Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:omdat dat makkelijker is dan het reeële probleem te erkennen ...
Welk reëel probleem ? Je gaat me toch niet zeggen dat die audio-jack een probleem is ? Dat heeft niets met Belgische mentaliteit te maken trouwens, genoeg internationale artikels die deze move zeer erg in vraag stellen. Voor mij is het ook duidelijk dat de enige beweegreden puur commercieel is, met name om de verkoop van hun airpods te stimuleren. Het is toch niet toevallig dat die jack net verdwijnt op het moment dat ze met wireless oortjes komen.

warpozio schreef:net zoals in de tijd dat de oude dikke audiojack uitgefaseerd werd door de huidige audiojacks 20 jaar geleden
Hoezo uitgefaseerd ? De 1/4" jack is nog altijd de standaard plug in de audio-wereld. De 3.5mm jack is er eigenlijk maar gekomen voor mobiele toestellen, te beginnen met de walkman en is zeker niet 'de huidige audiojack'. Eender welk medium- tot high-end audio-apparaat gebruikt 1/4" jacks en zeker geen 3.5mm.
Laatst gewijzigd door Tomby 08 sep 2016, 18:22, in totaal 2 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Qua prijzen:
iPhone 7
De hele lijn is +20 euro. Van 749 naar 769, van 859 naar 879 en van van 969 naar 989.
iPhone 7 Plus
In de VS is de premium voor de Plus van 100 dollar naar 120 dollar gegaan. Dat resulteert in een nog groter verschil voor de Europese prijzen. Van 859 naar 909, van 969 naar 1019 en van 1079 naar 1129.
Plus-versie wordt daardoor wel een dure grap..
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

butskristof schreef:Qua prijzen:
iPhone 7
De hele lijn is +20 euro. Van 749 naar 769, van 859 naar 879 en van van 969 naar 989.
iPhone 7 Plus
In de VS is de premium voor de Plus van 100 dollar naar 120 dollar gegaan. Dat resulteert in een nog groter verschil voor de Europese prijzen. Van 859 naar 909, van 969 naar 1019 en van 1079 naar 1129.
Plus-versie wordt daardoor wel een dure grap..
Over de Plus ga ik me niet uitspreken, dat vond ik zowieso te duur, maar voor die 20€ bij de iphone 7 krijg je oa dubbel zoveel opslag (16-32, 64-128, 128-256) en 2u extra batterijautonomie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

warpozio schreef:maar voor die 20€ bij de iphone 7 krijg je oa dubbel zoveel opslag (16-32, 64-128, 128-256) en 2u extra batterijautonomie
Je krijgt ook telkens een veel snellere processor, GPU, betere camera, en andere features. Dus het is eigenlijk maar normaal dat ze eindelijk ook eens iets deden met hun geheugenconfiguraties. Het geheugen is ondertussen ook pakken goedkoper dan toen de eerste iPhone met 16GB standaard uitkwam.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lijkt wel een gehersenspoelde fanboi sekte hier :twisted:

Joepie, eindelijk de audio connector is weg!!!

Serieus, durft er echt iemand te beweren dat die connector in de weg stond voor wat dan ook ?
Is er iemand die ooit gedacht heeft, die connector dat is wreed ambetant, dieje moet echt weg want ... (en dan een ZINNIGE uitleg)

ik zou hem graag horen ... :angel:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

warpozio schreef:Over de Plus ga ik me niet uitspreken, dat vond ik zowieso te duur, maar voor die 20€ bij de iphone 7 krijg je oa dubbel zoveel opslag (16-32, 64-128, 128-256) en 2u extra batterijautonomie
Feit. Maar het gaat er eigenlijk om dat de prijzen in de US wel gelijk blijven (7 krijgt prijs die je tot vorige week voor de 6s betaalde, 6s die van de 6 etc), maar ze in Europa wel duurder worden.
Bij de Plus wordt dat verschil dan nog eens een pak groter doordat die in plaats van 100 dollar nu 120 dollar meer kost in de US.

Reden voor het grote prijsverschil is dat ze in de EU twee jaar garantie moeten geven, de dalende wisselkoers én dat in de US-pricing de tax meestal niet inbegrepen is.

EDIT/toevoeging:
duizend schreef:Serieus, durft er echt iemand te beweren dat die connector in de weg stond voor wat dan ook ?
Is er iemand die ooit gedacht heeft, die connector dat is wreed ambetant, dieje moet echt weg want ... (en dan een ZINNIGE uitleg)
Of je de uitleg zinnig vind of niet weet ik niet, maar de voornaamste reden waarom ze hem wegdeden lijkt mij nog altijd het water resistant zijn van het nieuwe model. Ook het argument 'plaats innemen' in mindere mate.

Persoonlijk heb ik liever geen 3,5mm-connector dan geen water resistant iPhone.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Tiens, de Samsung S7 is ook waterdicht en heeft nog wel de 3,5mm jack :-)

Ben jaren vaste iPhone klant geweest, maar ik heb er het geld persoonlijk niet meer voor over.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Zorba schreef:Ben jaren vaste iPhone klant geweest, maar ik heb er het geld persoonlijk niet meer voor over.
Idem, ik ga waarschijnlijk naar een OnePlus 3.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

duizend schreef:Lijkt wel een gehersenspoelde fanboi sekte hier :twisted:

Joepie, eindelijk de audio connector is weg!!!

Serieus, durft er echt iemand te beweren dat die connector in de weg stond voor wat dan ook ?
Is er iemand die ooit gedacht heeft, die connector dat is wreed ambetant, dieje moet echt weg want ... (en dan een ZINNIGE uitleg)

ik zou hem graag horen ... :angel:


Nee, maar die floppy drive of PS/2 aansluiting zat ook niet in mijne weg :) Ondertussen is die weg en "I couldn't care less"
Blijkbaar heeft Apple de vrijgekomen plaats opgevuld met batterij (2u extra batterijtijd beweren ze)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

duizend schreef:Is er iemand die ooit gedacht heeft, die connector dat is wreed ambetant, dieje moet echt weg want ... (en dan een ZINNIGE uitleg)

ik zou hem graag horen ... :angel:
Ik ben geen fanboy. Ik heb een iPad en een android (budget)phone en ben tevreden over beiden, maar ja, ik zeg dat al lang.
Ik luister op de fiets naar streaming muziek en in de zomer kan ik mijn gsm enkel in mijn broekzak steken. Een connector steekt uit, dus is gevoelig voor breuk. In mijnjonge jaren heb ik nog verschillende jack connectoren van mezelf en vrienden opnieuw gesoldeerd op onze walkmans. Nu krijg je nog steeds dezelfde schade, maar kan je dat niet meer zelf herstellen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

kromme vergelijking
je hebt/gebruikt ook geen floppy's meer
maar een headphone hebben de meeste onder ons nog wel
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

butskristof schreef:Feit. Maar het gaat er eigenlijk om dat de prijzen in de US wel gelijk blijven (7 krijgt prijs die je tot vorige week voor de 6s betaalde, 6s die van de 6 etc), maar ze in Europa wel duurder worden.
Door de Verandering in wisselkoers en dergelijke veranderen de prijzen soms. Op ArsTechnica staat een heel artikel dat de iphone prijzen in UK met bijna 100£ gestegen zijn (oa door wisselkoersen en Brexit)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

butskristof schreef: Persoonlijk heb ik liever geen 3,5mm-connector dan geen water resistant iPhone.
Tja een waterresistant smartPhone met 3,5 connector bestaat ook hoor, raar dat apple dat dan weer zogezegd niet kan maken :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik denk dat die connector ook moest verdwijnen om op die plaats op te vullen voor stereo speakers.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

duizend schreef:Tja een waterresistant smartPhone met 3,5 connector bestaat ook hoor, raar dat apple dat dan weer zogezegd niet kan maken :roll:
Zal wel eerder niet willen zijn dan niet kunnen, en de ruimte nuttiger kunne gebruiken voor iets anders.
Vaganzza schreef:Ik denk dat die connector ook moest verdwijnen om op die plaats op te vullen voor stereo speakers.
Tweede speakers zit toch bovenaan het toestel? Ik zou het vreemd vinden moesten ze daarom de jack weggehaald hebben.
Ik denk eerder de taptic engine of zo. Binnen een paar dagen zullen we het wel weten als iFixit hun teardowns online plaatsen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Even beetje naïef om te denken dat die jack weg moest om plaats te maken voor iets anders. Ze zeggen zelf dat het een daad van 'courage' is en zeker niet omdat het een must was. En ja, tuurlijk gaat op die plaats nu iets anders zitten, maar er is upfront gewoon al beslist geweest dat ze die output zouden laten vallen. Nogmaals, het is geen toeval dat ze tegelijk die airpods releasen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ze hebben toch de binnenkant van de 7 laten zien op hun event?

Jezus seg, nog nooit zoveel commentaar gezien op het weglaten van zoiets onozel op een telefoon door mensen die die telefoon toch al niet kopen. En als er dan "precedent" aangehaald wordt, wat zegt dat dan over de fabrikanten die die aansluiting in hun volgende model weglaten?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Tomby schreef:Nogmaals, het is geen toeval dat ze tegelijk die airpods releasen.
Natuurlijk niet? Apple wil al jaren alles naar draadloos krijgen (cfr. MacBook met één USB-C en een headphone jack :lol: ).
Nu ze de 3,5mm-connector geruimd hebben moesten ze ook wel een alternatief kunnen bieden. Het is toch logsich dat ze met het verdwijnen van de connector met een alternatief komen?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Om de naïeve Apple-koper al ietwat te waarschuwen...
Apple over hun nieuwste telg :
iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.

Sony heeft er ook al zijn broek aan gescheurd, Samsung plaatst het ook in zijn kleine letters...

Een accidentele onderdompeling in water, denk wc-pot, gaat ie overleven, een duik in het zwembad?
Water en een smartphone gaan niet samen, wat de marketingpraat ook mag beweren.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

*inb4 comments* als ik mis zit, hoor ik dat graag en liefst met bronnen waar ik kan dubbelchecken. bijleren kan nooit kwaad :)
Vaganzza schreef:En ja, Apple doet vaak veranderingen als eerste (zoals nu dus het weglaten van die jack) en ja, velen zijn zeer conservatief.
excuseer? "vaak als eerste" ? vaak net niet, maar halen ze de mosterd van ergens ver weg.
het enige wat ze doen is het wat verbeteren (voornamelijk door betere integratie/presentatie) en het wat hypen.

Vaganzza schreef: Het is gewoon de eerste stap in het omschakelen van de markt naar draadloze headsets.
Vaganzza schreef: Het doel van Apple ligt al jaren op "alles draadloos maken" en dit is gewoon de volgende stap. Het zal niet zo lang voor we ook dat weer helemaal gewoon zijn.
want "de volgende stap" is ook zo heerlijk/nodig/... we werken allemaal met draadloze toetsenbord en muis, draadloos internet, ...
dat ze alles draadloos willen, mij goed. ik vind het maar niks.
straks gaan we nog bluetooth interferentie krijgen en zit je naar de muziek van je gebuur te luisteren.
of je wil muziek luisteren en net dan is de batterij van je oortje leeg.
of zo'n oortje valt uit en je bent het gelijk kwijt...
CCatalyst schreef: Die headphone jack is inderdaad een totaal verouderde technologie met enorm veel beperkingen,
ergens misschien wel, maar toch werd het nog vaak "geupdate" met mogelijkheden.
zo kan je bv bij (oa) xiaomi telefoons de audiojack (oa) gebruiken als camera-knop.
CCatalyst schreef: Het is en blijft ook de enige firma die het aandurft om als eerste de stap te zetten in zo'n zaken (toegegeven: op een berg geld zitten en je product hoe dan ook verkopen helpt wel daarbij).
Nope, motorola heeft zo'n telefoon zonder audiojack het eerst uitgebracht.
duizend schreef: Serieus, durft er echt iemand te beweren dat die connector in de weg stond voor wat dan ook ?
Is er iemand die ooit gedacht heeft, die connector dat is wreed ambetant, dieje moet echt weg want ... (en dan een ZINNIGE uitleg)
+1
selder schreef: Jezus seg, nog nooit zoveel commentaar gezien op het weglaten van zoiets onozel op een telefoon door mensen die die telefoon toch al niet kopen. En als er dan "precedent" aangehaald wordt, wat zegt dat dan over de fabrikanten die die aansluiting in hun volgende model weglaten?
vorige i-whatever release niet gezien zeker? gaat altijd zo... zelfs ik ben er schuldig aan :angel:

ik heb helemaal niks tegen apple, ook niet tegen apple producten of marketing.
ben wél benieuwd wat er zou gebeurd zijn, moest unix nooit bestaan hebben (en dus geen ios) of moest microsoft hen niet geholpen hebben (bijna failliet rond '97)

wat ze doen met hun producten - en wie het koopt - maakt allemaal niet uit, niet iedereen wil hetzelfde en gelukkig hoeft dat dus ook niet.
persoonlijk vind ik een ipad wel ok (voornamelijk naar batterijduur en memory management toe), maar een iphone kan ik amper mee werken.
gewoon omdat ik die "feeling" niet heb.
ik werk dan op de pc ook met linux en niet zozeer windows (heb ik wel in een VM draaien wegens... features)

vrije keuze is de key hier, probleem is... er zijn veel teveel producenten die op een gegeven moment zeggen "apple doet het, dan doen wij het ook",
gewoon omdat ze even blindelings apple volgen als sommige mensen (letterlijk: als apple straks een boterham zou verkopen en zeggen dat het het beste brood is dat je ooit gehad hebt... dan zou er nog volk dat aannemen voor heilig. beetje apple-extremisten, zeg maar)
dat heb je overigens ook met samsung.

en dan krijg je van die dingen zoals nu: IEDEREEN zet op zijn telefoons een vingerafdrukscanner, en bijna allemaal vooraan...
dus vrije keuze en de fabrikanten doen maar wat ze willen, maar ik kan straks geen een telefoon meer vinden die me aanstaat door 'monkey see, monkey do' gedrag bij fabrikanten.
(noem me 1 goede spec-telefoon uit 2016 zonder een fysieke verhoging/button/cutout vooraan)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef: Nu ze de 3,5mm-connector geruimd hebben moesten ze ook wel een alternatief kunnen bieden. Het is toch logsich dat ze met het verdwijnen van de connector met een alternatief komen?
Het alternatief leveren ze gewoon mee in de doos: oortjes met lightning connector, dus het weglaten van de jack hoefde niet perse samen te vallen met release van airpods. Je moet hen wel nageven dat ze qua combinatie design+marketing torenhoog boven de concurrentie uitsteken. Ik zie immers zo wel fabrikanten volgen terwijl die dan zelf helemaal geen marktstrategie hebben inzake wireless audio.
PS: hoeveel beter Apple is in marketing, design en strategie dan bvb Sony werd gisteren pijnlijk (voor Sony) duidelijk, wanneer je direct erna de PS event livestream volgde. Een slaapverwekkende vertoning, een upgrade op de PS4 met als naam 'Pro' (seriously?), een design waar een uur later al de nodige parodieën van rond gingen, en een marktstrategie die zeer twijfelachtig is.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Splitter schreef:
vorige i-whatever release niet gezien zeker? gaat altijd zo... zelfs ik ben er schuldig aan :angel:
Net wel, allemaal :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vaganzza schreef:Jij maakt het ervan dat ik zeg dat de rest armoedzaaiers zijn. Dat bedoel ik totaal niet met "omdat ze het niet kopen". Ik koop zelf geen Android meer, daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat niet kan betalen... :roll:
Btw, om mijn punt van mijn vorige post nog eens aan te halen :) eerste reactie hier: http://www.hln.be/hln/nl/38023/Lancerin ... show=react was er al eentje (nuja, kunnen we meer verwachten van een hln-reactie :lol: ). En zo komt dat letterlijk op elk forum, elke Facebook post, op Twitter etc... naar boven dat argument. Vandaar dus mijn reactie daarop :).

Kan de iPhone 7 inmiddels draadloos laden eigenlijk? Ik zag namelijk deze, daar lijkt alles op een wireless charging pad te liggen.
iPhone7.png
iPhone7.png (23.73 KiB) 2612 keer bekeken
duizend schreef:Serieus, durft er echt iemand te beweren dat die connector in de weg stond voor wat dan ook ?
Mijn grootste ergernis ermee was wel dat er stof in kwam te zitten, dus zo perfect was de poort ook niet natuurlijk :) (daar heb je dan van die rubber dopjes voor blijkbaar tegenwoordig). Waterdicht is dan weer nooit een verlangen geweest van mij in men phones, en die zijn er ook met 3,5jack. Met regen nog nooit last gehad en er mee gaan zwemmen of douchen doe ik toch niet. Dat is misschien om de trolls een hak te zetten :lol: Voor wie zich deze niet meer kan herinneren..

Met 2 uur langer batterijverbruik neem ik aan dat ze onder intensief gebruik bedoelen wel. De oude iPhone 4 die ik nu als werkgsm gebruik en men iPad 2 zijn qua standby gebruik toch niet te evenaren door men wat nieuwere andere snufjes. Geen idee of het met de nieuwe (dunnere maar meer verbruikende) IOS devices ook nog steeds zo is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Mijn grootste ergernis ermee was wel dat er stof in kwam te zitten, dus zo perfect was de poort ook niet natuurlijk :)
Ironisch genoeg ging je die met de iPhone 7 dan wel kunnen uitspoelen :D.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

iPhone 7 plus jet black rond 9u10 op de online store nog kunnen bestellen voor levering 26 sep-3 okt.

16 sep was al weg (of was sowieso geen optie voor dat model want ik lees verschillende zaken). Blijkbaar nog geluk gehad want staat nu al op november.

De case krijg ik wel al op 16 sep :roll: .
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tomby schreef:
MClaeys schreef:Mijn grootste ergernis ermee was wel dat er stof in kwam te zitten, dus zo perfect was de poort ook niet natuurlijk :)
Ironisch genoeg ging je die met de iPhone 7 dan wel kunnen uitspoelen :D.
Daar hebben ze duidelijk een kans laten liggen :banana:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Tomby schreef:
butskristof schreef: Nu ze de 3,5mm-connector geruimd hebben moesten ze ook wel een alternatief kunnen bieden. Het is toch logsich dat ze met het verdwijnen van de connector met een alternatief komen?
Het alternatief leveren ze gewoon mee in de doos: oortjes met lightning connector, dus het weglaten van de jack hoefde niet perse samen te vallen met release van airpods. Je moet hen wel nageven dat ze qua combinatie design+marketing torenhoog boven de concurrentie uitsteken. Ik zie immers zo wel fabrikanten volgen terwijl die dan zelf helemaal geen marktstrategie hebben inzake wireless audio.
PS: hoeveel beter Apple is in marketing, design en strategie dan bvb Sony werd gisteren pijnlijk (voor Sony) duidelijk, wanneer je direct erna de PS event livestream volgde. Een slaapverwekkende vertoning, een upgrade op de PS4 met als naam 'Pro' (seriously?), een design waar een uur later al de nodige parodieën van rond gingen, en een marktstrategie die zeer twijfelachtig is.
Maar toch kan je er geen ander merk van oortjes of koptelefoon niet meer simpel aan sluiten, maar enkel via een lompe adapter.

Qua marketing en strategie, heb je daar als consument veel aan ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

lacer schreef:Qua marketing en strategie, heb je daar als consument veel aan ?
Tuurlijk niet, dat was ook mijn hele punt. Er wordt hierboven door sommigen gedaan alsof het een goede zaak is dat die aansluiting weg is. Ja, dan moet je echt wel al heel erg fan zijn om het weglaten van een feature als een erm... feature te zien. Ik las op De Standaard ook dat ze die zouden weglaten omdat ze hem anders niet meer dunner kunnen maken. Wel, guess what.. de 7 is gewoon even dik als de 6S (en dus zelfs dikker dan de 6).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Apple heeft niet gezegd dat ze de aansluiting hebben weggelaten omdat ze hem dunner wilde maken.
Grotere batterij & er zijn een paar interne onderdelen van boven naar beneden verhuisd, en de haptic engine is erbij gekomen.
Maar doe vooral verder met je mening te baseren op verkeerde informatie van een web-krant :-)

Apple is gewoon geobsedeerd door een "minimalistisch" design...

Oh, en Ik voorspel nogmaals dat niemand die 3,5" nog gaat missen eind volgend jaar.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Apple wil gewoon innoverend lijken en tegelijkertijd iets doen waar iedereen over spreekt. Allemaal marketing. En jullie doen lekker mee. :-)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

There is no such thing as bad publicity En oh boy werkt het :-)

Zo hard zelfs dat deze totaal over het hoofd gezien wordt: http://bgr.com/2016/09/08/note-7-explod ... a-samsung/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

MClaeys schreef: Met 2 uur langer batterijverbruik neem ik aan dat ze onder intensief gebruik bedoelen wel.
Kan kloppen...je kunt hem niet meer als walkman gebruiken...
weer 2h besparing van batterij

je gaat me niet zeggen dat het draadloos streamen van muziek minder stroom vereist dan het ter beschikking stellen van een analoog signaal op een draadje... verbruikt die dac zoveel?)

en altijd merde is je iphone opgeladen...
dan zijn je wireless oortjes 10m later "leeg"... want oja battery status van die oortjes dat zie je niet op je iphone...


selfiesticks mag je dus ook vergeten met de iphone... dat knopje onderaan zal niet meer via de phonejack kunnen foto's trekken...toch maar weer die bluetooth aanzetten.... 2h minder tijd om foto's te trekken op vakantie?

die "IR" receiver op de audio poort mag je dus ook vergeten als uitbreiding...darn kon ik daarmee lekker de tv bedienen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

selder schreef: Oh, en Ik voorspel nogmaals dat niemand die 3,5" nog gaat missen eind volgend jaar.
Absoluut. Ik heb zelf de overgang al gemaakt eerder dit jaar en inderdaad, sindsdien nog geen dag gemist.
Goztow schreef:Apple wil gewoon innoverend lijken en tegelijkertijd iets doen waar iedereen over spreekt. Allemaal marketing. En jullie doen lekker mee. :-)
Natuurlijk. Het is duidelijk dat er hardwarematig nog weinig spectaculaire vooruitgang kan gemaakt worden op een smartphone, toch op dit ogenblik. Maar anderzijds moet je wel het groter plaatje willen zien. Enerzijds dat met 10 jaar geleden: dat is min of meer een technologische revolutie. Maar evenzeer met 2 jaar geleden: zaken als mobiel betalen met Apple Pay of betalen aan de kassa met een app (Starbucks bv) etc zijn wel degelijk innoverend, maar da's iets wat Apple niet alleen kan, daarvoor heeft ze ook medewerking van app-bouwers nodig. Ik zou gerust zeggen dat er op 2 jaar tijd best wel veel innovatie gemaakt is, maar dan vooral op het softwarevlak, en dat er elk jaar een nieuw model uitkomt en dat Apple daar een hele marketing rond maakt is het beste wat de app-bouwers en hun innovatie kan overkomen, want zo blijven de mensen ook hun apps kopen. Daarom dat ik het blijf steunen en kopen, in een wereld die anders vooral lijkt stil te staan is dit een van de weinige gebieden waar er grote vooruitgang is die op zich dan weer andere vormen van innovatie steunt.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 sep 2016, 12:42, in totaal 2 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

skynetbbs schreef: dan zijn je wireless oortjes 10m later "leeg"... want oja battery status van die oortjes dat zie je niet op je iphone...
Dat ligt aan je oortjes, bij mijn Bluetooth oortjes(nochtans Chinees B-merk) is de battery status gewoon te zien op mijn iPhone.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niemand nog gaat missen?
Hoe ga je telefoneren als je op de trein zit?
- een verloopstekker extra meesleuren (tot zover minimalistisch design :? )
- aparte koptelefoon speciaal voor Apple of Android (als je dan wisselt van Apple naar Android of omgekeerd, hang je daar ook nog aan)

Ik wil de vraag over een jaar nog wel eens stellen, maar momenteel blijft het antwoord heel stil :).
Nu, Apple doet wat ze willen. Ik hoop alleen dat er voldoende Android phones overblijven die de jack wel laten zitten, zodat ik eender wat kan aansluiten op tablet, pc, smartphone, stereo, ...

Een werkbaarder alternatief, mocht iemand echt allergisch zijn aan een jack aansluiting, is een overgang.
Jack aanbieden en koptelefoons met micro USB (c) aansluiting. Na verloop van tijd heeft iedereen dan wel toestellen die micro-USB/C uitgangen heeft en headsets die je moet aansluiten of microUSB/C etc.
Maar dit vind ik geen vooruitgang, maar zoals eerder al gezegd: ik hoop dat er genoeg Android phones niet per sé Apple willen kopiëren in het "hip" zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het probleem is dat apple hier een standardisatie breekt: de standaard voor headphone jacks op mobiele toestellen is/was een 3.5mm jack. Nu begint de miserie met adapters.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Jack aanbieden en koptelefoons met micro USB (c) aansluiting. Na verloop van tijd heeft iedereen dan wel toestellen die micro-USB/C uitgangen heeft en headsets die je moet aansluiten of microUSB/C etc.
Zolang die jacks aanwezig zijn, gaat de koptelefoon-markt voor 90% uit koptelefoons met 3.5mm jack blijven bestaan, dus zo een tussenperiode zou totaal zinloos zijn. Dat is ook een beetje het argument van Apple, dat zij 'moedig' zijn om toch de vooruitgang te pushen. (PS: Eigenlijk hebben ze toch wel een opportunity gemist, vind ik: ze hadden de jack nog alleen op de Plus moeten zetten (aangezien die sowieso groter is). Gegarandeerd een hoop mensen die dan de Plus zouden kopen ipv de gewone. :D )

Het is enkel dat ik helemaal niet overtuigd ben dat dit vooruitgang is. Bovendien is de levensduur van koptelefoons pakken hoger dan van de telefoons. De vergelijking met floppy of optical drive gaat ook niet op, omdat je daar wél met componenten zat die een significant deel van de beschikbare ruimte opsoupeerden en die dingen op dat moment toch al niet zo frequent meer gebruikt werden, vooral door de opgang van USB-sticks en later cloud/downloads.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Tomby schreef:
heist_175 schreef:Jack aanbieden en koptelefoons met micro USB (c) aansluiting. Na verloop van tijd heeft iedereen dan wel toestellen die micro-USB/C uitgangen heeft en headsets die je moet aansluiten of microUSB/C etc.
Zolang die jacks aanwezig zijn, gaat de koptelefoon-markt voor 90% uit koptelefoons met 3.5mm jack blijven bestaan, dus zo een tussenperiode zou totaal zinloos zijn. Dat is ook een beetje het argument van Apple, dat zij 'moedig' zijn om toch de vooruitgang te pushen. (PS: Eigenlijk hebben ze toch wel een opportunity gemist, vind ik: ze hadden de jack nog alleen op de Plus moeten zetten (aangezien die sowieso groter is). Gegarandeerd een hoop mensen die dan de Plus zouden kopen ipv de gewone. :D )
Maar die gingen dan geen AirPods of AirPods-licensed zaken kopen he. En het is toch de bedoeling dat ze daar ook wat mooie cijfertjes van kunnen voorleggen bij de resultaten volgend jaar, of anders staan ze voor aap. Wees maar zeker dat ze alles goed ingecalculeerd hebben :-) . Daarnaast is het ook beter te kiezen voor de korte pijn dan het over meerdere jaren te spreiden en de constante onzekerheid in reviews/forums etc van "hoe lang zal de jack nog blijven" terwijl Apple dan al bezig is met en liever de aandacht heeft op hun volgende nieuwe grote ding.
Tomby schreef: Het is enkel dat ik helemaal niet overtuigd ben dat dit vooruitgang is. Bovendien is de levensduur van koptelefoons pakken hoger dan van de telefoons. De vergelijking met floppy of optical drive gaat ook niet op, omdat je daar wél met componenten zat die een significant deel van de beschikbare ruimte opsoupeerden en die dingen op dat moment toch al niet zo frequent meer gebruikt werden, vooral door de opgang van USB-sticks en later cloud/downloads.
Tja, kip en ei. Het uiteindelijk verdwijnen van de lezers was de doodsteek. Was dat niet gebeurd dan liepen we nu nog met CD-ROM's rond en zou de adoptie van USB veel langer duren. Het is door eens te disrupten, op een manier die enkel Apple kan op dit ogenblik, dat er snel verandering komt en dat je de mensen kunt forceren om nieuwe technologieën te adopteren. Anders blijven ze maar de gewoontediertjes die ze zijn, vasthouden aan hetgeen ze kennen en het nieuwe links laten liggen, ook al is het een significante vooruitgang.

Daarnaast is wireless wel degelijk al even aan een opgang bezig, maar wel meer in de US/UK dan hier. Zelf heb ik ook al geen wired headsets meer.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oh please. Apple is niet zó disruptive hoor.

De CD/DVD is nog niet verdwenen, maar het gebruik ervan is nu de laatste jaren zeer fel aan het afnemen omdat bijna alle pcs tegenwoordig USB boot ondersteunen.
Dit is lang niet het geval geweest en dus was een CD/DVD player lang nog een nuttig commodity.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Deze morgend apple watch series 2 sport 42 besteld in de store. Levering verwacht op 29 september. Mijn iphone 6S plus kan nog wel ff mee


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”