, dus één pot nat.

De MM (multimedia, mediamarkt, pick your acronym) afdeling van makro is niet echt goedkoop te noemen, je moet maar eens kijken wat ze durven vragen voor harde schijven en voor al hun office spullen. Ze durven het dan nog groothandel noemen, wat een boerenbedrog.

Er zijn ook zaken in de Makro die ik wel leuk vindt:

- outdoor afdeling, hebben o.a. mooie skivesten
- maskovik broeken, nog geen enkele van kapot gekregen, zeer hoge kwaliteit jeans, alle andere merken van dure winkels al kapot gekregen
- schoenen
- games voor ps4 en pc, vergelijk met media markt en carrefour, en vaak ook scherp

Het zal me dus worst wezen dat de MM afdeling verandert, ik heb daar nog niet veel gekocht. Gaan ze in Makro dan aparte kassa's inrichten in de bovenverdieping zoals in Gent? Een beetje zoals MM in de nieuwstraat in bru?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Eigenlijk verandert er niks, want het blijft allemaal binnen dezelfde groep, dus één pot nat.
Toch wel, het personeel wordt niet overgenomen maar kan wel solliciteren bij de MM die de ruimte inneemt
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben er ook nog niet zo zeker van dat Makro kleding en schoenen zal blijven verkopen,of ze ook dezelfde weg opgaan als de elektronica afdeling,berichten over dit spreken elkaar wel wat tegen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Schoenen, broeken, vrijetijdsvesten, skivesten, casual schoenen, t-shirt, polo's, ...... daar is makro erg goed in. Ik heb de laatste jaren het leeuwedeel van mijn kledij bij makro gekocht. Als de kledijafdeling verdwijnt dan heeft het geen zin meer.

En het restaurant, (jumbo)steak is veel beter dan die van de lunch garden, betere sauzen, en ijskreme zoals coupe advocaat vallen hier in de smaak.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik zal snel nog even moeten gaan.
Mijn broeken komen van de makro, zijn tot nu toe de beste voor hun geld geweest (5 broeken voor 30 euro ofzo)...

Alleen spijtig dat de dichtste makro zo ver is, is al bij wijze van spreken een daguitstap voor mij.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Kleding en schoenen blijven gewoon bij Makro verkocht worden hoor ... Sinds kort zit ook Jack and Jones in het assortiment
fluppie schreef:Ik ben er ook nog niet zo zeker van dat Makro kleding en schoenen zal blijven verkopen,of ze ook dezelfde weg opgaan als de elektronica afdeling,berichten over dit spreken elkaar wel wat tegen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

blaatpraat schreef:Ik zal snel nog even moeten gaan.
Mijn broeken komen van de makro, zijn tot nu toe de beste voor hun geld geweest (5 broeken voor 30 euro ofzo)...

Alleen spijtig dat de dichtste makro zo ver is, is al bij wijze van spreken een daguitstap voor mij.
Fairline zijn ok, maar voelt nogal hard aan. Vroeger kocht ik designer jeans en het duurder spul van makkelijk 100 euro en meer voor een broek. Ging allemaal stuk, scheurde aan liezen, alsof het kunstmatig was gesaboteerd om de vezels week te maken. Planned obsolence.

De Maskovik broeken van makro die nu 25 euro staan, daarvan heb ik dus nog geen enkele kapot gekregen. Heb er een hele stapel van gekocht just for in case. Enige wat ik niet in makro koop zijn hemden, kousen en ondergoed. Voor ondergoed en kousen is action onklopbaar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb enige tijd geleden in Makro Eke Lee Jeans gekocht,voor 50€ per stuk(promo) eigenlijk hadden ze mijn maat niet meer,ik heb een bon laten invullen,en enkele weken nadien lagen de broeken klaar,en alhoewel de prijs hoger was,kreeg ik ze aan promo prijs.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag nog eens naar Makro Eke. Een bizarre ervaring.

De kassa's van de non-food zijn algeheel verdwenen. Je wagen strategisch naast de uitgang zetten van de non-food is dus zinloos.
Wat raar om via de kassa's van de food te moeten afrekenen.

De roltrap die naar boven gaat net naast de centrale gang is geblokkeerd. Daar hangt een media markt bordje dat ze er weldra komen.

Het slechte nieuws is dat de kledij afdeling zwaar gaat krimpen. Alle kledij ligt nu in de voormalige outdoor afdeling.
Mijn favoriete broekenmerk lag er nu aan 20 euro voor een jeans, en de dame die net een doos met mijn maat aan het uitpakken was, wist niet of dit merk ging blijven.

Dus dan maar 4 stuks meegenomen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Makro heeft een bizarre verkoopsstrategie, of misschien helemaal geen.

De winkels zien er oostblok-achtig uit, wat een vieze, kapotte tegels. De rekken zijn ook al lang afgeschreven.
Maar dan online.
Wat een ramp. Ze hebben een webshop: makroshop.be. Ze hebben best wel wat online staan, maar vertikken het om volledige informatie te geven of om te verzenden.
Laatst zocht ik een automatisch systeem om het raam van mijn serre open te doen. Ik vind referenties bij tuinadvies, bol.com (ook tuinadvies) beide voor €37. Bij Makro zie ik het aan €25, maar zonder details (merk, opening, drukkracht, gewicht, bevestiging?). Via telefoon konden ze mij ook niets vertellen. Toen ik er dan maar langsreed, bleek het om hetzelfde merk te gaan als tuinadvies.be, maar dus wel €12 goedkoper.
Wil Makro niet verkopen ofzo? En dan. Verzending? Doen ze niet aan mee:
Accessoires worden momenteel enkel bij de hoofdproducten verkocht. Gelieve ook desbetreffend hoofdproduct in uw winkelkarretje te plaatsen.
Dus ik moet eerst een serre bestellen en bij die serre willen ze de raamopener ook wel bij leveren.
:bang:

Een bezoekje aan de Makro lijkt echt een anachronisme: 20 jaar terug in de tijd :).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben vorige week nog naar Makro Eke geweest,en het is er chaos,men vind er gewoon niets meer terug,ook de mensen die er werken weten niet altijd waar wat staat,men is vollop aan het veranderen blijkbaar,roltrap naar boven afgesloten.De resterende elektronica staat beneden,en er zijn zaakjes te doen,voor iemand die nog vlug een tv of ijskast/diepvries combi wil kopen bijv.
Ik heb ook een vraag gesteld over schoenen en kleding,volgens de persoon in kwestie(die werkt in het outdoor gamma) blijven die wel in Makro,maar ik weet niet of het aanbod nog zo groot zal zijn dan vroeger,daar heb ik geen vraag over gesteld.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Makro is inderdaad aan het verbouwen. Al paar keer mail gehad dat er extra kortingen zijn hierdoor. Dus ja, nu is niet het moment om Makro af te rekenen op hoe ze eruit zien of georganizeerd zijn. Niet dat het anders zoveel beter is :D.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik benieuwd hoe de toestand in de Makro van Deurne is maar dat zal ik komende maandag wel zien.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

apestaart schreef:Ik benieuwd hoe de toestand in de Makro van Deurne is maar dat zal ik komende maandag wel zien.
Ik zou zeggen, let niet op de rommel en sommige slecht gehumeurde verkopers :D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb er vorige week een ijskast/diepvries combi gekocht,aan een zeer mooie prijs,men moet er zeker op letten dat men een akoord heeft voor het oude toestel mee te nemen(wat wettelijk eigenlijk verplicht is) het is nl. zo dat ik bij levering v/h nieuwe toestel een probleem had,een v/d personen wilde de oude koelkast niet meenemen,gelukkig was de andere blijkbaar toch wat meer op de hoogte(zeker nadat hij gehoord had via GSM hoe het zat) de firma die het toestel naar huis bracht was Dynalogic.
Beneden in Makro Eke stonden(waar anders de waspoeders,toilet papier,en papieren zakdoekjes staan)stonden nu nog veel tv's die men blijkbaar nog vlug wilde verkopen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Blijkbaar kan je enkel in de nieuwe vestiging in Eke enkel binnen via je bestaande Makro kaart:

http://blog.mediamarkt.be/gent-eke/

Gaan ze daar hun freedelity systeem dan niet gebruiken, gezien iedereen die daar binnenloopt toch al een makro kaart heeft?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Blijkbaar kan je enkel in de nieuwe vestiging in Eke enkel binnen via je bestaande Makro kaart:

http://blog.mediamarkt.be/gent-eke/

Gaan ze daar hun freedelity systeem dan niet gebruiken, gezien iedereen die daar binnenloopt toch al een makro kaart heeft?
Ik snap je post niet zo goed? Toch logisch dat je een makro kaart nodig hebt, omdat het een MM in een makro is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik walg echt van de Makro -> Media Markt praktijken.

Gisteren kocht ik een 49 inch 4K Samsung UE49KU6100 voor 549,- . Op zich een scherpe aanbieding gezien 100 euro goedkoper dan bol en coolblue.
Vandaag krijg ik de nieuwe Makrofolder met daarin een foldertje van Media Markt.

Diezelfde televisie kost 455,- in Media Markt, op de 1e verdieping van diezelfde Makro, en MM is enkel toegankelijk voor Makro kaarthouders.


Gezien Media Markt en Makro dezelfde groep zijn, is dit voor mij doorgestoken kaart. De TV's die beneden aan de roltrap staan, verhuizen nu 1 verdieping en zijn plots 100 euro goedkoper. Het gaat om dezelfde aankopers, dezelfde groep .... en een prijs van meer dan 100 euro verschil.

De voorwaarden zitten sluw in mekaar, het gaat enkel om dezelfde periode:
https://www.makro.be/service/makro-prijsgarantie
Bijlagen
4kmakro.png
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 14 apr 2017, 16:52, in totaal 1 gewijzigd.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Tja, ik weet ook niet hoe die dingen in elkaar zitten maar het is niet zo simpel als iedereen denkt hoor .... Idd, MM en Makro zijn dezelfde groep, toch nemen zij niet alles over van ons ... en het is ook niet zo simpel zoals alles van beneden naar boven te zetten want blijkbaar moet het eerst naar ergens anders gaan waar een medewerker van Makro elk product STUK VOOR STUK moet scannen en controleren of er nergens beschadigingen aan de verpakkingen zijn en dergelijke terwijl een medewerker van Mediamarkt hierop toe kijkt .... Van daaruit wordt er dan beslist welk product naar welke MM in het land gaat .... Ff een klein voorbeeldje, ik heb afgelopen maand 350 usb stickjes van 32Gb in dozen gestoken, allemaal hetzelfde product, en die moet die medewerker in een ander magazijn waar het toekomt, 1 voor 1 scannen en invoeren ... dus niet 1x scannen en 350 ingeven als aantal he ....
ub4b schreef:Ik walg echt van de Makro -> Media Markt praktijken.

Gisteren kocht ik een 49 inch 4K Samsung UE49KU6100 voor 549,- . Op zich een scherpe aanbieding gezien 100 euro goedkoper dan bol en coolblue.
Vandaag krijg ik de nieuwe Makrofolder met daarin een foldertje van Media Markt.

Diezelfde televisie kost nu 455,- in Media Markt.


Gezien Media Markt en Makro dezelfde groep zijn, is dit voor mij doorgestoken kaart. De TV's die beneden aan de roltrap staan, verhuizen nu 1 verdieping en zijn plots 100 euro goedkoper. Het gaat om dezelfde aankopers, dezelfde groep .... en een prijs van meer dan 100 euro verschil.

De voorwaarden zitten sluw in mekaar, het gaat enkel om dezelfde periode:
https://www.makro.be/service/makro-prijsgarantie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Totaal absurde procedures, dus.
MM vertrouwt duidelijk de stock van Makro niet, als alles individueel moet verwerkt worden.
Het is trouwens te gek voor woorden om 350 usb sticks individueel in te scannen, ipv 1 keer en dan x350 te doen.
Mij zouden ze alleszins nooit zover krijgen om daaraan te beginnen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Niet vergeten dat het om een stockoverdracht tussen 2 wettelijk verschillende entiteiten gaat he, ook al is het onderliggend al dan niet 100% eigendom van dezelfde groep. (En ik heb nog *nooit* een bedrijf tegengekomen waar je kan vertrouwen op stock of inventaris. )

Je moet op dat moment wel enige failsafes inbouwen dat je correcte aantallen, èn verkoopbare items overneemt. (Afhankelijk hoe alles gespecifieerd is)
Dus waar 350 usb sticks inscannen absurd lijkt, kan dat het gevolg zijn van een algemene "Transfer, Scan, Inspect" policy die gewoon in de overeenkomst staat. Want wat bij een usb stick niet veel uitmaakt (paar € inkoop), gaat plots heel veel uitmaken bij toestellen van ettelijke honderden of duizenden euro's verkoop waarde.


(Dat gezegd zijnde, voor usb sticks idd absurd omwv de lage waarde en hoge volume's dat er daarvan passeren, idem voor veel andere dingen zoals kabeltjes, cd's, inktpatronen, enz)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Net gebeld naar Makro, ze konden niks doen. TV was een paascadeau van familie, maar dan nog ....

Ik koop vanaf nu alles bij Vandenborre op basis van de folderprijzen van anderen. Bij VDB garanderen ze tot 30 dagen na de aankoop dat ze zakken als de prijs nadien lager is.

Bij Makro is het enkel tijdens dezelfde periode als de folder. De kaart is heel sluw doorgestoken daar bij Metro Group.Ze schermen nu dat Media Markt een andere winkel is binnen Makro, en dat ze hun eigen prijspolitiek hanteren. Op basis van de marges die ze op budget TV's hebben, vermoed ik dat MM deze TV bijna met verlies verkoopt.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Bij vdb schijt als er wat is; maat van mij had een LG G3, niks dan miserie mee gehad. Steekt dat spel zeker 2 keer binnen, 6-7 weken kwijt geweest in totaal en nog niet opgelost je zou dan denken ze geven een andere in de plaats, schup tegen zijn hol, slechte service en de MM is hetzelfde.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Geen enkele winkel is perfect, Makro niet, MM niet, Vdb niet .... Iedereen heeft ergens of kent iemand die slechte ervaringen heeft met een winkel ;)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

^ Inderdaad. Ik persoonlijk heb niets anders dan lof over de garantie-afhandeling in de mediamarkt, dit terwijl ik er al zoveel negatieve dingen over gehoord heb.
Ik heb dan weer uiterst slechte ervaringen met krefel, waar ik net zoveel positieve dingen over hoor.

Ergens zal het wel iets zijn dus.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

fiestaboyke schreef:Geen enkele winkel is perfect, Makro niet, MM niet, Vdb niet .... Iedereen heeft ergens of kent iemand die slechte ervaringen heeft met een winkel ;)
Dat is gewoon zo,Ik denk dat iedere groothandel in elektro alles gewoon bekijkt in %,en niet naar de klanten,ik geef een voorbeeld.
Stel U koopt een TV,van een bepaald merk,en die gaat na enkele maanden stuk.U brengt die terug naar de winkel,daar kijkt men ook hoeveel % van die toestellen,(dezelfde die U gekocht heeft) stuk zijn gegaan,Is het % hoog,dan zal alles wrsl redelijk vlug in orde komen,want die winkel heeft veel ontevreden klanten,en zal zelf ook kontakt opnemen met de hoofdleverancier,waarna alles zonder veel problemen zal geregeld worden.
Het probleem voor de koper is echter,wanneer U met Uw defect toestel terug komt,en wat blijkt is dat U zowat de enige bent die een probleem heeft,met dit type toestel,de winkel zelf zal dan niet tussenkomen,(bij de hoofdleverancier)en als het toestel nog in garantie is,het naar een prof. hersteller sturen,waarvan men niet weet wanneer het ooit klaar zal zijn,en of het degelijk in orde zal zijn,of het maar hersteld is .....om uit de garantie periode te geraken,dit is volgens mij de realiteit in alle winkels.......

Persoonlijk kan ik alleen zeggen dat bij Makro de officiele garantie van 2 jaar altijd al strikt is toegepast,in mijn geval toch.
Ik heb de situatie zoals hierboven ook zelf ervaren bij Makro,maar met een ligzetel,die bij eerste gebruik een poot brak,achteraan,bij teruggave in Makro bleek dat men ondertussen al op de hoogte was van dat probleem,ik kreeg een waardebon t.w.v. de ligzetel,en mocht ermee een andere,of nog iets anders kopen.

In Makro Eke was men eerst van plan om een aparte in/uitgang te maken voor Media Markt,maar dat zal dan veranderd zijn,als men alleen binnen mag met een Makro kaart zou dat ook kunnen betekenen dat de prijzen intresanter zouden zijn in vgl. met andere M.M.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 apr 2017, 11:39, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Nog geen klagen van Amazon anders.
Wat ik al kapot gehad heb, was wel telkens in de garantieperiode.
Ze doen daar niet moeilijk over: jij stuurt het defecte product terug en zij storten het volledige aankoopbedrag (!) op uw kredietkaart terug.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Je kan toch nog afzien van de aankoop, geld terug en de goedkopere halen?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

MM in Eke dachtk gaat den 21 ste mei open.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En in Deurne gaat die Mediamarkt open op 17 mei.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”