Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfs als die republikeinse kiesmannen niet tevreden zijn met Trump, zullen ze nog eerder voor Pence als president ipv. vice-president te kiezen.
En hoewel dat geen Clown is a la Trump, is dat toch ook iemand om schrik voor te hebben.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

MClaeys schreef:
heist_175 schreef:
Tomby schreef:Moesten er niet een stuk of 70 kiesmannen overstappen of zo ? In de hele geschiedenis van de US zijn er in totaal maar 17 geweest die uitendelijk niet voor de kandidaat van hun partij gestemd hebben.
Trouwens, hoe ondemocratisch zou dat wel niet zijn eigenlijk. Je stemt voor kandidaat X, en een van zijn kiesmannen stemt uiteindelijk voor kandidaat
Helemaal mee akkoord.
De regels van het spel zijn op voorhand vastgelegd. De regels moeten dan naderhand niet aangepast worden, omdat er een gek in het Witte Huis komt. Die gek is er enkel gekomen omdat hij de regels gevolgd heeft. Ik vind niet dat de regels dan nu snel/snel aangepast moeten worden.
Jullie hebben voor een gek gekozen, wel zit dan maar op de blaren.
Die regels zijn er net om te voorkomen dat een gek in het witte huis terecht komt. Dat was het punt van de kiesmannen, een buffer om nog een stok achter de deur te hebben. Gezien de (on)populariteit van Trump kan dat dus wel gebeuren.
Inderdaad. Wat er zich nu afspeelt is eigenlijk DE reden waarom dit systeem bestaat, om er voor te zorgen dat de bevolking geen gek verkiest. Als ze nu geen gebruik maken van het systeem (en don't get your hopes up..) dan schaffen ze het beter af tegen de volgende verkiezingen.
Stroper schreef:Zelfs als die republikeinse kiesmannen niet tevreden zijn met Trump, zullen ze nog eerder voor Pence als president ipv. vice-president te kiezen.
En hoewel dat geen Clown is a la Trump, is dat toch ook iemand om schrik voor te hebben.
Ik zou zelfs durven stellen dat je van die kerel nog meer schrik moet hebben. Het grote probleem is niet Trump, maar wel de mensen achter hem en zij die in z'n regering gaan zitten.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Zie maar dat je niet teveel verkeerd zegt over Trump hier, of het forum wordt gesloten door de NSA, FBI, CIA of een of ander drieletterding.
'The Cyber' is very dangerous.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

How wacht.
Obama wordt door (een deel van) de aanhangers van Trump uitgemaakt voor al wat vuil en lelijk is,
maar wij moeten langs deze kant van de grote plas wel opletten wat we zeggen over Trump?
:nono:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

xayana schreef:Zie maar dat je niet teveel verkeerd zegt over Trump hier, of het forum wordt gesloten door de NSA, FBI, CIA of een of ander drieletterding.
'The Cyber' is very dangerous.
Er bestaat nog altijd zoiets als vrije meningsuiting, zowel de USA als België hanteren democratische regimes wat van Rusland niet kan gezegd worden toch niet voor de volle 100%, men moet dus eerder oppassen dat men geen verkeerd woord zegt over Poetin, niet dat men in de gevangenis zal vliegen zolang men niet op Russische bodem bevindt tenminste.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ironie..., iets dat dictators (of hun aanhangers) niet snappen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

apestaart schreef:Er bestaat nog altijd zoiets als vrije meningsuiting, zowel de USA als België hanteren democratische regimes...
Oei, kort van geheugen blijkbaar aangezien je het proces tegen het Vlaams Blok al bent vergeten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

om over de vorming van een cordon nog maar te zwijgen :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:om over de vorming van een cordon nog maar te zwijgen :-(
Voor of tegenstanders kunnen niet anders dan erkennen dat dat de beste zet was om (iets minder extreem) rechts aan de macht te krijgen.

Als iets van bovenaf verketterd wordt, wordt dat van onderuit verheerlijkt. Kijk maar wat er nu net in de US gebeurd is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dat cordon werd opgezet door (zelf-verklaarde) "democratische" partijen, die ongeveer een derde van het electoraat zonder stem achterlieten. Heel democratisch!!!
Laatst gewijzigd door wied 14 nov 2016, 15:27, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik denk dat er nu procentueel gezien meer amerikaanders met 'de foute president' opgescheept zitten dan wat er indertijd 'genegeerd' is door het cordon. Dat cordon was even democratisch volgens de regels van onze wet als wat er nu in the US of A gebeurt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het electoral college diende om de zuidelijke staten meer macht te geven.
Niet meer, niet minder.
Destijds gecreeerd omdat de zuidelijke staten bij een directe representatie altijd in de minderheid zouden zijn, hun bevolking telde nl veel slaven maar die mochten uiteraard niet stemmen.
Bij het opstellen van het electoral college werden die slaven echter wél meegeteld, ook al mochten ze niet stemmen (want er wordt naar bevolking gekeken, niet naar bevolking met stemrecht).
Ook al was dat niet volledig (een slaaf was 3/5 van een vrij persoon iirc), toch gaf dat de zuidelijke staten een meerwaarde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Joe

"ik denk" geeft een mening weer, niet meer dat. Ik denk dat "warmonger" Hillary de foute keuze was geweest...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ik denk dus dat er procentueel gezien meer amerikanen opgescheept zitten met 'de foute president', (voor de duidelijkheid: de president waar ze niet voor gestemd hebben) dan toen ... lees verder hierboven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Merci Trump. Sinds je verkozen bent blijven mijn aandelen in waarde stijgen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Tomby schreef:
Wow, dus gewoon door de negatieve berichtgeving begin je sympathie te krijgen ? Lijkt wel een stockholmsyndroom :eek: . Je kan er niet om heen welke groteske, belachelijke, onrealistische, schrikbarende etc... uitspraken Trump gedaan heeft. Mja, dan is het maar normaal dat de pers die begint uit te lichten en in vraag stellen.
Je stemt normaal nog altijd op een kandidaat omwille van zijn ideeën/gedachtengoed, en niet omwille van hoe hij in de pers afgeschilderd wordt, zou ik hopen.
Ik zal het nog wat duidelijker stellen; woonde ik in Amerika dan zou ik niet gaan stemmen hebben, je bent daar niet verplicht.
Door de media ben ik van gedachten veranderd ja en dat is idd niet de enige reden, ik wilde Clinton echt niet als president zien. Ik heb de debatten gezien, ik wist genoeg, het is een combinatie van wrm ik wel Trump zou stemmen. Clinton haar gedachtengoed sluit niet zo aan aan die van mij, bij Trump wel.

Dat vd media gaat mij over het feit dat ze maandenlang minstens 5 aritkels per dag anti-Trump posten, zelden iets over Clinton terwijl over die corrupte troela minstens evenveel naar buiten te brengen valt. De media is hier zo links als iets, ook al is Clinton niet links te noemen, de media is het wel, de mensen voor dom houden doen ze hier.
Hunne zever heeft al goed geholpen; zie onderstaande filmpje maar eens, zo dom zijn ze dus, mede dankzij de media;

http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezi ... rump.dhtml

En dan die uitspraken over de vrouwen; ik kan moeilijk gaan beweren dat dat allemaal oke is maar wat ik zie zijn veel hypocrieten, alsof zij onder vrienden zo geene praat verkopen haha, aub zeg, iedere vent heeft wel eens wat schunnigs gezegd, wie zegt van niet kan verdomd goed liegen.
Ze halen dan iets aan van verdorie 10 jaar of meer geleden, iets dat in de prive verteld werd, pure mannenprietpraat. En niemand die zich de vraag stelt; die vrouwen, zijn zij wel zo heilig? Het is geweten vele vrouwen een rijke stinkerd willen en maar al te graag hebben dat ze bij the pussy worden genomen. Zie je ook vaak bij voetballers, spelers als Messi en Ribery, zo lelijk als wat en je moet dan zien met welke vrouw die soms lopen.

En wat is er dan niet realistisch? Die muur/hekken plaatsen, die er trouwens al (gedeeltelijk) staat?

Dit is het beste dat er kon gebeuren dat Trump die verkiezingen zou winnen, nu is het aan hem om zich te bewijzen. Die is tot nu toe ook al is hem nog geen president, die is al goed bezig vind ik. Alleen die clinton/obama fans blijven dom en belachelijk doen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Het was inderdaad verre van de favoriet van de media en het establishment dat kan je wel zeggen.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Eekhoorn schreef:Zie je ook vaak bij voetballers, spelers als Messi en Ribery, zo lelijk als wat en je moet dan zien met welke vrouw die soms lopen.
Exactly, maar zou jij graag een voetballer premier van België zien worden?
Kompany for president!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is eigenlijk net andersom.

Van Trump zijn bewijzen dat hij een foefelaar en leugenaar is (hij ontkent het zelf niet, hij schept er zelfs mee op).
Van Clinton zijn er enkel "beweringen". Als jij dan wil geloven dat het de media is die het niet boven water willen brengen, is dat uw goed recht, maar weet dat er massa's media zijn die openlijk republikeins zijn en die maar al te graag zo'n verhaal zouden uitbrengen, mocht het bestaan.
Het enige verwijt dat je Clinton kan maken is dat ze onvoorzichtig geweest is bij het beheer van haar emailserver. Maar ook niet meer dan dat.

Het "pussy grab" incident vind ik zelf ook overtrokken, het was lang geleden én in een totaal andere context. Jammer genoeg was dat niet zijn enige controversiële uitspraak, ook niet over vrouwen.
"Bleed out her wherever" kan je moeilijk respectvol noemen naar een journaliste van Fox.
Alle Mexicanen uitmaken voor illegalen, luieriken en verkrachters is ook niet echt het toonbeeld van respect, wel?

Maar euhm... Afwachten wat het beleid wordt.
Wij mogen er van denken en vinden wat we willen, heel de wereld gaat er toch mee moeten leren leven.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

ik kijk vooral uit naar de relatie US-China,Trump zal daar voor de eerste keer in zijn leven toch wel moeten opletten voor wat hij zegt.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

heist_175 schreef:Het is eigenlijk net andersom.

Van Trump zijn bewijzen dat hij een foefelaar en leugenaar is (hij ontkent het zelf niet, hij schept er zelfs mee op).
Van Clinton zijn er enkel "beweringen". Als jij dan wil geloven dat het de media is die het niet boven water willen brengen, is dat uw goed recht, maar weet dat er massa's media zijn die openlijk republikeins zijn en die maar al te graag zo'n verhaal zouden uitbrengen, mocht het bestaan.
Het enige verwijt dat je Clinton kan maken is dat ze onvoorzichtig geweest is bij het beheer van haar emailserver. Maar ook niet meer dan dat.

Het "pussy grab" incident vind ik zelf ook overtrokken, het was lang geleden én in een totaal andere context. Jammer genoeg was dat niet zijn enige controversiële uitspraak, ook niet over vrouwen.
"Bleed out her wherever" kan je moeilijk respectvol noemen naar een journaliste van Fox.
Alle Mexicanen uitmaken voor illegalen, luieriken en verkrachters is ook niet echt het toonbeeld van respect, wel?

Maar euhm... Afwachten wat het beleid wordt.
Wij mogen er van denken en vinden wat we willen, heel de wereld gaat er toch mee moeten leren leven.
Wikileaks al vergeten.

En clinton die bezig zat op Trump dat hem nogal weinig belastingen betaalde maar haar eigen rijkeluisvriendjes die gewoon nethetzelfde doen haha, daarmee dat ze er in die 30j tijd ook nooit wat tegen gedaan heeft.
Azo, al die emails gewist noem je een vergissing,lol.
Die heeft ook niet gezegd alle mexicanen, hij heeft het vooral op de profiteurs en degene die de boel verzieken.
Clinton haar oorlogstaal tegen Poetin ook al vergeten zeker? Met Clinton aan de macht wo3, gelukkig heeft Trump gewonnen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fluppie schreef:ik kijk vooral uit naar de relatie US-China,Trump zal daar voor de eerste keer in zijn leven toch wel moeten opletten voor wat hij zegt.
Ja want de Chinezen zijn rap op hun tenen getrapt, één verkeerd woord is al voldoende om de betrekkingen tussen USA en China te verzuren.
Sterker nog, als Trump de Chinese staatsleider schoffeert zoals we dat van hem gewoon zijn kan dat zelfs tot een koude oorlog leiden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Als Trump zijn plannen echt uitvoert,zal er eerst taksen komen op Chinese produkten,en er is sprake van bijna 40%,dat zou dan op zijn beurt een handelsoorlog kunnen uitbreken,in China worden bijv. ook veel Amerikaanse wagens verkocht,die zouden dan ook kunnen beladen worden met taksen,en op die manier krijgt men een handelsoorlog.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik hoor ook al dat meneer graag in zijne Trump tower wil verblijven, en zijn eigen jet gebruiken. Daar gaat de USSS nog werk aan hebben :-p
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

fluppie schreef:Als Trump zijn plannen echt uitvoert,zal er eerst taksen komen op Chinese produkten,en er is sprake van bijna 40%,dat zou dan op zijn beurt een handelsoorlog kunnen uitbreken,in China worden bijv. ook veel Amerikaanse wagens verkocht,die zouden dan ook kunnen beladen worden met taksen,en op die manier krijgt men een handelsoorlog.
Heel kortzichtige meningen hier als het over Trump gaat want blijkbaar wordt Europa wel eens "vergeten" als het gaat over taksen op Chinese producten:
https://tweakers.net/nieuws/92934/eu-im ... ocent.html

@fluppie: waarom heb je hier niks gepost over de Europese taksen op Chinese zonnepanelen maar voel je je wel geroepen om nu commentaar te geven op de mogelijke/eventuele/toekomstige/... taks op Chinese producten door (de regering van) Trump? Terwijl de Amerikaanse situatie nog steeds koffiedik kijken is (maar jij bent al overtuigd dat die taks er gaat komen) is de Europese taks wel al drie jaar geleden doorgevoerd.
Verder vind ik in deze zin De heffing, die als antwoord moet dienen op de vermeende dumping vooral het woordje "vermeend" wraakroepend. Het is niet eens zeker dat er dumping prijzen gehanteerd worden maar toch gaan we (Europa) er taksen op heffen.
BTW: voor zover ik weet heeft Europa op dit moment geen handelsoorlog met China, ondanks die taksen op zonnepanelen. En wat deed China? Die hebben op hun beurt taksen ingevoerd op bepaalde producten afkomstig uit Europa, ik denk voornamelijk aan Franse wijnen of kazen. En kan je die Chinezen ongelijk geven? Ik zeker niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Met dat verschil dat Trump beloofde dat hij op alles vanuit China een 35-45% taks zou heffen en dat we dat in Europa op specifieke producten doen, waarvan er een sterk vermoeden is dat het om dumping gaat.

Maar euhm.
Eerst zien en dan geloven natuurlijk.
Tijdens de campagne als een wilde gek wat staan roepen kan iedereen, eens zien wat hij van die spraakmakende zaken echt zal willen en durven omzetten in beleid. Hij zal heus niet alles willen en kunnen doen en dan is het uitkijken naar de reactie van zijn achterban.
Kortom, een situatie zoals met vorige "president-elect".
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind dat men het voorlopig moet doen,met de dingen die Trump zelf gezegd heeft,wat hij effectief zal uitvoeren is nog moeilijk in te schatten,aangezien hij maar in Januari president zal zijn,dus lijkt het mij normaal dat men zich voorlopig gaat baseren op zijn uitlatingen,wat er nadien afvalt,of veranderd zullen we pas volgend jaar ervaren.
Volgens mij heeft hij ook duidelijk gezegd een 40% taksen te willen heffen op de Chinse produkten.
Tegelijk heeft hij aan de direktie van Ford(auto) gezegd dat ze beter afzien van plannen om een nieuwe fabriek in Mexico te bouwen.

http://www.msn.com/nl-be/financien/nieu ... spartandhp
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eigenlijk gewoon lachwekkend wat voor klein kind Trump eigenlijk is: https://twitter.com/realDonaldTrump .
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tomby schreef:Eigenlijk gewoon lachwekkend wat voor klein kind Trump eigenlijk is: https://twitter.com/realDonaldTrump .
Mocht hij niet de volgende president worden zou het lachwekkend zijn.
Nu vind ik het alles behalve lachwekkend.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Mij valt het op dat niemand nog lacht met zijn haar :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tja, het is niet omdat Trump zich verlaagt door te lachen met iemand zijn (fysieke) gebreken, dat de wereld dat ook moeten beginnen doen.
Ik vind zijn kapsel maar niets, maar als ik dat van iedereen waarvan ik dat vind moet beginnen zeggen of melden ...

Wel opmerkelijk dat supporters van Hillary met een statistisch verhaal komen rond verkiezingsfraude/hacking (puur op basis van statistiek, niet op basis van geruchten of indicaties) en dat Trump zijn "antwoord" daarop is om gewoon wat te roepen. Niet gehinderd door feiten :).

Maar idd, ik vind zijn verkiezing ook alles behalve lachwekkend.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik denk dat er nog hartelijke woorden gaan vallen. Ik vraag mij nog altijd af hoe hij zijn zakelijk imperium heeft uitgebouwd want van de meeste van zijn uitlatingen en reacties kan je moeilijk aannemen dat ze door een intelligent persoon zijn gedaan.

Wij waren op vakantie en dit is de eerste keer dan we zo veel over politiek hebben horen praten, zelfs in 2008 in aanloop van de verkiezing die door Obama werd gewonnen werd er niets gezegd (juli/aug in Florida). Nu had men het er in zowat elke B&B over. Toen de uitslag definitief was en Trump zijn overwinningsspeech gaf zaten we in een restaurant in Auckland en er heerste een begrafenisstemming waarbij iedereen vol ongeloof naar de TV's staarde. De volgende ochtend aan het ontbijt zaten we aan tafel met 2 Amerikanen die begonnen te twijfelen of ze wel terug zouden gaan. Toegegeven, ze hadden geen "Trump profiel". Silicon Valley ITers (eentje werkte bij FB), die mogelijk niet alleen "vrienden" waren.

De goodwill die Obama terug opbouwde na Bush jr. zijn ze met deze schreeuwlelijk op slag kwijt.

BTW, op de lokale "talk radio" (het enige station dat we toen konden ontvangen op de radio) hebben we iemand horen uit de doeken doen hoe Trump zich voorbereid heeft op deze verkiezingen. Hij had mensen op pad gestuurd om vooral in de "bible belt" en het centrum van de US te gaan luisteren naar de "talk radio's" en de dingen te noteren waar meest over geklaagd werd. Dit ongenoegen werd het kernpunt van zijn campagne.

Als de hertellingen geen ander resultaat zullen geven zal hij het natuurlijk moeten waarmaken en aangezien hij al een paar van zijn speerpunten afgezwakt heeft (Obamacare afschaffen, 12 miljoen immigranten buiten, de muur..) zullen het nog "interesting times" worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Ik denk dat er nog hartelijke woorden gaan vallen. Ik vraag mij nog altijd af hoe hij zijn zakelijk imperium heeft uitgebouwd want van de meeste van zijn uitlatingen en reacties kan je moeilijk aannemen dat ze door een intelligent persoon zijn gedaan.
Hij heeft helemaal geen zakelijk imperium uitgebouwd.

Zijn vastgoedimperium heeft hij geërfd van zijn vader, en doet het hoogstens middelmatig. Al zijn andere startups(vodka, Steak, Trump airlines,..) zijn op een faillissement uitgedraaid.
Zijn enigste succesvolle business is realityTV a la the apprentice. Maar dat is allemaal opgebowd rond het al-dan-niet-vermeende feit dat hij een miljardair zou zijn.
En aangezien hij zijn belastingsaangiftes angstvallig geheim wil houden, kan men zijn fortuin alleen maar baseren op de woorden van Trump. Bovendien maakt hij er een sport van om zijn vastgoed te overwaarderen en door te doen alsof omzet hetzelfde is als winst.

Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Stroper schreef:Hij heeft helemaal geen zakelijk imperium uitgebouwd.

Zijn vastgoedimperium heeft hij geërfd van zijn vader, en doet het hoogstens middelmatig. Al zijn andere startups(vodka, Steak, Trump airlines,..) zijn op een faillissement uitgedraaid.
Zijn enigste succesvolle business is realityTV a la the apprentice. Maar dat is allemaal opgebowd rond het al-dan-niet-vermeende feit dat hij een miljardair zou zijn.
En aangezien hij zijn belastingsaangiftes angstvallig geheim wil houden, kan men zijn fortuin alleen maar baseren op de woorden van Trump. Bovendien maakt hij er een sport van om zijn vastgoed te overwaarderen en door te doen alsof omzet hetzelfde is als winst.

Hij heeft het imperium alvast uitgebreid. Het is ook een feit dat een deel van zijn activiteiten "dubieus" zijn. Kledinglijn die in lageloonlanden geproduceerd wordt, buildings met (illegale) arbeiders.

Hij ging trouwens zijn belastingaangiftes vrijgeven na zijn verkiezing.. wel, we wachten..

En dan is er nog dit. De NYT is natuurlijk niet zo Trumpgezind maar als president kan je toch maar beter je zakenbelangen niet vermengen met je functie.

Blijft de vraag, wat met de hertellingen? Blijft de uitslag? Gezien er al geruchten gaan over zaken waarmee hij "impeachment" riskeert zou het wel eens een korte termijn kunnen worden waarbij Pence de rit moet uitzitten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het grote probleem met een hertelling is sowieso dat als er fraude zou vastgesteld zijn, Trump weer van de daken gaat roepen hoe rigged dit is en dat de vaststelling van fraude dus zélf fraude is. Uiteraard volkomen zonder bewijs, maar wel met een gigantische aanhang die dat gaat slikken gelijk zoete broodjes met nog grotere verdeeldheid en interne haat tot gevolg.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

on4bam schreef:
De goodwill die Obama terug opbouwde na Bush jr. zijn ze met deze schreeuwlelijk op slag kwijt.

Als de hertellingen geen ander resultaat zullen geven zal hij het natuurlijk moeten waarmaken en aangezien hij al een paar van zijn speerpunten afgezwakt heeft (Obamacare afschaffen, 12 miljoen immigranten buiten, de muur..) zullen het nog "interesting times" worden.
Obama heeft de boel nog meer verziekt.

Obamacare zal weldegelijk bijgeschroefd worden of zelfs volledig verdwijnen en maar goed ook want dat was grotendeels geen goed systeem.

Illegalen zullen zeker nog buiten gegooid worden; Obama heeft er zelf 2,5 a 3 miljoen laten deporteren, daar zwijgen ze wel over haha.

De muur stond er al voor een heel stuk, Obama heeft dat ook gedeeltelijk verder gezet, Trump zal daar nog een beetje bij doen al denk ik niet dat dat nu zijn topprioriteit zal zijn aangezien dat geld kost, die is vooral bezig om de economie terug op de rails te krijgen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

We zullen zien :)

De economie op de rails krijgen, giga overheidsinvesteringen én belastingverlagingen.
Als je dat allemaal gelooft :eek:

Tussen de desinformatie door ook eens naar de cijfers kijken.
- onder Obama zijn er 17,6 miljoen banen gecreëerd
- onder Obama hebben 3,8 miljoen werklozen werk gevonden
- onder Obama is het werkloosheidspercentage gedaald van 7,6% naar 4,9%
In januari 2009, toen Barack Obama president van de VS werd, waren er in de VS 142,1 miljoen banen, en 11,6 miljoen werklozen. Het werkloosheidspercentage was 7,6 procent. In oktober van dit jaar, een maand voor de verkiezingen, bedroeg het aantal banen in de VS 159,7 miljoen. Er waren 7,8 miljoen werklozen, en het werkloosheidspercentage bedroeg 4,9 procent.
Toegegeven: die cijfers komen van klassieke media, die ongetwijfeld een verborgen agenda hebben en alleen valse cijfers verspreiden.
Ik zou zeker de cijfers van Anonymous of alt.right ook eens raadplegen. :bdaysmile:

Maar euhm...
We zullen zien wat hij ervan bakt hé.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

heist_175 schreef:We zullen zien :)

De economie op de rails krijgen, giga overheidsinvesteringen én belastingverlagingen.
Als je dat allemaal gelooft :eek:

Tussen de desinformatie door ook eens naar de cijfers kijken.
- onder Obama zijn er 17,6 miljoen banen gecreëerd
- onder Obama hebben 3,8 miljoen werklozen werk gevonden
- onder Obama is het werkloosheidspercentage gedaald van 7,6% naar 4,9%
In januari 2009, toen Barack Obama president van de VS werd, waren er in de VS 142,1 miljoen banen, en 11,6 miljoen werklozen. Het werkloosheidspercentage was 7,6 procent. In oktober van dit jaar, een maand voor de verkiezingen, bedroeg het aantal banen in de VS 159,7 miljoen. Er waren 7,8 miljoen werklozen, en het werkloosheidspercentage bedroeg 4,9 procent.
Toegegeven: die cijfers komen van klassieke media, die ongetwijfeld een verborgen agenda hebben en alleen valse cijfers verspreiden.
Ik zou zeker de cijfers van Anonymous of alt.right ook eens raadplegen. :bdaysmile:

Maar euhm...
We zullen zien wat hij ervan bakt hé.
Je vergeet er weet bij te zetten dat hem de koolmijnen heeft gesloten en de mensen op straat heeft gezet.
Dat de bedrijven er wegtrekken.
Dat anderen geen taksen moet betalen en ga zo maar door.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Eekhoorn schreef:Je vergeet er weet bij te zetten dat hem de koolmijnen heeft gesloten
Door de ene wordt dit als negatief gezien, door de andere als positief.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:
Eekhoorn schreef:Je vergeet er weet bij te zetten dat hem de koolmijnen heeft gesloten
Door de ene wordt dit als negatief gezien, door de andere als positief.
Ja, door die groen zeker die dat weer als positief zien, die mensen zijn wel hun job kwijt.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”