Orange (Mobistar) vast internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

opvallend stil....we zijn bijna 3 maand verder, ik veronderstel dat je al een factuur gekregen hebt...graag een update....nog altijd geen gsmabbo of 15 € 'penalisatie' op uw factuur.
Wel ze hebben bij Orange ingezien dat de bestelling niet correct verlopen was. En ik kon kiezen ofwel een gsmabo erbij of extra betalen voor het pakket en heb beide geweigerd en terug opgezegd.
Internet via Mobile Vikings
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en uw signatuur staat: Orange Internet+tv :eek:

Dus voor de installatie hebben ze al dit voorgelegd? snap het niet echt...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Wordt er eigenlijk gekeken of de SIM kaart actief is?

Zou de overstap maken van een Whoppa, maar het abo wil ik niet gebruiken.
Desondanks toch een verschil van 21eur/maand. De enige reden dat ik een Whoppa ipv Whop heb is dat de 200GB ontoereikend is bij Whop.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, je moet een actief abbo hebben. Dus goedkoopste optie is kolibrie á 8€/maand (om id kast te leggen)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Met actief bedoelde ik of deze op hun netwerk moet registeren eens per maand/kwartaal/jaar/..
Maar deze mag dus permanent in de kast :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Is het niet alleen een prepaid kaart die vervalt na een jaar zonder gebruik? Bij abonnementen heb ik dat nog niet gezien...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

tja, als je iedere maand uw factuur betaalt....toch geen probleem, toch?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

satsurfer schreef:@Slafes. 't is niet omdat telenet een AC router plaatst, dat Orange dezelfde routers gaat plaatsen hé. Ik denk dat ze nog grote stock staan hebben Cbn Ch6643e. Idem 4K digicorder volgend jaar. Is niet omdat Telenet dit gaat lanceren, dat Orange hun digicorders gaat swappen.
Daarom dat ik het ook vraag hier... :roll:

Waarom zou Orange Telenet niet kunnen volgen? Of misschien is het niet mogen...

Heb telefoon gekregen en het is inderdaad de oudere router. Volgens Orange de vorige versie met wel super goed signaal. :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Oh help... Ik ben niet thuis terwijl ze de installatie aan het uitvoeren zijn, mijn ouders waren de installateur aan het opwachten...

De installateur vraagt dus een recent factuur van de vorige provider. Anders moeten er aansluitkosten betaald worden. :bang:

Ik bel ondertussen naar de helpdesk van Orange, blijkt dat effectief ook zo te zijn... Dit werd volgens de helpdesk ook zo doorgegeven wanneer ik de installatie bevestigde. Niet dus. ook in hun mails nergens sprake van. Ook niet in hun installatiehandleiding.

Reden, nagaan of je nog wel klant bij Telenet bent.

Goed, na wat over en weer gehakketak mag ik dus mijn laatste factuur doorsturen naar een mail adres van Orange binnen de 5 werkdagen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Slafes schreef:Ik bel ondertussen naar de helpdesk van Orange, blijkt dat effectief ook zo te zijn... Dit werd volgens de helpdesk ook zo doorgegeven wanneer ik de installatie bevestigde. Niet dus. ook in hun mails nergens sprake van. Ook niet in hun installatiehandleiding.
Staat wel in hun voorwaarden van de installatie:
Aansluitingskosten

Ben je reeds klant bij Telenet of VOO voor tv of internet diensten, dan zijn er geen aansluitkosten van toepassing aangezien het tv-signaal reeds aanwezig is. Hou je meest recente factuur van Telenet of VOO bij de hand voor de installateur op de dag van installatie. De aansluitingskosten op het kabelnetwerk ter waarde van 149 € zijn van toepassing indien je momenteel geen klant bent bij Telenet of VOO of indien uw woning niet aangesloten is op het kabelnetwerk. Waarom? In deze gevallen is het nodig om het tv-signaal in je woning opnieuw te herstellen vooraleer onze installateur de Orange Internet + TV-diensten kan installeren. Deze kosten dekken de interventie van een gecertifieerde (Telenet of VOO) installateur. Orange zal deze interventie voor jou boeken. De installatiekosten en activatiekosten zullen worden toegevoegd bij deze aansluitingskosten (uitgezonderd in geval van promoties).
Zou heel klantonvriendelijk zijn mochten ze het niet fixen nadien natuurlijk ;)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Inderdaad. Daar staat het. Helaas niet in hun handleiding waarnaar ze verwijzen. Ook de helpdesk was in eerste instantie niet op de hoogte. De dame in kwestie gaf zelfs toe dat ze klant was bij Telenet. :-)

Wel tevreden van de opzeg bij Telenet tot nu toe. Vriendelijk en professioneel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

idd. op fb zie je van die negatieve berichten over Telenet. Maar ik vond het prof. Ze bellen U terug en vragen reden. Kijk, als ze mij hetzelfde kunnen aanbieden aan 49 € zonder verplicht gsmabbo (evt. excl. huur digicorder), dan ga ik terug. Ook al ben ik tevreden met Orange, zeker nu met nieuwe app en zo.
kodaksken
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2016, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ook ik ben sinds een paar weken overgestapt van Telenet naar Orange. Niet vanuit ontevredenheid, wel omwille van het (te) grote prijsverschil.

Inderdaad de ietwat wat oudere modem ,maar met heel goed wifi- bereik. Stabiele verbinding en een mooie 10 up en 100 down.
Heel tevreden van de overstap. Omdat mijn modem niet meteen werd herkend op de kabeldistributie (onuitgevoerd taakje door Telenet) ook contact gehad met de helpdesk van Orange. Ook daarover zeer tevreden.

Net zoals satsurfer verliep de opzeg bij Telenet erg correct en professioneel.

Ik heb nu "gratis" digitale tv én decoder voor de prijs van mijn internet- only Fibernet- Telenet abonnement van om en bij de 50 euro per maand.
Bij de overstap heb ik geen enkele installatie- of activatie- kost betaald en de eerste zes maanden betaal ik slechts 39 euro per maand. Nadien 49 euro maandelijks. Mijn gsm- abonnement had ik al bij Orange vanuit een Colruyt pre-pay kaart verleden.

Het enige wat nog op mijn wenslijstje staat is om via de app ook mobiel tv te kunnen kijken (zoals Yelo TV of TV overal bij proximus).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik moet wel zeggen, verschillende testen gedaan met speedtest van oa Telenet en ik kom niet op meer dan 28Mbit down... Wel 10 Up... Daar is toch iets niet pluis mee. Kabel rechtstreeks aan de modem...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb het hier ook. Eens modem uit de stekker trekken kan wonderen doen.

via wifi ac smartphone
http://www.speedtest.net/my-result/a/2495240387
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, heb daarna de modem eens uitgetrokken en het gaat een stuk beter nu. Tussen 75 en 80 Mbit. Wel zoals verwacht amper nog draadloos netwerk op het eerste verdiep, dus gewoon de eigen router weer er op aangesloten en die geeft in heel mijn huis perfect bereik.

Kan je de digicorder forceren om te kijken naar een update? Of welke is de meest recente? Ik heb wel het probleem van enkele seconden uit sync te zijn als ik wissel van zender. Voor de rest een heel fris menu en snelle navigatie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, je kan hem laten zoeken nr een update ergens in de technische menu's. lipsync probleem van +/- 6' bij zappen is er bij iedereen. Allee, sommigen beweren dat ze dit niet hebben op FB. soit, daar ga je beter niet in discussie mee. ;-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Enkele vragen :

1) Krijg je een public IP of is er CGNAT? Wil nog altijd m'n IP cams & NAS kunnen bereiken op afstand natuurlijk, voor ik overschakel is dat goed om te weten...
2) Kan je ook een modem-only krijgen? Heb m'n eigen router en AP's. Dus all-in-one modem/router heb ik niet nodig...

32,23 €/maand Arend
32,23 €/maand Internet+TV
8,26 €/maand Boost optie
TOTAAL : 72,72 €/maand excl. BTW.

Heb zopas via de website een formulier ingevuld, maar is niet echt een bestelling... Hopelijk blijft die promotie nu met gratis installatie...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je kan het wifi signaal uitschakelen zonder dat er iets wordt beperkt. Het is niet zoals bij Telenet dat je verplicht uw wifree signaal moet laten aan staan om gebruik te blijven maken van hotspots.

Ik heb gevraagd tijdens mijn bestelling naar de modem en daar hoorden ze het in keulen donderen, buiten dat het een toestel was met een zeer goed signaal. Goed is relatief, want zoals verwacht presteert dat ding ondermaats op het eerste verdiep vlak boven de modem.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:2) Kan je ook een modem-only krijgen? Heb m'n eigen router en AP's. Dus all-in-one modem/router heb ik niet nodig...
Modem only is in principe niet nodig, indien volgende info nog steeds correct is: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47629#p656705
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Is dat nu echt de bedoeling dat ik wekelijks mijn modem dien uit te trekken? Al de 3e keer dat er niet sneller dan 3 Mbit meer uit de lijn komt en na het uittrekken weer vlot 98 Mbit haal?

Waarvoor dient die usb poort op de Orange box eigenlijk? Media er op afspelen lukt me niet. Het enige waarvoor ik dat ding gebruik is om mijn externe batterij mee op te laden. Het gaat traag maar die USB poort levert toch altijd stroom dus... :bdaysmile:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

1) Krijg je een public IP of is er CGNAT? Wil nog altijd m'n IP cams & NAS kunnen bereiken op afstand natuurlijk, voor ik overschakel is dat goed om te weten...
2) Kan je ook een modem-only krijgen? Heb m'n eigen router en AP's. Dus all-in-one modem/router heb ik niet nodig...
1. Je krijgt een public IP
2. modem only kennen ze niet, alleen een all-in-one. Maar je kan gewoon poorten uit de bridge nemen en je eigen router daar DHCP op laten doen. Dan krijg je dat IP rechtstreeks op je eigen router. Zo doe ik het ook (Mikrotik).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

Is er iemand die de optie 'Internet Boost' heeft? Dus een downloadsnelheid van 200 Mbps en uploadsnelheid van 20 Mbps. Zo ja, zijn deze in de praktijk gelijkaardig als het Telenet Whoppa abonnement?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb die optie en haal snelheden die aanvaardbaar zijn hiervoor. Rond de 195Mbps down en rond de 18Mbps up. Dus vrij goed vergelijkbaar met de abonnementen van Telenet qua snelheid, alleen goedkoper :-)

Zie deze speedtests:
http://www.speedtest.net/my-result/5957132396
http://www.speedtest.net/my-result/5957137916
http://www.speedtest.net/my-result/5957141257

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

FiberMonkey schreef:Is er iemand die de optie 'Internet Boost' heeft? Dus een downloadsnelheid van 200 Mbps en uploadsnelheid van 20 Mbps. Zo ja, zijn deze in de praktijk gelijkaardig als het Telenet Whoppa abonnement?
Ik heb de optie ook, en ik moet bekennen dat ik tot op heden geen moment onder de 180Mbps ben gedoken. Op de 5Ghz wi-fi haal ik dat ook zonder problemen (natuurlijk wel in dezelfde kamer en als ik alleen de 5Ghz band heb aanstaan).
Afbeelding
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Waarvoor willen jullie 200 Ipv 100 Mbit down?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh, bij mij heeft het niks te maken met 200Mbps down, maar eerder met 20Mbps up. Als je een NAS wilt syncen (bvb in mijn geval een goeie 4TB) dan is dat wel eens handig :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, momenteel heb ik 2 Mbit up en 10 down... Gezellig, ondertussen al om de twee dagen de modem mogen uittrekken. Net 30 minuten met Orange aan de lijn gehangen, er is iets mis met uw signaal. Ja, toch straf dat hier 9 jaar Telenet hangt zonder enig signaal probleem. Dag 1 bij Orange en ik mocht mijn modem al uittrekken.

Bon, volgende week woensdag sturen een (Telenet) technieker om het uit te vogelen. In tussentijd me behelpen met de modem regelmatig uit te trekken. :banana:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat kan gebeuren hé. Maar zal ongetwijfeld opgelost geraken :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

@slafes

Ik heb hier precies hetzelfde, alleen duurt het geen 2 dagen, maar 2 weken voor ik 'em moet uittrekken.
Voorheen ook jaren telenet gehad, en zoiets nooit tegengekomen.
Maar goed, ik klaag niet. Zolang het mij (voorlopig toch) maar 39 euro/maand kost doen we rustig verder zo.
't is dat ik weet hoe we het oplossen, dus dat is leefbaar.
Maar goed, ieder zijn situatie is anders, en sommigen kunnen het waarschijnlijk niet permitteren dat ze plots en/of regelmatig uitvallen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, ik sprak net met een "buurman" van enkele straten verder en hij heeft sinds kort ook hetzelfde probleem voor, meer dan regelmatig de modem uittrekken omdat die net geen 3 Mbit haalt. Dat is blijkbaar een relatief recent probleem dat voor de eerste keer een maand geleden is opgedoken. Daarvoor in de testperiode heeft hij nooit de modem moeten uittrekken.

Het is niet omdat het momenteel maar 39 euro kost dat het niet moet werken he. Tijdens het gamen ineens amper nog kunnen spelen en frustrerend je spel verliezen vind ik niet prettig. Surfen zoals in de vorige eeuw is ook niet prettig. Het is dat mijn modem niet echt vlot bereikbaar hangt dat het gewoon moet werken.

Mijn vingerdik kijken: Telenet die misschien stokken in de wielen steekt van Orange, gezien het toch een probleem is dat her en der opduikt terwijl het met dezelfde modem bij Telenet wel perfect werkt.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Slafes schreef:Het is niet omdat het momenteel maar 39 euro kost dat het niet moet werken he. Tijdens het gamen ineens amper nog kunnen spelen en frustrerend je spel verliezen vind ik niet prettig.
Dat bedoel ik ook, voor sommigen is het echt belangrijk dat het goed blijft werken, zonder onderbreking, alle begrip...
Bij mij is het eerder dat ik de eerste 6 maanden gratis heb gehad, en ja, ik weet dat de testperiode al lang voorbij is, maar het stoort me niet echt. Zodra ik 49 euro ga moeten betalen, of misschien wel meer omdat mijn gsm abo naar een andere provider gaat, dan zal ik me er meer druk om maken. Nu is het in evenwicht met wat ik 'maar' moet betalen.
Slafes schreef:Mijn vingerdik kijken: Telenet die misschien stokken in de wielen steekt van Orange, gezien het toch een probleem is dat her en der opduikt terwijl het met dezelfde modem bij Telenet wel perfect werkt.
Lijkt me sterk, als dat ook maar even zou uitkomen denk ik dat de gevolgen voor Telenet niet al te gunstig zouden zijn.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Tn zal her en der wel wat "knoeien" of dingen moeilijker gaan maken
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Nick87
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

krisken schreef:
1) Krijg je een public IP of is er CGNAT? Wil nog altijd m'n IP cams & NAS kunnen bereiken op afstand natuurlijk, voor ik overschakel is dat goed om te weten...

2. modem only kennen ze niet, alleen een all-in-one. Maar je kan gewoon poorten uit de bridge nemen en je eigen router daar DHCP op laten doen. Dan krijg je dat IP rechtstreeks op je eigen router. Zo doe ik het ook (Mikrotik).
Hoe doe je dit juist? Je bedoelt dat je router het publieke IP krijgt? Of zie ik dit verkeerd?
Want nu krijgt hij bij mij een intern adres van de modem (192.168...).

Ik gebruik nu een eigen router en zet de Wifi van de Orange modem uit.
Daarbuiten zeer tevreden van Orange internet, ik heb geen problemen.
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Slafes schreef:Bon, volgende week woensdag sturen een (Telenet) technieker om het uit te vogelen. In tussentijd me behelpen met de modem regelmatig uit te trekken. :banana:
Misschien is het een idee, dat je een tijdschakelklok tussen modem en stopcontact plaatst.
Waarbij de schakelklok elke dag, midden in de nacht, bijvoorbeeld om 03:00u, de stroom eraf schakelt en enkele minuten later de stroom weer aan schakelt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dat idee opperde ik al aan de eettafel de dag dat ik naar Orange belde, maar vermits het probleem zich nogal random voor doet is dat ook geen deftige oplossing en eerlijk is eerlijk, bij Telenet werkte het perfect en was er nooit sprake van een slecht signaal. Dat ze het maar komen oplossen. :)
redgixxer
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2017, 10:59

Hier ook de overstap van telenet naar orange gedaan met arend abonnement aan 78€. Nu 5 dagen later voor het eerst de modem moeten resetten wegens te lage download snelheden .Na reset terug 95mbps download ,10mbps upload. Als dit frequent is toch maar eens een mechanische tijdsklok ertussen hangen om deze snachts te resetten . Ik volg dit op moesten er andere oplossingen komen.
rinus45
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2017, 11:52

redgixxer schreef:Hier ook de overstap van telenet naar orange gedaan met arend abonnement aan 78€.
Dat is ook niet goedkoop voor een 100/10
Whoppa200/20 in 3 pack all in kost maar evenveel 77,93
http://openspeedtest.com/results/6975227
Vanaf de eerste dag volle profiel snelheid
Geen DLM vectoring gedoe via internet over coax.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

redgixxer schreef:... met arend abonnement ...
Arend abonnement is al 39€.
Dus 39€ + 39€ (TV + Internet) = 78€.
Whoppa aan 77,93 is zonder gsm abonnement.
Laatst gewijzigd door jaker 17 jan 2017, 11:29, in totaal 1 gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

rinus45 schreef:
redgixxer schreef:Hier ook de overstap van telenet naar orange gedaan met arend abonnement aan 78€.
Dat is ook niet goedkoop voor een 100/10
Whoppa200/20 in 3 pack all in kost maar evenveel 77,93
maar hij heeft wel een Arend abo erbij https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nten/arend.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”