Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Forza schreef:Ook 2 lycamobile simkaarten ontvangen maar ik ga er niet op ingaan.
Geen zin om mijn nummers te verliezen, onbereikbaar te zijn,...
Klantenservice telt ook voor mij en daarom betaal ik liever iets meer.
Je nummer ga je zeker niet verliezen, noch zal je onbereikbaar zijn. Geen idee waar je dit vandaan haalt?
Klantenservice telt zeker, maar je moet eens na gaan hoeveel keer je die echt nodig hebt versus wat je er voor over hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:
Forza schreef:Ook 2 lycamobile simkaarten ontvangen maar ik ga er niet op ingaan.
Geen zin om mijn nummers te verliezen, onbereikbaar te zijn,...
Klantenservice telt ook voor mij en daarom betaal ik liever iets meer.
Je nummer ga je zeker niet verliezen, noch zal je onbereikbaar zijn. Geen idee waar je dit vandaan haalt?
Klantenservice telt zeker, maar je moet eens na gaan hoeveel keer je die echt nodig hebt versus wat je er voor over hebt.
Of je je nummer gaat verliezen weet ik niet, maar ga gerust effe op google en je leest het ene na het andere verhaal waar je tenen van gaan krullen. En dat is een constante, wereldwijd. UK, Nederland...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Absoluut. Correct. Maar euhm ... telt dat niet voor elke operator? Zoek op het internet naar elke gekende operator en je kan er hele boeken over lezen. Nu soit, ik verplicht niemand om over te stappen hé (ik heb er absoluut geen belang bij), maar ik heb het vermoeden dat er hier vele misverstanden zijn rond LycraMobile. Er werd hier bijvoorbeeld gezegd dat de 3G/4G snelheid rampzalig zou zijn. Het is correct dat deze niet zo snel is als bij Orange (welke soms op dezelfde plaats naar de 80Mbps toe gaat), maar de bits per seconde welke me hier waren beloofd kloppen ook niet echt. Laat ons zeggen dat 15 a 20Mbps een goed gemiddelde is vermoed ik. Ruim voldoende dus.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Absoluut. Correct. Maar euhm ... telt dat niet voor elke operator? Zoek op het internet naar elke gekende operator en je kan er hele boeken over lezen. Nu soit, ik verplicht niemand om over te stappen hé (ik heb er absoluut geen belang bij), maar ik heb het vermoeden dat er hier vele misverstanden zijn rond LycraMobile. Er werd hier bijvoorbeeld gezegd dat de 3G/4G snelheid rampzalig zou zijn. Het is correct dat deze niet zo snel is als bij Orange (welke soms op dezelfde plaats naar de 80Mbps toe gaat), maar de bits per seconde welke me hier waren beloofd kloppen ook niet echt. Laat ons zeggen dat 15 a 20Mbps een goed gemiddelde is vermoed ik. Ruim voldoende dus.
Mja, zoals ik al zei, ik kan een tweede simkaart in mijn gsm steken, dus dat is op zich ook niet nodig om m'n nummer over te zetten. Ik stel me wel vragen bij de ethische kant van het bedrijf. Daar lees je echt wel minder fraaie dingen over.

Maar ik heb dus nog wel een vraagje, stel dat ik mijn normaal nummer bij mijn huidige provider wil houden, maar van dat abonnement wil afstappen (en naar een prepaid kaart wil overstappen), blijft dat kaartje eeuwig actief, ook als ik dat pakweg de komende jaren niet zou opladen (maar wel actief gebruiken om gesprekken te ontvangen). Of loop ik risico om na x-aantal maanden plots te zien dat mijn kaartje gedeactiveerd werd en mijn nummer opnieuw in circulatie wordt gebracht bij die provider?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hangt een beetje af bij welke provider je zit. Ik heb jaren zo een kaartje geparkeerd gehad bij Mobile Vikings, waar een goeie 18 euro op stond en waar ik gedurende zeker 5 jaar niks mee gedaan heb. Aan de andere kant weet ik ook dat Proximus, Orange en Base allemaal een eigen limiet hebben, welke start vanaf de eerste dag na de herlading. Je zal zelf moeten zoeken of eens de respectievelijke klantendiensten bellen, maar meestal ligt dit rond de 6 a 12 maand.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:... maar de bits per seconde welke me hier waren beloofd kloppen ook niet echt.
Het hang af van gebruiker tot gebruiker.
Wat ik, en andere gebruikers in deze thread, hebben waargenomen, is niet verzonnen...

Ik krijg ook meer en meer het gevoel dat hun verbinding op net iets meer dan 15 Mbps down en net iets meer dan 5 Mbps up gecapped is.
Op zich geen probleem, zeker niet voor de prijs. Als ik dit altijd en overal op LTE kon halen, tekende ik direct.
ozfunghi schreef:Of loop ik risico om na x-aantal maanden plots te zien dat mijn kaartje gedeactiveerd werd en mijn nummer opnieuw in circulatie wordt gebracht bij die provider?
Ik geloof dat bij Lycamobile geldt dat als je na 90 dagen niet gebeld hebt, je kaart wordt gedeactiveerd.

------------------

Voordelen (voor mij):
- véééél belminuten
- goedkoop (in zekere zin)
- gemakkelijk
- goede internationale tarieven vanuit België
- 10% gratis belkrediet bij elke herlaadbeurt
- LTE i.p.v. 4G op iPhone :)

Nadelen (voor mij):
- klantenservice = Hector
- snelheid verschilt per gebruiker en regio
- voicemail enkel in het Engels
- sms wordt met verkeerde tijdstempel verstuurd
- bandbreedte voor video's gecapped (zoals Facebook, YouTube, Snapchat en VTM)
- enorm vaag over roaming
- verschrikkelijke tarieven vanuit bv. USA naar BE
- geen tethering

Geen MMS is op zich geen nadeel voor mij. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah, gij kent den Hector ook al :-)
Ik kan zowat met alle punten die hierboven als voordeel/nadeel worden opgenoemd wel overeen komen. Behalve die tijdstempel op SMS : kan je even uitleggen wat er daar fout loopt? Ook dat bandbreedte voor video gecapped is?

Het zou net niet per regio mogen afhangen, want volgens wat ik heb gelezen hier (en welke klopt) zou alle traffic van alle LM landen naar UK gestuurd worden (true, ik heb een UK ip adres) en zou er daar niet genoeg bandbreedte voorzien zijn?

Ik heb met de speedtest.net app al tientallen speedtests uitgevoerd, op elk moment van de dag, zowat overal in BE (meestal provincies OVL, ANT, VBL en WVL, in die volgorde) en het traagste dat ik ooit heb gehad is 0.6mbit down - 1.8mbit up.

Indien gewenst kan ik wel eens alle speedtest resultaten hier wel eens posten van begin augustus tot hiertoe.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Ah, gij kent den Hector ook al :-)
Ik had liever Bart, Karolien of Jan gekend... :p
krisken schreef:Ik kan zowat met alle punten die hierboven als voordeel/nadeel worden opgenoemd wel overeen komen. Behalve die tijdstempel op SMS : kan je even uitleggen wat er daar fout loopt?
Als ik een sms stuur met mijn Lycamobile-nummer, of als iemand met een Lyca-nummer mij stuurt, lijkt het alsof de sms 1 uur geleden verzonden is.
Als ik nu een sms of eender welke notificatie krijg, dan staat er 'nu' bij geschreven, maar bij Lycamobile staat er '1u geleden'...

Stel dat ik nu met iemand aan het sms'en ben, dan krijg je zoiets als:
ik: 16:37
jij: 15:37
ik: 16:37
jij: 15:38
ik: 16:39
Als je er vanuit gaat dat jij Lycamobile hebt, en we de tijdstempels op mijn gsm bekijken.
Op zich geen drama, behalve dat een iPhone dan altijd een regel toevoegt waar op staat om hoe laat jouw sms verstuurd is (omdat het lijkt dat je 1 uur later antwoordt), en voor de andere persoon is het ook niet prettig als die een sms'je krijgt à la "kan je de kinderen daar gaan ophalen" dat zogezegd 1 uur en 3 minuten geleden verstuurd is, terwijl het daadwerkelijk slechts 3 minuten geleden verstuurd is, om nu even een voorbeeldje te geven. :)

Een lange sms of één met (veel) speciale tekens zoals een euro-symbool, emoji, ... doet er soms lang over om aan te komen bij de ontvanger.
Soms krijgt die ze zelf helemaal niet...
krisken schreef:Ook dat bandbreedte voor video gecapped is?
Ga maar eens op YouTube via 4G. Als je hoger raakt dan 360p, verdien je een pluim.
Ik raak zelf niet hoger dan 240p, terwijl mijn snelheid zeker hoog genoeg is om 720p te laden.
Zelf het 3G-netwerk van elke andere provider laadt video's sneller, en in hogere kwaliteit.

Ook filmpjes op Facebook bufferen verschrikkelijk en kunnen niet in HD, de VTM-app laadt alles ook in relatief lage kwaliteit (als die zelf wil werken) en een snap op Snapchat openen en versturen duurt eeuwen.
Even lekker de story's van je vrienden bekijken zit er echt niet in, want hij zit continue te laden... Die content is dus echt gecapped.
Speedtests geven altijd resultaten waarmee je normaal niet zo'n slechte service zou hebben.
krisken schreef:Het zou net niet per regio mogen afhangen, want volgens wat ik heb gelezen hier (en welke klopt) zou alle traffic van alle LM landen naar UK gestuurd worden (true, ik heb een UK ip adres) en zou er daar niet genoeg bandbreedte voorzien zijn?
Goh, dat heeft ook z'n voor- en nadelen...
Er zijn video's die ik op YouTube kan bekijken (in 240p, dan), die in België niet beschikbaar zijn... Je kan ook donaties geven.
Minder prettig is dat als ik in mijn favoriete kledingwinkel snel een artikel wil opzoeken, hij me meteen naar de UK-site stuurt, en je in het webadres 'UK-EN' mag gaan vervangen door 'BE-NL', bijvoorbeeld. :)

Het probleem van bandbreedte is nu ook deels opgelost, omdat enkele landen nu op een link in Australië zitten, en de snelheid volgens mij rond de 15/5 wordt gecapped.
Wat ik wel raar blijf vinden, is dat ik thuis (wat meer afgelegen) perfect de 15/5 haal, en in het centrum van het dorp totaal niet meer.
Het hangt dus wel deels van regio/antenne af, heb ik zo de indruk... Ook vooral omdat hun 3G op die plek dan soms sneller is dan LTE... Die 3G en LTE komen van dezelfde link, toch? :)

In augustus nog onderweg naar Leuven perfecte snelheid, en dan ééns op de ring van Leuven totaal onbruikbaar...
Nu heb ik het al een tijdje niet meer gebruikt. Misschien dat er weer iets veranderd is?
Volgens mij overleven die gewoon op mensen die zo nu en dan eens herladen om te testen, want hoe kunnen die dat nu blijven volhouden? :???:
krisken schreef:Ik heb met de speedtest.net app al tientallen speedtests uitgevoerd, op elk moment van de dag, zowat overal in BE (meestal provincies OVL, ANT, VBL en WVL, in die volgorde) en het traagste dat ik ooit heb gehad is 0.6mbit down - 1.8mbit up.
Zo een snelheid kan altijd voorvallen, bij elke provider, maar ik heb dat te vaak naar mijn goesting gehad...
Ik heb het voornamelijk in VBL getest, omdat ik er ook woon, en ik heb zowel positieve als negatieve ervaringen. :)

Maar voor wie het (goed) werkt, is het zeker een aanrader. Het is een goed idee, volgens mij.
Helaas hoor ik niet bij die gelukzakken, en meerdere mensen ook niet... :(
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je dit al eens getest met een Android telefoon? Bepaalde zaken welke je opnoemt zijn hier echt niet het geval (zoals Youtube, welke ik zonet heb getest), anderen kan ik niet testen (bvb het snapchat probleem, ik heb dit niet) of zijn mij zelfs nog nooit opgevallen (het SMS probleem).

PS : het kan perfect zijn dat jij 4G ontvangst hebt en in het dorp niet. Bvb een mast waar enkel 4G antennes op staan.

Ze hebben overigens echt geen cap op 15/5mbit. Moet nu even weg maar zal proberen om vanavond (na 22u) of morgen eens de speedtests online te gooien tot hiertoe.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Heb je dit al eens getest met een Android telefoon? Bepaalde zaken welke je opnoemt zijn hier echt niet het geval (zoals Youtube, welke ik zonet heb getest), anderen kan ik niet testen (bvb het snapchat probleem, ik heb dit niet) of zijn mij zelfs nog nooit opgevallen (het SMS probleem).
Helaas niet.
Dus YouTube kan jij perfect in HD bekijken? Zeker dat je op het Lycamobile-netwerk zit, hè? Dit merk je ook op omdat je dan de optie krijgt om een video in GBP te sponsoren. :)
En het sms-probleem kan misschien niet voorkomen bij een Android-toestel, omdat die misschien de tijd van het apparaat zelf gebruikt? De iPhone gebruikt de stempel die meekomt met de sms, tenzij die vooruitloopt t.o.v. de klok v/d iPhone.
Het sms-probleem heeft dus hoe dan ook met Lyca te maken...

Met Orange en BASE kan ik perfect in hoge kwaliteit video's bekijken (zelf op 3G) met m'n iPhone, en dit probleem met sms heb ik ook nog nooit voorgehad.
Het 1 uur verschil heeft ook een bepaalde logica, omdat de UK 1 uur achteruitloopt op ons.
krisken schreef:PS : het kan perfect zijn dat jij 4G ontvangst hebt en in het dorp niet. Bvb een mast waar enkel 4G antennes op staan.
Nee, in het dorp heb ik wel 4G, maar het is gewoon tergend traag op momenten. Vooral 's avonds en 's nachts, dan.
Met Orange heb ik op dezelfde plek tot 100 Mbps op 4G, waardoor ik echt in de richting van een capaciteitsprobleem denk...
krisken schreef:Ze hebben overigens echt geen cap op 15/5mbit. Moet nu even weg maar zal proberen om vanavond (na 22u) of morgen eens de speedtests online te gooien tot hiertoe.
Ik heb ook al snelheden gehaald die hoger zijn dan 15 Mbps, maar kan je vandaag enkele testjes doen?
Ik heb dit gevoel, omdat ik nu al enkele weken niks hoger meer haal dan 16/6, ongeacht of het nu band 3 of 20 is, en de downloadgrafiek is ook altijd bizar stabiel...
Misschien is het niet zo, maar dit is wat ik ervaar. :)

EDIT:
Ik ben even in mijn Speedtest-resultaten gedoken, en het is sinds 21 augustus dat ik geen resultaten meer boven de 16/6 kan halen (vandaar dat ik vermoedde dat er een cap rond de 15/5 was).
T/m 20/08 heb ik dus nog resultaten van rond en boven de 20 Mbps gehaald. :)

Als je ze even wil bekijken: ga je gang!
Het zijn allemaal 4G-resultaten. Van 2 kon ik helaas de afbeelding niet downloaden. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Net op hotel met flutinternet, dus Lyca nog eens een kans gegeven.

Wat enorm stoort is:
1/ Filmpjes op bvb sporza/proximus11 worden niet getoond wegens "buitenland".
2/ geen tethering mogelijk

Eigenlijk genoeg reden op zich om niet over te stappen.

Wat met die vectone? Die Mobile site lijkt identiek aan Lyca. Tarieven zijn wat anders, maar lijkt alsof dat een soort reseller is ofzo.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Vectone laat ook geen tethering toe las ik net.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

IYZY dit doet me sterk denken aan testen die ik deeden doe :-D

met orange haal je hoge snelheden met lyca enorm zwak.
Soms had ik eens geluk, maar zelden.
persoonlijk vind ik hun internetsnelheid enorm onstabiel.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Na verdere bemiddeling in uw klacht meldt Lycamobile mij het volgende:

'Zoals reeds vermeld staat Lycamobile voor België de Tethering functie niet toe.

Wat onze klantendienst betreft is er nu een intern onderzoek bezig hoe ze dit organisatorisch kunnen/moeten aanpakken
zodat er een goede bereikbaarheid is met de juiste mensen.

Wat betreft de laattijdige nummeroverdracht zal er een compensatie gebeuren conform art. 10. Dit is doorgegeven aan
onze diensten en zal zo snel mogelijk worden gedaan.'

Indien een operator een bepaalde actie of een product niet aanbiedt, is dit de keuze van de operator. De Ombudsdienst
kan Lycamobile niet dwingen om deze diensten toe te staan.

Verder is de Ombudsdienst ervan overtuigd dat Lycamobile de wettelijk voorziene compensatie van 3 euro per dag
vertraging correct zal toepassen.

Zonder tegenbericht vóór 12/10/2016 wordt deze klacht afgesloten.

proximusboyke schreef:IYZY dit doet me sterk denken aan testen die ik deed en doe :-D

met orange haal je hoge snelheden met lyca enorm zwak.
Soms had ik eens geluk, maar zelden.
persoonlijk vind ik hun internetsnelheid enorm onstabiel.
Wat noem jij enorm onstabiel? Ik ken nu een 10-tal mensen over verschillende provincies die aan het testen zijn met LycaMobile. Eigenlijk heeft er slechts één iemand een klacht : iemand uit omgeving Oudenaarde/Ronse die thuis enkel edge ontvangst heeft. Echter heeft hij dit met een IOM kaart getest en heeft hij hetzelfde resultaat : ook met Orange enkel edge.
PS : dit is enkel een test mbt het ontvangst en het hardnekkig gerucht dat de snelheden bij LM niet stabiel zijn of onvoldoende snel. 8 van de 10 testers hebben dit gewoon in een aparte GSM steken en doen op willekeurige plaatsen speednet testen (allemaal vast ingesteld op de speednet server van Orange zelf). Er word dus geen rekening gehouden met nummeroverdracht etc, want dat zijn (gekende) punten waar LM zeker heel wat te verbeteren heeft...


Mijn CSV van alle speedtests van 1 augustus (de dag "ongeveer") dat ik ben overgeschakeld van Orange naar LycaMobile tot op heden kan je downloaden op http://krisken.be/userbase/lycamobile.txt

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Is dit nog actueel, in indien ja... kunnen we dan niet gewoon een NL sim gebruiken (indien het enkel is voor internet):
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... k-mogelijk

Er zijn ook nog engelstalige fora waar men oplossingen voorstelt (maar ik heb geen idee of ze werken), door gebruik te maken van oa een VPN:
https://www.englishforum.ch/tv-internet ... ing-2.html
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Krisken, jij hebt een klacht ingediend voor de vertraging in je nummeroverdracht?

Ik heb reeds mijn ingevuld formulier voor nummeroverdracht opgestuurd op 29 september en tot op heden nog steeds geen nieuws, dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ozfunghi schreef:Is dit nog actueel, in indien ja... kunnen we dan niet gewoon een NL sim gebruiken (indien het enkel is voor internet):
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... k-mogelijk

Er zijn ook nog engelstalige fora waar men oplossingen voorstelt (maar ik heb geen idee of ze werken), door gebruik te maken van oa een VPN:
https://www.englishforum.ch/tv-internet ... ing-2.html
Dat kan, maar dan ben je bezig met tethering

Ratface : dit is zeker niet de bedoeling! Alleen ... is dit jammer genoeg de manier van werken. Ik zou zeggen : neem via bvb facebook contact op met LycaMobile en je zal geholpen worden. Helaas is dit de enige manier...

Wat tethering betreft : mijn mening is dat dit moet toegestaan worden vanuit een Europese wet : http://datanews.knack.be/ict/nieuws/eu- ... 46677.html

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Dat kan, maar dan ben je bezig met tethering
Ja... dat is toch de bedoeling? Ik begrijp je opmerking niet. Zoeken naar een manier om tethering via een omweg, toch mogelijk te maken.

krisken schreef:Wat tethering betreft : mijn mening is dat dit moet toegestaan worden vanuit een Europese wet : http://datanews.knack.be/ict/nieuws/eu- ... 46677.html
Waar kan je hiervoor klacht neerleggen? Economische inspectie?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Pieuw, ik bedoel bezig met roaming uiteraard. Dringend slaap nodig :-)

Geen idee waar ik dan klacht kan neerleggen. Ik hoop dat de ombudsdienst mij hierin kan wegwijs maken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Pieuw, ik bedoel bezig met roaming uiteraard. Dringend slaap nodig :-)

Geen idee waar ik dan klacht kan neerleggen. Ik hoop dat de ombudsdienst mij hierin kan wegwijs maken.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik noem onstabiel als je bvb om 13.25 0.25/0.18 haal en om 13u35 haal je 30/25 en 5 min later gaat er terug een pagina nie open omdat het te traag werk. dit noem ik onstabiel.
als ge met orange testen doet en enorm goed terwijl lyca voor geen meter vooruit gaat en is beide orange dan stel ik mij vragen.
Ik heb het gevoel zoals in begin met telenet, mobistar gebruikt het netwerk en den overschot was voor telenet maar lyca vind ik nog 10x erger.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Zijn de databundels aangepast bij Lycamobile?
Bij mijn vorige reload kon ik voor 10 euro 3 GB data krijgen, nu slechts 2,5GB.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ook al is de helpdesk niet om over te stoefen vind ik Lycamobile en hun nationale bundels toch de moeite waard voor zijn geld. Reeds een paar maanden een tevreden klant.
http://www.speedtest.net/my-result/i/1809382060
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok, vandaag zijn ze eindelijk in gang geschoten met mijn nummer te porten. Nu effe volledig onbereikbaar, hopelijk komt dit snel in orde.

Hoe claim ik de gratis €7.50 die je normaal krijgt na het activeren van de sim?
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Braky, volgens mij zijn de bundels inderdaad zeer recent aangepaast. Deze week kreeg ik nog 10gig bij een bundel van 20€. De volgende keer zal het maar 7gig meer zijn. :-( Gelukkig heb ik daar ruimschoots voldoende mee.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is nog zoiets om de maand of zo veranderen ze de ene keer 7gb andere keer 10gb
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

proximusboyke : die 5GB voor 15 euro (welke ik had) heeft zeker 6 maand bestaan. Dus dat ze "om de maand" veranderen...serieus blijven hé

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Uiteindelijk een gans weekend (zaterdagmorgen tot maandagmorgen) zonder nummer gezeten, dit was op zich wel redelijk tot zeer irritant. Maandagmorgen direct een AIO €10 bundel gekocht (Maestro werkte niet aangezien die brolsite steeds bleef klagen dat mijn kaartnummer niet correct was, opnieuw onprofessioneel te noemen, dan maar herladen via Mastercard). Geen gratis €7.50 te bespeuren, hier al een engelstalige mail voor gestuurd naar de customer support mail en toch al 1x antwoord gekregen (onduidelijk antwoord weliswaar --> still ongoing). Nuja, puur objectief gezien weinig te klagen over bereik en 4G verbinding eenmaal je nummer geport is. Plus: de winst van het aantal belminuten is toch echt wel fantastisch te noemen.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Ik moest vandaag naar de gratis nummer van proximus bellen, en ik had nog 450 minuten gratis... Krijg ik de melding dat ik niet kan bellen omdat ik geen beltegoed zou hebben en gelieve te herladen... :lol: :bang:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Moest je bellen naar dat 0800 nummer? Of welk nummer bedoel je?
0800 nummers horen bij mijn weten altijd gratis te zijn. Zou zeggen : ombudsdienst!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Moest je bellen naar dat 0800 nummer? Of welk nummer bedoel je?
0800 nummers horen bij mijn weten altijd gratis te zijn. Zou zeggen : ombudsdienst!
Los van het feit of het gratis is of niet, ik had nog meer dan 450 minuten in mijn bundel. Heb gewoon met mijn base nummer gebeld dan (dual sim gsm). Was een 0800 nummer ja.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Straf. Ik heb al een paar keer naar 0800 nummers gebeld maar eigenljik nooit op gelet of ik die heb moeten betalen of niet. Zou wel behoorlijk verkeerd zijn...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

stefken1969 schreef:Braky, volgens mij zijn de bundels inderdaad zeer recent aangepaast.
Klopt... Wel jammer... Er is een tijd geweest dat ze het echt heel vaak aanpasten.
Het is nog al eens bv. €15 voor 5 GB geweest, daarna terug minder data, en nu een redelijk lange tijd weer €15 voor 5 GB.
De website lijkt ook meer op die van de andere Lyca-landen. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heh, ik dacht van "ok, ik ga 1 nummer reeds naar lyca overzetten"...
stuur de mail met de nodige gegevens en krijg dan mooi iets later een automatisch mailtje terug.
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending this message later, or contact the recipient directly.
wat moet ik daar nu weer van denken, een provider met een volle mailbox...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ze zijn misschien op kerstvakantie :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Splitter schreef:heh, ik dacht van "ok, ik ga 1 nummer reeds naar lyca overzetten"...
stuur de mail met de nodige gegevens en krijg dan mooi iets later een automatisch mailtje terug.
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending this message later, or contact the recipient directly.
wat moet ik daar nu weer van denken, een provider met een volle mailbox...
Is dat niet exact wat ik al maanden zeg? Support via telefoon of e-mail is een ramp. Als je enige vorm van support wilt (bvb voor nummeroverdracht) ga je beter via facebook of twitter.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

krisken schreef:Is dat niet exact wat ik al maanden zeg? Support via telefoon of e-mail is een ramp. Als je enige vorm van support wilt (bvb voor nummeroverdracht) ga je beter via facebook of twitter.
euh, ik vind een nummeroverdracht aanvragen -volgens de door hun opgestelde procedure op de website- niet echt onder support vallen,
maar nog steeds onder klantenwinning...
overigens moet je voor nummeroverdracht geldige documenten doorsturen, dat doe ik dan toch echt niet via facebook of twitter.

support boeit me niet: als het werkt, dan is het voor mij goed (er is toch geen enkel bedrijf dat de klantendienst van MV kan verslaan),
maar het omzetten van een nummer moet simpel, vlot, en snel gebeuren.
een bounce omdat ze hun mailbox niet kunnen leeghouden valt voor mij niet onder "onbestaande klantendienst" maar onder "onbekwame technische dienst"... een erg groot verschil.

spijtig, want het aanbod is erg goed...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Die mailbox is al maanden vol (in elk geval reeds van deze zomer). Ik heb het document van hun website gewoon ingevuld en via facebook een alternatief e-mailadres gekregen van de supportmedewerker (uiteraard wel een @lycamobile adres) en zo is het in orde gekomen. Staat zeker niet netjes en is absoluut niet hoe het hoort maar tjah...

En of je het nu klantenbinding/klantenwinning/support noemt, bij elke provider is dat één grote pot nat hoor.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

krisken schreef:En of je het nu klantenbinding/klantenwinning/support noemt, bij elke provider is dat één grote pot nat hoor.
instinker... mobile vikings ;)
overigens ken ik letterlijk geen enkele andere provider die problemen heeft met een mailbox voor nummeroverdracht..
het zou intelligent zijn van lyca om daar een aparte mailbox voor te maken, dan moeten ze nog steeds geen echte support doen maar kunnen ze toch klanten winnen :p
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wacht, dr is toch een aparte mailbox daarvoor? Staat op dat overname formulier?
Je moet deze invullen (http://www.lycamobile.be/sysimages/edit ... 20form.pdf)

Lycamobile BVBA,
Hermesstraat,8C
1930 Zaventem
Belgium

[email protected]
[email protected]

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”