Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Glodenox schreef:EDIT: @Tomby: aangezien je je reactie verwijderd hebt vermoed ik dat je zag dat het in orde was? :P Ik heb de route zonet op de livemap uitgetest en alles werkt naar behoren. Je kan niet naar het zuiden er door rijden, maar wel naar het noorden, zoals op de site van de gemeente staat.
Inderdaad, was naar de Editor aan het kijken, en dacht dat de afsluitingen in de verkeerde richting stonden, maar staan gewoon goed. Nog niet goed wakker vandaag :).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

"De heraangelegde stukken moeten nog uitdrogen tot half september."
en zit daar nu een tijdsbeperking op? dat kan je niet zien.

en hoe zie je nu op de editor dat je enkel in bepaalde richting kan rijden? :eek:

hij doet het juist, maar wel verwarrend dat je die bordjes ziet (in uw gps) staan alsof je tegen richting rijdt. :-(

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Offroad maps zijn echt een gemis in gebieden met slechte ontvangst :( (Pyrineeën,...): enig reden dat ik soms nog Tomtom gebruik.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gebruik je daar geen garmin voor?

of
http://osm.be/
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Dus bij waze zonder mobiele verbinding geen kaart?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is wat kort door de bocht. Je kan perfect een route berekenen naar een locatie die je eerder hebt bezocht (die dus in je geschiedenis of favorieten staat) als je in het verleden al een route in de buurt van die plaats hebt ingelegd terwijl je een wifi-verbinding had. Als je een route inlegt zal Waze op dat moment de delen van de kaart in de buurt van je route downloaden en deze worden een tijdje bijgehouden (een week of twee, denk ik). Je kan bijvoorbeeld perfect naar het buitenland rijden zonder roaming en ook zonder roaming dezelfde route terug nemen.

Een gebied aanduiden om op voorhand te downloaden gaat niet. De overgrote meerderheid van de gebruikers hebben hier ook geen nood aan.

Je gaat logischerwijze zo natuurlijk niet de meest recente kaartgegevens kunnen gebruiken en je route zal geen rekening kunnen houden met files of wegafsluitingen, maar het kan wel.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Je kan bijvoorbeeld perfect naar het buitenland rijden zonder roaming en ook zonder roaming dezelfde route terug nemen.

-> vergeet dat maar: een route wijziging (waze is niet oerfect): bvb een onbekende weg afsluiting of je rijdt ff verkeerd en je zit vast.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe recent had je dat voor? Je moet echt al een redelijk grote afwijking hebben van je route (waardoor je buiten het op voorhand ingeladen gebied komt) om geen route terug te kunnen laten berekenen. Ook zou het wel kunnen dat je op je toestel niet even ver routes kan berekenen als de server van Waze dat zal doen (hoewel die eigenlijk ook vaak te beperkt in afstand).
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Glodenox schreef:Hoe recent had je dat voor? Je moet echt al een redelijk grote afwijking hebben van je route (waardoor je buiten het op voorhand ingeladen gebied komt) om geen route terug te kunnen laten berekenen. Ook zou het wel kunnen dat je op je toestel niet even ver routes kan berekenen als de server van Waze dat zal doen (hoewel die eigenlijk ook vaak te beperkt in afstand).
Frankrijk, op enkele 10 tallen km's van de Pyreneeën (gelukkig wel internetroaming), 2 weken terug.(en nieuwe weg ontbrak ook daar): op gevoel verder gereden, gelukkig correct :)

Alternatieven op lange routes lukken inderdaad niet, tomtom go europe staat dan ook op voor alternatieve routes als ik lange afstanden moet doen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus indien ik dit correct begrijp wordt beweerd dat de route-kaartinfo op de gsm bijgehouden wordt (voor 1 of 2 weken).
Is dit enkel voor lange grensoverschrijdende routes of ook BE routes?
Waarom, indien ik naar een klant ga die in een 'einde beschaving' zone gevestigd is (geen WiFi geen 3/4G), ik waze niet kan gebruiken om huiswaarts te rijden. Immers 9u daarvoor ben ik wel met waze tot daar gereden en nu rij ik terug.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Glodenox schreef:Hoe recent had je dat voor? Je moet echt al een redelijk grote afwijking hebben van je route (waardoor je buiten het op voorhand ingeladen gebied komt) om geen route terug te kunnen laten berekenen. Ook zou het wel kunnen dat je op je toestel niet even ver routes kan berekenen als de server van Waze dat zal doen (hoewel die eigenlijk ook vaak te beperkt in afstand).
Niet waar hoor.
Ik heb deze week met waze van kortrijk naar delft gereden. Perfect gelukt, maar ik zag toch dikwijls net naast mijn route dat er geen kaartgegevens waren.
Ook terug naar huis wilde niet lukken, dat heb ik maar here gebruikt tot over de grens.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Het hangt ervan af. Als de route een autostrade is, dan heeft het geen zin tientallen kilometers daar rond te gaan cachen, omdat je op een autostrade niet zomaar verkeerd gaat rijden. Wat echter wel zo is, is dat Waze bij de eindbestemming (meestal stad of agglomeratie) een veel grotere straal aan kaartgegevens gaat cachen zodat je daar zat marge hebt om verkeerd te rijden door werken of nog parking kan zoeken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

De afrit Delft was heeel nauw omgeven op de kaart. Ik had dan nog een kleine 2 km te rijden.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan is het mij verkeerd uitgelegd, excuses daarvoor. Tijdens de route zullen dan waarschijnlijk alleen de kaarttegels waarop je route ligt al op voorhand ingeladen worden. Waarschijnlijk zal het daardoor komen dat je soms je terugrit niet kan berekenen. Een (onhandige) oplossing daarvoor is op de kaart eerst eens op voorhand het traject te bekijken en zo die omliggende kaarttegels in te laden terwijl je wel een internetverbinding hebt.

Het offline gebeuren kan in elk geval nog verbeterd worden, daar bestaat geen twijfel over. Anderzijds: met de roaming-tarieven die men nu heeft (en binnenkort zelfs niet meer heeft) en het beperkte dataverbruik van Waze zou dit geen onoverkomelijk probleem mogen zijn.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik maak er ook geen probleem van hoor. Waze is gewoon een andere app dan here.
Meestal vind ik wel even wifi voor vertrek, deze keer dus niet, dan maar even here.
Ik melde dat hier gewoon even om mensen geen foute verwachtingen te geven.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

En bedankt daarvoor :) Zonder zulke meldingen kan de Waze-community de pijnpunten van de app bij andere mensen niet te weten komen.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Routes plannen in de toekomst: de rijtijden zijn gewoon niet realistisch (spits): is echt meer dan 5 min extra rijden naar hartje Brussel.

De tunneloptie in de laatste beta is veelbelovend, maar zal wel nog even duren eer die in België beschikbaar is (België vs vergunningen ).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

2 zaken vastgesteld vandaag:
-) nu en dan dacht ik een witte flits te zien, vandaag duidelijk, op sommige ogenblikken krijg ik een volledig wit scherm (ophalen van nieuwe kaartinfo?)
-) ik wou van Zeebrugge naar Roeselare rijden, 40 min 51 km, route werd berekend, echter gezien er daar nu en dan file is wou ik even nakijken of ik via N31 of via heist moest rijden, echter toen ik alternatieve routes opvroeg kreeg ik de melding dat enke routes beneden de 1000miles getoond konden worden
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Is het normaal dat de Waze stemmen automatisch ingesteld worden in het land waar je zit? Ik zat in Frankrijk en telkens start Waze op met de Franse stem om te navigeren. Behoorlijk irritant. Offline navigeren (route eerst online bepalen, en offline rijden) was wel zeer correct, ook na een route te herberekenen.

Het was noodzakelijk om Waze te gebruiken omdat TomTom Go mobile dus niet toelaat te navigeren tussen 2 verschillende kaarten. Daarvoor ga ik bij TomTom toch ook even op tafel kloppen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef: Het was noodzakelijk om Waze te gebruiken omdat TomTom Go mobile dus niet toelaat te navigeren tussen 2 verschillende kaarten. Daarvoor ga ik bij TomTom toch ook even op tafel kloppen.
Ik dacht dat TT dit bewust deed. Voor diegenen die de kaarten land per land kopen is het stoppen aan de grens om te switchen. En wie wil doorrijden moet zich de (West)europa kaart aanschaffen.
Voor het rijden dien je dan wel te weten waar je de grens wilt passeren.
Voor de verkeersinfo maakt het niet uit, lang met TT in discussie gelegen omdat ik voor mijn rit naar BXL wil weten of ik over Gent (E40) of over Doornik (A8) moet rijden.
Antwoord TT: onze app kijkt niet verder dan 60km ver voor verkeersinfo en dat is een globale instelling voor iedereen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb de klantendienst een mailtje gestuurd. Ik heb de betalende mobile app van TomTom, ik kan gratis kaarten downloaden, alleen niet navigeren tussen verschillende kaarten blijkbaar. In dit geval de BeNeLux kaart en de kaart van Frankrijk. Beetje gek om een kaart van West- en Midden Europa te downloaden als ik al een BeNeLux kaart heb en een kaart van Frankrijk er bij gedownload heb. Toen ik onderweg was had ik echt geen zin om 2,6 gig mobiel te zitten downloaden. :p (zelfs eigenlijk niet om de 3 maand voor een update als ik voornamelijk in de BeNeLux navigeer, geheugen op de smartphone is ook niet limietloos) Vandaar dat ik Waze gebruikt heb, die ons trouwens netjes ter plaatse heeft gekregen.

Als mijn abo afloopt op TomTom zal het navigeren met Waze worden denk ik.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Heb iets vervelends voor. Al een hele poos staat er een blauw icoontje met witte auto, op een bepaalde locatie waar ik inderdaad in de buurt langsgereden ben, dat niet te verwijderen is. Druk ik er op staat er "hier ben je geparkeerd". De datum en tijdstip komt overeen met het moment dat ik daar gepasseerd ben, maar ben daar nooit uitgestapt of mijn auto geparkeerd. Vind dus nergens waar ik dat moet verwijderen, kan niet geloven dat dat ook onmogelijk zou zijn. Enkel de optie "verstuur locatie".

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Niemand?
Is het normaal dat de Waze stemmen automatisch ingesteld worden in het land waar je zit? Ik zat in Frankrijk en telkens start Waze op met de Franse stem om te navigeren. Behoorlijk irritant.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Is het normaal dat de Waze stemmen automatisch ingesteld worden in het land waar je zit? Ik zat in Frankrijk en telkens start Waze op met de Franse stem om te navigeren. Behoorlijk irritant.
Klopt, een heel bizarre instelling of voorkeur van Waze... Is reeds meermaals verzocht deze automatische aanpassing te wijzigen...
bartman schreef:Heb iets vervelends voor. Al een hele poos staat er een blauw icoontje met witte auto, op een bepaalde locatie waar ik inderdaad in de buurt langsgereden ben, dat niet te verwijderen is. Druk ik er op staat er "hier ben je geparkeerd". De datum en tijdstip komt overeen met het moment dat ik daar gepasseerd ben, maar ben daar nooit uitgestapt of mijn auto geparkeerd. Vind dus nergens waar ik dat moet verwijderen, kan niet geloven dat dat ook onmogelijk zou zijn. Enkel de optie "verstuur locatie".
Is inderdaad vreemd. Toevallig op dat punt de app eens afgesloten? In principe verdwijnt het icoontje als je Waze opnieuw gebruikt en vertrekt... Maar dat het daar continue blijft staan, is niet 'normaal'.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik erger me overigens aan de totaal onlogische meldingsgeluidjes van Waze.
* Bij het te snel rijden, iets waar je toch echt wel duidelijk voor gewaarschuwd wil worden (aangezien je het zelf moet aanzetten), een heel discreet en stil geluidje.
* Bij het herberekenen van de route, iets waar je toch niets kunt aan veranderen en dus totaal niet moet weten, een schel en luid geluid dat je je de eerste keer rot schrikt en afvraagt wat er gebeurd is.
* Geen auditieve melding bij flitspaal als je ervoor niet te snel rijdt. En dat is dus enkel op een paar honderd meter vóór de flitspaal. Rijd 70km/u richting een bebouwde kom met direct erna een flitspaal en je hebt het vlaggen zonder enig geluidje gehoord te hebben. (Is hier vroeger al eens aan bod gekomen).
* Geen auditieve melding bij files. Als er nu iets is dat gevaarlijk is, en je op voorhand van zou moeten verwittigd worden, is dat er verderop een file staat.
* Daarentegen wel elke 20km een melding van 'Opgepast, verderop staat een stilstaand voertuig op de vluchtstrook' :roll:

EDIT: oei, ik vertoon precies tekenen van dementie... had dit vorige maand ook al gemeld.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

even meedelen dat het euvel ondertussen vanzelf opgelost is.

::steven:: schreef:
Slafes schreef:Is het normaal dat de Waze stemmen automatisch ingesteld worden in het land waar je zit? Ik zat in Frankrijk en telkens start Waze op met de Franse stem om te navigeren. Behoorlijk irritant.
Klopt, een heel bizarre instelling of voorkeur van Waze... Is reeds meermaals verzocht deze automatische aanpassing te wijzigen...
bartman schreef:Heb iets vervelends voor. Al een hele poos staat er een blauw icoontje met witte auto, op een bepaalde locatie waar ik inderdaad in de buurt langsgereden ben, dat niet te verwijderen is. Druk ik er op staat er "hier ben je geparkeerd". De datum en tijdstip komt overeen met het moment dat ik daar gepasseerd ben, maar ben daar nooit uitgestapt of mijn auto geparkeerd. Vind dus nergens waar ik dat moet verwijderen, kan niet geloven dat dat ook onmogelijk zou zijn. Enkel de optie "verstuur locatie".
Is inderdaad vreemd. Toevallig op dat punt de app eens afgesloten? In principe verdwijnt het icoontje als je Waze opnieuw gebruikt en vertrekt... Maar dat het daar continue blijft staan, is niet 'normaal'.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Tomby schreef:Ik erger me overigens aan de totaal onlogische meldingsgeluidjes van Waze.
* Bij het te snel rijden, iets waar je toch echt wel duidelijk voor gewaarschuwd wil worden (aangezien je het zelf moet aanzetten), een heel discreet en stil geluidje.
Iets wat me daar ook bij opvalt, het random oplichtende verkeersbordje hoe snel je precies mag rijden. Kan dat er nu niet altijd staan? Nu weet je vaak nog niet hoe hard je ergens mag rijden tenzij je te hard rijdt of in de buurt van de snelheid rijdt wat mag.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ga naar
Instellingen - snelheidsmeter

Daar kan je dat aanpassen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:* Geen auditieve melding bij flitspaal als je ervoor niet te snel rijdt. En dat is dus enkel op een paar honderd meter vóór de flitspaal. Rijd 70km/u richting een bebouwde kom met direct erna een flitspaal en je hebt het vlaggen zonder enig geluidje gehoord te hebben. (Is hier vroeger al eens aan bod gekomen).
De logica is blijkbaar nog iets anders. Op het moment van melding (enkele 100'en meters voor de flitspaal) wordt gekeken naar je snelheid op dat moment. Als die meer is dan de snelheidsbeperking op de plaats van de flitspaal, krijg je de melding. Dus mijn voorbeeld van die flitspaal net in de bebouwde kom, klopt niet, want dan krijg je altijd de melding.

Iets totaal anders: de meldingen van welke wegwijzer je moet volgen, is die ook op basis van user-gesubmitte data ? Viel me tot nu toe op dat bij verkeerswisselaars/afritten altijd mooi exact gemeld wordt wat op de verkeersborden staat.
Gisteren echter een afwijking gezien: reed naar Ikea Gent, en vanaf de afrit aan de E40 zei Waze telkens 'Gent - Ikea' terwijl op de borden gewoon nergens Ikea te bespeuren viel. Moest eigenlijk telkens 'Gent - Expo' zijn.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Is inderdaad volledig op basis van wat de editors/gebruikers invoeren via de Waze Map Editor.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

In het menu van de snelheidsmeter kan je "Toon Maximumsnelheid" inderdaad op "Altijd tonen" instellen. Daarnaast kan je er ook instellen wanneer je een melding wilt krijgen van overschrijden van maximumsnelheid. Over het algemeen vind ik persoonlijk "Bij maximumsnelheid" te vaak meldingen geven voor kleine overschrijdingen, dus staat het bij mij op 5% overschrijding. Andere opties zijn 10%, 15%, 5km, 10km of 20km.

@Tomby: sommige van die dingen zijn historisch gegroeid en zouden inderdaad herbekeken moeten worden. Eigenlijk zou Waze de hele x meters voor een flitspaal moeten blijven controleren dat je niet boven de snelheid zit. Die meldingen van stilstaande voertuigen op de vluchtstrook zijn ook al meermaals besproken, maar uiteindelijk kunnen ze wel een bron van gevaar vormen wanneer ze nog vrij dicht bij de rechterstrook staan. Ik kan me zelf niet meer herinneren of je al dan niet een auditieve melding krijgt van een file. Ik sta (gelukkig) te weinig in de file om dit te ervaren.

Wat voor een systeem denk je dat er het best zou werken? Alleen meldingen op autosnelwegen geven, alleen meldingen als het verschil in snelheid tussen jou en de file pakweg 40 km/u is (maar dan op alle wegtypes) of iets anders? Het kan namelijk altijd voorgesteld worden aan Waze HQ.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Glodenox schreef:Wat voor een systeem denk je dat er het best zou werken? Alleen meldingen op autosnelwegen geven, alleen meldingen als het verschil in snelheid tussen jou en de file pakweg 40 km/u is (maar dan op alle wegtypes) of iets anders? Het kan namelijk altijd voorgesteld worden aan Waze HQ.
Gewoon consistent met de rest: als er file gemeld is (want je ziet het wel degelijk op je kaart) dat er dan een melding komt 'Verderop staat een file' of zoiets. Ik vermoed dat de moeilijkheid is dat een file redelijk snel kan wijzigen qua locatie, zeker op de snelweg en bij bvb accordeon-files. Je ziet dit ook op de kaart waar je in een lange file op verschillende plaatsen het file-icoontje ziet. Maar daar moet zeker wel iets op te vinden zijn.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

in verband met de file signalisatie:

Indien je erin staat of je zit in een trajectcontrole verschijnt nu links een balk met bijhorende info.

Mocht er nu een gelijkaardige balk kunnen komen met info hoe ver nog van de file en liefst met een auditief signaal wanneer de balk pop-upt dan zou dit ideaal zijn, je krijgt dan immers de info hoe ver de situatir van je verwijdert is.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Tankstations zoeken werkt nog altijd voor geen meter!
Ik wil bvb enkel zoeken op total of esso: houdt totaal geen rekening met de instellingen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

een externe perfomante bluetooth gps laten werken met Tom Tom werkt perfect (allee, tot versie Android 5.0). Waze langs geen kanten via 'enable mock locations' :-(

Via Lollipop al helemaal niet. 'enable mock locations' staat marshmallow niet toe. Iemand ervaringen?

http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Pr ... 18XT-F.htm
https://play.google.com/store/apps/deta ... tgps&hl=nl
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

met externe gps geen ervaring, maar wel met fake gps enzo... die werken zonder problemen...
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Hoe kan ik de meldingen van waze door de speakers krijgen als de smartphone verbonden is met de auto via bluetooth?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Dit is een instelling onder "Geluiden"
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mij lukt het ook niet.
Heeft te maken met wat je wel en niet via bluetooth naar buiten stuurt, maar ook muziek krijg ik niet op de autoradio met mijn galaxy A3. Met mijn iPhone 3Gs werkte dat wel perfect.
Heeft volgens mij niets te maken met de app maar wel met je OS.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”