Kost aanbieden geldautomaat

Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor een ziekenhuis ben ik op zoek naar prijzen voor de installatie van een geldautomaat. Zoiets dus: https://www.raboblog.nl/images/uploads/4055.jpg

Ik vermoed dat zoiets gewoonweg onbetaalbaar of zelfs onbestelbaar zal zijn, maar bon de vakbonden vragen of we het kunnen bekijken voor de veiligheid, dus doen we dat hé :). Iemand die me in de juiste richting kan duwen of indicatieve prijzen kan meegeven?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Contacteer uw bank?
Zij gaan u daar alvast bij kunnen helpen én zij gaan ook instaan voor hij bijvullen van de automaat (of de aansturing daarvan).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dat ze eens de bank contacteren waar ze zelf hun rekeningen hebben...

In UZ Gent zijn dat dacht ik automaten van Dexia.
En AZ Groeninge is het ING als ik mij niet vergis.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Contact opnemen met bank naar keuze, afhankelijk van aantal potentiële gebruikers zou dat positiever kunnen uitpakken dan je denkt.

Toen ik jaren geleden bij Inbev (toen nog zonder AB ervoor...) werkte, stond er daar ook eentje van fortis in de inkomhal van kantoorgebouw, in het niet-publieke deel.
En dat was al in volle besparingsperiode....
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

AnInbev daar.zeg.je.alles mee. Als dergelijke miljarden-firma zijn bank daarom vraagt dan zal de firma uiteraard niets moeten betalen...
Voor jouw situatie: de accountmanager van jullie bank inschakelen voor informatie.

Maar voor de rest: een bankautomaat kost veel en geeft weinig inkomsten.
Vergeet ook niet de.kostprijs om geld aan te vullen.

Qua vakbonden: ik weet echt niet wat er veilig is aan een bankautomaat maar ja vragen van vakbonden zijn vaak maar vragen van 1 persoon. In dat geval iemand die het vervelend vindt om nog nà de werkuren geld af te halen. Hij/zij zou dat liever tijdens de werkuren doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

In onze plaatstelijke supermarkt (Intermarché) staat ook een geldautomaat in de inkom.
Die ziet er neutraal uit (geen specifiek bank logo), en ik zie dat die bijgevuld wordt door personeel van de winkel.

Waarschijnlijk een methode om minder cash in huis te hebben, en dat kan dus ook onder de noemer "veiligheid" vallen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Waarschijnlijk een methode om minder cash in huis te hebben, en dat kan dus ook onder de noemer "veiligheid" vallen.
Ik snap dat veiligheidsargument toch ook geenszins. Het lijkt me juist aan klanten/patiënten aan te geven dat ze daar geld kunnen afhalen zodat ze dan aan het loket of in het winkeltje cash kunnen betalen ipv met hun kaart. Gevolg: juist meer cash in 'huis'.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja een raadsel waarom ze dit veilig noemen ?

Volgens mij kan je beter meerdere banken aanspreken (maar je zal denk ik even nodig hebben om de juiste diensten te pakken te krijgen).
En deze dan tegen elkaar uitspelen. Afhankelijk of ze hun ATM netwerk willen uitbreiden , en de dagelijkse bezoekers, zal je meer of minder positieve reacties hebben.
Volgens mij moet dat gratis kunnen... tenslotte stellen jullie de ruimte ter beschikking.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In het ziekenhuis in Bonheiden is er ook een geldautomaat.
In het winkeltje daar kan je enkel cash betalen, dus die automaat heb je nodig als je daar iets wil kopen.

Ik vind een geldautomaat veiliger dan dat eigen personeel met cash moet rondhossen?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Vroeger konden banken nog iets verdienen aan automaten bij geldafnames maar die tijd is voorbij.
Als ze nog eentje zetten dan is dat als service omdat de (grote) klant dit vraagt.

In het ziekenhuis waar ik laatst geweest ben - daar staat ook een automaat. Maar waarom zou je in de huidige tijd nog met cash moeten betalen in een winkeltje aldaar ?
Dat is pas onveilig.

Cashloze maatschappij, dat is de toekomst.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fvhbrugge schreef:Cashloze maatschappij, dat is de toekomst.
Cashloos zal het nooit worden maar wel verminderen van cashbetalingen maar dan moeten de winkels stoppen met kosten aan te rekenen en minimum bedragen op te leggen als men met een gewone bankkaart (debetkaart) wil betalen want anders gaat men nog altijd zoveel mogelijk met cash geld betalen om die kosten uit te sparen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

gisteren nog gelezen dat banken in grote hoeveelheden beginnen mensen door te verwijzen naar andere banken. Mensen die niet genoeg opbrengen voor de bank... Hoe het dan cashloos gaat worden vraag ik mij wel af... ik vermoed dat er juist meer cash gaat komen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Inderdaad. De bakker om de hoek vraagt €0,15 bij betalingen onder de €15.
Sorry, 15 cent is niet veel, maar veel te veel voor een betaling die hen alleen maar voordelen geeft. (als ze 100% wit werken. :banana: )
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Inderdaad, zolang zwartwerken in België de nationale sport is, zie ik het cash geld niet zo gauw verdwijnen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

cadsite schreef:Inderdaad. De bakker om de hoek vraagt €0,15 bij betalingen onder de €15.
Sorry, 15 cent is niet veel, maar veel te veel voor een betaling die hen alleen maar voordelen geeft. (als ze 100% wit werken. :banana: )
Ik woon boven een kruidenierszaak en die doet dat nog straffer: wie met een bankkaart betaalt moet steeds € 0,20 betalen ongeacht het bedrag, wat zeg je daar van? :x
Laatst gewijzigd door apestaart 21 dec 2016, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

cadsite schreef:Inderdaad. De bakker om de hoek vraagt €0,15 bij betalingen onder de €15.
Sorry, 15 cent is niet veel, maar veel te veel voor een betaling die hen alleen maar voordelen geeft. (als ze 100% wit werken. :banana: )
Al een geluk dat uw bakker daar totaal geen kosten aan heeft, zoals zijn internet abonnement, de huur of aankoop van zijn terminal, zijn maandelijks abonnementsgeld voor de dienst en uiteraard nog zijn transactiekosten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Fallschirmjaeger schreef:Al een geluk dat uw bakker daar totaal geen kosten aan heeft, zoals zijn internet abonnement, de huur of aankoop van zijn terminal, zijn maandelijks abonnementsgeld voor de dienst en uiteraard nog zijn transactiekosten.
Jij zou het dus ook normaal vinden als je bakker een toeslag rekent als je betaalt met cash?
Daar heeft hij namelijk ook kosten aan, een kassa, wisselgeld halen/brengen, risico op diefstal.
Wat lectuur:
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 67647.html
en
http://newsroom.mastercard.com/eu/nl/20 ... et-gratis/
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

johcla schreef:Inderdaad, zolang zwartwerken in België de nationale sport is, zie ik het cash geld niet zo gauw verdwijnen.
Daarom dat beenhouwer, kapper, zoveel mogelijk met bancontact betaal. Bij aannemer vraag ik geen korting om deel zonder factuur en ik betaal per overschrijving.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

UZ Gent (Dexia), AZ Maria Middelares Gent (Fortis), Sint Lucas Gent (VDK), allemaal hebben ze van één of andere bank wel een geldautomaat staan.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

apestaart schreef:
Ik woon boven een kruidenierszaak en die doet dat nog straffer: wie met een bankkaart betaalt moet steeds € 0,20 betalen ongeacht het bedrag, wat zeg je daar van? :x
Aangeven bij de economische inspectie, dat zeg ik daarvan :-)

En dan mag die kruidenier bewijzen dat elke betaling hem effectief die €0.20 kost:
Als kleinhandelaar heeft u bovendien het recht om uw klanten kosten aan te rekenen wanneer ze met bancontact betalen. Het wetboek economisch recht schrijft dan voor dat de vergoeding die u aan uw klanten aanrekent niet hoger mag zijn dan de kosten die u zelf als gevolg van het gebruik van dat middel heeft. Ook hier zal u uw klant duidelijk en vooraf moeten meedelen dat er hem een extra kost wordt aangerekend en hoe groot deze zal zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

FlashBlue schreef:En dan mag die kruidenier bewijzen dat elke betaling hem effectief die €0.20 kost:
De kans is groot dat het hem nog gaat lukken ook. Als je zoveel vraagt zullen velen dat niet zien zitten, dus moet hij zijn vaste kosten verdelen over heel weinig betalingen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, niet moeilijk te bewijzen ... http://ccvmini.be/ bvb

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Oei
Inpluggen met de audiostekker of met de gratis meegeleverde audiokabel. Altijd verbinding!
Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

FlashBlue schreef:
apestaart schreef:
Ik woon boven een kruidenierszaak en die doet dat nog straffer: wie met een bankkaart betaalt moet steeds € 0,20 betalen ongeacht het bedrag, wat zeg je daar van? :x
Aangeven bij de economische inspectie, dat zeg ik daarvan :-)

En dan mag die kruidenier bewijzen dat elke betaling hem effectief die €0.20 kost:
Als kleinhandelaar heeft u bovendien het recht om uw klanten kosten aan te rekenen wanneer ze met bancontact betalen. Het wetboek economisch recht schrijft dan voor dat de vergoeding die u aan uw klanten aanrekent niet hoger mag zijn dan de kosten die u zelf als gevolg van het gebruik van dat middel heeft. Ook hier zal u uw klant duidelijk en vooraf moeten meedelen dat er hem een extra kost wordt aangerekend en hoe groot deze zal zijn.
Die kruidenier is ook mijn huisbaas dus dat aangeven zal anoniem moeten gebeuren want ik zou niet het risico willen lopen dat hij mijn huurcontract zou beëindigen en bovendien verloopt die betaling niet via Bancontact maar via Maestro.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Leuk topic...

Je mag ervan denken wat je wil, ze bestaan nog genoeg hoor mensen die cash willen betalen, en nee dat heeft niks met leeftijd te maken.

Kijk maar eens in een shopping center... De lange rijen voor de automaten zijn onbegrijpelijk.
Je kan toch in elke winkel met de kaart betalen...
Zelfs je toiletbezoek.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Flup schreef:Volgens mij moet dat gratis kunnen... tenslotte stellen jullie de ruimte ter beschikking.
Gratis gewoon omdat jij de ruimte beschikbaar stelt? Welke financiële voordelen haalt de bank eruit om daar een automaat te zetten?
Dat kost heel wat geld zo'n automaat, en dan heb je nog het onderhoud, geld transport etc...
johcla schreef:Inderdaad, zolang zwartwerken in België de nationale sport is, zie ik het cash geld niet zo gauw verdwijnen.
Cashloos betalen is niet iets dat gewoon zal verdwijnen door dat het niet meer gebruikt wordt.
Maar wel doordat overheden dit willen, en ik zie dat wel gebeuren in de toekomst en dan is het ineens gedaan met zwart werk.
FlashBlue schreef:
apestaart schreef:
Ik woon boven een kruidenierszaak en die doet dat nog straffer: wie met een bankkaart betaalt moet steeds € 0,20 betalen ongeacht het bedrag, wat zeg je daar van? :x
Aangeven bij de economische inspectie, dat zeg ik daarvan :-)

En dan mag die kruidenier bewijzen dat elke betaling hem effectief die €0.20 kost:
Als kleinhandelaar heeft u bovendien het recht om uw klanten kosten aan te rekenen wanneer ze met bancontact betalen. Het wetboek economisch recht schrijft dan voor dat de vergoeding die u aan uw klanten aanrekent niet hoger mag zijn dan de kosten die u zelf als gevolg van het gebruik van dat middel heeft. Ook hier zal u uw klant duidelijk en vooraf moeten meedelen dat er hem een extra kost wordt aangerekend en hoe groot deze zal zijn.
Zo'n bancontact betalingen zijn niet gratis. Zoals eerder gezegd komen daar heel wat kosten bij kijken. Ik kan mij voorstellen dat voor zo'n kleine zaak die kosten heel wat harder doorwegen.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

en toch is met de kaart goedkoper dan cash voor de handelaar, maar je tijd verliezen op de bank, daar ziet hij niet direct een kost van, als ook bij diefstal is hij zijn dag inkomsten wel kwijt.

in NL wil de handelaar nu net meer betalingen met de kaart.
Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

petzl schreef:en toch is met de kaart goedkoper dan cash voor de handelaar, maar je tijd verliezen op de bank, daar ziet hij niet direct een kost van, als ook bij diefstal is hij zijn dag inkomsten wel kwijt.

in NL wil de handelaar nu net meer betalingen met de kaart.
Ik veronderstel dat in Nederland geen kosten worden aangerekend als men met een debetkaart betaalt zoals dat in België gebeurt.
En nog iets, die betaalterminals vallen geregeld in panne en dus kan er in die winkel dan ook niet betaald worden met de kaart en dus moet men dan wel cash betalen, stel je voor dat cash geld afgeschaft zou worden dan mag die winkel zijn deuren sluiten en zal hij die dag verlies lijden plus dat hij riskeert van klanten te verliezen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

"Geregeld in panne" is gewoon niet waar. De incidenten met betaalterminals zijn helemaal niet zo frequent en meestal is het meteen ook groot nieuws.
In BE/NL zijn er verschillende modellen in gebruik: forfaitaire som, som per transactie, ...

Elke winkel moet dat voor zich uitmaken, maar de kost van cash is niet te verwaarlozen:
- veiligheid
- verwerkingstijd (betalen met kaart duurt altijd 5 sec - als er iemand met cash voor u staat, reken maar op enkele minuten)
- fouten
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... bancontact
Worldline, het bedrijf dat de betalingen met Bancontact beheert in België, heeft de kosten verlaagd die het de handelaars aanrekent voor transacties van minder dan € 10 sinds juni: 5 cent voor een betaling tussen € 5 en € 10 en 2 cent voor lagere bedragen.
Als ik bij Kruidvat betaal of andere grootketens, geen probleem, ook al voor 2 €. Betaal ik bij een lokale kruidenier.....dan moet je 20 cent betalen. Sorry, maar dan mogen ze hun boel houden. Ze mogen juist blij zijn dat ik met kaart betaal en niet ca$h. 't kan maar zo eenvoudig zijn. Ca$h halen/brengen (om nog niet over de dure geldtransporten te spreken)/kassa tellen kost geen geld zeker? Of willen ze nog wat 'zwart' geld? :-o

misschien hier voorbeeld aan nemen? Tja, spijtig voor al die zelfstandigen :eek:
https://nl.express.live/2016/03/07/zwed ... -cashloos/
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

In Zweden kunnen die betaalterminals ook defect raken en wat gaan die winkels dan doen als er geen cash geld zou zijn juist, hun deuren sluiten totdat die betaalterminals hersteld zijn en dat kan gemakkelijk een aantal dagen tot 1 week aanslepen, dus een hele periode geen inkomsten dat zal plezant zijn voor die handelaars.
Ik vrees dan voor een toename van aantal winkels die failliet gaan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard. Als je de verantwoordelijkhed voor het functioneren van de economie (betalingen) wil hebben, moet je als bedrijf ook maar monsterboetes aanvaarden als er ook maar 1 minuutje een panne is in je infrastructuur.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

apestaart schreef:In Zweden kunnen die betaalterminals ook defect raken en wat gaan die winkels dan doen als er geen cash geld zou zijn juist, hun deuren sluiten totdat die betaalterminals hersteld zijn en dat kan gemakkelijk een aantal dagen tot 1 week aanslepen, dus een hele periode geen inkomsten dat zal plezant zijn voor die handelaars.
Ik vrees dan voor een toename van aantal winkels die failliet gaan.
Dat daar nog niemand aan gedacht heeft, zeg. Een plan B.
Wat dacht je van betalen met uw telefoon? Niet zo handig als met een kaart, maar in nood kan het allemaal.
Vraag anders eens in de Colruyt wat ze doen als de bancontact plat gaat: betalen met een overschrijving.
Of wat ze doen als de weegschalen aan de kassa defect raken (bv stroompanne): wegen met de hand (analoge weegschaal uit de koelafdeling).

De mogelijkheid tot defecte betaalterminals gaat toch geen "cashloze" maatschappij tegenhouden?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

der is nog steeds payconiq .....

Overlaatst was hier in de winkel alles stuk, ik heb gewoon mijn rekening nummer moeten opgeven, en dat bedrag is er dan af gegaan.
Afbeelding
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Code: Selecteer alles

Gratis gewoon omdat jij de ruimte beschikbaar stelt? Welke financiële voordelen haalt de bank eruit om daar een automaat te zetten?
Dat kost heel wat geld zo'n automaat, en dan heb je nog het onderhoud, geld transport etc...
Als je het zo bekijkt dan kunnen ze beter geen ATM netwerk opzetten en onderhouden, en de klanten vertellen dat ze bij de concurrentie maar geld moeten halen. Zelfs argenta, die toch zijn kostenstructuur laag wil houden, plaatst ATM's aan hun banken.
Die ruimte dat is 'commerciele' ruimte. De bank zet daar zijn logo's, afhankelijk met welke kaart (krediet/debet) zal die automaat ook wel iets opbrengen vermoed ik.
Zeker als je (voorbeeld Bonheiden, zeer slecht ziekenhuis) winkel hebt waar enkel cash gebruikt kan worden. Of stel een parking automaat die geen bancontact aanneemt maar wel papier geld...$
Over die parking gesproken, die worden meer en meer in concessie gegeven aan bedrijven, ook niets mee te verdienen volgens u?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Flup schreef:Over die parking gesproken, die worden meer en meer in concessie gegeven aan bedrijven, ook niets mee te verdienen volgens u?
Hoeveel betaal jij, als gebruiker, om geld af te halen?
Hoeveel betaal jij, als gebruiker, om te parkeren?
Beetje scheve vergelijking é.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Heel zeker een scheve vergelijking.
Parking aan een ziekenhuis is een monopolie (in het uitzonderlijke geval een duo/oligopolie.)
Geldautomaat is geen monopolie: je kan zelf cash meebrengen of gewoon met uw kaart betalen.

Verder betaalt elke bank aan het netwerk van automaten. Zelfs als je zelf geen automaten uitbaat, zal je er toch voor betalen.
Reden? Freeriders zoals Argenta die geen automaten (buiten) wilden plaatsen.
bv Herselt: Argenta kantoor met een Dexia (nu Belfius, maar alvast niet meer op die locatie in Herselt) ernaast. Klanten werden gevraagd om geld uit de Dexia automaat te halen, zodat het Argentakantoor minder cash moest laten aanrukken.

Enige tijd (jaren) geleden heeft de banksector dan beslist dat elke bank moet bijdragen en dat niet elke individuele bank de kosten moet dragen.
Hoe de verdeelsleutel werkt enzo, weet ik niet.

Hoe dat verrekend wordt naar klanten: via uw maandelijkse bijdrage voor uw pakket. Als je een gratis pakket hebt, draagt de bank de kosten (of breng je genoeg op om die kosten te dekken). Gratis is het zeker niet.
- Fysieke toestellen
- Software ontwikkeling van die toestellen + back end
- Aanvullen van die toestellen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik moest in het ziekenhuis te Deurne zelfs nog cash betalen bij een gewone consultatie. Ik kon nog naar de bank op de hoek om geld af te halen en terug te komen naar de dokter.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Alles hangt af van de afspraken die het ZH heeft met zijn artsen.
Artsen werken niet in loondienst, behalve bij de universitaire ziekenhuizen (en dan nog zijn er uitzondering).

En binnen een ziekenhuis kan je zelfs nog verschillen hebben, sommige artsen laten het ziekenhuis alles regelen, andere willen zelf de consulten innen en kiezen er al dan niet voor om een BC te zetten.


Bij onze huisartsenpraktijk gebruiken ze de BC-app. Nog zo gemakkelijk...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”